Audit SEO (analiză completă): bottegaverde.ro

Analizez din punct de vedere SEO site-ul bottegaverde.ro (SEO intern + linkbuilding).

Dacă doriți să printați review-ul curent, cel mai bine printați varianta în format PDF, are șansele cele mai mari ca atât imaginile, cât și diacriticele să se vadă corect.

De văzut atașamentele aici »


sau https://youtu.be/T8LQub7HIYs


sau https://youtu.be/9-riThlFRZI

Problemele site-ului, le reiau mai jos și le discut, aici le vedeți într-o formă compactă pe toate, aici sunt “amestecate”

  • Importanță ridicată (9 din 10): Cum arată profilul de linkuri? Legat de linkuri – (1) Aveți puține linkuri către site; (2) Linkurile au un profil natural; (3) Nu ați avut creșteri bruște, dar din Iulie / Septembrie ați început să creșteți mai “serios” numărul de linkuri; (4) 52% din linkuri din .ro, 32% .com, 7% .net; (5) Anchor textul este natural; (6) Aproximativ 3/4 din linkuri sunt follow, e un profil natural; de făcut – de crescut numărul de linkuri către site; De văzut rapoartele separate. De văzut: Resurse pe tema content marketing – Olivian.ro – by Olivian Breda și Furnizori servicii recomandați – Olivian.ro – by Olivian Breda
  • Importanță ridicată (9 din 10): Conținut duplicat – Din cele 5 pagini testate, am găsit probleme la vreo căutare – Pachet Special Craciun Geluri Dus si Sapunuri Solide – Bottega Verde / Argan de Maroc – Ruj cu ulei de argan – rol protector – bronz pretios – Bottega Verde / Lavanda – Sapun lichid cu extract de lavanda italiana (250 ML) – Bottega Verde / Lac de unghii cu rezistenta indelungata – roz invechit (10 ML) – Bottega Verde / Mielexpertise – Crema de fata, de zi, anti-aging, regeneranta, antirid si cu actiune anti-oxidanta cu miere si Pluridefence® (50 ML) – Bottega Verde? Nu, dar am analizat separat și am obținut erori. Aveți potențiale probleme cu conținutul duplicat, titluri prea lungi, meta descrieri prea lungi, descrieri lipsă. Site-ul se încarcă suficient de repede, dar nu extraordinar de repede. Aveți un procent însemnat de titluri și descrieri duplicat. Nu aveți erori 404. Aveți setat ca multe pagini să nu fie indexate.
  • Importanță ridicată (8 din 10): Meta descrierea are între 110 și 155 de caractere, în general? De văzut: Page Title & Meta Description By Pixel Width In SERP Snippet | Screaming Frog Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog.
  • Importanță ridicată (8 din 10): Testul de linkuri în tot site-ul cu Screaming Frog (puteți descărca programul și rula propriile teste). Am găsit probleme? 8 Nu mi se pare OK că ați blocat în robots.txt folderul /info. Aproximativ 40-50% din meta titluri au lungime de peste 65 de caractere. Aveți câteva meta titluri fără – Bottega Verde în ele. (brandname) De asemenea, câteva URL-uri au meta titlurile lipsă. Aveți doar câteva meta description cu lungime >110 caractere, și mai mică de 155. Vă sfătuiesc să refaceți. Aveți câteva imagini cu dimensiune >100KB. Puteți rula voi înșivă teste Screaming Frog cu Screaming Frog.
  • Importanță ridicată (7 din 10): Dacă aveți magazin online, meta descrierea pentru pagina de produs e creată corect în mod automat? Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog. Am scris aici: Meta tag-ul description – ghid complet de creare a lui: Olivian Breda mai multe. De văzut și URL-ul: Site title and description – Webmaster Tools Help și Excel tools: Generator rapid + detaliat pentru meta titles, hn tags, meta description + verificator de bază tools: Olivian Breda.
  • Importanță ridicată (7 din 10): Dacă aveți magazin online, în paginile de produs, puneți descrieri suficient de mari? Mi se par destul de scurte, aș căuta să am descrieri un pic mai mari. De asemenea, am găsit produse fără descriere: Set cadou – Mini unt de corp cu rodie si stardust (30 ML) – Bottega Verde
  • Importanță ridicată (7 din 10): Rapoartele separate Google Webmasters Tools arată OK? 7 (1) Aveți Schema.org pe unele pagini, dar este, cu toate acestea, slab implementat. Fie implementați Schema.org, fie puneți Data Highlighter (recomand prima variantă). (2) Aveți probleme potențiale de conținut duplicat. Pentru rezolvare, puneți în primele 65 de caractere din meta title elemente diferențiatoare. Cu alte cuvinte, nu păstrați un titlu cum este “Umbra intensa – Fard de pleoape umed/uscat cu ulei de jojoba si vitamina E – verde – Bottega Verde”, ci numiți-l ceva în genul: “Umbra intensa – verde – Fard de pleoape umed/uscat cu ulei de jojoba si vitamina E – Bottega Verde”. Similar, pentru roz: “Umbra intensa – roz – …”. (3) Aveți meta titluri în care nu folosiți cuvântul-terminație ” – Bottega Verde”. V-aș sfătui să îl adăugați în toate meta titlurile din site. (4) În cuvintele cheie de top se regăsește frecvent termenul “Bottega Verde”. În opinia mea, este destul de rău că se întâmplă asta. Optim ar fi fost să fie termeni care să demonstreze eficiența în optimizarea pentru motoarele de căutare, anume termeni non-brand. (5) Aș scoate linia aceasta din robots.txt: Disallow: /pagina-goala-404
  • Importanță ridicată (7 din 10): Legat de indexare, am luat 5 pagini aleatorii din site și am verificat dacă au fost indexate – Din păcate, am găsit pagini neindexate: Error 404 (Not Found)!!1 / Error 404 (Not Found)!!1 / Error 404 (Not Found)!!1. Aveți nevoie de linkuri, pentru a rezolva acest aspect al auditului meu.
  • Importanță medie (6 din 10): Aveți titluri, în general, scurte (nu mai lungi de 65 de caractere, cu spații)? De văzut: Page Title & Meta Description By Pixel Width In SERP Snippet | Screaming Frog Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog.
