Analizez din punct de vedere SEO site-ul bottegaverde.ro (SEO intern + linkbuilding).
Dacă doriți să printați review-ul curent, cel mai bine printați varianta în format PDF, are șansele cele mai mari ca atât imaginile, cât și diacriticele să se vadă corect.
De văzut atașamentele aici »
sau https://youtu.be/T8LQub7HIYs
sau https://youtu.be/9-riThlFRZI
Problemele site-ului, le reiau mai jos și le discut, aici le vedeți într-o formă compactă pe toate, aici sunt “amestecate”
- Importanță ridicată (9 din 10): Cum arată profilul de linkuri? Legat de linkuri – (1) Aveți puține linkuri către site; (2) Linkurile au un profil natural; (3) Nu ați avut creșteri bruște, dar din Iulie / Septembrie ați început să creșteți mai “serios” numărul de linkuri; (4) 52% din linkuri din .ro, 32% .com, 7% .net; (5) Anchor textul este natural; (6) Aproximativ 3/4 din linkuri sunt follow, e un profil natural; de făcut – de crescut numărul de linkuri către site; De văzut rapoartele separate. De văzut: Resurse pe tema content marketing – Olivian.ro – by Olivian Breda și Furnizori servicii recomandați – Olivian.ro – by Olivian Breda
- Importanță ridicată (9 din 10): Conținut duplicat – Din cele 5 pagini testate, am găsit probleme la vreo căutare – Pachet Special Craciun Geluri Dus si Sapunuri Solide – Bottega Verde / Argan de Maroc – Ruj cu ulei de argan – rol protector – bronz pretios – Bottega Verde / Lavanda – Sapun lichid cu extract de lavanda italiana (250 ML) – Bottega Verde / Lac de unghii cu rezistenta indelungata – roz invechit (10 ML) – Bottega Verde / Mielexpertise – Crema de fata, de zi, anti-aging, regeneranta, antirid si cu actiune anti-oxidanta cu miere si Pluridefence® (50 ML) – Bottega Verde? Nu, dar am analizat separat și am obținut erori. Aveți potențiale probleme cu conținutul duplicat, titluri prea lungi, meta descrieri prea lungi, descrieri lipsă. Site-ul se încarcă suficient de repede, dar nu extraordinar de repede. Aveți un procent însemnat de titluri și descrieri duplicat. Nu aveți erori 404. Aveți setat ca multe pagini să nu fie indexate.
- Importanță ridicată (8 din 10): Meta descrierea are între 110 și 155 de caractere, în general? De văzut: Page Title & Meta Description By Pixel Width In SERP Snippet | Screaming Frog Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog.
- Importanță ridicată (8 din 10): Testul de linkuri în tot site-ul cu Screaming Frog (puteți descărca programul și rula propriile teste). Am găsit probleme? 8 Nu mi se pare OK că ați blocat în robots.txt folderul /info. Aproximativ 40-50% din meta titluri au lungime de peste 65 de caractere. Aveți câteva meta titluri fără – Bottega Verde în ele. (brandname) De asemenea, câteva URL-uri au meta titlurile lipsă. Aveți doar câteva meta description cu lungime >110 caractere, și mai mică de 155. Vă sfătuiesc să refaceți. Aveți câteva imagini cu dimensiune >100KB. Puteți rula voi înșivă teste Screaming Frog cu Screaming Frog.
- Importanță ridicată (7 din 10): Dacă aveți magazin online, meta descrierea pentru pagina de produs e creată corect în mod automat? Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog. Am scris aici: Meta tag-ul description – ghid complet de creare a lui: Olivian Breda mai multe. De văzut și URL-ul: Site title and description – Webmaster Tools Help și Excel tools: Generator rapid + detaliat pentru meta titles, hn tags, meta description + verificator de bază tools: Olivian Breda.
- Importanță ridicată (7 din 10): Dacă aveți magazin online, în paginile de produs, puneți descrieri suficient de mari? Mi se par destul de scurte, aș căuta să am descrieri un pic mai mari. De asemenea, am găsit produse fără descriere: Set cadou – Mini unt de corp cu rodie si stardust (30 ML) – Bottega Verde
- Importanță ridicată (7 din 10): Rapoartele separate Google Webmasters Tools arată OK? 7 (1) Aveți Schema.org pe unele pagini, dar este, cu toate acestea, slab implementat. Fie implementați Schema.org, fie puneți Data Highlighter (recomand prima variantă). (2) Aveți probleme potențiale de conținut duplicat. Pentru rezolvare, puneți în primele 65 de caractere din meta title elemente diferențiatoare. Cu alte cuvinte, nu păstrați un titlu cum este “Umbra intensa – Fard de pleoape umed/uscat cu ulei de jojoba si vitamina E – verde – Bottega Verde”, ci numiți-l ceva în genul: “Umbra intensa – verde – Fard de pleoape umed/uscat cu ulei de jojoba si vitamina E – Bottega Verde”. Similar, pentru roz: “Umbra intensa – roz – …”. (3) Aveți meta titluri în care nu folosiți cuvântul-terminație ” – Bottega Verde”. V-aș sfătui să îl adăugați în toate meta titlurile din site. (4) În cuvintele cheie de top se regăsește frecvent termenul “Bottega Verde”. În opinia mea, este destul de rău că se întâmplă asta. Optim ar fi fost să fie termeni care să demonstreze eficiența în optimizarea pentru motoarele de căutare, anume termeni non-brand. (5) Aș scoate linia aceasta din robots.txt: Disallow: /pagina-goala-404
- Importanță ridicată (7 din 10): Legat de indexare, am luat 5 pagini aleatorii din site și am verificat dacă au fost indexate – Din păcate, am găsit pagini neindexate: Error 404 (Not Found)!!1 / Error 404 (Not Found)!!1 / Error 404 (Not Found)!!1. Aveți nevoie de linkuri, pentru a rezolva acest aspect al auditului meu.
- Importanță medie (6 din 10): Aveți titluri, în general, scurte (nu mai lungi de 65 de caractere, cu spații)? De văzut: Page Title & Meta Description By Pixel Width In SERP Snippet | Screaming Frog Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog.
- Importanță medie (6 din 10): Aveți meta descriere pentru cea mai importantă pagină din site, homepage-ul, și arată OK? Încă ceva – ar trebui să luați cele mai vizitate 100 de pagini conform Google Analytics, inclusiv homepage-ul, și să “lucrați” descrierile acele foarte bine. Nu. Faceți măcar pentru homepage și produsele de top o descriere OK.
- Importanță medie (6 din 10): Aveți o secțiune în site (de obicei Blog sau Noutăți sau Articole) în care postați conținut nou, constant? Nu, aș adăuga, mi se pare important.
- Importanță medie (6 din 10): Pagina de eroare 404 – http://www.bottegaverde.ro/paginacarenuexista – arată OK, mesajul din pagină este în limba română, aveți funcție de căutare în pagină, îmi dați niște pagini de vizitat (pagini de top), aveți un mesaj clar (“EROARE – din păcate, nu am găsit ce căutai”). Nu, ar trebui să vă ocupați de: nu arată ca o pagină standard din site, nu aveți funcție de căutare în pagină, nu aveți pagini de top de vizitat. Vă sfătuiesc să monitorizați paginile care returnează erori de tip 404 în Google Analytics.
