Audit SEO (analiză completă): 101figurine.ro

Analizez din punct de vedere SEO site-ul 101figurine.ro (SEO intern + linkbuilding).

IMPORTANT: De aici descărcați auditul »

IMPORTANT: De aici descărcați fișierele cu atașamente »

2017.08.01 Later edit –

Disallow: /css/
Disallow: /js/

Din cauza acestor două rânduri din fișierul robots.txt nu se randează bine site-ul în testele de mobil de pe site-ul Google.

Dacă doriți să printați review-ul curent, cel mai bine printați varianta în format PDF, are șansele cele mai mari ca atât imaginile, cât și diacriticele să se vadă corect.

Problemele site-ului, le reiau mai jos și le discut, aici le vedeți într-o formă compactă pe toate, aici sunt “amestecate”

  • Importanță ridicată (10 din 10): Cum arată profilul de linkuri? 10 Aveți și linkuri de slabă calitate, din directoare web. Linkurile din site-uri de comunicate de presă sunt OK, atâta timp cât folosiți doar site-uri de mare încredere, și faceți comunicatele de presă relevante. În principiu, Google recomandă să nu folosiți site-uri de comunicate de presă în comunicare, sau, dacă faceți asta, să marcați linkurile respective ca nofollow. Cred însă că principala problemă la voi e lipsa linkurilor, urmată de linkuri de slabă calitate din directoare web, urmată abia pe ultimul loc de linkuri din site-uri de tip comunicate de presă. De văzut rapoartele separate. De văzut: Resurse pe tema content marketing – Olivian.ro – by Olivian Breda și Furnizori servicii recomandați – Olivian.ro – by Olivian Breda
  • Importanță ridicată (9 din 10): Site-ul are implementat Schema.org? Lucrurile sunt nuanțate aici. Sugestia mea ar fi următoarea: vedeți cum sunt concurenții voștri direcți. Dacă ei au date structurate, depuneți un efort să aveți și voi. Dacă nu, folosiți Data Highligher, e un efort mai mic (vezi link mai sus). Nu, de văzut linkul moz.com pentru detalii. 9 V-ar ajuta să aveți Rich Snippets pentru rețelele sociale, și date structurate pentru Google.
  • Importanță ridicată (8 din 10): Dacă aveți magazin online, meta descrierea pentru pagina de produs e creată corect în mod automat? Nu. De văzut: Meta tag-ul description – ghid complet de creare a lui: Olivian Breda și Site title and description – Webmaster Tools Help și Excel tools: Generator rapid + detaliat pentru meta titles, hn tags, meta description + verificator de bază tools: Olivian Breda. De asemenea: Page Title & Meta Description By Pixel Width In SERP Snippet | Screaming Frog. De văzut rapoartele Screaming Frog pentru detalii.
  • Importanță ridicată (8 din 10): În particular, aveți implementat og:title, og:site_name, og:url, og:description, og:image și fb:app_id? (detalii: Facebook Content Sharing Best Practices) Nu.
  • Importanță ridicată (8 din 10): Testul de linkuri în tot site-ul cu Screaming Frog (puteți descărca programul și rula propriile teste). Am găsit probleme? Puteți rula voi înșivă teste Screaming Frog cu Screaming Frog. 8 În pagina: https://www.101figurine.ro/static/despre-noi/ aveți linkuri relative, nu absolute, și asta duce la erori precum: https://www.101figurine.ro/static/ Pe toate paginile apare link către: https://www.cauti.ro/produse/compara-preturi/merchant~~www_101figurine_ro.html – dă eroare. Aici: https://www.101figurine.ro/blog/whats-going-to-happen-next/ aveți un link către http://comic-con.ro/ice/, care dă eroare. Aveți URL-uri de peste 100 de caractere: https://www.101figurine.ro/produs/collectables-games-83/dark-souls-2-sculpt-collection-vol-2-dxf-figure-artorias-the-abysswalker-17-cm-4887/ nu le-aș redenumi pe cele vechi, dar aș lua în considerare ca pe viitor să nu am URL-uri mai mari de 100 de caractere: https://www.101figurine.ro/produs/collectables-games-83/dark-souls-2-sculpt-collection-vol-2-dxf-figure-artorias-the-abysswalker-17-cm-4887/ https://www.101figurine.ro/produs/collectables-manga-65/sh-figuarts-body-chan-action-figure-yabuki-kentaro-dx-set-gray-color-ver-14-cm-4521/ https://www.101figurine.ro/produs/dc-universe-2/batman-the-animated-series-action-figure-harley-quinn-expressions-pack-sdcc-2017-15-cm-4948/ Titlurile de peste 70 de caractere sunt aproximativ 3/5 din titlurile din site. În Google vor apărea prescurtate (cu …). Sugestia mea este să le scurtați. La multipaginare aveți titluri care se repetă: http://www.101figurine.ro/blog/page/3/ http://www.101figurine.ro/blog/ http://www.101figurine.ro/blog/page/5/ 101figurine Blog (pe blog) sau Movies – 101Figurine.ro https://www.101figurine.ro/categorii/movies-5/pagina-17/ https://www.101figurine.ro/categorii/movies-5/pagina-11/ în site. V-aș sfătui să precizați în titlu și un indicator de tip p1 pentru pagina 1, etc. Legat de meta description, aveți o meta descriere pe homepage, care arată așa: “101Figurine.ro va ofera o gama variata de figurine cu multiple puncte de articulatie si detalii numeroase, statuete sculptate si editii deosebite, figurine de colectie realizate de designeri celebri, eroi si super-eroi, accesorii rare, personaje fantastice, collectables sau serii limitate si aniversare.”, e foarte lungă și va fi scurtată de Google automat, și, în rest, aveți, pentru toate paginile din site, descrieri care nu depășesc 28 de caractere cu spații (cu o singură excepție, de 37 de caractere). Vă dau o primă sugestie – eliminați meta descrierile, mai degrabă decât să le lăsați la acest nivel de calitate. Apoi, dacă le faceți, le puteți face automat mult mai bine decât faceți în prezent asta, de văzut articolul: https://olivian.ro/meta-description-tag/ Ar trebui să eliminați complet meta keywords tag. Ați pus meta tag-ul h1 pe numărul de telefon, ar trebui să îl fi pus pe titlul articolului. Nu aveți nevoie de tag-ul h2 în site, l-aș elimina. Aproximativ 50% din imaginile voastre au peste 100 KB, ar trebui să le comprimați mult mai bine. http://www.101figurine.ro/blog/wp-content/uploads/2015/10/image015.jpg Nu ar trebui să folosiți imagini de tip PNG pentru fotografii, unde e indicat JPG. http://www.101figurine.ro/blog/wp-content/uploads/2014/08/ahab11.png Vă lipsește rel=canonical pentru toate paginile din site, ar trebui să îl implementați. https://yoast.com/rel-canonical/ Vă lipsește rel=next/prev pentru paginile de categorie care au subpagini https://support.google.com/webmasters/answer/1663744?hl=en
  • Importanță ridicată (7 din 10): Meta descrierile din site au motivație de a acționa? Când spun acest lucru, mă refer, în ansamblu, ca meta descrierea să te îndemne să faci click. Cel mai simplu mod de a găsi texte atractive este să căutați la Google niște cuvinte din industria dvs., și să vă uitați la niște reclame Google AdWords. Majoritatea sunt foarte bine “muncite”, și dacă veți citi câteva reclame, pentru mai multe căutări, o să aveți o inspirație bună. Pot fi texte de tipul “Intră pe site”, dar și Unique Selling Propositions (“Livrare în 48 de ore” / “Retur gratuit 30 de zile”), sau lucruri care ajută la vânzare (“Plata cu card VISA / MasterCard” / “Peste 10 ani de experință” / “Peste 3.000 de clienți fericiți”) și tot așa. În principiu, cumva, într-un fel sau altul, descrierea trebuie să te “agațe”. Nu. De văzut: Excel tools: Generator rapid + detaliat pentru meta titles, hn tags, meta description + verificator de bază tools: Olivian Breda.
  • Importanță ridicată (7 din 10): Meta descrierea are între 110 și 155 de caractere, în general? De văzut: Page Title & Meta Description By Pixel Width In SERP Snippet | Screaming Frog Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog pentru detalii.
  • Importanță ridicată (7 din 10): Aveți tag-ul h1 pe titlul paginii curente (titlul articolului pentru site-uri de prezentare, titlul produsului sau categoriei pentru magazine online)? Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog pentru detalii.