  • Importanță medie (6 din 10): Aveți meta descriere pentru cea mai importantă pagină din site, homepage-ul, și arată OK? Încă ceva – ar trebui să luați cele mai vizitate 100 de pagini conform Google Analytics, inclusiv homepage-ul, și să “lucrați” descrierile acele foarte bine. Nu. Faceți măcar pentru homepage și produsele de top o descriere OK.
  • Importanță medie (6 din 10): Aveți o secțiune în site (de obicei Blog sau Noutăți sau Articole) în care postați conținut nou, constant? Nu, aș adăuga, mi se pare important.
  • Importanță medie (6 din 10): Pagina de eroare 404 – http://www.bottegaverde.ro/paginacarenuexista – arată OK, mesajul din pagină este în limba română, aveți funcție de căutare în pagină, îmi dați niște pagini de vizitat (pagini de top), aveți un mesaj clar (“EROARE – din păcate, nu am găsit ce căutai”). Nu, ar trebui să vă ocupați de: nu arată ca o pagină standard din site, nu aveți funcție de căutare în pagină, nu aveți pagini de top de vizitat. Vă sfătuiesc să monitorizați paginile care returnează erori de tip 404 în Google Analytics.
  • Importanță medie (5 din 10): În particular, aveți implementat og:title, og:site_name, og:url, og:description, og:image și fb:app_id? (detalii: Facebook Content Sharing Best Practices) Nu sunt foarte mulțumit de cum arată pagina când e partajată pe Facebook. Nici pentru Instagram nu aveți taguri dedicate, sau pentru Twitter. Nu aveți pagini de tip AMP, v-ar ajuta.
  • Importanță medie (5 din 10): Conținut duplicat – aveți rel=”canonical” implementat? Nu pe toate paginile. De văzut rapoartele Screaming Frog. Link: About rel=”canonical” – Instrumente Google pentru webmasteri Help
  • Importanță medie (5 din 10): Testul GTmetrix | Website Speed and Performance Optimization – aveți rezultate bune? 5 Lucruri de perfecționat, conform GT Metrix: Serve scaled images, Enable Keep-Alive, Enable gzip compression, Leverage browser caching, Defer parsing of JavaScript, Add Expires headers, Make fewer HTTP requests, Use a Content Delivery Network (CDN), Compress components with gzip, Use cookie-free domains, Reduce DNS lookups, Configure entity tags (ETags)
  • Importanță medie (5 din 10): Testul WebPagetest – Website Performance and Optimization Test – aveți rezultate bune? 5 Lucruri de perfecționat, conform GT Metrix: Serve scaled images, Enable Keep-Alive, Enable gzip compression, Leverage browser caching, Defer parsing of JavaScript, Add Expires headers, Make fewer HTTP requests, Use a Content Delivery Network (CDN), Compress components with gzip, Use cookie-free domains, Reduce DNS lookups, Configure entity tags (ETags)
  • Importanță medie (4 din 10): Aveți titluri unice (care nu se repetă, în general, pe alte pagini)? Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog.
  • Importanță medie (4 din 10): Folosiți numele brandului vostru în titluri, fie de forma [numepagină]: Bottega Verde, fie de forma: [numepagină]: BottegaVerde.ro? Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog. Ar trebui ca orice pagină să folosească brandname-ul, conform sugestiei. De văzut: Meta tag-ul «title» – cel mai important element on-page. Ghid complet: Olivian Breda.
  • Importanță medie (4 din 10): Aveți URL-urile, în general, scurte sau medii? Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog.
  • Importanță medie (4 din 10): Meta descrierile din site au motivație de a acționa? Când spun acest lucru, mă refer, în ansamblu, ca meta descrierea să te îndemne să faci click. Cel mai simplu mod de a găsi texte atractive este să căutați la Google niște cuvinte din industria dvs., și să vă uitați la niște reclame Google AdWords. Majoritatea sunt foarte bine “muncite”, și dacă veți citi câteva reclame, pentru mai multe căutări, o să aveți o inspirație bună. Pot fi texte de tipul “Intră pe site”, dar și Unique Selling Propositions (“Livrare în 48 de ore” / “Retur gratuit 30 de zile”), sau lucruri care ajută la vânzare (“Plata cu card VISA / MasterCard” / “Peste 10 ani de experință” / “Peste 3.000 de clienți fericiți”) și tot așa. În principiu, cumva, într-un fel sau altul, descrierea trebuie să te “agațe”. Da, dar nu sunt mulțumit 100%. Puteți vedea: Excel tools: Generator rapid + detaliat pentru meta titles, hn tags, meta description + verificator de bază tools: Olivian Breda.
  • Importanță medie (4 din 10): Poziționări – Stați OK în căutarea după cuvinte cheie competitive, apăreți în primele 10 rezultate? cosmetice naturale / gel de dus natural / crema de fata? Nu, aveți nevoie de linkuri.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Aveți potențial conținut duplicat din URL-uri (de exemplu, la magazine online – filtrări și sortări în pagina de categorie)? Da. Ați rezolvat însă această problemă elegant, cu noindex pentru paginile problematice. Totuși, aveți un nr. foarte mare de URL-uri în site, >100.000, raportat la nr. de pagini cu noindex, undeva în jurul a 1.600 de URL-uri. Diferența e foarte mare.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Rapoartele separate Google Analytics arată OK? 3 Audiența voastră principală este în segmentul 25-34, urmată de 35-44. Printre interesele audienței: Movie Lovers / News Junkies/Entertainment & Celebrity News Junkies / Beauty Mavens / Cooking Enthusiasts/Aspiring Chefs / Travel Buffs / TV Lovers / Music Lovers/Pop Music Fans / Shoppers/Shopaholics / Home Decor Enthusiasts / Technophiles. De asemenea, Autos & Vehicles/Motor Vehicles / Real Estate/Residential Properties / Consumer Electronics/Mobile Phones / Beauty Products & Services/Makeup & Cosmetics / Travel/Hotels & Accommodations / Beauty Products & Services / Education/Primary & Secondary Schools (K-12) / Dating Services / Gifts & Occasions/Wedding Planning / Travel/Air Travel. 