- Importanță medie (5 din 10): În particular, aveți implementat og:title, og:site_name, og:url, og:description, og:image și fb:app_id? (detalii: Facebook Content Sharing Best Practices) Nu sunt foarte mulțumit de cum arată pagina când e partajată pe Facebook. Nici pentru Instagram nu aveți taguri dedicate, sau pentru Twitter. Nu aveți pagini de tip AMP, v-ar ajuta.
- Importanță medie (5 din 10): Conținut duplicat – aveți rel=”canonical” implementat? Nu pe toate paginile. De văzut rapoartele Screaming Frog. Link: About rel=”canonical” – Instrumente Google pentru webmasteri Help
- Importanță medie (5 din 10): Testul GTmetrix | Website Speed and Performance Optimization – aveți rezultate bune? 5 Lucruri de perfecționat, conform GT Metrix: Serve scaled images, Enable Keep-Alive, Enable gzip compression, Leverage browser caching, Defer parsing of JavaScript, Add Expires headers, Make fewer HTTP requests, Use a Content Delivery Network (CDN), Compress components with gzip, Use cookie-free domains, Reduce DNS lookups, Configure entity tags (ETags)
- Importanță medie (5 din 10): Testul WebPagetest – Website Performance and Optimization Test – aveți rezultate bune? 5 Lucruri de perfecționat, conform GT Metrix: Serve scaled images, Enable Keep-Alive, Enable gzip compression, Leverage browser caching, Defer parsing of JavaScript, Add Expires headers, Make fewer HTTP requests, Use a Content Delivery Network (CDN), Compress components with gzip, Use cookie-free domains, Reduce DNS lookups, Configure entity tags (ETags)
- Importanță medie (4 din 10): Aveți titluri unice (care nu se repetă, în general, pe alte pagini)? Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog.
- Importanță medie (4 din 10): Folosiți numele brandului vostru în titluri, fie de forma [numepagină]: Bottega Verde, fie de forma: [numepagină]: BottegaVerde.ro? Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog. Ar trebui ca orice pagină să folosească brandname-ul, conform sugestiei. De văzut: Meta tag-ul «title» – cel mai important element on-page. Ghid complet: Olivian Breda.
- Importanță medie (4 din 10): Aveți URL-urile, în general, scurte sau medii? Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog.
- Importanță medie (4 din 10): Meta descrierile din site au motivație de a acționa? Când spun acest lucru, mă refer, în ansamblu, ca meta descrierea să te îndemne să faci click. Cel mai simplu mod de a găsi texte atractive este să căutați la Google niște cuvinte din industria dvs., și să vă uitați la niște reclame Google AdWords. Majoritatea sunt foarte bine “muncite”, și dacă veți citi câteva reclame, pentru mai multe căutări, o să aveți o inspirație bună. Pot fi texte de tipul “Intră pe site”, dar și Unique Selling Propositions (“Livrare în 48 de ore” / “Retur gratuit 30 de zile”), sau lucruri care ajută la vânzare (“Plata cu card VISA / MasterCard” / “Peste 10 ani de experință” / “Peste 3.000 de clienți fericiți”) și tot așa. În principiu, cumva, într-un fel sau altul, descrierea trebuie să te “agațe”. Da, dar nu sunt mulțumit 100%. Puteți vedea: Excel tools: Generator rapid + detaliat pentru meta titles, hn tags, meta description + verificator de bază tools: Olivian Breda.
- Importanță medie (4 din 10): Poziționări – Stați OK în căutarea după cuvinte cheie competitive, apăreți în primele 10 rezultate? cosmetice naturale / gel de dus natural / crema de fata? Nu, aveți nevoie de linkuri.
- Importanță scăzută (3 din 10): Aveți potențial conținut duplicat din URL-uri (de exemplu, la magazine online – filtrări și sortări în pagina de categorie)? Da. Ați rezolvat însă această problemă elegant, cu noindex pentru paginile problematice. Totuși, aveți un nr. foarte mare de URL-uri în site, >100.000, raportat la nr. de pagini cu noindex, undeva în jurul a 1.600 de URL-uri. Diferența e foarte mare.
- Importanță scăzută (3 din 10): Rapoartele separate Google Analytics arată OK? 3 Audiența voastră principală este în segmentul 25-34, urmată de 35-44. Printre interesele audienței: Movie Lovers / News Junkies/Entertainment & Celebrity News Junkies / Beauty Mavens / Cooking Enthusiasts/Aspiring Chefs / Travel Buffs / TV Lovers / Music Lovers/Pop Music Fans / Shoppers/Shopaholics / Home Decor Enthusiasts / Technophiles. De asemenea, Autos & Vehicles/Motor Vehicles / Real Estate/Residential Properties / Consumer Electronics/Mobile Phones / Beauty Products & Services/Makeup & Cosmetics / Travel/Hotels & Accommodations / Beauty Products & Services / Education/Primary & Secondary Schools (K-12) / Dating Services / Gifts & Occasions/Wedding Planning / Travel/Air Travel. 39% din audiență este returning visitor. 65% din audiență folosește Chrome, 9% Firefox, 8% Safari. Aveți o audiență mai mare pe mobil (45%) și tabletă (8%), combinate, decât pe desktop (47%). Aveți majoritatea vizitatorilor din România și un bun echilibru între diferitele canale de marketing.
- Importanță scăzută (3 din 10): Dacă există Robots.txt / Robots.txt, aveți Disallow pus pe ceva ce nu ar trebui? Da, două lucruri: 1. Disallow: /info/ și 2. Disallow: /pagina-goala-404. De văzut rapoartele Screaming Frog.
- Importanță scăzută (3 din 10): Aveți o singură variantă, între fără www. – http://bottegaverde.ro/ și cu www. – http://www.bottegaverde.ro/? De asemenea, între https:// și http:// aveți redirect OK? Codul de redirecționare din headers de la www la non www. este 301? Pagina de eroare 404 – http://www.bottegaverde.ro/paginacarenuexista – returnează codul 404 în headers? Aveți redirection de la litere mari la litere mici pentru URL-uri? Pagini obișnuite din site – obțin erori, în navigarea obișnuită? Singura problemă este la http://www.bottegaverde.ro/index.php, care ar trebui să aibă redirect către http://www.bottegaverde.ro/
- Importanță scăzută (3 din 10): Din cele 14 pagini testate (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14) am găsit probleme la vreuna? Aveți probleme la pagina http://www.bottegaverde.ro/index.php
- Importanță scăzută (3 din 10): Adresă IP unică – Găsesc mai multe site-uri găzduite pe același IP cu voi? Reverse IP Lookup – Find Other Web Sites Hosted on a Web Server Sunt mai multe site-uri cu același IP ca al vostru “Found 18 domains hosted on the same web server as bottegaverde.ro (176.223.198.6).”. Aș căuta să rezolv.
- Importanță scăzută (3 din 10): Date domeniu – pentru un site din România, rezultatele de aici sunt referitoare, și ele, la România? Database Query — Welcome to RIPE Network Coordination Centre – Nu, dar problema nu e mare.
