Întrebare primită:
„Sunt curios: care ar fi numărul maxim de back-link-uri pe care le putem introduce pe zi, fără a afecta din punct de vedere SEO site-ul?”
se pune de obicei în legătură cu practici black-hat și grey-hat. Dacă faci înscriere în directoare web, da, te interesează câte linkuri obții. Dacă apari în presă, nu contează numărul.
Întrebarea ta e „back-link-uri pe care le putem introduce”. Adică, în mod evident, o manipulare. :)
Răspunsul la întrebarea asta?
Păi, avem așa:
- Ai nevoie de surse diverse de linkuri. Nu te rezuma la un singur tip de linkuri, caută surse diverse.
- Variază tot ce poți – text ancoră, către cine să fie linkul (URL destinație). Pune anchor text cât mai diverse, variază linkurile.
- Pune și linkuri către concurenții tăi, chiar destul de multe. Dacă cumperi un articol, dă link către concurenții tăi.
- Evită linkurile în footer.
- Evită linkurile site-wide.
- Evită linkurile de pe site-uri care nu au nicio legătură cu tine.
- Evită linkurile care te pun în vecinătate proastă (dacă site-ul dă link la viagra și casino, nu vrei tu să ai al treilea link în pagină).
- Evită să iei linkuri de la site-uri cu reputație proastă, care au făcut practici non-OK din punct de vedere SEO anterior colaborării cu tine.
- Uită-te la link velocity – acumularea de linkuri să fie constantă. Intervalul e bine să fie săptămânal sau bi-săptămânal, nu te stresa la nivel de zi (adică nu 3 linkuri pe zi, dar 20 de linkuri pe săptămână sau la două săptămâni – asta e OK).
- Cele mai bune linkuri sunt linkurile de la site-uri cu autoritate.
Eu aș recomanda cumpărarea de linkuri în articole de pe site-uri cu autoritate foarte mare și trust foarte mare (site-uri de știri, bloguri foarte mari). Și când cumperi, să cumperi articol, cu patru linkuri, din care trei către concurență.
Exemple – alegi un radio, îl contactezi, întrebi articol plătit, plătești, pui în articol 4 linkuri, unul către tine, vezi rezultate.
Ce contează mult, însă?
- Contează ce fac vizitatorii când caută la Google ceva, văd site-ul tău și … se întorc la Google, căutând altceva sau nu? Îi „captezi” atât de mult, încât nu mai caută altceva?
- Contează mix-ul de semnale – să caute după tine la Google, să dea share, să dea like, să dea tweet, să trimită linkuri. E nerealist ca un site să aibă multe linkuri noi și oamenii „reali” să nu interacționeze cu site-ul. Nu poți pretinde că ești cunoscut, dacă, în mod paradoxal, oamenii nu interacționează cu tine în online. E ceva, posibil, artificial, acolo.
Legat de dilema – „dacă am prea multe linkuri odată, sufăr?”. Răspunsul e nuanțat:
- Dacă faci o chestie foarte tare, apari la știri și vuiește Internetul de chestia tare pe care ai făcut-o, atunci probabil semnalele vor fi toate către tine, și nu vei suferi.
- Dacă încerci să faci chestii artificiale și manipulezi fără să te pricepi, riști să ridici semne de întrebare și penalități.
Legat de dilema – „dacă dau link la concurenți, nu îi ajut?”. E foarte firesc ca ce am zis aici să te intrige atât de tare, încât – fie să nu faci ce am zis, fie, dacă faci – să dai link pe anchor text prost sau pe landing page prost sau să alegi concurenți irelevanți ție. Da, contează ce zici tu aici, contează să dai link „aiurea” către concurenți. Dar ăsta e un proces firesc – e firesc să le dai linkuri care să nu îi ajute atât de mult ca pe tine.
De ce să dai link către concurenți? Răspunsul e simplu – ca Google să nu se prindă. Chiar dacă Google, prin sisteme automate, sau chiar dacă oamenii care fac review-uri manuale pentru Google, se uită pe pagină, să nu poată să spună că articolul e cumpărat. E ilogic să cumperi un articol și să dai link la concurență. Dar asta e necesar să faci dacă vrei ca Google să nu se prindă.
PS, 2021.05.18:
Should you disavow links in 2021? MHC’s annual report – Marie Haynes:
Today, we still do get example links from Google, but they usually aren’t low quality spam like I have shown above.
Most of the example links that Google gives us today for failed reconsideration requests are links in articles that many SEOs would consider good “white hat” links.