39% din audiență este returning visitor. 65% din audiență folosește Chrome, 9% Firefox, 8% Safari. Aveți o audiență mai mare pe mobil (45%) și tabletă (8%), combinate, decât pe desktop (47%). Aveți majoritatea vizitatorilor din România și un bun echilibru între diferitele canale de marketing.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Dacă există Robots.txt / Robots.txt, aveți Disallow pus pe ceva ce nu ar trebui? Da, două lucruri: 1. Disallow: /info/ și 2. Disallow: /pagina-goala-404. De văzut rapoartele Screaming Frog.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Aveți o singură variantă, între fără www. – http://bottegaverde.ro/ și cu www. – http://www.bottegaverde.ro/? De asemenea, între https:// și http:// aveți redirect OK? Codul de redirecționare din headers de la www la non www. este 301? Pagina de eroare 404 – http://www.bottegaverde.ro/paginacarenuexista – returnează codul 404 în headers? Aveți redirection de la litere mari la litere mici pentru URL-uri? Pagini obișnuite din site – obțin erori, în navigarea obișnuită? Singura problemă este la http://www.bottegaverde.ro/index.php, care ar trebui să aibă redirect către http://www.bottegaverde.ro/
  • Importanță scăzută (3 din 10): Din cele 14 pagini testate (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14) am găsit probleme la vreuna? Aveți probleme la pagina http://www.bottegaverde.ro/index.php
  • Importanță scăzută (3 din 10): Adresă IP unică – Găsesc mai multe site-uri găzduite pe același IP cu voi? Reverse IP Lookup – Find Other Web Sites Hosted on a Web Server Sunt mai multe site-uri cu același IP ca al vostru “Found 18 domains hosted on the same web server as bottegaverde.ro (176.223.198.6).”. Aș căuta să rezolv.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Date domeniu – pentru un site din România, rezultatele de aici sunt referitoare, și ele, la România? Database Query — Welcome to RIPE Network Coordination Centre – Nu, dar problema nu e mare.
  • Importanță scăzută (2 din 10): Aveți navigare pe foldere? Dacă sunt în pagina site.ro/categorie/articol și tai ultimul element /articol, ajung la site.ro/categorie, și pagina există, e navigabilă? Da, dar doar parțial. Dacă tai URL-ul http://www.bottegaverde.ro/cadouri/ordonare/discount/ și obțin http://www.bottegaverde.ro/cadouri/ordonare/ îmi dă o pagină care nu e chiar ce ar trebui, dacă tai însă până la http://www.bottegaverde.ro/cadouri/ obțin URL-ul dorit. E OKish.
  • Importanță scăzută (2 din 10): Aveți tag-ul h1 pe titlul paginii curente (titlul articolului pentru site-uri de prezentare, titlul produsului sau categoriei pentru magazine online)? Aveți de două ori în pagină tag-ul h1, dar puteți ignora, dacă doriți, nu e problemă mare.
  • Importanță scăzută (2 din 10): Dacă aveți magazin online, descrierile produselor sunt compelling, atrag? Da, e OK. Puteți lua în seamă și: How to Write Product Descriptions that Sell, Boost SEO Efforts » Practical Ecommerce. De văzut: How to write well? – Olivian.ro – by Olivian Breda.
  • Importanță scăzută (2 din 10): Aveți în pagina de contact și în footerul fiecărei pagini adresa voastră completă, inclusiv cu codul poștal și țara (România)? (vă ajută ca Google Places să identifice foarte clar adresa voastră, puteți apărea în rezultatele de tip [serviciu – oraș], cum ar fi “medic stomatolog pitești”. Nu. De completat, inclusiv pe pagina de contact.
  • Importanță scăzută (2 din 10): Site-ul folosește tehnologia AMP? (stagiu foarte incipient, în prezent) Nu, dar e mai puțin relevant, de luat în seamă, dar puteți și ignora cu succes.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: Cum obții linkuri? De uitat peste: Cum să obții linkuri? Câteva sfaturi: Olivian Breda și peste: Care sunt criteriile după care să cumperi linkuri?: Olivian Breda.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: V-ar ajuta dacă ați avea URL-urile foarte foarte scurte – site.ro/articol. Cu cât mai scurt, cu atât mai bine. De păstrat, totuși, cuvinte cheie.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: v-ar ajuta să apăreți în rezultatele de aici cu o înregistrare: Bottega Verde romania – Google Maps.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: În Google Webmasters Tools puteți trimite sitemap-ul vostru către Google; Submit a sitemap to Google Webmaster Tools – Site-uri Help
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: Legat de conținutul duplicat – sugestia mea este să evitați să postați voi înșivă conținutul duplicat în alte părți. Nu postați textele de la voi din site în alte părți. Nu dați altora descrierile produselor de la voi din site.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: Pe partea de erori de indexare (crawling deficitar), puteți merge în Google Webmasters Tools la secțiunea crawling (vedeți repoartele separate cu problemele semnalate). În principiu, ar trebui să vă preocupe, la modul general: Linkurile către paginile respective și către domeniu / Căutările pe brand (câte căutări sunt pentru brandul vostru) / Optimizarea on-page (cât de bine e optimizat site-ul) / Prezența în rețelele sociale. Detalii despre importanța acestor factori: Weighting the Clusters of Ranking Factors in Google’s Algorithm – Whiteboard Friday – Moz. Link resursă: 2013 Search Engine Ranking Factors – Moz
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă finală: Dacă veți realiza alte site-uri, vedeți încă de la început: The Web Developer’s SEO Cheat Sheet.