- Importanță scăzută (2 din 10): Aveți navigare pe foldere? Dacă sunt în pagina site.ro/categorie/articol și tai ultimul element /articol, ajung la site.ro/categorie, și pagina există, e navigabilă? Da, dar doar parțial. Dacă tai URL-ul http://www.bottegaverde.ro/cadouri/ordonare/discount/ și obțin http://www.bottegaverde.ro/cadouri/ordonare/ îmi dă o pagină care nu e chiar ce ar trebui, dacă tai însă până la http://www.bottegaverde.ro/cadouri/ obțin URL-ul dorit. E OKish.
- Importanță scăzută (2 din 10): Aveți tag-ul h1 pe titlul paginii curente (titlul articolului pentru site-uri de prezentare, titlul produsului sau categoriei pentru magazine online)? Aveți de două ori în pagină tag-ul h1, dar puteți ignora, dacă doriți, nu e problemă mare.
- Importanță scăzută (2 din 10): Dacă aveți magazin online, descrierile produselor sunt compelling, atrag? Da, e OK. Puteți lua în seamă și: How to Write Product Descriptions that Sell, Boost SEO Efforts » Practical Ecommerce. De văzut: How to write well? – Olivian.ro – by Olivian Breda.
- Importanță scăzută (2 din 10): Aveți în pagina de contact și în footerul fiecărei pagini adresa voastră completă, inclusiv cu codul poștal și țara (România)? (vă ajută ca Google Places să identifice foarte clar adresa voastră, puteți apărea în rezultatele de tip [serviciu – oraș], cum ar fi “medic stomatolog pitești”. Nu. De completat, inclusiv pe pagina de contact.
- Importanță scăzută (2 din 10): Site-ul folosește tehnologia AMP? (stagiu foarte incipient, în prezent) Nu, dar e mai puțin relevant, de luat în seamă, dar puteți și ignora cu succes.
- Importanță scăzută (1 din 10): Notă: Cum obții linkuri? De uitat peste: Cum să obții linkuri? Câteva sfaturi: Olivian Breda și peste: Care sunt criteriile după care să cumperi linkuri?: Olivian Breda.
- Importanță scăzută (1 din 10): Notă: V-ar ajuta dacă ați avea URL-urile foarte foarte scurte – site.ro/articol. Cu cât mai scurt, cu atât mai bine. De păstrat, totuși, cuvinte cheie.
- Importanță scăzută (1 din 10): Notă: v-ar ajuta să apăreți în rezultatele de aici cu o înregistrare: Bottega Verde romania – Google Maps.
- Importanță scăzută (1 din 10): Notă: În Google Webmasters Tools puteți trimite sitemap-ul vostru către Google; Submit a sitemap to Google Webmaster Tools – Site-uri Help
- Importanță scăzută (1 din 10): Notă: Legat de conținutul duplicat – sugestia mea este să evitați să postați voi înșivă conținutul duplicat în alte părți. Nu postați textele de la voi din site în alte părți. Nu dați altora descrierile produselor de la voi din site.
- Importanță scăzută (1 din 10): Notă: Pe partea de erori de indexare (crawling deficitar), puteți merge în Google Webmasters Tools la secțiunea crawling (vedeți repoartele separate cu problemele semnalate). În principiu, ar trebui să vă preocupe, la modul general: Linkurile către paginile respective și către domeniu / Căutările pe brand (câte căutări sunt pentru brandul vostru) / Optimizarea on-page (cât de bine e optimizat site-ul) / Prezența în rețelele sociale. Detalii despre importanța acestor factori: Weighting the Clusters of Ranking Factors in Google’s Algorithm – Whiteboard Friday – Moz. Link resursă: 2013 Search Engine Ranking Factors – Moz
- Importanță scăzută (1 din 10): Notă finală: Dacă veți realiza alte site-uri, vedeți încă de la început: The Web Developer’s SEO Cheat Sheet.
Problemele site-ului, reluate, detaliate, și grupate
Linkurile către site
Motivație:
- Cum arată un profil de linkuri bun? Ai nevoie de surse diverse de linkuri. Nu te rezuma la un singur tip de linkuri, caută surse diverse. Variază tot ce poți – text ancoră, către cine să fie linkul (URL destinație). Pune anchor text cât mai diverse, variază linkurile. Pune și linkuri către concurenții tăi, chiar destul de multe. Dacă cumperi un articol, dă link către concurenții tăi. Evită linkurile în footer. Evită linkurile site-wide. Evită linkurile de pe site-uri care nu au nicio legătură cu tine. Evită linkurile care te pun în vecinătate proastă (dacă site-ul dă link la viagra și casino, nu vrei tu să ai al treilea link în pagină). Evită să iei linkuri de la site-uri cu reputație proastă, care au făcut practici non-OK din punct de vedere SEO anterior colaborării cu tine. Uită-te la link velocity – acumularea de linkuri să fie constantă. Intervalul e bine să fie săptămânal sau bi-săptămânal, nu insista la nivel de zi (adică nu 3 linkuri pe zi, dar 20 de linkuri pe săptămână sau la două săptămâni – asta e OK). Cele mai bune linkuri sunt linkurile de la site-uri cu autoritate. De văzut: Resurse pe tema content marketing – Olivian.ro – by Olivian Breda și Furnizori servicii recomandați – Olivian.ro – by Olivian Breda
- Linkurile sunt, în continuare, cel mai important element on-page.
Cum stau lucrurile:
- Importanță ridicată (9 din 10): Cum arată profilul de linkuri? Legat de linkuri – (1) Aveți puține linkuri către site; (2) Linkurile au un profil natural; (3) Nu ați avut creșteri bruște, dar din Iulie / Septembrie ați început să creșteți mai “serios” numărul de linkuri; (4) 52% din linkuri din .ro, 32% .com, 7% .net; (5) Anchor textul este natural; (6) Aproximativ 3/4 din linkuri sunt follow, e un profil natural; de făcut – de crescut numărul de linkuri către site; De văzut rapoartele separate. De văzut: Resurse pe tema content marketing – Olivian.ro – by Olivian Breda și Furnizori servicii recomandați – Olivian.ro – by Olivian Breda
- Lucrurile sunt OK: Aveți linkuri de slabă calitate? Nu.
- Importanță scăzută (1 din 10): Notă: Cum obții linkuri? De uitat peste: Cum să obții linkuri? Câteva sfaturi: Olivian Breda și peste: Care sunt criteriile după care să cumperi linkuri?: Olivian Breda.
Titlurile site-ului
Motivație:
- Titlurile (numite și meta title) sunt cel mai important element on-page. Detalii: Meta tag-ul «title» – cel mai important element on-page. Ghid complet: Olivian Breda și Title Tag – Learn SEO – Moz.
Cum stau lucrurile:
- Importanță medie (4 din 10): Aveți titluri unice (care nu se repetă, în general, pe alte pagini)? Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog.
- Lucrurile sunt OK: Aveți titluri descriptive (din care, la modul general, înțeleg despre ce e vorba în pagină, reflectă pagina)? Da.
- Importanță medie (4 din 10): Folosiți numele brandului vostru în titluri, fie de forma [numepagină]: Bottega Verde, fie de forma: [numepagină]: BottegaVerde.ro? Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog. Ar trebui ca orice pagină să folosească brandname-ul, conform sugestiei. De văzut: Meta tag-ul «title» – cel mai important element on-page. Ghid complet: Olivian Breda.