  • Importanță ridicată (7 din 10): Rapoartele separate Google Analytics arată OK? Nu, de uitat în rapoarte pentru bugs. 7 Traficul în general este în creștere, ceea ce e o știre bună. Rata de bounce e pe la 30%; foarte OK! 9 pagini per sesiune, o cifră bună. Nu aveți o funcție de tip Revenue per user, v-ar ajuta o integrare e-commerce în Analytics. Vedeți asta: “Your Demographics and Interest Reports have been enabled, but you still need to enable Advertising Features to support this feature. To enable these Demographic Reports, please contact one of your Analytics administrators.” 60% din vizitatori se reîntorc pe site, e foarte OK! Aveți un echilibru foarte mare între organic / paid / direct / social / display / referral traffic. Ar trebui să faceți asta: “This report requires Search Console integration to be enabled. Contact your Analytics administrator to connect a Search Console site.” Ar trebui să activați site search.
  • Importanță ridicată (7 din 10): Dacă există Robots.txt / Robots.txt, aveți Disallow pus pe ceva ce nu ar trebui? Dacă aceste linii distincte se referă, toate, la eliminarea de imagini din crawling-ul Google, ar trebui eliminate fiecare din aceste linii. Lăsați-l pe Google să vă indexeze imaginile. Disallow: /images/ Disallow: /uploads Disallow: /Newsletters Images/ Disallow: /timthumb.php
  • Importanță medie (6 din 10): Aveți meta descriere pentru cea mai importantă pagină din site, homepage-ul, și arată OK? Încă ceva – ar trebui să luați cele mai vizitate 100 de pagini conform Google Analytics, inclusiv homepage-ul, și să “lucrați” descrierile acele foarte bine. Aveți, dar e foarte lungă și nu arată bine. De văzut rapoartele Screaming Frog pentru detalii.
  • Importanță medie (6 din 10): Dacă aveți blog, în paginile de articol aveți conținut de calitate, relevant pentru audiență? Legat de blog: 1. Aș scoate categoria “Uncategorized”, ar trebui să fie 0 articole în acea categorie. 2. Aș afișa la categorii nr. de posturi în paranteză. 3. Aș afișa arhivele ca dropdown, cu număr de mesaje în paranteză la fiecare lună. 4. Aș folosi funcția RSS-to-email a MailChimp și aș pune pe site o funcție de abonare newsletter. 5. Aș modifica linkul de pe logo + linkul de pe butonul din meniu (“Home”) să ducă la varianta cu https:// a site-ului, nu la cea cu http://.
  • Importanță medie (6 din 10): Dacă aveți magazin online, în paginile de produs, puneți descrieri suficient de mari? În general, s-ar mai putea adăuga niște text, cu păstrarea unui nivel ridicat de calitate. Sau video-uri cu produsul, ar ajuta și mai mult.
  • Importanță medie (6 din 10): Cum stă indexarea, la modul general, în Google, comparativ cu numărul dat de voi (2000)? site:101figurine.ro: Stați rău, de crescut importanța site-ului în motoarele de căutare (SEO mai intens). 6 Probleme: 1,806 Pages without Valid Canonical Tag / 527 Non-301 Redirects (ar trebui ca toate redirecturile să returneze codul 301) / 294 Pages with Duplicate Titles (multipaginare + erori de top /pagina 1 sau fără acel /pagina1) / 56 Pages with Duplicate Body (erori de tip /pagina1 sau fără) / 56 Duplicate Body Sets (la fel) / 1,119 Max Title Length (titluri foarte lungi în site). În sitemap aveți URL-urile fără https:// https://www.101figurine.ro/sitemap.xml De căutat în codul HTML al site-ului un URL de forma a href=”www.101jucarii.ro”. Nu reușesc să îmi dau seama de unde apare acel URL, dar a apărut în mai multe rapoarte ca un URL de tip eroare (îi lipsește https://, și e preluat ca http://www.101figurine.ro/www.101jucarii.ro).
  • Importanță medie (6 din 10): Conținut duplicat – aveți rel=”canonical” implementat? Nu. De văzut About rel=”canonical” – Instrumente Google pentru webmasteri Help
  • Importanță medie (6 din 10): Testul GTmetrix | Website Speed and Performance Optimization – aveți rezultate bune? Nu, din păcate nu. De uitat peste erorile majore (cu portocaliu / roșu) din GTmetrix și de corectat. 6 Aș lua în considerare să îmbunătățesc cele mai ușor de rezolvat lucruri conform rapoartelor GT Metrix (PageSpeed + YSlow)
  • Importanță medie (6 din 10): Testul WebPagetest – Website Performance and Optimization Test – aveți rezultate bune? Nu, din păcate nu. Site-ul nu se încarcă suficient de rapid. 6 Aș lua în considerare să îmbunătățesc cele mai ușor de rezolvat lucruri conform rapoartelor GT Metrix (PageSpeed + YSlow)
  • Importanță medie (5 din 10): Aveți titluri unice (care nu se repetă, în general, pe alte pagini)? Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog pentru detalii.
  • Importanță medie (5 din 10): Aveți titluri, în general, scurte (nu mai lungi de 65 de caractere, cu spații)? De văzut: Page Title & Meta Description By Pixel Width In SERP Snippet | Screaming Frog Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog pentru detalii.
  • Importanță medie (5 din 10): Aveți navigare pe foldere? Dacă sunt în pagina site.ro/categorie/articol și tai ultimul element /articol, ajung la site.ro/categorie, și pagina există, e navigabilă? Nu.
  • Importanță medie (5 din 10): Rapoartele separate Google Webmasters Tools arată OK? Nu, de uitat în rapoarte pentru bugs. 5 Vă sfătuiesc să folosiți date structurate în site și să obțineți ceva mai multe linkuri către site.
  • Importanță medie (5 din 10): Rapoartele separate Bing Webmaster Tools arată OK? Nu, de uitat în rapoarte pentru bugs. 5 De rezolvat această problemă: Use <meta http-equiv=”content-language” content=”ll-cc”> tag in the <head> section of your page, where “ll-cc” stands for the culture code of the language and country/region the content applies to. Alternatively use the lang=”ll-cc” attribute on either the <html> or the <title> tag .
  • Importanță medie (5 din 10): Poziționări – Stați OK în căutarea după cuvinte cheie competitive, apăreți în primele 10 rezultate? action figures / figurine / statuete sculptate? Nu. E doar un indicator, care vă arată cum stați. Și nu stați bine, din păcate. Aveți nevoie de linkuri către site, prezență în rețelele sociale + ceva SEO intern.
  • Importanță medie (5 din 10): Aveți o singură variantă, între fără www. – http://101figurine.ro/ și cu www. – http://www.101figurine.ro/? De asemenea, între https:// și http:// aveți redirect OK? Codul de redirecționare din headers de la www la non www. este 301? Pagina de eroare 404 – http://www.101figurine.ro/paginacarenuexista – returnează codul 404 în headers? Aveți redirection de la litere mari la litere mici pentru URL-uri? Pagini obișnuite din site – obțin erori, în navigarea obișnuită? 5 Aveți redirecționare în prea mulți pași de la URL-uri fără www. și fără https:// la URL-uri cu aceste atribute. De asemenea, ar trebui să redirecționați /index.php la / sau să dați eroare 404. Aici soluții pentru redirection – Redirecting non-www to www with .htaccess | dense13.com / HTTP status codes – Webmaster Tools Help. De măsurat cu: View HTTP Request and Response Header sau Live HTTP Headers :: Suplimente Firefox.
  • Importanță medie (5 din 10): Aveți o problemă majoră de uzabilitate pe prima pagină, ceva fundamental greșit? Aș renunța la carousel în favoarea unor bannere statice. Aș pune linkul YouTube și în header site. Caseta de newsletter mi se pare slab poziționată, nu e clar vizibilă. Aș pune-o în footer. De rezolvat problemele menționate.
  • Importanță medie (5 din 10): Aveți o problemă majoră de uzabilitate în pagina de articol / produs, ceva fundamental greșit? În coș m-a lăsat să adaug 100 de exemplare ale unui produs, cred că nu aveți în stoc așa cantitate. De asemenea, nu am văzut să oferiți transport gratuit în coșul de cumpărături, pentru coșuri de valori ridicate. De rezolvat problemele menționate.