Problemele site-ului, reluate, detaliate, și grupate

Linkurile către site

Motivație:

  • Cum arată un profil de linkuri bun? Ai nevoie de surse diverse de linkuri. Nu te rezuma la un singur tip de linkuri, caută surse diverse. Variază tot ce poți – text ancoră, către cine să fie linkul (URL destinație). Pune anchor text cât mai diverse, variază linkurile. Pune și linkuri către concurenții tăi, chiar destul de multe. Dacă cumperi un articol, dă link către concurenții tăi. Evită linkurile în footer. Evită linkurile site-wide. Evită linkurile de pe site-uri care nu au nicio legătură cu tine. Evită linkurile care te pun în vecinătate proastă (dacă site-ul dă link la viagra și casino, nu vrei tu să ai al treilea link în pagină). Evită să iei linkuri de la site-uri cu reputație proastă, care au făcut practici non-OK din punct de vedere SEO anterior colaborării cu tine. Uită-te la link velocity – acumularea de linkuri să fie constantă. Intervalul e bine să fie săptămânal sau bi-săptămânal, nu insista la nivel de zi (adică nu 3 linkuri pe zi, dar 20 de linkuri pe săptămână sau la două săptămâni – asta e OK). Cele mai bune linkuri sunt linkurile de la site-uri cu autoritate. De văzut: Resurse pe tema content marketing – Olivian.ro – by Olivian Breda și Furnizori servicii recomandați – Olivian.ro – by Olivian Breda
  • Linkurile sunt, în continuare, cel mai important element on-page.

Cum stau lucrurile:

Titlurile site-ului

Motivație:

Cum stau lucrurile:

  • Importanță medie (4 din 10): Aveți titluri unice (care nu se repetă, în general, pe alte pagini)? Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog.
  • Lucrurile sunt OK: Aveți titluri descriptive (din care, la modul general, înțeleg despre ce e vorba în pagină, reflectă pagina)? Da.
  • Importanță medie (4 din 10): Folosiți numele brandului vostru în titluri, fie de forma [numepagină]: Bottega Verde, fie de forma: [numepagină]: BottegaVerde.ro? Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog. Ar trebui ca orice pagină să folosească brandname-ul, conform sugestiei. De văzut: Meta tag-ul «title» – cel mai important element on-page. Ghid complet: Olivian Breda.
  • Lucrurile sunt OK: Ați evitat să aveți diacritice în titlu (care pot afecta, în mică măsură, dar, totuși, negativ poziționările pentru varianta fără diacritice)? Da.
  • Importanță medie (6 din 10): Aveți titluri, în general, scurte (nu mai lungi de 65 de caractere, cu spații)? De văzut: Page Title & Meta Description By Pixel Width In SERP Snippet | Screaming Frog Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog.