PS, 2022.12.07: Link Building for SEO: The Beginner’s Guide:
Link building is the process of getting other websites to link to pages on your website. Its purpose is to boost the “authority” of your pages in the eyes of Google so that these pages rank higher and bring more search traffic.
Toata faza e ca nu sta google sa mai tolereze vanzarea de link-uri tuturor, totusi ma intreb ,ce va mai nsemna seo peste 5 ani, avand in vedere ca schimbari sunt tot mai multe.
Din cate stiu ,parca toata lumea recomanda maxim 10 link uri pe zi, referitor la directoare web, ce rost mai au avand in vedere ca unele specifica faptul ca link uri sunt nofollow?
Nu știu ce va însemna SEO peste 6 luni, darămite 5 ani. :)
Directoarele web nu prea sunt recomandate. :)
Poti „povesti” mai pe larg treaba cu link pentru concurenta?
Adica, de ce as pune link spre ei?
Thanks.
@Vali D
Asta ma intrebam si eu. Pai stai asa, am ajuns sa cumpar link-uri pentru concurenta? Faza e ca ii ajutam si pe ei, dar, odata cu asta, ne asociem si crestem relevanta cu nisa respectiva. Altfel nu-mi explic.
Am actualizat acum ultimul paragraf al articolului, să răspundă la partea asta.
Foarte bun articolul.
Mulțumesc.
Sa pun linkuri de la concurenta intr-un articol platit! Asta insemna permiere si ajung ca Becalii la mititica :D
:) Probabil nu. :)
Buna Olivian,am citit si eu articolul si asa cum am mai spus-o esti un om de exceptie.Revenind la obtinerea de backlinkuri,ciudat este felul in care ar trebui sa le obtii.Eu m-am rezumat mai mult pe un proces natural insa am o mica nedumerire la penalitati.Spre exemplu daca alegi metoda cu comentarii pe anumite bloguri:te rog explica-ne in cateva randuri modul lor de a fi publicate.Numele trebuie mereu schimbat sau link-ul pe care il introducem in casuta de website?.Cat despre domeniile unde adaugam ar fi mai bine pe .ro.com.net.biz care dintre acestea?.Ca sa nu riscam penalitati cum ar trebui sa le postam adica exact cum ai spus si tu 1 2 pe zi sau un 20 pe saptamana ?
Bună, Andra,
Trebuie să te gândești că Google are algoritmi prin care își poate da seama dacă linkurile către un site sunt naturale sau nu. Dacă tu îți poți imagina un algoritm prin care Google și-ar da seama dacă profilul tău de linkuri e manipulativ, foarte probabil cei de la Google au reușit deja să scrie acel algoritm.
Să lași repetitiv linkuri în comentarii web pentru a obține linkuri către site-ul tău e o practică atât de abuzată, încât nu doar că nu te ajută, dar chiar îți face rău.
Evită să comentezi pentru linkuri, evită să înscrii în directoare web, evită să pui comunicate de presă în masă.
În principiu, evită orice duce la tipare și pattern-uri.
Comentariile sunt mult prea banale pentru algoritmii Google.
Nu mai vorbesc că sunt nofollow, dar asta e deja secundar.
Caută să ai linkuri din locuri unde, în mod normal, ți-ar fi greu să ai linkuri.
Comentariile web nu sunt un astfel de loc.
Succes!
OLIVIAN dar despre tag,ai o idee cum ar trebui ele puse
spre exemplu am un site unde tagu-ul h1 este numele siteului iar titlul articolului este h2,ar trebui sa modific si sa fac sa apara si numele articolului h1?
iar tagurile care apar in post ar trebui sau nu afisate
exemplu daca scriu despre o anumita emisiune si pun taguri in fiecare articol
emisiunea x in alta zi intr-un alt articol emisiunea x nu se creaza duplicat
este bine scos acele taguri de pe pagina ?
Bună,
Câteva idei:
În meta title se pune titlul articolului + brandul site-ului.
În h1 se pune titlul articolului.
În h2 se pun sub-titluri ale articolului, dacă sunt (titlurile secțiunilor imporntate ale articolului, dacă e un articol mare)
Meta tag-urile pentru un articol ar trebui folosite doar pentru vizitatori, nu pentru Google. Nu pune meta tag-uri la articole pentru Google. Dacă ai făcut deja asta, pentru toate articolele de până acum, îți sugerez fie să pui noindex pe pagina de tag, fie să elimini tag-urile de până acum. Nu pune tag-uri înțesate de cuvinte cheie, repetitive. Mergea asta în 2000. În 2014, tehnica e foarte învechită și nu doar că nu te ajută, dar potențial îți poate dăuna.