  • Importanță medie (4 din 10): Meta descrierile folosesc titlul paginii curente și brandname-ul? Nu. Ar trebui ca meta descrierea paginii curente să aibă în ea titlul paginii curente, inclusiv numele site-ului / brandului.
  • Importanță medie (4 din 10): Dacă aveți multipaginare în site, vă ajută să implementați Official Google Webmaster Central Blog: Pagination with rel=“next” and rel=“prev” Aveți multipaginare, dar nu aveți implementat tag-ul. De văzut rapoartele Screaming Frog pentru detalii.
  • Importanță medie (4 din 10): Dacă aveți magazin online, descrierile produselor sunt compelling, atrag? Da, dar insuficient. De văzut: How to Write Product Descriptions that Sell, Boost SEO Efforts » Practical Ecommerce. De asemenea, How to write well? – Olivian.ro – by Olivian Breda.
  • Importanță medie (4 din 10): Dacă folosiți breadcrumbs, aveți implementat schema.org? Nu, de pus Rich snippets – Breadcrumbs – Instrumente Google pentru webmasteri Help.
  • Importanță medie (4 din 10): Site-ul folosește tehnologia AMP? (stagiu foarte incipient, în prezent) Nu, de văzut linkurile din partea teoretică pentru soluții.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Aveți linkuri de slabă calitate? Da. Recomand să vă uitați peste Disavow links – Instrumente Google pentru webmasteri Help
  • Importanță scăzută (3 din 10): Aveți în general relativ puține sub-folder-e (sub 4) – home/categorie/subcategorie/articol? Da, dar v-aș recomanda, totuși, să mai reduceți. De văzut rapoartele Screaming Frog pentru detalii.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Aveți tag-ul h2 pe sub-titluri, dacă e cazul (sub-titlurile unui articol pentru site-uri de prezentare, titlul produselor din listingul unei categorii pentru magazine online)? V-aș sfătui să eliminați tagul h2 din site.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Ați eliminat meta tag-ul keywords complet din site? Nu, de făcut asta – Meta element – Wikipedia, the free encyclopedia.
  • Importanță scăzută (3 din 10): La modul general, aveți prezență susținută pe rețelele sociale? Da, aveți prezență OK pe Facebook. V-aș recomanda să încercați și rețele sociale de imagini (Instagram / Pinterest). V-aș sugera să optimizați felul cum apare un URL de la voi din site / blog când e partajat pe Facebook. De asemenea, pe YouTube screenshot-urile din clipurile video pot fi făcute mai bine. Nu v-aș recomanda să mergeți pe tipare clasice, ci să căutați să aveți niște screenshot-uri pentru clipurile YouTube diferite de la un video la altul. Puteți păstra logo-ul vostru, dar aș prefera să văd și altceva decât fundal portocaliu.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Testul de linkuri în tot site-ul cu XENU (notă – fișierele cu extensia XEN cer programul instalat; același raport e însă disponibil și în format HTML). Probleme? Da, de văzut linkurile la care scrie not found. În raport, arată așa: “Broken links, ordered by link” & “Broken links, ordered by page”. Puteți rula testele cu Find broken links on your site with Xenu’s Link Sleuth (TM). 3 De uitat peste erori, dar nu sunt unele deosebite aici. Aici: https://www.101figurine.ro/blog/noutati-cate-vreti/ aveți linkul: http://www.101.figurine.ro/ care dă eroare. De instalat programul http://home.snafu.de/tilman/xenulink.html pentru a vedea raportul original, dacă nu, vă uitați în raportul HTML.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Conținut duplicat – Din cele 5 pagini testate, am găsit probleme la vreo căutare – Suicide Squad Poster In Squad We Trust 61 x 91 cm – Suicide Squad – 101Figurine.ro / One Punch Man Poster Saitama 61 x 91 cm – Collectables MANGA – 101Figurine.ro / Assassin’s Creed PVC Statue Aguilar (Michael Fassbender) 24 cm – Assassin’s Creed – 101Figurine.ro / Terminator Genisys, T-1000 Byung-hun Lee 18 cm – Terminator – 101Figurine.ro / Sons of Anarchy, Clay NYCC Exclusive 15 cm – Collectables MOVIES – 101Figurine.ro – Nu.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Legat de indexare, am luat 5 pagini aleatorii din site și am verificat dacă au fost indexate – Suicide Squad Poster In Squad We Trust 61 x 91 cm – Suicide Squad – 101Figurine.ro / One Punch Man Poster Saitama 61 x 91 cm – Collectables MANGA – 101Figurine.ro / Assassin’s Creed PVC Statue Aguilar (Michael Fassbender) 24 cm – Assassin’s Creed – 101Figurine.ro / Terminator Genisys, T-1000 Byung-hun Lee 18 cm – Terminator – 101Figurine.ro / Sons of Anarchy, Clay NYCC Exclusive 15 cm – Collectables MOVIES – 101Figurine.ro Din păcate, am găsit pagini neindexate: ultima din listă. E necesar ca Google să considere că site-ul vostru e mai important. E doar un test, vă arată unde sunteți. Aveți nevoie de mai mult SEO (în principal, linkuri, prezență pe rețele sociale, dar și SEO intern, în urma auditului meu).
  • Importanță scăzută (3 din 10): Pagina de eroare 404 – http://www.101figurine.ro/paginacarenuexista – arată OK, mesajul din pagină este în limba română, aveți funcție de căutare în pagină, îmi dați niște pagini de vizitat (pagini de top), aveți un mesaj clar (“EROARE – din păcate, nu am găsit ce căutai”). Nu, ar trebui să vă ocupați de faptul că scrie “404”, e un mesaj criptic, l-ați putea face mai ușor de înțeles.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Din cele 14 pagini testate (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14) am găsit probleme la vreuna? Da, am găsit probleme la 1 și 2. Soluție redirecționare – Redirect index.html and index.php to the home page.
  • Importanță scăzută (2 din 10): Aveți în pagina de contact și în footerul fiecărei pagini adresa voastră completă, inclusiv cu codul poștal și țara (România)? (vă ajută ca Google Places să identifice foarte clar adresa voastră, puteți apărea în rezultatele de tip [serviciu – oraș], cum ar fi “medic stomatolog pitești”. Nu. De completat.
  • Importanță scăzută (2 din 10): În fișierul Robots.txt / Robots.txt există link către sitemap.xml? Da, dar acel link e cu http://, ar trebui să fie cu https://
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: Cum obții linkuri? De uitat peste: Cum să obții linkuri? Câteva sfaturi: Olivian Breda și peste: Care sunt criteriile după care să cumperi linkuri?: Olivian Breda.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: V-ar ajuta dacă ați avea URL-urile foarte foarte scurte – site.ro/articol. Cu cât mai scurt, cu atât mai bine. De păstrat, totuși, cuvinte cheie.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: v-ar ajuta să apăreți în rezultatele de aici cu o înregistrare: 101 Figurine romania – Google Maps.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: În Google Webmasters Tools puteți trimite sitemap-ul vostru către Google; Submit a sitemap to Google Webmaster Tools – Site-uri Help
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: Legat de conținutul duplicat – sugestia mea este să evitați să postați voi înșivă conținutul duplicat în alte părți. Nu postați textele de la voi din site în alte părți. Nu dați altora descrierile produselor de la voi din site.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: Pe partea de erori de indexare (crawling deficitar), puteți merge în Google Webmasters Tools la secțiunea crawling (vedeți repoartele separate cu problemele semnalate). În principiu, ar trebui să vă preocupe, la modul general: Linkurile către paginile respective și către domeniu / Căutările pe brand (câte căutări sunt pentru brandul vostru) / Optimizarea on-page (cât de bine e optimizat site-ul) / Prezența în rețelele sociale. Detalii despre importanța acestor factori: Weighting the Clusters of Ranking Factors in Google’s Algorithm – Whiteboard Friday – Moz. Link resursă: 2013 Search Engine Ranking Factors – Moz
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă finală: Dacă veți realiza alte site-uri, vedeți încă de la început: The Web Developer’s SEO Cheat Sheet.

