Acum cativa ani daca aveai cat mai multe backlink-uri urca site-ul cu totul in google (toate cuvintele cheie, toate categoriile). Acum se mai poate acest lucru sau trebuie luat cuvant cu cuvant?
Eu nu cred ca a stat echipa ce se ocupa de site-ul Dedeman.ro sa ridice fiecare pagina in parte in google.
Site-ul meu sta foarte bine acum pentru cateva cuvinte, dar as vrea sa urce si pentru long tail. Stiu ca trebuie sa prinda autoritate si pagerank, dar nu se poate face ceva pentru a creste mai repede pe toate cuvintele?
Răspunsul meu e așa:
- Uită-te la Wikipedia, care face linking intern foarte bun (își leagă bine paginile una de alta). Apoi, dacă unele pagini au multe linkuri, se sprijină una pe cealaltă. O primă soluție ar fi, așadar, să obții linkuri, în general, cât mai multe și mai de calitate către site-ul tău. Vezi în articolul meu: https://olivian.ro/link-buying/ la ce să te uiți la un link. Vorbesc acolo de link buying, dar e același sistem și la linkurile obișnuite.
- Google a început să pună din ce în ce mai mult accent pe click-ul pe un anumit rezultat. El “vede” pe ce fac oamenii click, și “vede” dacă, după ce un om ajunge pe un site, dacă se întoarce în pagina de Google, să caute un rezultat mai bun, sau rămâne pe site, semn că a fost mulțumit de rezultat. Mai multe: https://moz.com/rand/queries-clicks-influence-googles-results/ Contează tot aici și căutările de brand (dacă oamenii caută la Google brandul tău).
- Contează și ce activitate au alții referitor la tine pe rețelele sociale, dacă alții te promovează pe rețelele sociale.
- În fine, contează și ce faci cu on-page-ul, cât de relevant e site-ul tău.
- Ai la linkul de mai jos: https://moz.com/blog/ranking-factors-2013 imaginea aceasta: http://d1avok0lzls2w.cloudfront.net/uploads/blog/51d457ad1fa037.71161015.jpg. Uită-te cu atenție la ea, arată importanța fiecărui factor de genul ăsta.
- Asta e tot – linkuri, onpage, social, rată de click și de bounce. Ăștia sunt toți factorii.
- Linkurile contează la nivel de site și la nivel de pagină.
- PageRank-ul contează, dar nu mai e demult un factor foarte important. Mult mai importantă e relevanța linkurilor care vin către tine.
- Legat de viteza de creștere, e un singur răspuns – câtă este, aia este. Nu fă brusc enorm de multe linkuri. Te ajută și linkuri la nivel de pagină, te ajută însă și linkuri la nivel de domeniu. Fă și social, și ai grijă ca pagina ta să fie relevantă pentru cuvintele targetate, ca să ai rată de bounce redusă, și ai grijă să pui descrieri unice la fiecare pagină (detalii – https://olivian.ro/meta-description/), ajută la rata de click.
- Legat de autoritate – caută relevanță, nu autoritate. Sau autoritate pe o nișă, nu autoritate la nivelul – “mi-a dat un site cu autoritate în construcții un link către un site de brutărie”. E mai important să ai linkuri din domeniul tău de activitate, decât ca site-ul respectiv să fie o autoritate la modul general.
- Un alt aspect – fă content marketing – creează un blog, fă activitate pe rețelele sociale, și crește așa. Răspunde la întrebări care nu au primit răspunsuri până acum.
- Tot răspunsul meu e – fă pași mici pe toate planurile (linkuri, onpage, social, rată de bounce și click) și o să ai, pe termen lung, creșteri.
Multumesc inca o data pentru raspuns!
Iti scriu si aici intrebarea ce a urmat raspunului tau:
Olivian, tot ce ai scris tu mai sus, fac! (content unic, social media, Eu zic ca se face destul de bine SEO pe site daca a ajuns pe pozitia 3 pentru cuvantul cheie “cadouri” si pe pozitia 1-2 pentru “cadouri femei”. Problema este ca in site mai am si alte cuvinte cheie de genul: “album foto” care nu a urcat in primele 100 de rezultate google. Cel care face acum seo a spus ca trebuie facut pe cuvant cheie in parte si nu pe intreg site-ul.
Sa inteleg ca ar fi bine sa fac linking intern intre produsele (categoriile) de pe site?
Cu plăcere.
Vezi aici:
https://olivian.ro/lista-cuvinte-cheie/
Ar trebui să ai, pentru vreo 20-50 de cuvinte, ceva de genul ăsta, pagina și cuvântul.
Pentru long tail, doar scrie articole relevante și utile, long tail-ul nu prea poți să îl anticipezi.
Legat de linking intern, fă la modul normal și firesc, nu te forța. Pune related products, mai pune câte un link relevant în context, pune breadcrumbs. Dar nu forța nota.
La categorii nu trebuie link de la una la alta, decât dacă are sens mare să faci asta.