Optimizare imagini

Motivație:

Cum stau lucrurile:

  • Lucrurile sunt OK: Aveți nume de fișiere OK denumite? Da.
  • Lucrurile sunt OK: Aveți texte ALT pentru imagini? Da.

URL-uri

Motivație:

Cum stau lucrurile:

  • Importanță scăzută (3 din 10): Aveți potențial conținut duplicat din URL-uri (de exemplu, la magazine online – filtrări și sortări în pagina de categorie)? Da. Ați rezolvat însă această problemă elegant, cu noindex pentru paginile problematice. Totuși, aveți un nr. foarte mare de URL-uri în site, >100.000, raportat la nr. de pagini cu noindex, undeva în jurul a 1.600 de URL-uri. Diferența e foarte mare.
  • Importanță medie (4 din 10): Aveți URL-urile, în general, scurte sau medii? Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: V-ar ajuta dacă ați avea URL-urile foarte foarte scurte – site.ro/articol. Cu cât mai scurt, cu atât mai bine. De păstrat, totuși, cuvinte cheie.
  • Lucrurile sunt OK: Folosiți parametri în URL-uri, de tipul www.site.ro/articol.php?id=39? Situația nu e foarte clară, în sensul că, de exemplu, dacă aveți un site WordPress și structura este de tipul http://bottegaverde.ro/?p=123, beneficiile de a trece la http://site.ro/articol-exemplu/ există, nu sunt nule, dar sunt cumva în balans cu faptul că la orice redirect veți pierde aproximativ 20-30% din valoarea linkurilor. E o decizie de gândit dacă un site relativ static, cu un singur nivel de parametri, ar trebui să facă redirectul sau nu. Nu e un răspuns universal. Detalii: Google Says, Don’t Rewrite Dynamic URLs To Static URLs. Pe de altă parte, dacă aveți un magazin online, și aveți o categorie cu filtre / sortări / subpagini, cu URL-uri de forma site.ro/categorie.php?idcategorie=1&sort=alfabetic&ord=desc&pagina=2&filtru=brandX, asta poate duce foarte rapid la conținut duplicat și probleme de indexare. Aveți și aici o soluție, anume rel=canonical, dar lucrurile sunt mult mai clare aici, în principiu aveți nevoie de rescriere URL-uri. Nu.
  • Lucrurile sunt OK: Aveți în general relativ puține sub-folder-e (sub 4) – home/categorie/subcategorie/articol? Da.
  • Lucrurile sunt OK: Evitați extensia .html/.htm/.php/.asp/.aspx/.cfm/.jsp în finalul URL-urilor? Da.
  • Lucrurile sunt OK: Folosiți ca separator de cuvinte în URL-uri hyphen (“-“, indicat), sau underscore (“_”, mai puțin indicat), sau spațiu (“%20″ sau ” “, mai puțin indicat), sau punct (“.”, foarte puțin indicat) sau nu (“”, niciun separator, neindicat)? Este OK, folosiți hyphen.
  • Lucrurile sunt OK: Scrieți, în general, cu litere mici în URL-uri? Da.
  • Importanță scăzută (2 din 10): Aveți navigare pe foldere? Dacă sunt în pagina site.ro/categorie/articol și tai ultimul element /articol, ajung la site.ro/categorie, și pagina există, e navigabilă? Da, dar doar parțial. Dacă tai URL-ul http://www.bottegaverde.ro/cadouri/ordonare/discount/ și obțin http://www.bottegaverde.ro/cadouri/ordonare/ îmi dă o pagină care nu e chiar ce ar trebui, dacă tai însă până la http://www.bottegaverde.ro/cadouri/ obțin URL-ul dorit. E OKish.

Tag-urile h1, meta description, meta keywords, rel=next/prev, hreflang, nofollow

Motivație:

Cum stau lucrurile:

  • Importanță medie (6 din 10): Aveți meta descriere pentru cea mai importantă pagină din site, homepage-ul, și arată OK? Încă ceva – ar trebui să luați cele mai vizitate 100 de pagini conform Google Analytics, inclusiv homepage-ul, și să “lucrați” descrierile acele foarte bine. Nu. Faceți măcar pentru homepage și produsele de top o descriere OK.
  • Importanță ridicată (7 din 10): Dacă aveți magazin online, meta descrierea pentru pagina de produs e creată corect în mod automat? Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog. Am scris aici: Meta tag-ul description – ghid complet de creare a lui: Olivian Breda mai multe. De văzut și URL-ul: Site title and description – Webmaster Tools Help și Excel tools: Generator rapid + detaliat pentru meta titles, hn tags, meta description + verificator de bază tools: Olivian Breda.
  • Lucrurile sunt OK: Meta descrierile folosesc titlul paginii curente și brandname-ul? Da.
  • Importanță medie (4 din 10): Meta descrierile din site au motivație de a acționa? Când spun acest lucru, mă refer, în ansamblu, ca meta descrierea să te îndemne să faci click. Cel mai simplu mod de a găsi texte atractive este să căutați la Google niște cuvinte din industria dvs., și să vă uitați la niște reclame Google AdWords. Majoritatea sunt foarte bine “muncite”, și dacă veți citi câteva reclame, pentru mai multe căutări, o să aveți o inspirație bună. Pot fi texte de tipul “Intră pe site”, dar și Unique Selling Propositions (“Livrare în 48 de ore” / “Retur gratuit 30 de zile”), sau lucruri care ajută la vânzare (“Plata cu card VISA / MasterCard” / “Peste 10 ani de experință” / “Peste 3.000 de clienți fericiți”) și tot așa. În principiu, cumva, într-un fel sau altul, descrierea trebuie să te “agațe”. Da, dar nu sunt mulțumit 100%. Puteți vedea: Excel tools: Generator rapid + detaliat pentru meta titles, hn tags, meta description + verificator de bază tools: Olivian Breda.
  • Importanță ridicată (8 din 10): Meta descrierea are între 110 și 155 de caractere, în general? De văzut: Page Title & Meta Description By Pixel Width In SERP Snippet | Screaming Frog Nu. De văzut rapoartele Screaming Frog.
  • Importanță scăzută (2 din 10): Aveți tag-ul h1 pe titlul paginii curente (titlul articolului pentru site-uri de prezentare, titlul produsului sau categoriei pentru magazine online)? Aveți de două ori în pagină tag-ul h1, dar puteți ignora, dacă doriți, nu e problemă mare.
  • Lucrurile sunt OK: Aveți tag-ul h2 pe sub-titluri, dacă e cazul (sub-titlurile unui articol pentru site-uri de prezentare, titlul produselor din listingul unei categorii pentru magazine online)? E mai puțin relevant, ignorăm.
  • Lucrurile sunt OK: Ați eliminat meta tag-ul keywords complet din site? Da.
  • Lucrurile sunt OK: Aveți site-ul spart? viagra OR casino OR porn OR ringtones OR gambling site:bottegaverde.ro Nu.
  • Lucrurile sunt OK: Dacă aveți multipaginare în site, vă ajută să implementați Official Google Webmaster Central Blog: Pagination with rel=“next” and rel=“prev” Nu aveți multipaginare.
  • Lucrurile sunt OK: Aveți un site în mai multe limbi? Nu.
  • Lucrurile sunt OK: Ați evitat nofollow în site complet, mai puțin în pagina de blog, la comentarii? Da.

Conținut

Motivație:

Cum stau lucrurile:

  • Lucrurile sunt OK: La modul general, aveți prezență susținută pe rețelele sociale? Da, sunt mulțumit.
  • Lucrurile sunt OK: În particular, aveți un buton tip Facebook Like? (e una din cele mai populare rețele sociale, iar ca minim absolut un buton de tip Like us on Facebook, cred că ar fi util pentru majoritatea business-urilor online. Da.
  • Importanță medie (5 din 10): În particular, aveți implementat og:title, og:site_name, og:url, og:description, og:image și fb:app_id? (detalii: Facebook Content Sharing Best Practices) Nu sunt foarte mulțumit de cum arată pagina când e partajată pe Facebook. Nici pentru Instagram nu aveți taguri dedicate, sau pentru Twitter. Nu aveți pagini de tip AMP, v-ar ajuta.
  • Importanță medie (6 din 10): Aveți o secțiune în site (de obicei Blog sau Noutăți sau Articole) în care postați conținut nou, constant? Nu, aș adăuga, mi se pare important.
  • Lucrurile sunt OK: Dacă aveți blog, în paginile de articol aveți conținut de calitate, relevant pentru audiență? Nu e cazul.
  • Importanță ridicată (7 din 10): Dacă aveți magazin online, în paginile de produs, puneți descrieri suficient de mari? Mi se par destul de scurte, aș căuta să am descrieri un pic mai mari. De asemenea, am găsit produse fără descriere: Set cadou – Mini unt de corp cu rodie si stardust (30 ML) – Bottega Verde
  • Importanță scăzută (2 din 10): Dacă aveți magazin online, descrierile produselor sunt compelling, atrag? Da, e OK. Puteți lua în seamă și: How to Write Product Descriptions that Sell, Boost SEO Efforts » Practical Ecommerce. De văzut: How to write well? – Olivian.ro – by Olivian Breda.
  • Importanță scăzută (2 din 10): Aveți în pagina de contact și în footerul fiecărei pagini adresa voastră completă, inclusiv cu codul poștal și țara (România)? (vă ajută ca Google Places să identifice foarte clar adresa voastră, puteți apărea în rezultatele de tip [serviciu – oraș], cum ar fi “medic stomatolog pitești”. Nu. De completat, inclusiv pe pagina de contact.
  • Importanță scăzută (1 din 10): Notă: v-ar ajuta să apăreți în rezultatele de aici cu o înregistrare: Bottega Verde romania – Google Maps.

Cum vede Google site-ul?