Problemele site-ului, reluate, detaliate, și grupate

Linkurile către site

Motivație:

  • Cum arată un profil de linkuri bun? Ai nevoie de surse diverse de linkuri. Nu te rezuma la un singur tip de linkuri, caută surse diverse. Variază tot ce poți – text ancoră, către cine să fie linkul (URL destinație). Pune anchor text cât mai diverse, variază linkurile. Pune și linkuri către concurenții tăi, chiar destul de multe. Dacă cumperi un articol, dă link către concurenții tăi. Evită linkurile în footer. Evită linkurile site-wide. Evită linkurile de pe site-uri care nu au nicio legătură cu tine. Evită linkurile care te pun în vecinătate proastă (dacă site-ul dă link la viagra și casino, nu vrei tu să ai al treilea link în pagină). Evită să iei linkuri de la site-uri cu reputație proastă, care au făcut practici non-OK din punct de vedere SEO anterior colaborării cu tine. Uită-te la link velocity – acumularea de linkuri să fie constantă. Intervalul e bine să fie săptămânal sau bi-săptămânal, nu insista la nivel de zi (adică nu 3 linkuri pe zi, dar 20 de linkuri pe săptămână sau la două săptămâni – asta e OK). Cele mai bune linkuri sunt linkurile de la site-uri cu autoritate. De văzut: Resurse pe tema content marketing – Olivian.ro – by Olivian Breda și Furnizori servicii recomandați – Olivian.ro – by Olivian Breda
  • Linkurile sunt, în continuare, cel mai important element on-page.

Cum stau lucrurile:

Titlurile site-ului

Motivație:

Cum stau lucrurile:

  • Importanță medie (5 din 10): Aveți titluri unice (care nu se repetă, în general, pe alte pagini)? Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog pentru detalii.
  • Lucrurile sunt OK: Aveți titluri descriptive (din care, la modul general, înțeleg despre ce e vorba în pagină, reflectă pagina)? Da.
  • Lucrurile sunt OK: Folosiți numele brandului vostru în titluri, fie de forma [numepagină]: 101 Figurine, fie de forma: [numepagină]: 101Figurine.ro? Da.
  • Lucrurile sunt OK: Ați evitat să aveți diacritice în titlu (care pot afecta, în mică măsură, dar, totuși, negativ poziționările pentru varianta fără diacritice)? Da.
  • Importanță medie (5 din 10): Aveți titluri, în general, scurte (nu mai lungi de 65 de caractere, cu spații)? De văzut: Page Title & Meta Description By Pixel Width In SERP Snippet | Screaming Frog Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog pentru detalii.

Optimizare imagini

Motivație:

Cum stau lucrurile:

  • Lucrurile sunt OK: Aveți nume de fișiere OK denumite? Da.
  • Lucrurile sunt OK: Aveți texte ALT pentru imagini? Da.

URL-uri

Motivație:

Cum stau lucrurile:

  • Lucrurile sunt OK: Aveți potențial conținut duplicat din URL-uri (de exemplu, la magazine online – filtrări și sortări în pagina de categorie)? Nu.
  • Lucrurile sunt OK: Aveți URL-urile, în general, scurte sau medii? Da
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: V-ar ajuta dacă ați avea URL-urile foarte foarte scurte – site.ro/articol. Cu cât mai scurt, cu atât mai bine. De păstrat, totuși, cuvinte cheie.
  • Lucrurile sunt OK: Folosiți parametri în URL-uri, de tipul www.site.ro/articol.php?id=39? Situația nu e foarte clară, în sensul că, de exemplu, dacă aveți un site WordPress și structura este de tipul http://101figurine.ro/?p=123, beneficiile de a trece la http://site.ro/articol-exemplu/ există, nu sunt nule, dar sunt cumva în balans cu faptul că la orice redirect veți pierde aproximativ 20-30% din valoarea linkurilor. E o decizie de gândit dacă un site relativ static, cu un singur nivel de parametri, ar trebui să facă redirectul sau nu. Nu e un răspuns universal. Detalii: Google Says, Don’t Rewrite Dynamic URLs To Static URLs. Pe de altă parte, dacă aveți un magazin online, și aveți o categorie cu filtre / sortări / subpagini, cu URL-uri de forma site.ro/categorie.php?idcategorie=1&sort=alfabetic&ord=desc&pagina=2&filtru=brandX, asta poate duce foarte rapid la conținut duplicat și probleme de indexare. Aveți și aici o soluție, anume rel=canonical, dar lucrurile sunt mult mai clare aici, în principiu aveți nevoie de rescriere URL-uri. Nu.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Aveți în general relativ puține sub-folder-e (sub 4) – home/categorie/subcategorie/articol? Da, dar v-aș recomanda, totuși, să mai reduceți. De văzut rapoartele Screaming Frog pentru detalii.
  • Lucrurile sunt OK: Evitați extensia .html/.htm/.php/.asp/.aspx/.cfm/.jsp în finalul URL-urilor? Da.
  • Lucrurile sunt OK: Folosiți ca separator de cuvinte în URL-uri hyphen (“-“, indicat), sau underscore (“_”, mai puțin indicat), sau spațiu (“%20″ sau ” “, mai puțin indicat), sau punct (“.”, foarte puțin indicat) sau nu (“”, niciun separator, neindicat)? Folosiți hyphen (“-“), e OK.
  • Lucrurile sunt OK: Scrieți, în general, cu litere mici în URL-uri? Da, faceți asta.
  • Importanță medie (5 din 10): Aveți navigare pe foldere? Dacă sunt în pagina site.ro/categorie/articol și tai ultimul element /articol, ajung la site.ro/categorie, și pagina există, e navigabilă? Nu.