- Lucrurile sunt OK: Ați evitat să aveți diacritice în titlu (care pot afecta, în mică măsură, dar, totuși, negativ poziționările pentru varianta fără diacritice)? Da.
- Importanță medie (6 din 10): Aveți titluri, în general, scurte (nu mai lungi de 65 de caractere, cu spații)? De văzut: Page Title & Meta Description By Pixel Width In SERP Snippet | Screaming Frog Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog.
Optimizare imagini
Motivație:
- Ajută la traficul din Google Images. De văzut: How to Optimize Images for Better Search Engine Rankings.
Cum stau lucrurile:
- Lucrurile sunt OK: Aveți nume de fișiere OK denumite? Da.
- Lucrurile sunt OK: Aveți texte ALT pentru imagini? Da.
URL-uri
Motivație:
- URL-urile sunt un element important atât pentru arhitectura site-ului, cât și pentru vizitatori – SEO best practices for URLs – Moz.
Cum stau lucrurile:
- Importanță scăzută (3 din 10): Aveți potențial conținut duplicat din URL-uri (de exemplu, la magazine online – filtrări și sortări în pagina de categorie)? Da. Ați rezolvat însă această problemă elegant, cu noindex pentru paginile problematice. Totuși, aveți un nr. foarte mare de URL-uri în site, >100.000, raportat la nr. de pagini cu noindex, undeva în jurul a 1.600 de URL-uri. Diferența e foarte mare.
- Importanță medie (4 din 10): Aveți URL-urile, în general, scurte sau medii? Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog.
- Importanță scăzută (1 din 10): Notă: V-ar ajuta dacă ați avea URL-urile foarte foarte scurte – site.ro/articol. Cu cât mai scurt, cu atât mai bine. De păstrat, totuși, cuvinte cheie.
- Lucrurile sunt OK: Folosiți parametri în URL-uri, de tipul www.site.ro/articol.php?id=39? Situația nu e foarte clară, în sensul că, de exemplu, dacă aveți un site WordPress și structura este de tipul http://bottegaverde.ro/?p=123, beneficiile de a trece la http://site.ro/articol-exemplu/ există, nu sunt nule, dar sunt cumva în balans cu faptul că la orice redirect veți pierde aproximativ 20-30% din valoarea linkurilor. E o decizie de gândit dacă un site relativ static, cu un singur nivel de parametri, ar trebui să facă redirectul sau nu. Nu e un răspuns universal. Detalii: Google Says, Don’t Rewrite Dynamic URLs To Static URLs. Pe de altă parte, dacă aveți un magazin online, și aveți o categorie cu filtre / sortări / subpagini, cu URL-uri de forma site.ro/categorie.php?idcategorie=1&sort=alfabetic&ord=desc&pagina=2&filtru=brandX, asta poate duce foarte rapid la conținut duplicat și probleme de indexare. Aveți și aici o soluție, anume rel=canonical, dar lucrurile sunt mult mai clare aici, în principiu aveți nevoie de rescriere URL-uri. Nu.
- Lucrurile sunt OK: Aveți în general relativ puține sub-folder-e (sub 4) – home/categorie/subcategorie/articol? Da.
- Lucrurile sunt OK: Evitați extensia .html/.htm/.php/.asp/.aspx/.cfm/.jsp în finalul URL-urilor? Da.
- Lucrurile sunt OK: Folosiți ca separator de cuvinte în URL-uri hyphen (“-“, indicat), sau underscore (“_”, mai puțin indicat), sau spațiu (“%20″ sau ” “, mai puțin indicat), sau punct (“.”, foarte puțin indicat) sau nu (“”, niciun separator, neindicat)? Este OK, folosiți hyphen.
- Lucrurile sunt OK: Scrieți, în general, cu litere mici în URL-uri? Da.
- Importanță scăzută (2 din 10): Aveți navigare pe foldere? Dacă sunt în pagina site.ro/categorie/articol și tai ultimul element /articol, ajung la site.ro/categorie, și pagina există, e navigabilă? Da, dar doar parțial. Dacă tai URL-ul http://www.bottegaverde.ro/cadouri/ordonare/discount/ și obțin http://www.bottegaverde.ro/cadouri/ordonare/ îmi dă o pagină care nu e chiar ce ar trebui, dacă tai însă până la http://www.bottegaverde.ro/cadouri/ obțin URL-ul dorit. E OKish.
Tag-urile h1, meta description, meta keywords, rel=next/prev, hreflang, nofollow
Motivație:
- Meta descrierea e utilă pentru a crește rata de click în rezultatele din motoarele de căutare. E bine să îndemne vizitatorii să facă click. De văzut: Meta tag-ul description – ghid complet de creare a lui: Olivian Breda și Site title and description – Webmaster Tools Help și Excel tools: Generator rapid + detaliat pentru meta titles, hn tags, meta description + verificator de bază tools: Olivian Breda. O să vedeți în pagina Google niște informații foarte utile despre cum se generează lucrurile automat. Cum aveți voi acum e rău.
- Pentru motoarele de căutare e important ca titlul paginii să fie în h1, dacă aveți sub-titluri în pagină să fie cu h2, sub-sub-titlurile să fie încadrate de h3. De văzut: Tag-urile hn («h1», «h2», «h3» …) – câteva noțiuni: Olivian Breda Dacă aveți deja tagul h1 sau h2 pus pe diferite elemente din pagină (meniuri, titluri de casete neimportante), tot ce aveți de făcut e să înlocuiți h1 deja existent cu un tag puțin important, h5-h9 (unul din ele), apoi e simplu de făcut în CSS – modificați h1 din prezent în h5, și păstrați h1 pentru titlurile reale ale paginii. Desigur, va trebui să adăugați CSS pentru tagul h1, nou creat.
- De evitat ca pe logo să fie tag-ul h1, sau să puneți texte cu font mic, dar puse pe tag-ul h1, pentru manipulare.
- Meta tag-ul keywords ar trebui eliminat din site. Nu mai contează de ani de zile – Meta element – Wikipedia, the free encyclopedia.
- Aveți site-ul spart? viagra OR casino OR porn OR ringtones OR gambling site:bottegaverde.ro Verific aici dacă în site se găsesc cuvinte asociate frecvent cu site-urile ce au fost “sparte”.
- Dacă aveți multipaginare în site, vă ajută să implementați Official Google Webmaster Central Blog: Pagination with rel=“next” and rel=“prev”.
- Dacă aveți un site în mai multe limbi, de folosit una din soluțiile de aici: rel=”alternate” hreflang=”x” – Instrumente Google pentru webmasteri Help.
- De evitat nofollow complet în site, mai puțin în linkurile din comentarii de pe blogul vostru.
Cum stau lucrurile:
- Importanță medie (6 din 10): Aveți meta descriere pentru cea mai importantă pagină din site, homepage-ul, și arată OK? Încă ceva – ar trebui să luați cele mai vizitate 100 de pagini conform Google Analytics, inclusiv homepage-ul, și să “lucrați” descrierile acele foarte bine. Nu. Faceți măcar pentru homepage și produsele de top o descriere OK.