Motivație:

Cum stau lucrurile:

  • Lucrurile sunt OK: Site-ul folosește JavaScript sau Flash în meniurile principale? Nu.
  • Lucrurile sunt OK: Site-ul folosește logare/completare de formulare pentru navigare sau prima pagină folosește frames sau există intro page în site? Nu.
  • Importanță ridicată (7 din 10): Rapoartele separate Google Webmasters Tools arată OK? 7 (1) Aveți Schema.org pe unele pagini, dar este, cu toate acestea, slab implementat. Fie implementați Schema.org, fie puneți Data Highlighter (recomand prima variantă). (2) Aveți probleme potențiale de conținut duplicat. Pentru rezolvare, puneți în primele 65 de caractere din meta title elemente diferențiatoare. Cu alte cuvinte, nu păstrați un titlu cum este “Umbra intensa – Fard de pleoape umed/uscat cu ulei de jojoba si vitamina E – verde – Bottega Verde”, ci numiți-l ceva în genul: “Umbra intensa – verde – Fard de pleoape umed/uscat cu ulei de jojoba si vitamina E – Bottega Verde”. Similar, pentru roz: “Umbra intensa – roz – …”. (3) Aveți meta titluri în care nu folosiți cuvântul-terminație ” – Bottega Verde”. V-aș sfătui să îl adăugați în toate meta titlurile din site. (4) În cuvintele cheie de top se regăsește frecvent termenul “Bottega Verde”. În opinia mea, este destul de rău că se întâmplă asta. Optim ar fi fost să fie termeni care să demonstreze eficiența în optimizarea pentru motoarele de căutare, anume termeni non-brand. (5) Aș scoate linia aceasta din robots.txt: Disallow: /pagina-goala-404
  • Lucrurile sunt OK: Rapoartele separate Bing Webmaster Tools arată OK? Nu am analizat.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Rapoartele separate Google Analytics arată OK? 3 Audiența voastră principală este în segmentul 25-34, urmată de 35-44. Printre interesele audienței: Movie Lovers / News Junkies/Entertainment & Celebrity News Junkies / Beauty Mavens / Cooking Enthusiasts/Aspiring Chefs / Travel Buffs / TV Lovers / Music Lovers/Pop Music Fans / Shoppers/Shopaholics / Home Decor Enthusiasts / Technophiles. De asemenea, Autos & Vehicles/Motor Vehicles / Real Estate/Residential Properties / Consumer Electronics/Mobile Phones / Beauty Products & Services/Makeup & Cosmetics / Travel/Hotels & Accommodations / Beauty Products & Services / Education/Primary & Secondary Schools (K-12) / Dating Services / Gifts & Occasions/Wedding Planning / Travel/Air Travel. 39% din audiență este returning visitor. 65% din audiență folosește Chrome, 9% Firefox, 8% Safari. Aveți o audiență mai mare pe mobil (45%) și tabletă (8%), combinate, decât pe desktop (47%). Aveți majoritatea vizitatorilor din România și un bun echilibru între diferitele canale de marketing.
  • Lucrurile sunt OK: Site-ul are implementat Schema.org? Lucrurile sunt nuanțate aici. Sugestia mea ar fi următoarea: vedeți cum sunt concurenții voștri direcți. Dacă ei au date structurate, depuneți un efort să aveți și voi. Dacă nu, folosiți Data Highligher, e un efort mai mic (vezi link mai sus). Da, aveți!

Robots.txt & meta name=robots & sitemap.xml

Motivație:

Cum stau lucrurile:

Crawling & indexare generală & indexare (+conținut ascuns/conținut duplicat) & indexare brand & poziționări cuvinte top & viteză de încărcare site

Motivație:

  • Testele pe care le voi face mă ajută să înțeleg dacă Google va putea indexa site-ul bine. Dacă voi identifica linkuri care nu sunt valide în site, motoarele de căutare vor avea probleme în a naviga în site. Cu cât aveți mai puține linkuri invalide, cu atât site-ul va fi mai ușor de navigat.
  • Legat de indexare generală – Cu cât aveți mai multe pagini indexate, comparat cifra pe care mi-ați spus-o inițial – “+1000” -, cu atât stați mai bine. De văzut rapoartele din Google Webmasters Tools.
  • Legat de indexare – aleg câteva pagini de la voi din site, și verific dacă au fost indexate. Dacă unele din ele nu, e un semn că Google nu acordă suficientă importanță site-ului vsotru.
  • Conținut ascuns – voi testa una din pagini, pentru a căuta dacă aveți conținut ascuns, scris în mod intenționat pentru a manipula rezultatele în căutări.
  • Conținut duplicat – voi face căutări în Gooogle pentru diferite cuvinte din câteva pagini, în căutarea de conținut duplicat.
  • Legat de indexarea brandului – Voi putea face testul doar dacă brandul vostru e unic (cuvintele din brand sunt specifice vouă). Mă uit aici dacă sunt multe rezultate în Google cu numele site-ului vostru.
  • Conținut duplicat – Verific și să aveți implementat rel=”canonical”.
  • Legat de poziționări – e indicat să apăreți în prima pagină Google pentru căutări competitive. Nu apăreți? În principiu, ar trebui să vă preocupe, la modul general: Linkurile către paginile respective și către domeniu / Căutările pe brand (câte căutări sunt pentru brandul vostru) / Optimizarea on-page (cât de bine e optimizat site-ul) / Prezența în rețelele sociale. Detalii despre importanța acestor factori: Weighting the Clusters of Ranking Factors in Google’s Algorithm – Whiteboard Friday – Moz. Link resursă: 2013 Search Engine Ranking Factors – Moz
  • Pentru viteza de încărcare a site-ului testez cu GTmetrix | Website Speed and Performance Optimization și cu WebPagetest – Website Performance and Optimization Test. De văzut: How to Achieve 100/100 with the Google Page Speed Test Tool – Moz

