Care sunt criteriile după care să cumperi linkuri?

E OK să cumperi linkuri?

Pe scurt, nu.
În detaliu, Google zice similar ca oamenii de mai jos:

Optim ar fi să găsești soluții de obținere de linkuri în white hat.

Pe de altă parte, dacă urmezi toate sfaturile mele de mai jos, e foarte puțin probabil ca linkurile să fie foarte vizibile și să poți “strecura” o cumpărare de linkuri.

De ce am cumpărat, până acum linkuri?
Pentru că metodele complet white hat sunt foarte costisitoare, mai costisitoare decât cumpărarea de linkuri.

În primul rând, de unde să cumperi linkuri?

De aici aș începe. Aș face cont pe site, aș face o bază de date cu site-uri de contactat, aș contacta site-urile, aș cere o ofertă mai bună și aș cumpăra linkuri.

A doua variantă ar fi o căutare la Google. Pentru domeniul fashion, căutarea ar putea fi de tipul:
[moda blog OR blogul OR blogger OR wordpress ]

Termenul “modă” poate varia în căutare, cu termeni ca:

  • incaltaminte
  • accesorii moda
  • haine sport
  • imbracaminte
  • rochii femei

și lista poate continua.

Se face și aici o bază de date cu site-uri, și se contactează.

Mesajul de contact site-ul (outreach, în engleză)

Despre contact puteți citi aici:

Mesajul ar trebui să fie așa:

  • Un mesaj scurt.
  • Foarte personalizat pentru fiecare blog în parte.
  • Stabiliți o conexiune cu persoana înainte să îi cereți linkul.
  • Așteptați-vă ca unele persoane să nu aibă așteptări realiste privitoare la preț.
  • Puteți folosi un nume de fată / email de fată.

Cum să arate linkul ideal pe care îl cumpărați?

  • Ca poziționare, sugerez să fie în zona de conținut, în corpul unei pagini.
  • E de preferat să cumpărați nu un link într-un site, ci o pagină / articol / știre într-un site.
  • Nu cumpărați linkuri sitewide, cumpărați linkuri pe o singură pagină.
  • Evitați să cumpărați linkuri în footer.
  • Linkurile în sidebar, atâta timp cât nu sunt pe foarte multe pagini, pot fi OK. E de preferat să cumpărați un articol, dar și un link în sidebar, atâta timp cât nu e sidewide (pe toate paginile site-ului), poate fi OK.

Despre anchor text.
Anchor textul arată cam așa:

Eu vă recomand despre anchor text (textul vizibil pe un link) să faceți așa:

  • Evitați supra-optimizarea. Nu puneți “haine femei”, “rochii si fuste femei”, “haine la modă”. Puneți un text care să pară că linkul e natural. Nu optimizați site-ul pe cuvinte cheie target-ate.
  • Nu recomand ca într-un articol să fie mai mult de două linkuri către site-ul vostru. Da, teoretic ajută, dar dacă vreți să evitați penalitățile.
  • Puneți în articolul scris de către persoana de la care cumpărați linkul și un link către o resursă externă. Dați link și către o știre din ziar, de exemplu, pe tema dată.
  • Variați anchor text-ul, dacă cumpărați 40 de articole, puteți pune 40 de anchor text-uri diferite.

Cum să arate site-ul de la care cumpărați linkul?