- Importanță ridicată (7 din 10): Dacă aveți magazin online, meta descrierea pentru pagina de produs e creată corect în mod automat? Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog. Am scris aici: Meta tag-ul description – ghid complet de creare a lui: Olivian Breda mai multe. De văzut și URL-ul: Site title and description – Webmaster Tools Help și Excel tools: Generator rapid + detaliat pentru meta titles, hn tags, meta description + verificator de bază tools: Olivian Breda.
- Lucrurile sunt OK: Meta descrierile folosesc titlul paginii curente și brandname-ul? Da.
- Importanță medie (4 din 10): Meta descrierile din site au motivație de a acționa? Când spun acest lucru, mă refer, în ansamblu, ca meta descrierea să te îndemne să faci click. Cel mai simplu mod de a găsi texte atractive este să căutați la Google niște cuvinte din industria dvs., și să vă uitați la niște reclame Google AdWords. Majoritatea sunt foarte bine “muncite”, și dacă veți citi câteva reclame, pentru mai multe căutări, o să aveți o inspirație bună. Pot fi texte de tipul “Intră pe site”, dar și Unique Selling Propositions (“Livrare în 48 de ore” / “Retur gratuit 30 de zile”), sau lucruri care ajută la vânzare (“Plata cu card VISA / MasterCard” / “Peste 10 ani de experință” / “Peste 3.000 de clienți fericiți”) și tot așa. În principiu, cumva, într-un fel sau altul, descrierea trebuie să te “agațe”. Da, dar nu sunt mulțumit 100%. Puteți vedea: Excel tools: Generator rapid + detaliat pentru meta titles, hn tags, meta description + verificator de bază tools: Olivian Breda.
- Importanță ridicată (8 din 10): Meta descrierea are între 110 și 155 de caractere, în general? De văzut: Page Title & Meta Description By Pixel Width In SERP Snippet | Screaming Frog Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog.
- Importanță scăzută (2 din 10): Aveți tag-ul h1 pe titlul paginii curente (titlul articolului pentru site-uri de prezentare, titlul produsului sau categoriei pentru magazine online)? Aveți de două ori în pagină tag-ul h1, dar puteți ignora, dacă doriți, nu e problemă mare.
- Lucrurile sunt OK: Aveți tag-ul h2 pe sub-titluri, dacă e cazul (sub-titlurile unui articol pentru site-uri de prezentare, titlul produselor din listingul unei categorii pentru magazine online)? E mai puțin relevant, ignorăm.
- Lucrurile sunt OK: Ați eliminat meta tag-ul keywords complet din site? Da.
- Lucrurile sunt OK: Aveți site-ul spart? viagra OR casino OR porn OR ringtones OR gambling site:bottegaverde.ro Nu.
- Lucrurile sunt OK: Dacă aveți multipaginare în site, vă ajută să implementați Official Google Webmaster Central Blog: Pagination with rel=“next” and rel=“prev” Nu aveți multipaginare.
- Lucrurile sunt OK: Aveți un site în mai multe limbi? Nu.
- Lucrurile sunt OK: Ați evitat nofollow în site complet, mai puțin în pagina de blog, la comentarii? Da.
Conținut
Motivație:
- Motoarele de căutare pun din ce în ce mai mult preț pe conținutul unui site. E nevoie de conținut proaspăt, e nevoie să veniți cu lucruri noi. Puteți produce conținut pe blog, îl puteți pune în rețelele sociale, oriunde Google are acces și poate naviga în site-ul vostru.
- În pagina de contact și în footerul fiecărei pagini e indicat să aveți adresa voastră completă, inclusiv cu codul poștal și țara (România).
- Despre Open Grpahs (og), vedeți aici: Must-Have Social Meta Tags for Twitter, Google+, Facebook and More – Moz, aiciUsing Author Tags to Grow Your Audience | Facebook Media și Meta Tags Analyzer | SeoSiteCheckup.com și aici: What is a better solution of doing SEO for WordPress than using a dedicated plugin? – Olivian.ro – by Olivian Breda. De testat cu: Card Validator | Twitter Developers / Debugger – Facebook for Developers / Structured Data Testing Tool | Google Developers / Pinterest Developers
Cum stau lucrurile:
- Lucrurile sunt OK: La modul general, aveți prezență susținută pe rețelele sociale? Da, sunt mulțumit.
- Lucrurile sunt OK: În particular, aveți un buton tip Facebook Like? (e una din cele mai populare rețele sociale, iar ca minim absolut un buton de tip Like us on Facebook, cred că ar fi util pentru majoritatea business-urilor online. Da.
- Importanță medie (5 din 10): În particular, aveți implementat og:title, og:site_name, og:url, og:description, og:image și fb:app_id? (detalii: Facebook Content Sharing Best Practices) Nu sunt foarte mulțumit de cum arată pagina când e partajată pe Facebook. Nici pentru Instagram nu aveți taguri dedicate, sau pentru Twitter. Nu aveți pagini de tip AMP, v-ar ajuta.
- Importanță medie (6 din 10): Aveți o secțiune în site (de obicei Blog sau Noutăți sau Articole) în care postați conținut nou, constant? Nu, aș adăuga, mi se pare important.
- Lucrurile sunt OK: Dacă aveți blog, în paginile de articol aveți conținut de calitate, relevant pentru audiență? Nu e cazul.
- Importanță ridicată (7 din 10): Dacă aveți magazin online, în paginile de produs, puneți descrieri suficient de mari? Mi se par destul de scurte, aș căuta să am descrieri un pic mai mari. De asemenea, am găsit produse fără descriere: Set cadou – Mini unt de corp cu rodie si stardust (30 ML) – Bottega Verde
- Importanță scăzută (2 din 10): Dacă aveți magazin online, descrierile produselor sunt compelling, atrag? Da, e OK. Puteți lua în seamă și: How to Write Product Descriptions that Sell, Boost SEO Efforts » Practical Ecommerce. De văzut: How to write well? – Olivian.ro – by Olivian Breda.
- Importanță scăzută (2 din 10): Aveți în pagina de contact și în footerul fiecărei pagini adresa voastră completă, inclusiv cu codul poștal și țara (România)? (vă ajută ca Google Places să identifice foarte clar adresa voastră, puteți apărea în rezultatele de tip [serviciu – oraș], cum ar fi “medic stomatolog pitești”. Nu. De completat, inclusiv pe pagina de contact.
- Importanță scăzută (1 din 10): Notă: v-ar ajuta să apăreți în rezultatele de aici cu o înregistrare: Bottega Verde romania – Google Maps.
Cum vede Google site-ul?
Motivație:
- Google poate avea probleme în a accesa site-urile care folosesc JavaScript sau Flash. Poate fi și o problemă pentru utilizatori. Ideal ar fi să nu aveți în JavaScript/Flash meniurile principale. Pe partea de uzabilitate, e de evitat ca un magazin online, de exemplu, să aibă coșul de cumpărături în JavaScript/Flash. Can Google Really Access Content In JavaScript? – YouMoz – Moz / Flash and SEO – Compelling Reasons Why Search Engines & Flash Still Don’t Mix – Moz.
- Motoarele de căutare au dificultăți de a naviga pagini care folosesc logare pentru navigare, sau e necesar să introduci un text (un site al unui dicționar poate avea problema asta), sau site-ul e împărțit în frame-uri, sau ca să ajung în site e necesar să mai fac un click (intru pe prima pagină, dar de acolo sunt forțat să mai fac o dată click pe ceva de tipul “intră în site”).