Cum stau lucrurile:

Redirecționări, pagina de eroare, coduri redirect, IP testing, date domeniu, TLD

Motivație:

  • Varianta site-ului fără www. – http://bottegaverde.ro/ are trebui să redirecționeze la varianta cu www. – http://www.bottegaverde.ro/, sau invers. Altfel, există riscul de conținut duplicat. Una din cele două pagini ar trebui să returneze codul 301 de redirect către homepage.
  • Aveți redirecționare de la litere mari la litere mici sau invers? În mod normal, dacă scriu http://bottegaverde.ro/pagina sau dacă scriu http://bottegaverde.ro/PAGINA, ar trebui să fiu redirecționat de la una din variante la cealaltă. Se întâmplă asta la voi?
  • De asemenea, testez pagini de tip http://www.bottegaverde.ro/index.html sau http://www.bottegaverde.ro/index.php sau alte asemnea, și ele ar trebui să redirecționeze la http://www.bottegaverde.ro/ (cu sau fără www., una din variante). Toate acestea ar trebui să aibă fie redirect către homepage sau să dea eroare 404.
  • Pagina de eroare 404 – http://www.bottegaverde.ro/paginacarenuexista – ar trebui să returneze codul 404 în headers.
  • Pagina de eroare 404 – http://www.bottegaverde.ro/paginacarenuexista – ar trebui să arate OK – mesaj în limba română, funcție de căutare, niște pagini de vizitat, mesaj clar (“EROARE – din păcate, nu am găsit ce căutai”).
  • Pagini obișnuite din site – obțin erori, în navigarea obișnuită?
  • Testare IP – pe serverul pe care aveți găzduit site-ul e indicat să fiți doar voi. Dacă unul dintre vecinii voștri de găzduire se ocupă cu SPAM, sau are site-ul spart și trimite viruși pe Internet, există riscul ca voi să fiți asociați cu ei. Un IP dedicat vă scapă de toate aceste potențiale probleme. Puteți trăi fără IP dedicat, dar vă ajută să aveți unul.
  • Date domeniu – E indicat ca pentru un site din România, adresat pieței din România, datele din IP să fie pentru România, și ele.
  • TLD (top-level domain) – Sugestia mea ar fi ca pentru un site în limba română, adresat pieței din România, să folosiți un TLD de tip .ro.

Cum stau lucrurile:

  • Importanță scăzută (3 din 10): Aveți o singură variantă, între fără www. – http://bottegaverde.ro/ și cu www. – http://www.bottegaverde.ro/? De asemenea, între https:// și http:// aveți redirect OK? Codul de redirecționare din headers de la www la non www. este 301? Pagina de eroare 404 – http://www.bottegaverde.ro/paginacarenuexista – returnează codul 404 în headers? Aveți redirection de la litere mari la litere mici pentru URL-uri? Pagini obișnuite din site – obțin erori, în navigarea obișnuită? Singura problemă este la http://www.bottegaverde.ro/index.php, care ar trebui să aibă redirect către http://www.bottegaverde.ro/
  • Importanță medie (6 din 10): Pagina de eroare 404 – http://www.bottegaverde.ro/paginacarenuexista – arată OK, mesajul din pagină este în limba română, aveți funcție de căutare în pagină, îmi dați niște pagini de vizitat (pagini de top), aveți un mesaj clar (“EROARE – din păcate, nu am găsit ce căutai”). Nu, ar trebui să vă ocupați de: nu arată ca o pagină standard din site, nu aveți funcție de căutare în pagină, nu aveți pagini de top de vizitat. Vă sfătuiesc să monitorizați paginile care returnează erori de tip 404 în Google Analytics.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Din cele 14 pagini testate (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14) am găsit probleme la vreuna? Aveți probleme la pagina http://www.bottegaverde.ro/index.php
  • Importanță scăzută (3 din 10): Adresă IP unică – Găsesc mai multe site-uri găzduite pe același IP cu voi? Reverse IP Lookup – Find Other Web Sites Hosted on a Web Server Sunt mai multe site-uri cu același IP ca al vostru “Found 18 domains hosted on the same web server as bottegaverde.ro (176.223.198.6).”. Aș căuta să rezolv.
  • Importanță scăzută (3 din 10): Date domeniu – pentru un site din România, rezultatele de aici sunt referitoare, și ele, la România? Database Query — Welcome to RIPE Network Coordination Centre – Nu, dar problema nu e mare.
  • Lucrurile sunt OK: Aveți TLD de tip .ro? Da.

Uzabilitate în SEO

Motivație:

Cum stau lucrurile:

I am a Digital Marketing Manager for The KPI Institute. My expertise is in SEO (Search Engine Optimization) / UX (user experience) / WordPress. Co-founder of lumeaseoppc.ro (series of events on SEO & PPC) and cetd.ro (Book on branding for MDs). On a personal level, I like self-development - events, sports, healthy living, volunteering, reading, watching movies, listening to music.

No comments yet.

Leave a comment

Your email address will not be published.