Tag-urile h1, meta description, meta keywords, rel=next/prev, hreflang, nofollow

Motivație:

Cum stau lucrurile:

  • Importanță medie (6 din 10): Aveți meta descriere pentru cea mai importantă pagină din site, homepage-ul, și arată OK? Încă ceva – ar trebui să luați cele mai vizitate 100 de pagini conform Google Analytics, inclusiv homepage-ul, și să “lucrați” descrierile acele foarte bine. Aveți, dar e foarte lungă și nu arată bine. De văzut rapoartele Screaming Frog pentru detalii.
  • Importanță ridicată (8 din 10): Dacă aveți magazin online, meta descrierea pentru pagina de produs e creată corect în mod automat? Nu. De văzut: Meta tag-ul description – ghid complet de creare a lui: Olivian Breda și Site title and description – Webmaster Tools Help și Excel tools: Generator rapid + detaliat pentru meta titles, hn tags, meta description + verificator de bază tools: Olivian Breda. De asemenea: Page Title & Meta Description By Pixel Width In SERP Snippet | Screaming Frog. De văzut rapoartele Screaming Frog pentru detalii.
  • Importanță medie (4 din 10): Meta descrierile folosesc titlul paginii curente și brandname-ul? Nu. Ar trebui ca meta descrierea paginii curente să aibă în ea titlul paginii curente, inclusiv numele site-ului / brandului.
  • Importanță ridicată (7 din 10): Meta descrierile din site au motivație de a acționa? Când spun acest lucru, mă refer, în ansamblu, ca meta descrierea să te îndemne să faci click. Cel mai simplu mod de a găsi texte atractive este să căutați la Google niște cuvinte din industria dvs., și să vă uitați la niște reclame Google AdWords. Majoritatea sunt foarte bine “muncite”, și dacă veți citi câteva reclame, pentru mai multe căutări, o să aveți o inspirație bună. Pot fi texte de tipul “Intră pe site”, dar și Unique Selling Propositions (“Livrare în 48 de ore” / “Retur gratuit 30 de zile”), sau lucruri care ajută la vânzare (“Plata cu card VISA / MasterCard” / “Peste 10 ani de experință” / “Peste 3.000 de clienți fericiți”) și tot așa. În principiu, cumva, într-un fel sau altul, descrierea trebuie să te “agațe”. Nu. De văzut: Excel tools: Generator rapid + detaliat pentru meta titles, hn tags, meta description + verificator de bază tools: Olivian Breda.
  • Importanță ridicată (7 din 10): Meta descrierea are între 110 și 155 de caractere, în general? De văzut: Page Title & Meta Description By Pixel Width In SERP Snippet | Screaming Frog Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog pentru detalii.
  • Importanță ridicată (7 din 10): Aveți tag-ul h1 pe titlul paginii curente (titlul articolului pentru site-uri de prezentare, titlul produsului sau categoriei pentru magazine online)? Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog pentru detalii.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Aveți tag-ul h2 pe sub-titluri, dacă e cazul (sub-titlurile unui articol pentru site-uri de prezentare, titlul produselor din listingul unei categorii pentru magazine online)? V-aș sfătui să eliminați tagul h2 din site.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Ați eliminat meta tag-ul keywords complet din site? Nu, de făcut asta – Meta element – Wikipedia, the free encyclopedia.
  • Lucrurile sunt OK: Aveți site-ul spart? viagra OR casino OR porn OR ringtones OR gambling site:101figurine.ro Nu.
  • Importanță medie (4 din 10): Dacă aveți multipaginare în site, vă ajută să implementați Official Google Webmaster Central Blog: Pagination with rel=“next” and rel=“prev” Aveți multipaginare, dar nu aveți implementat tag-ul. De văzut rapoartele Screaming Frog pentru detalii.
  • Lucrurile sunt OK: Aveți un site în mai multe limbi? Nu.
  • Lucrurile sunt OK: Ați evitat nofollow în site complet, mai puțin în pagina de blog, la comentarii? Da.

Conținut

Motivație:

Cum stau lucrurile:

  • Importanță scăzută (3 din 10): La modul general, aveți prezență susținută pe rețelele sociale? Da, aveți prezență OK pe Facebook. V-aș recomanda să încercați și rețele sociale de imagini (Instagram / Pinterest). V-aș sugera să optimizați felul cum apare un URL de la voi din site / blog când e partajat pe Facebook. De asemenea, pe YouTube screenshot-urile din clipurile video pot fi făcute mai bine. Nu v-aș recomanda să mergeți pe tipare clasice, ci să căutați să aveți niște screenshot-uri pentru clipurile YouTube diferite de la un video la altul. Puteți păstra logo-ul vostru, dar aș prefera să văd și altceva decât fundal portocaliu.
  • Lucrurile sunt OK: În particular, aveți un buton tip Facebook Like? (e una din cele mai populare rețele sociale, iar ca minim absolut un buton de tip Like us on Facebook, cred că ar fi util pentru majoritatea business-urilor online. Da.
  • Importanță ridicată (8 din 10): În particular, aveți implementat og:title, og:site_name, og:url, og:description, og:image și fb:app_id? (detalii: Facebook Content Sharing Best Practices) Nu.
  • Lucrurile sunt OK: Aveți o secțiune în site (de obicei Blog sau Noutăți sau Articole) în care postați conținut nou, constant? Da.
  • Importanță medie (6 din 10): Dacă aveți blog, în paginile de articol aveți conținut de calitate, relevant pentru audiență? Legat de blog: 1. Aș scoate categoria “Uncategorized”, ar trebui să fie 0 articole în acea categorie. 2. Aș afișa la categorii nr. de posturi în paranteză. 3. Aș afișa arhivele ca dropdown, cu număr de mesaje în paranteză la fiecare lună. 4. Aș folosi funcția RSS-to-email a MailChimp și aș pune pe site o funcție de abonare newsletter. 5. Aș modifica linkul de pe logo + linkul de pe butonul din meniu (“Home”) să ducă la varianta cu https:// a site-ului, nu la cea cu http://.
  • Importanță medie (6 din 10): Dacă aveți magazin online, în paginile de produs, puneți descrieri suficient de mari? În general, s-ar mai putea adăuga niște text, cu păstrarea unui nivel ridicat de calitate. Sau video-uri cu produsul, ar ajuta și mai mult.
  • Importanță medie (4 din 10): Dacă aveți magazin online, descrierile produselor sunt compelling, atrag? Da, dar insuficient. De văzut: How to Write Product Descriptions that Sell, Boost SEO Efforts » Practical Ecommerce. De asemenea, How to write well? – Olivian.ro – by Olivian Breda.
  • Importanță scăzută (2 din 10): Aveți în pagina de contact și în footerul fiecărei pagini adresa voastră completă, inclusiv cu codul poștal și țara (România)? (vă ajută ca Google Places să identifice foarte clar adresa voastră, puteți apărea în rezultatele de tip [serviciu – oraș], cum ar fi “medic stomatolog pitești”. Nu. De completat.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: v-ar ajuta să apăreți în rezultatele de aici cu o înregistrare: 101 Figurine romania – Google Maps.