- Aici dau și rapoartele Google Webmasters Tools și Bing Webmaster Tools (dacă e cazul, și Google Analytics).
- Folosiți date structurate? Schema.org – A New Approach to Structured Data for SEO – Moz. O alternativă mult mai simplă și ușor de implementat este să folosiți: About Data Highlighter – Webmaster Tools Help.
Cum stau lucrurile:
- Lucrurile sunt OK: Site-ul folosește JavaScript sau Flash în meniurile principale? Nu.
- Lucrurile sunt OK: Site-ul folosește logare/completare de formulare pentru navigare sau prima pagină folosește frames sau există intro page în site? Nu.
- Importanță ridicată (7 din 10): Rapoartele separate Google Webmasters Tools arată OK? 7 (1) Aveți Schema.org pe unele pagini, dar este, cu toate acestea, slab implementat. Fie implementați Schema.org, fie puneți Data Highlighter (recomand prima variantă). (2) Aveți probleme potențiale de conținut duplicat. Pentru rezolvare, puneți în primele 65 de caractere din meta title elemente diferențiatoare. Cu alte cuvinte, nu păstrați un titlu cum este “Umbra intensa – Fard de pleoape umed/uscat cu ulei de jojoba si vitamina E – verde – Bottega Verde”, ci numiți-l ceva în genul: “Umbra intensa – verde – Fard de pleoape umed/uscat cu ulei de jojoba si vitamina E – Bottega Verde”. Similar, pentru roz: “Umbra intensa – roz – …”. (3) Aveți meta titluri în care nu folosiți cuvântul-terminație ” – Bottega Verde”. V-aș sfătui să îl adăugați în toate meta titlurile din site. (4) În cuvintele cheie de top se regăsește frecvent termenul “Bottega Verde”. În opinia mea, este destul de rău că se întâmplă asta. Optim ar fi fost să fie termeni care să demonstreze eficiența în optimizarea pentru motoarele de căutare, anume termeni non-brand. (5) Aș scoate linia aceasta din robots.txt: Disallow: /pagina-goala-404
- Lucrurile sunt OK: Rapoartele separate Bing Webmaster Tools arată OK? Nu am analizat.
- Importanță scăzută (3 din 10): Rapoartele separate Google Analytics arată OK? 3 Audiența voastră principală este în segmentul 25-34, urmată de 35-44. Printre interesele audienței: Movie Lovers / News Junkies/Entertainment & Celebrity News Junkies / Beauty Mavens / Cooking Enthusiasts/Aspiring Chefs / Travel Buffs / TV Lovers / Music Lovers/Pop Music Fans / Shoppers/Shopaholics / Home Decor Enthusiasts / Technophiles. De asemenea, Autos & Vehicles/Motor Vehicles / Real Estate/Residential Properties / Consumer Electronics/Mobile Phones / Beauty Products & Services/Makeup & Cosmetics / Travel/Hotels & Accommodations / Beauty Products & Services / Education/Primary & Secondary Schools (K-12) / Dating Services / Gifts & Occasions/Wedding Planning / Travel/Air Travel. 39% din audiență este returning visitor. 65% din audiență folosește Chrome, 9% Firefox, 8% Safari. Aveți o audiență mai mare pe mobil (45%) și tabletă (8%), combinate, decât pe desktop (47%). Aveți majoritatea vizitatorilor din România și un bun echilibru între diferitele canale de marketing.
- Lucrurile sunt OK: Site-ul are implementat Schema.org? Lucrurile sunt nuanțate aici. Sugestia mea ar fi următoarea: vedeți cum sunt concurenții voștri direcți. Dacă ei au date structurate, depuneți un efort să aveți și voi. Dacă nu, folosiți Data Highligher, e un efort mai mic (vezi link mai sus). Da, aveți!
Robots.txt & meta name=robots & sitemap.xml
Motivație:
- Folosirea robots.txt are avantaje minore – se poate trimite un fișier sitemap.xml. Pe de altă parte, folosit greșit (disallow la ceva ce nu trebuie) poate duce la mari probleme de indexare. Robots.txt and Meta Robots – SEO Best Practices – Moz Nu recomand folosirea Disallow pentru Page Sculpting – Robots.txt “Disallow” and “No Index” Meta Tag: What ‘s the difference?.
- <meta name=”robots” e util pentru a opri de la indexare anumite lucruri, dar, folosit eronat, poate bloca lucruri potențial importante.
- Fișierul sitemap.xml (în una din formele comune – sitemap.xml / sitemap.xml.gz / sitemap.gz) e util pentru indexare. XML Sitemaps: Guidelines on Their Use – Moz.
Cum stau lucrurile:
- Lucrurile sunt OK: În fișierul Robots.txt / Robots.txt există link către sitemap.xml? Da.
- Lucrurile sunt OK: Folosiți corect <meta name=”robots” în site (voi testa două pagini)? Da, îl folosiți corect.
- Importanță scăzută (3 din 10): Dacă există Robots.txt / Robots.txt, aveți Disallow pus pe ceva ce nu ar trebui? Da, două lucruri: 1. Disallow: /info/ și 2. Disallow: /pagina-goala-404. De văzut rapoartele Screaming Frog.
- Lucrurile sunt OK: Există unul din fișierele sitemap.xml, sitemap.xml.gz, sitemap.gz / sitemap.xml, sitemap.xml.gz, sitemap.gz? Da.
- Importanță scăzută (1 din 10): Notă: În Google Webmasters Tools puteți trimite sitemap-ul vostru către Google; Submit a sitemap to Google Webmaster Tools – Site-uri Help
Crawling & indexare generală & indexare (+conținut ascuns/conținut duplicat) & indexare brand & poziționări cuvinte top & viteză de încărcare site
Motivație:
- Testele pe care le voi face mă ajută să înțeleg dacă Google va putea indexa site-ul bine. Dacă voi identifica linkuri care nu sunt valide în site, motoarele de căutare vor avea probleme în a naviga în site. Cu cât aveți mai puține linkuri invalide, cu atât site-ul va fi mai ușor de navigat.
- Legat de indexare generală – Cu cât aveți mai multe pagini indexate, comparat cifra pe care mi-ați spus-o inițial – “+1000” -, cu atât stați mai bine. De văzut rapoartele din Google Webmasters Tools.
- Legat de indexare – aleg câteva pagini de la voi din site, și verific dacă au fost indexate. Dacă unele din ele nu, e un semn că Google nu acordă suficientă importanță site-ului vsotru.
- Conținut ascuns – voi testa una din pagini, pentru a căuta dacă aveți conținut ascuns, scris în mod intenționat pentru a manipula rezultatele în căutări.
- Conținut duplicat – voi face căutări în Gooogle pentru diferite cuvinte din câteva pagini, în căutarea de conținut duplicat.
- Legat de indexarea brandului – Voi putea face testul doar dacă brandul vostru e unic (cuvintele din brand sunt specifice vouă). Mă uit aici dacă sunt multe rezultate în Google cu numele site-ului vostru.
- Conținut duplicat – Verific și să aveți implementat rel=”canonical”.