Legat de conținutul duplicat: dacă folosești tag-urile așa cum s-a intenționat inițial, pentru vizitator, nu pentru Google, da, poți avea conținut duplicat, însă nu mi-aș bate capul cu asta. Poți pune noindex, dar nu aș face asta, pentru taguri puse cum ar fi firesc să fie puse.
Dacă ai pus taguri pentru Google, nu pentru vizitator, da, m-aș preocupa despre asta.
Eu personal nu folosesc tag-uri, am doar categorii, dar ele își au sensul lor.
Vezi, pe tema tag-urilor:
WordPress: Zoso’s Guide to Tagging | zoso blog : http://www.zoso.ro/zosos-guide-to-tagging/
Am scris despre tag-uri mai jos:
Meta tag-ul «title» – cel mai important element on-page. Ghid complet – Olivian.ro – de Olivian Breda
https://olivian.ro/meta-title/
Meta tag-ul description – ghid complet de creare a lui – Olivian.ro – de Olivian Breda
https://olivian.ro/meta-description/
Tag-urile hn («h1», «h2», «h3» …) – câteva noțiuni – Olivian.ro – de Olivian Breda
https://olivian.ro/hn-tags/
Utilitatea meta tag-ului keywords – Olivian.ro – de Olivian Breda
https://olivian.ro/utilitatea-meta-tag-ului-keywords/
Excel tools: Generator rapid + detaliat pentru meta titles, hn tags, meta description + verificator de bază tools – Olivian.ro – de Olivian Breda
https://olivian.ro/excel-tools/
Câteva idei:
Cum optimizezi un articol pe site? (optimizare internă pentru un articol) – Olivian.ro – de Olivian Breda
https://olivian.ro/optimizare-articol/
d2eeipcrcdle6.cloudfront.net/seo-cheat-sheet/SEOCheatSheet_2-2013.pdf
http://d2eeipcrcdle6.cloudfront.net/seo-cheat-sheet/SEOCheatSheet_2-2013.pdf
A Visual Guide to Keyword Targeting and On-Page SEO – Moz
https://moz.com/blog/visual-guide-to-keyword-targeting-onpage-optimization
[Video] On Page SEO Tips for Google | SEO Book
http://www.seobook.com/video-page-seo-tips-google
A Visual Guide to Keyword Targeting and On-Page SEO – Moz
https://moz.com/blog/visual-guide-to-keyword-targeting-onpage-optimization
Ma gandesc la rezolvarea problemei prin scoaterea din html a codului pentru taguri ele nu vor mai apare.In schimb google, ma va mai gasi daca eu in dashboard adaug acele taguri.Lucrul acesta mi la spus cineva, cum ca cu acea prezenta pe site a tagurilor fac un duplicat,cat si un spam
Sfatul meu e să nu faci lucruri pentru Google. Cu alte cuvinte, nu fă taguri pentru Google. Dacă sunt relevante pentru vizitatori, folosește-le. Dacă nu sunt, ignoră.
Va recomand un frumos articol scris de Neil Patel despre linkuri:
http://www.quicksprout.com/2015/05/06/how-many-links-should-you-build-to-your-website/
Mulțumesc!
Buna seara!
Am si eu o intrebare, daca puteti sa ma ajutati. Am un site pe handmade cu tutoriale video si as vrea sa implic mai mult cititorii, fara a face un forum. In functie de ce postez eu, ma gandeam sa-i rog sa posteze in comentarii link-uri cu modele noi (pozele ar incarca prea mult). As vrea sa stiu daca am voie sa fac acest lucru si daca sunt prea multe linkuri, ar putea sa afecteze cumva?
Multumesc anticipat pentru raspuns!
Bună,
1. În mod standard, linkurile din comentarii pe WordPress și Blogspot sunt automat nofollow. Dacă nu faci o altă schimbare/setare, toate sunt nofollow. Din acest punct de vedere, poți posta linkuri nelimitate.
2. Dacă scoți nofollow, iarăși, e mai important ce face comunitatea decât ce faci tu.
Adică – dacă vizitatorii tăi sunt cititori fideli, transmit blogul mai departe, te recomandă, intră din nou pe site, asta contează mult mai mult decât numărul de linkuri de pe pagină. Dacă ai comunitate activă, foarte probabil Google nu te va penaliza.
3. În fine, contează tipul de linkuri. Dacă faci o minimă verificare a lor, nu vei avea probleme.
Succes.
Interesant articolul, eu am scris pana acum nenumarate articole dar cu link doar catre siteul meu. O sa incerc sa urmez sfaturile primite aici.