Cum vede Google site-ul?

Motivație:

Cum stau lucrurile:

  • Lucrurile sunt OK: Site-ul folosește JavaScript sau Flash în meniurile principale? Nu.
  • Lucrurile sunt OK: Site-ul folosește logare/completare de formulare pentru navigare sau prima pagină folosește frames sau există intro page în site? Nu.
  • Importanță medie (5 din 10): Rapoartele separate Google Webmasters Tools arată OK? Nu, de uitat în rapoarte pentru bugs. 5 Vă sfătuiesc să folosiți date structurate în site și să obțineți ceva mai multe linkuri către site.
  • Importanță medie (5 din 10): Rapoartele separate Bing Webmaster Tools arată OK? Nu, de uitat în rapoarte pentru bugs. 5 De rezolvat această problemă: Use <meta http-equiv=”content-language” content=”ll-cc”> tag in the <head> section of your page, where “ll-cc” stands for the culture code of the language and country/region the content applies to. Alternatively use the lang=”ll-cc” attribute on either the <html> or the <title> tag .
  • Importanță ridicată (7 din 10): Rapoartele separate Google Analytics arată OK? Nu, de uitat în rapoarte pentru bugs. 7 Traficul în general este în creștere, ceea ce e o știre bună. Rata de bounce e pe la 30%; foarte OK! 9 pagini per sesiune, o cifră bună. Nu aveți o funcție de tip Revenue per user, v-ar ajuta o integrare e-commerce în Analytics. Vedeți asta: “Your Demographics and Interest Reports have been enabled, but you still need to enable Advertising Features to support this feature. To enable these Demographic Reports, please contact one of your Analytics administrators.” 60% din vizitatori se reîntorc pe site, e foarte OK! Aveți un echilibru foarte mare între organic / paid / direct / social / display / referral traffic. Ar trebui să faceți asta: “This report requires Search Console integration to be enabled. Contact your Analytics administrator to connect a Search Console site.” Ar trebui să activați site search.
  • Importanță ridicată (9 din 10): Site-ul are implementat Schema.org? Lucrurile sunt nuanțate aici. Sugestia mea ar fi următoarea: vedeți cum sunt concurenții voștri direcți. Dacă ei au date structurate, depuneți un efort să aveți și voi. Dacă nu, folosiți Data Highligher, e un efort mai mic (vezi link mai sus). Nu, de văzut linkul moz.com pentru detalii. 9 V-ar ajuta să aveți Rich Snippets pentru rețelele sociale, și date structurate pentru Google.

Robots.txt & meta name=robots & sitemap.xml

Motivație:

Cum stau lucrurile:

  • Importanță scăzută (2 din 10): În fișierul Robots.txt / Robots.txt există link către sitemap.xml? Da, dar acel link e cu http://, ar trebui să fie cu https://
  • Lucrurile sunt OK: Folosiți corect <meta name=”robots” în site (voi testa două pagini)? Da, îl folosiți corect.
  • Importanță ridicată (7 din 10): Dacă există Robots.txt / Robots.txt, aveți Disallow pus pe ceva ce nu ar trebui? Dacă aceste linii distincte se referă, toate, la eliminarea de imagini din crawling-ul Google, ar trebui eliminate fiecare din aceste linii. Lăsați-l pe Google să vă indexeze imaginile. Disallow: /images/ Disallow: /uploads Disallow: /Newsletters Images/ Disallow: /timthumb.php
  • Lucrurile sunt OK: Există unul din fișierele sitemap.xml, sitemap.xml.gz, sitemap.gz / sitemap.xml, sitemap.xml.gz, sitemap.gz? Da.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: În Google Webmasters Tools puteți trimite sitemap-ul vostru către Google; Submit a sitemap to Google Webmaster Tools – Site-uri Help

Crawling & indexare generală & indexare (+conținut ascuns/conținut duplicat) & indexare brand & poziționări cuvinte top & viteză de încărcare site

Motivație:

  • Testele pe care le voi face mă ajută să înțeleg dacă Google va putea indexa site-ul bine. Dacă voi identifica linkuri care nu sunt valide în site, motoarele de căutare vor avea probleme în a naviga în site. Cu cât aveți mai puține linkuri invalide, cu atât site-ul va fi mai ușor de navigat.
  • Legat de indexare generală – Cu cât aveți mai multe pagini indexate, comparat cifra pe care mi-ați spus-o inițial – “2000” -, cu atât stați mai bine. De văzut rapoartele din Google Webmasters Tools.
  • Legat de indexare – aleg câteva pagini de la voi din site, și verific dacă au fost indexate. Dacă unele din ele nu, e un semn că Google nu acordă suficientă importanță site-ului vsotru.
  • Conținut ascuns – voi testa una din pagini, pentru a căuta dacă aveți conținut ascuns, scris în mod intenționat pentru a manipula rezultatele în căutări.
  • Conținut duplicat – voi face căutări în Gooogle pentru diferite cuvinte din câteva pagini, în căutarea de conținut duplicat.
  • Legat de indexarea brandului – Voi putea face testul doar dacă brandul vostru e unic (cuvintele din brand sunt specifice vouă). Mă uit aici dacă sunt multe rezultate în Google cu numele site-ului vostru.
  • Conținut duplicat – Verific și să aveți implementat rel=”canonical”.
  • Legat de poziționări – e indicat să apăreți în prima pagină Google pentru căutări competitive. Nu apăreți? În principiu, ar trebui să vă preocupe, la modul general: Linkurile către paginile respective și către domeniu / Căutările pe brand (câte căutări sunt pentru brandul vostru) / Optimizarea on-page (cât de bine e optimizat site-ul) / Prezența în rețelele sociale. Detalii despre importanța acestor factori: Weighting the Clusters of Ranking Factors in Google’s Algorithm – Whiteboard Friday – Moz. Link resursă: 2013 Search Engine Ranking Factors – Moz
  • Pentru viteza de încărcare a site-ului testez cu GTmetrix | Website Speed and Performance Optimization și cu WebPagetest – Website Performance and Optimization Test. De văzut: How to Achieve 100/100 with the Google Page Speed Test Tool – Moz

Cum stau lucrurile:

  • Importanță scăzută (3 din 10): Testul de linkuri în tot site-ul cu XENU (notă – fișierele cu extensia XEN cer programul instalat; același raport e însă disponibil și în format HTML). Probleme? Da, de văzut linkurile la care scrie not found. În raport, arată așa: “Broken links, ordered by link” & “Broken links, ordered by page”. Puteți rula testele cu Find broken links on your site with Xenu’s Link Sleuth (TM). 3 De uitat peste erori, dar nu sunt unele deosebite aici. Aici: https://www.101figurine.ro/blog/noutati-cate-vreti/ aveți linkul: http://www.101.figurine.ro/ care dă eroare. De instalat programul http://home.snafu.de/tilman/xenulink.html pentru a vedea raportul original, dacă nu, vă uitați în raportul HTML.
  • Importanță ridicată (8 din 10): Testul de linkuri în tot site-ul cu Screaming Frog (puteți descărca programul și rula propriile teste). Am găsit probleme? Puteți rula voi înșivă teste Screaming Frog cu Screaming Frog. 8 În pagina: https://www.101figurine.ro/static/despre-noi/ aveți linkuri relative, nu absolute, și asta duce la erori precum: https://www.101figurine.ro/static/ Pe toate paginile apare link către: https://www.cauti.ro/produse/compara-preturi/merchant~~www_101figurine_ro.html – dă eroare. Aici: https://www.101figurine.ro/blog/whats-going-to-happen-next/ aveți un link către http://comic-con.ro/ice/, care dă eroare. Aveți URL-uri de peste 100 de caractere: https://www.101figurine.ro/produs/collectables-games-83/dark-souls-2-sculpt-collection-vol-2-dxf-figure-artorias-the-abysswalker-17-cm-4887/ nu le-aș redenumi pe cele vechi, dar aș lua în considerare ca pe viitor să nu am URL-uri mai mari de 100 de caractere: https://www.101figurine.ro/produs/collectables-games-83/dark-souls-2-sculpt-collection-vol-2-dxf-figure-artorias-the-abysswalker-17-cm-4887/ https://www.101figurine.ro/produs/collectables-manga-65/sh-figuarts-body-chan-action-figure-yabuki-kentaro-dx-set-gray-color-ver-14-cm-4521/ https://www.101figurine.ro/produs/dc-universe-2/batman-the-animated-series-action-figure-harley-quinn-expressions-pack-sdcc-2017-15-cm-4948/ Titlurile de peste 70 de caractere sunt aproximativ 3/5 din titlurile din site. În Google vor apărea prescurtate (cu …). Sugestia mea este să le scurtați. La multipaginare aveți titluri care se repetă: http://www.101figurine.ro/blog/page/3/ http://www.101figurine.ro/blog/ http://www.101figurine.ro/blog/page/5/ 101figurine Blog (pe blog) sau Movies – 101Figurine.ro https://www.101figurine.ro/categorii/movies-5/pagina-17/ https://www.101figurine.ro/categorii/movies-5/pagina-11/ în site. V-aș sfătui să precizați în titlu și un indicator de tip p1 pentru pagina 1, etc. Legat de meta description, aveți o meta descriere pe homepage, care arată așa: “101Figurine.ro va ofera o gama variata de figurine cu multiple puncte de articulatie si detalii numeroase, statuete sculptate si editii deosebite, figurine de colectie realizate de designeri celebri, eroi si super-eroi, accesorii rare, personaje fantastice, collectables sau serii limitate si aniversare.”, e foarte lungă și va fi scurtată de Google automat, și, în rest, aveți, pentru toate paginile din site, descrieri care nu depășesc 28 de caractere cu spații (cu o singură excepție, de 37 de caractere). Vă dau o primă sugestie – eliminați meta descrierile, mai degrabă decât să le lăsați la acest nivel de calitate. Apoi, dacă le faceți, le puteți face automat mult mai bine decât faceți în prezent asta, de văzut articolul: https://olivian.ro/meta-description-tag/ Ar trebui să eliminați complet meta keywords tag. Ați pus meta tag-ul h1 pe numărul de telefon, ar trebui să îl fi pus pe titlul articolului. Nu aveți nevoie de tag-ul h2 în site, l-aș elimina. Aproximativ 50% din imaginile voastre au peste 100 KB, ar trebui să le comprimați mult mai bine. http://www.101figurine.ro/blog/wp-content/uploads/2015/10/image015.jpg Nu ar trebui să folosiți imagini de tip PNG pentru fotografii, unde e indicat JPG. http://www.101figurine.ro/blog/wp-content/uploads/2014/08/ahab11.png Vă lipsește rel=canonical pentru toate paginile din site, ar trebui să îl implementați. https://yoast.com/rel-canonical/ Vă lipsește rel=next/prev pentru paginile de categorie care au subpagini https://support.google.com/webmasters/answer/1663744?hl=en
  • Importanță medie (6 din 10): Cum stă indexarea, la modul general, în Google, comparativ cu numărul dat de voi (2000)? site:101figurine.ro: Stați rău, de crescut importanța site-ului în motoarele de căutare (SEO mai intens). 6 Probleme: 1,806 Pages without Valid Canonical Tag / 527 Non-301 Redirects (ar trebui ca toate redirecturile să returneze codul 301) / 294 Pages with Duplicate Titles (multipaginare + erori de top /pagina 1 sau fără acel /pagina1) / 56 Pages with Duplicate Body (erori de tip /pagina1 sau fără) / 56 Duplicate Body Sets (la fel) / 1,119 Max Title Length (titluri foarte lungi în site). În sitemap aveți URL-urile fără https:// https://www.101figurine.ro/sitemap.xml De căutat în codul HTML al site-ului un URL de forma a href=”www.101jucarii.ro”. Nu reușesc să îmi dau seama de unde apare acel URL, dar a apărut în mai multe rapoarte ca un URL de tip eroare (îi lipsește https://, și e preluat ca http://www.101figurine.ro/www.101jucarii.ro).
  • Lucrurile sunt OK: Conținut ascuns – Am găsit probleme cu conținut ascuns? Nu.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Conținut duplicat – Din cele 5 pagini testate, am găsit probleme la vreo căutare – Suicide Squad Poster In Squad We Trust 61 x 91 cm – Suicide Squad – 101Figurine.ro / One Punch Man Poster Saitama 61 x 91 cm – Collectables MANGA – 101Figurine.ro / Assassin’s Creed PVC Statue Aguilar (Michael Fassbender) 24 cm – Assassin’s Creed – 101Figurine.ro / Terminator Genisys, T-1000 Byung-hun Lee 18 cm – Terminator – 101Figurine.ro / Sons of Anarchy, Clay NYCC Exclusive 15 cm – Collectables MOVIES – 101Figurine.ro – Nu.
  • Importanță medie (6 din 10): Conținut duplicat – aveți rel=”canonical” implementat? Nu. De văzut About rel=”canonical” – Instrumente Google pentru webmasteri Help
  • Importanță scăzută (3 din 10): Legat de indexare, am luat 5 pagini aleatorii din site și am verificat dacă au fost indexate – Suicide Squad Poster In Squad We Trust 61 x 91 cm – Suicide Squad – 101Figurine.ro / One Punch Man Poster Saitama 61 x 91 cm – Collectables MANGA – 101Figurine.ro / Assassin’s Creed PVC Statue Aguilar (Michael Fassbender) 24 cm – Assassin’s Creed – 101Figurine.ro / Terminator Genisys, T-1000 Byung-hun Lee 18 cm – Terminator – 101Figurine.ro / Sons of Anarchy, Clay NYCC Exclusive 15 cm – Collectables MOVIES – 101Figurine.ro Din păcate, am găsit pagini neindexate: ultima din listă. E necesar ca Google să considere că site-ul vostru e mai important. E doar un test, vă arată unde sunteți. Aveți nevoie de mai mult SEO (în principal, linkuri, prezență pe rețele sociale, dar și SEO intern, în urma auditului meu).
  • Lucrurile sunt OK: Cum e indexarea brandului? Câte căutări sunt în Google după brandul vostru – “101figurine.ro” / “www.101figurine.ro”? E OK.
  • Importanță medie (5 din 10): Poziționări – Stați OK în căutarea după cuvinte cheie competitive, apăreți în primele 10 rezultate? action figures / figurine / statuete sculptate? Nu. E doar un indicator, care vă arată cum stați. Și nu stați bine, din păcate. Aveți nevoie de linkuri către site, prezență în rețelele sociale + ceva SEO intern.
  • Importanță medie (6 din 10): Testul GTmetrix | Website Speed and Performance Optimization – aveți rezultate bune? Nu, din păcate nu. De uitat peste erorile majore (cu portocaliu / roșu) din GTmetrix și de corectat. 6 Aș lua în considerare să îmbunătățesc cele mai ușor de rezolvat lucruri conform rapoartelor GT Metrix (PageSpeed + YSlow)
  • Importanță medie (6 din 10): Testul WebPagetest – Website Performance and Optimization Test – aveți rezultate bune? Nu, din păcate nu. Site-ul nu se încarcă suficient de rapid. 6 Aș lua în considerare să îmbunătățesc cele mai ușor de rezolvat lucruri conform rapoartelor GT Metrix (PageSpeed + YSlow)
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: Legat de conținutul duplicat – sugestia mea este să evitați să postați voi înșivă conținutul duplicat în alte părți. Nu postați textele de la voi din site în alte părți. Nu dați altora descrierile produselor de la voi din site.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: Pe partea de erori de indexare (crawling deficitar), puteți merge în Google Webmasters Tools la secțiunea crawling (vedeți repoartele separate cu problemele semnalate). În principiu, ar trebui să vă preocupe, la modul general: Linkurile către paginile respective și către domeniu / Căutările pe brand (câte căutări sunt pentru brandul vostru) / Optimizarea on-page (cât de bine e optimizat site-ul) / Prezența în rețelele sociale. Detalii despre importanța acestor factori: Weighting the Clusters of Ranking Factors in Google’s Algorithm – Whiteboard Friday – Moz. Link resursă: 2013 Search Engine Ranking Factors – Moz

