Tag-urile hn («h1», «h2», «h3» …) – câteva noțiuni

Mai jos, câteva idei despre cum se pot îmbunătăți tag-urile hn (<h1>, <h2>, <h3>, <h4>, <h5>, <h6>).

3275717388_5583871709_z

Pentru ce sunt utile?

  • Sunt utile utilizatorului, pentru a înțelege structura documentului. De asemenea, contează pentru designul site-ului.
  • Sunt utile și motoarelor de căutare, care pot înțelege mai bine structura unui document.

Din articolul The Biggest SEO Mistakes SEOmoz Has Ever Made – Whiteboard Friday – Moz:

Recommending People Use H1 Tags with Keywords
This mistake is a little bit more subtle. For years, SEOmoz recommended including keywords in the H1 of pages. After we started doing formal machine learning correlation tests we found out that this tactic didn’t actually help very much at all (including the keywords in normal text in bigger fonts worked essentially the same). This was a shame because it meant we wasted time and energy convincing our clients to update their H1s.

De văzut și răspunsul lui Rand Fishkin de aici.

Observații:

  • E multă teorie în SEO care pune accent mai mult sau mai puțin pe tag-urile hn. Unii put puțin accent, alții pun foarte mare accent.
  • În opinia mea, e OK să te preocupe, în primul rând, prezența de texte cu font mare și texte cu font mic.
  • M-aș preocupa ca textele din hn să fie utile oamenilor. Să am un titlu de articol, dacă e cazul și necesar, să am subsecțiuni. Dacă e pagina de categorie de pe magazin online, să am un titlu mare pentru titlul paginii, și titluri pentru produse. La un articol lung, e util să ai tag-ul h1 pentru titlu, h2 pentru subcapitole, și h3 pentru sub-sub-capitole.
  • Mai important decât să îndeplinești criteriile on-page e să obții interacțiune din parte vizitatorilor. Avantajul e net mai mare decât să îndeplinești 100% un criteriu, care, oricum, e de multe ori flexibil (sunt indicii generale, nu sunt neapărat reguli foarte clare și specifice).
  • Ar trebui ca tag-urile h1 să fie diferite de tag-ul title? Câteva idei:
    • Tag-ul title (<title>Titlu care apare în Google</title>) are o foarte mare importanță pentru motoarele de căutare. Aș pune o mare importanță pe relevanța tag-ului, atât pentru motoarele de căutare (pentru ranking; un exemplu în acest sens ar fi ca titlul să înceapă cu anumite cuvinte – detalii) și pentru utilizator (pentru rata de click). Așa că, da, aș pune mare accent pe optimizarea acestui aspect.
    • Tag-urile hn au tendința să nu conteze atât de mult pentru Google, dar contează pentru utilizatori, așa că aș face în așa fel încât să fie mai prietenoase pentru utilizatori decât pentru Google. Opinia mea personală este să exagerez cu acest aspect și să le fac 100% prietenoase pentru utilizatori (ajută la implicarea/engagement-ul oamenilor pe site, și asta ar trebui să aducă rezultate mult mai bune decât factorul optimizării on-page) – ca scurtă observație, asta e opinia mea.
    • Ar trebui să le faci diferite? Doar în situația în care ai nevoie să scrii lucruri în tag-urile hn care, din diferite motive, nu pot fi scrise în tag-urile <title>. De exemplu, dacă ai un titlu foarte lung. Un alt exemplu – să te axezi mai mult pe Google decât pe vizitator. Opinia mea legat de asta este să fac tag-urile <title> și hn aceleași, în majoritatea situațiilor. O soluție și mai bună ar fi să faceți teste A/B (split testing).
  • Ar fi bine să evitați keyword stuffing (să puneți multe cuvinte cheie, unul după celălalt) cam în orice loc din site, inclusiv în tag-urile hn.
  • Are sens să folosiți tag-urile h1-h2-h3-… într-un document lung, care e necesar să fie împărțit în secțiuni.
  • E adevărat că motoarele de căutare consideră textul scris cu font mare de la începutul unui document ca fiind un text important? Da, este adevărat, dacă scrieți un text cu font mare la începutul unui document, Google va considera, probabil, asta ca un text important. Pe de altă parte, e important ca acel text să fie scris în tag-ul <h1>, sau e OK să lași textul scris cu font mare? În prezent, acest aspect nu este foarte clar, puteți pune pur și simplu <h1>, dacă e mai ușor de implementat.
  • Evitați să aveți tag-urile <h1> pentru altceva decât titluri. Nu puneți logo-uri, butoane sau imagini în el.
  • Evitați să aveți tag-uri <h1> identice (sau titluri, sau conținut duplicat) pe mai multe pagini ale documentului (nu contează pentru o excepție rară într-un site, dar poate fi o problemă dacă un procent important din paginile unui site au conținut duplicat, fie el în <h1>, în meta description, în titluri, în conținut, în imagini sau în alte lucruri).
  • H1 este cel mai important tag, urmează apoi h2, apoi h3, și tot așa până la h6. Puneți în h1 titlul documentului, în h2 alte secțiuni, mai puțin importante, în h3 lucruri cu o importanță și mai mică și tot așa.
  • Dacă e dificil (cere efort / timp / bani) să implementați tag-urile h1 – hn pe un site, puteți să luați în considerare să ignorați această schimbare (dacă deja aveți titlurile scrise cu fonturi mari, și e dificil să faceți trecerea la tag-urile hn, puteți sări această etapă).

Cum vede tag-urile hn Matt Cutts:


Note: Also see the Yahoo! Group on which I present similar issues:IMRo. To join, email imro-subscribe@yahoogroups.com and reply to the confirmation email.

I am a Freelancer. My expertise is in SEO (Search Engine Optimization) / UX (user experience) / WordPress. Co-founder of lumeaseoppc.ro (series of events on SEO & PPC) and cetd.ro (Book on branding for MDs). On a personal level, I like self-development - events, sports, healthy living, volunteering, reading. I live in London, and lots of things live in me.

No comments yet.

Leave a comment

Your email address will not be published.