- Legat de poziționări – e indicat să apăreți în prima pagină Google pentru căutări competitive. Nu apăreți? În principiu, ar trebui să vă preocupe, la modul general: Linkurile către paginile respective și către domeniu / Căutările pe brand (câte căutări sunt pentru brandul vostru) / Optimizarea on-page (cât de bine e optimizat site-ul) / Prezența în rețelele sociale. Detalii despre importanța acestor factori: Weighting the Clusters of Ranking Factors in Google’s Algorithm – Whiteboard Friday – Moz. Link resursă: 2013 Search Engine Ranking Factors – Moz
- Pentru viteza de încărcare a site-ului testez cu GTmetrix | Website Speed and Performance Optimization și cu WebPagetest – Website Performance and Optimization Test. De văzut: How to Achieve 100/100 with the Google Page Speed Test Tool – Moz
Cum stau lucrurile:
- Lucrurile sunt OK: Testul de linkuri în tot site-ul cu XENU (notă – fișierele cu extensia XEN cer programul instalat; același raport e însă disponibil și în format HTML). Probleme? Nicio problemă, e, cred, primul site de dimensiunile voastre (100k+ URL-uri) care să nu aibă nicio eroare 404, din tot ce am testat până acum.
- Importanță ridicată (8 din 10): Testul de linkuri în tot site-ul cu Screaming Frog (puteți descărca programul și rula propriile teste). Am găsit probleme? 8 Nu mi se pare OK că ați blocat în robots.txt folderul /info. Aproximativ 40-50% din meta titluri au lungime de peste 65 de caractere. Aveți câteva meta titluri fără – Bottega Verde în ele. (brandname) De asemenea, câteva URL-uri au meta titlurile lipsă. Aveți doar câteva meta description cu lungime >110 caractere, și mai mică de 155. Vă sfătuiesc să refaceți. Aveți câteva imagini cu dimensiune >100KB. Puteți rula voi înșivă teste Screaming Frog cu Screaming Frog.
- Lucrurile sunt OK: Cum stă indexarea, la modul general, în Google, comparativ cu numărul dat de voi (+1000 )? site:bottegaverde.ro: Stați foarte bine, bravo!
- Lucrurile sunt OK: Conținut ascuns – Am găsit probleme cu conținut ascuns? Nu.
- Importanță ridicată (9 din 10): Conținut duplicat – Din cele 5 pagini testate, am găsit probleme la vreo căutare – Pachet Special Craciun Geluri Dus si Sapunuri Solide – Bottega Verde / Argan de Maroc – Ruj cu ulei de argan – rol protector – bronz pretios – Bottega Verde / Lavanda – Sapun lichid cu extract de lavanda italiana (250 ML) – Bottega Verde / Lac de unghii cu rezistenta indelungata – roz invechit (10 ML) – Bottega Verde / Mielexpertise – Crema de fata, de zi, anti-aging, regeneranta, antirid si cu actiune anti-oxidanta cu miere si Pluridefence® (50 ML) – Bottega Verde? Nu, dar am analizat separat și am obținut erori. Aveți potențiale probleme cu conținutul duplicat, titluri prea lungi, meta descrieri prea lungi, descrieri lipsă. Site-ul se încarcă suficient de repede, dar nu extraordinar de repede. Aveți un procent însemnat de titluri și descrieri duplicat. Nu aveți erori 404. Aveți setat ca multe pagini să nu fie indexate.
- Importanță medie (5 din 10): Conținut duplicat – aveți rel=”canonical” implementat? Nu pe toate paginile. De văzut rapoartele Screaming Frog. Link: About rel=”canonical” – Instrumente Google pentru webmasteri Help
- Importanță ridicată (7 din 10): Legat de indexare, am luat 5 pagini aleatorii din site și am verificat dacă au fost indexate – Din păcate, am găsit pagini neindexate: Error 404 (Not Found)!!1 / Error 404 (Not Found)!!1 / Error 404 (Not Found)!!1. Aveți nevoie de linkuri, pentru a rezolva acest aspect al auditului meu.
- Lucrurile sunt OK: Cum e indexarea brandului? Câte căutări sunt în Google după brandul vostru – “bottegaverde.ro” / “www.bottegaverde.ro”? 28.000 vs. 2.000. Stați bine.
- Importanță medie (4 din 10): Poziționări – Stați OK în căutarea după cuvinte cheie competitive, apăreți în primele 10 rezultate? cosmetice naturale / gel de dus natural / crema de fata? Nu, aveți nevoie de linkuri.
- Importanță medie (5 din 10): Testul GTmetrix | Website Speed and Performance Optimization – aveți rezultate bune? 5 Lucruri de perfecționat, conform GT Metrix: Serve scaled images, Enable Keep-Alive, Enable gzip compression, Leverage browser caching, Defer parsing of JavaScript, Add Expires headers, Make fewer HTTP requests, Use a Content Delivery Network (CDN), Compress components with gzip, Use cookie-free domains, Reduce DNS lookups, Configure entity tags (ETags)
- Importanță medie (5 din 10): Testul WebPagetest – Website Performance and Optimization Test – aveți rezultate bune? 5 Lucruri de perfecționat, conform GT Metrix: Serve scaled images, Enable Keep-Alive, Enable gzip compression, Leverage browser caching, Defer parsing of JavaScript, Add Expires headers, Make fewer HTTP requests, Use a Content Delivery Network (CDN), Compress components with gzip, Use cookie-free domains, Reduce DNS lookups, Configure entity tags (ETags)
- Importanță scăzută (1 din 10): Notă: Legat de conținutul duplicat – sugestia mea este să evitați să postați voi înșivă conținutul duplicat în alte părți. Nu postați textele de la voi din site în alte părți. Nu dați altora descrierile produselor de la voi din site.
- Importanță scăzută (1 din 10): Notă: Pe partea de erori de indexare (crawling deficitar), puteți merge în Google Webmasters Tools la secțiunea crawling (vedeți repoartele separate cu problemele semnalate). În principiu, ar trebui să vă preocupe, la modul general: Linkurile către paginile respective și către domeniu / Căutările pe brand (câte căutări sunt pentru brandul vostru) / Optimizarea on-page (cât de bine e optimizat site-ul) / Prezența în rețelele sociale. Detalii despre importanța acestor factori: Weighting the Clusters of Ranking Factors in Google’s Algorithm – Whiteboard Friday – Moz. Link resursă: 2013 Search Engine Ranking Factors – Moz
Redirecționări, pagina de eroare, coduri redirect, IP testing, date domeniu, TLD
Motivație:
- Varianta site-ului fără www. – http://bottegaverde.ro/ are trebui să redirecționeze la varianta cu www. – http://www.bottegaverde.ro/, sau invers. Altfel, există riscul de conținut duplicat. Una din cele două pagini ar trebui să returneze codul 301 de redirect către homepage.
- Aveți redirecționare de la litere mari la litere mici sau invers? În mod normal, dacă scriu http://bottegaverde.ro/pagina sau dacă scriu http://bottegaverde.ro/PAGINA, ar trebui să fiu redirecționat de la una din variante la cealaltă. Se întâmplă asta la voi?
- De asemenea, testez pagini de tip http://www.bottegaverde.ro/index.html sau http://www.bottegaverde.ro/index.php sau alte asemnea, și ele ar trebui să redirecționeze la http://www.bottegaverde.ro/ (cu sau fără www., una din variante). Toate acestea ar trebui să aibă fie redirect către homepage sau să dea eroare 404.