Redirecționări, pagina de eroare, coduri redirect, IP testing, date domeniu, TLD

Motivație:

  • Varianta site-ului fără www. – http://101figurine.ro/ are trebui să redirecționeze la varianta cu www. – http://www.101figurine.ro/, sau invers. Altfel, există riscul de conținut duplicat. Una din cele două pagini ar trebui să returneze codul 301 de redirect către homepage.
  • Aveți redirecționare de la litere mari la litere mici sau invers? În mod normal, dacă scriu http://101figurine.ro/pagina sau dacă scriu http://101figurine.ro/PAGINA, ar trebui să fiu redirecționat de la una din variante la cealaltă. Se întâmplă asta la voi?
  • De asemenea, testez pagini de tip http://www.101figurine.ro/index.html sau http://www.101figurine.ro/index.php sau alte asemnea, și ele ar trebui să redirecționeze la http://www.101figurine.ro/ (cu sau fără www., una din variante). Toate acestea ar trebui să aibă fie redirect către homepage sau să dea eroare 404.
  • Pagina de eroare 404 – http://www.101figurine.ro/paginacarenuexista – ar trebui să returneze codul 404 în headers.
  • Pagina de eroare 404 – http://www.101figurine.ro/paginacarenuexista – ar trebui să arate OK – mesaj în limba română, funcție de căutare, niște pagini de vizitat, mesaj clar (“EROARE – din păcate, nu am găsit ce căutai”).
  • Pagini obișnuite din site – obțin erori, în navigarea obișnuită?
  • Testare IP – pe serverul pe care aveți găzduit site-ul e indicat să fiți doar voi. Dacă unul dintre vecinii voștri de găzduire se ocupă cu SPAM, sau are site-ul spart și trimite viruși pe Internet, există riscul ca voi să fiți asociați cu ei. Un IP dedicat vă scapă de toate aceste potențiale probleme. Puteți trăi fără IP dedicat, dar vă ajută să aveți unul.
  • Date domeniu – E indicat ca pentru un site din România, adresat pieței din România, datele din IP să fie pentru România, și ele.
  • TLD (top-level domain) – Sugestia mea ar fi ca pentru un site în limba română, adresat pieței din România, să folosiți un TLD de tip .ro.

Cum stau lucrurile:

Uzabilitate în SEO

Motivație:

Cum stau lucrurile:

  • Importanță medie (5 din 10): Aveți o problemă majoră de uzabilitate pe prima pagină, ceva fundamental greșit? Aș renunța la carousel în favoarea unor bannere statice. Aș pune linkul YouTube și în header site. Caseta de newsletter mi se pare slab poziționată, nu e clar vizibilă. Aș pune-o în footer. De rezolvat problemele menționate.
  • Importanță medie (5 din 10): Aveți o problemă majoră de uzabilitate în pagina de articol / produs, ceva fundamental greșit? În coș m-a lăsat să adaug 100 de exemplare ale unui produs, cred că nu aveți în stoc așa cantitate. De asemenea, nu am văzut să oferiți transport gratuit în coșul de cumpărături, pentru coșuri de valori ridicate. De rezolvat problemele menționate.
  • Lucrurile sunt OK: Dacă aveți un site de peste 20 de pagini – aveți breadcrumbs implementat? Da.
  • Importanță medie (4 din 10): Dacă folosiți breadcrumbs, aveți implementat schema.org? Nu, de pus Rich snippets – Breadcrumbs – Instrumente Google pentru webmasteri Help.
  • Lucrurile sunt OK: Site-ul se afișează corect pe MobileTest.me / MobileTest.me (mă uit aproape exclusiv la rezoluție ecran) și Mobile phone emulator / Test your website at different screen resolutions: Multi Screen Test for 101figurine.ro? De asemenea, testul Mobile-Friendly Test for 101Figurine.ro / Mobile-Friendly Test for www.101Figurine.ro dă o notă, în ansamblu, bună? Da. 0 Rezultatele sunt OK
  • Importanță medie (4 din 10): Site-ul folosește tehnologia AMP? (stagiu foarte incipient, în prezent) Nu, de văzut linkurile din partea teoretică pentru soluții.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă finală: Dacă veți realiza alte site-uri, vedeți încă de la început: The Web Developer’s SEO Cheat Sheet.

I am a Digital Marketing Manager for The KPI Institute. My expertise is in SEO (Search Engine Optimization) / UX (user experience) / WordPress. Co-founder of lumeaseoppc.ro (series of events on SEO & PPC) and cetd.ro (Book on branding for MDs). On a personal level, I like self-development - events, sports, healthy living, volunteering, reading, watching movies, listening to music.

2 Comments

  • Catalin Marin

    1 August 2017 - 12:10

    Salut!

    Ai putea si sa indici niste surse bune de linkuri? Toti cautam asa ceva!

    Multumesc!

  • Olivian Breda

    1 August 2017 - 12:34

    Site-uri de tip Lista firme. Dar e de preferat să faci content marketing.

Leave a comment

Your email address will not be published.