  • Folosiți Open Site Explorer și Ahrefs Site Explorer și verificați profilul de linkuri al site-ului de pe care cumpărați linkuri. Vedeți dacă site-ul de la care intenționați să cumpărați linkuri are, la rândul lui, linkuri de calitate.
  • Lăsați să meargă Screaming Frog SEO Spider Tool & Crawler Software | Screaming Frog și verificați ca site-ul target-at să nu fi vândut foarte multe linkuri. Evitați să cumpărați link de la un site care trăiește aproape exclusiv din vânzarea de linkuri. Nu vreți să fiți vecinii de link ai unor asemenea practicieni.
  • Cereți date privitoare la statisticile de vizitatori ai site-ului de la care intenționați să cumpărați linkuri. Dacă cumpărați de pe piața de linkuri, puteți vedea statisticile în mod gratuit. Dacă cumpărați prin contact direct, cereți statistici de tip Google Analytics. Nu cumpărați de la site-uri care nu au trafic, sau oferiți un preț mic unor asemenea site-uri. Aveți nevoie și de vizitatori, nu doar de valoarea adusă de linkuri.
  • Ideal e să găsiți site-uri care, chiar dacă nu sunt în nișa voastră, cel puțin au mai abordat în trecut subiecte legate de tema voastră.
  • Cele mai bune surse de linkuri sunt exact competitorii voștri. Dacă reușiți să îi convingeți să vă dea link, ați câștigat linkuri de mare valoare. Sigur, asta e în general imposibil, dar rețineți profilul tipic al celor care ar trebui să vă dea linkuri – site-uri care să abordeze ca subiect exact nișa voastră. Uneori puteți găsi site-uri pe aceeași temă, dar care nu sunt competitori direcți (site-uri de modă foarte localizate, magazinul de haine de la colțul unei străzi din Focșani poate fi convins să vă dea haine; sau un magazin cu haine foarte foarte nișat, cu produse pe care voi nu le comercializați).
  • E de preferat să verificați vechimea unui domeniu la RoTLD – Romanian Top Level Domain și să cumpărați în special de la site-uri cu vechime pe piață. Dacă e un site abia lansat, e greu să aflați statistici relevante despre el pe Internet. Puteți cumpăra linkul, apoi vă treziți că site-ul respectiv face tehnici de Black Hat și sunteți penalizați. Luați de la site-uri cu o oarecare vechime.

Ce să ignorați?
Page Rank-ul. Ajută într-o mică măsură, mult mai relevante sunt datele oferite de Open Site Explorer.

Cum se face plata?
De multe ori, practica e PayPal sau Ordin de Plată, însă fără factură. Metoda e ilegală, însă pentru 5-50 Euro (variația de preț a unui articol), mulți nu sunt dispuși să facă contract + factură și să plătească și taxe.

Care e prețul unui articol?
Ideal ar fi să îl stabiliți singuri. Contactați câteva zeci de site-uri, faceți un Excel în care puneți câteva criterii:

  • Autoritate (Domain Authority)
  • Numărul de domenii care fac link către site (Link Root Domains)
  • Vârsta domeniului (age)
  • Cât de relevant e site-ul pentru tema abordată (chiar dacă nu e fashion, măcar poate e un site pentru femei) – Notă de la 1 la 10, foarte subiectivă
  • Trafic site
  • Preț cerut
  • Design site (notă personală – site-ul are un design plăcut sau e aglomerat?)
  • Calitate texte (notă personală – dați o notă dacă scrie articolele bine pe site, dacă sunt OK)

Faceți Excel-ul, dați niște note și ar trebui să vă fie clar dacă persoana care cere 30 de euro e mai rentabil decât persoana care cere 25.
Poți cere 30 și oferi multe, după cum poți cere 25 și oferi puține lucruri.

Nu există neapărat reguli generale. Prețurile de obicei încep de la 5-10 euro pentru site-urile slabe și ajung la 50 de euro.

Ce e peste 50 de euro ar trebui analizat și din perspectiva PR (Public Relations, nu Page Rank). Adică, vreau să mă asociez cu așa brand? Îmi va aduce vizitatori target-ați?

Cât de des să cumpărați articole pe un site?
Dacă aveți o colaborare bună, recomandarea mea ar fi să cumpărați o dată un articol, apoi să reveniți peste 6 luni, apoi peste 1 an și apoi să abandonați. După un timp, valoarea adusă de un nou articol pe același site scade dramatic. Google preferă, ca regulă generală, linkuri de pe mai multe domenii distincte, decât foarte multe linkuri de pe același domeniu.

Ce să evitați?
Evitați să oferiți un preț înainte să aflați cererea persoanei care are site-ul. Dacă insistă, sigur, spuneți un preț pe care îl puteți oferi, dar inițial lăsați persoana să spună un preț, apoi prezentați argumente pentru care e prea mare, dacă e cazul.
Poate ar fi indicat să nu spuneți din primul email “sunt site-ul X, cumpăr linkuri”. Spuneți doar că doriți o ofertă de cumpărare de articol plătit, și lămuriți numele site-ului ulterior.


Note: Also see the Yahoo! Group on which I present similar issues:IMRo. To join, email imro-subscribe@yahoogroups.com and reply to the confirmation email.

I am a Freelancer. My expertise is in SEO (Search Engine Optimization) / UX (user experience) / WordPress. Co-founder of lumeaseoppc.ro (series of events on SEO & PPC) and cetd.ro (Book on branding for MDs). On a personal level, I like self-development - events, sports, healthy living, volunteering, reading. I live in London, and lots of things live in me.

No comments yet.

Leave a comment

Your email address will not be published.