- Pagina de eroare 404 – http://www.bottegaverde.ro/paginacarenuexista – ar trebui să returneze codul 404 în headers.
- Pagina de eroare 404 – http://www.bottegaverde.ro/paginacarenuexista – ar trebui să arate OK – mesaj în limba română, funcție de căutare, niște pagini de vizitat, mesaj clar (“EROARE – din păcate, nu am găsit ce căutai”).
- Pagini obișnuite din site – obțin erori, în navigarea obișnuită?
- Testare IP – pe serverul pe care aveți găzduit site-ul e indicat să fiți doar voi. Dacă unul dintre vecinii voștri de găzduire se ocupă cu SPAM, sau are site-ul spart și trimite viruși pe Internet, există riscul ca voi să fiți asociați cu ei. Un IP dedicat vă scapă de toate aceste potențiale probleme. Puteți trăi fără IP dedicat, dar vă ajută să aveți unul.
- Date domeniu – E indicat ca pentru un site din România, adresat pieței din România, datele din IP să fie pentru România, și ele.
- TLD (top-level domain) – Sugestia mea ar fi ca pentru un site în limba română, adresat pieței din România, să folosiți un TLD de tip .ro.
Cum stau lucrurile:
- Importanță scăzută (3 din 10): Aveți o singură variantă, între fără www. – http://bottegaverde.ro/ și cu www. – http://www.bottegaverde.ro/? De asemenea, între https:// și http:// aveți redirect OK? Codul de redirecționare din headers de la www la non www. este 301? Pagina de eroare 404 – http://www.bottegaverde.ro/paginacarenuexista – returnează codul 404 în headers? Aveți redirection de la litere mari la litere mici pentru URL-uri? Pagini obișnuite din site – obțin erori, în navigarea obișnuită? Singura problemă este la http://www.bottegaverde.ro/index.php, care ar trebui să aibă redirect către http://www.bottegaverde.ro/
- Importanță medie (6 din 10): Pagina de eroare 404 – http://www.bottegaverde.ro/paginacarenuexista – arată OK, mesajul din pagină este în limba română, aveți funcție de căutare în pagină, îmi dați niște pagini de vizitat (pagini de top), aveți un mesaj clar (“EROARE – din păcate, nu am găsit ce căutai”). Nu, ar trebui să vă ocupați de: nu arată ca o pagină standard din site, nu aveți funcție de căutare în pagină, nu aveți pagini de top de vizitat. Vă sfătuiesc să monitorizați paginile care returnează erori de tip 404 în Google Analytics.
- Importanță scăzută (3 din 10): Din cele 14 pagini testate (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14) am găsit probleme la vreuna? Aveți probleme la pagina http://www.bottegaverde.ro/index.php
- Importanță scăzută (3 din 10): Adresă IP unică – Găsesc mai multe site-uri găzduite pe același IP cu voi? Reverse IP Lookup – Find Other Web Sites Hosted on a Web Server Sunt mai multe site-uri cu același IP ca al vostru “Found 18 domains hosted on the same web server as bottegaverde.ro (176.223.198.6).”. Aș căuta să rezolv.
- Importanță scăzută (3 din 10): Date domeniu – pentru un site din România, rezultatele de aici sunt referitoare, și ele, la România? Database Query — Welcome to RIPE Network Coordination Centre – Nu, dar problema nu e mare.
- Lucrurile sunt OK: Aveți TLD de tip .ro? Da.
Uzabilitate în SEO
Motivație:
- Uzabilitatea site-ului contează pentru experiența utilizatorilor, însă se corelează și cu poziționarea în motoarele de căutare; dacă Google vede că mulți utilizatori caută ceva la Google, găsesc site-ul vostru și apoi se întorc în rezultatele de căutare, ceva e în neregulă; despre asta: How Usability, Experience and Content Affect Search Engine Rankings – The Beginners Guide to SEO – Moz.
- Citiți despre impactul uzabilității începând cu Google Panda: Google’s “Panda” down-ranks sites for poor design/usability | eMagine’s B2B Blog.
- Breadcrumbs ajută doar pentru un site de peste 20 de pagini, cu navigare ierarhică (la un blog: homepage => categorie => articol; la un magazin online: homepage => categorie produse => eventual subcategorie => produs; la un site de prezentare home => despre => despre companie => misiune, valori). Detalii: 12 Effective Guidelines For Breadcrumb Usability and SEO | Usability Geek
- Recomand, dacă folosiți breadcrumbs, să implementați schema.org: Rich snippets – Breadcrumbs – Instrumente Google pentru webmasteri Help
- Site-ul ar trebui să fie afișat corect pe telefonul mobil, fie printr-un layout responsive (adică site-ul să se adapteze la o rezoluție mai mică de pe telefonul mobil, să poziționeze în așa fel elementele de design ale site-ului, încât totul să arate bine), fie printr-o variantă a site-ului specifică pentru telefonul mobil. Aveți aici detalii despre implicații pe partea SEO: Google Mobilegeddon – Business Insider și Optimizarea site-ului pentru mobil și update-ul Google din 21 aprilie – Vertify. Aici o soluție interesantă de transformare site în site responsive: Creeaza Web-site Mobil | FCR Media On-Line. Cu acest tool faceți testul: Mobile-Friendly Test.
- Recent introdus, standardul AMP pentru pagini web vă ajută să vedeți dacă site-ul poate fi accesat în condiții ceva mai speciale de către Google. Resurse: Accelerated Mobile Pages Project, What You Need to Know About Accelerated Mobile Pages (AMPs) – Whiteboard Friday – Moz și How do Accelerated Mobile Pages (AMP) from Google Work? | Distilled. Pentru WordPress: WordPress Sites Now Support Google’s AMP To Make Mobile Pages Load Much Faster | TechCrunch. Pentru Magento:
Cum stau lucrurile:
- Lucrurile sunt OK: Aveți o problemă majoră de uzabilitate pe prima pagină, ceva fundamental greșit? Analizez spearat UX.
- Lucrurile sunt OK: Aveți o problemă majoră de uzabilitate în pagina de articol / produs, ceva fundamental greșit? Analizez spearat UX.
- Lucrurile sunt OK: Dacă aveți un site de peste 20 de pagini – aveți breadcrumbs implementat? Da.
- Lucrurile sunt OK: Dacă folosiți breadcrumbs, aveți implementat schema.org? Da.
- Lucrurile sunt OK: Site-ul se afișează corect pe MobileTest.me / MobileTest.me (mă uit aproape exclusiv la rezoluție ecran) și Mobile phone emulator / Test your website at different screen resolutions: Multi Screen Test for bottegaverde.ro? De asemenea, testul Mobile-Friendly Test for BottegaVerde.ro / Mobile-Friendly Test for www.BottegaVerde.ro dă o notă, în ansamblu, bună? Da.
- Importanță scăzută (2 din 10): Site-ul folosește tehnologia AMP? (stagiu foarte incipient, în prezent) Nu, dar e mai puțin relevant, de luat în seamă, dar puteți și ignora cu succes.
- Importanță scăzută (1 din 10): Notă finală: Dacă veți realiza alte site-uri, vedeți încă de la început: The Web Developer’s SEO Cheat Sheet.