Întâi de toate o notă – meseria mea nu e în social media, nu am făcut niciodată asta cu normă întreagă, așa că pot greși. Pe de altă parte, am gestionat numeroase conturi de rețele sociale.
Principiile mele generale pentru postarea de social media sunt:
1. Postarea de articole doar pentru a scrie ceva – să scrii doar ca să zici ceva, că trebuie. NU faceți asta;
2. Evită să ai o agendă strictă – la 3 articole, vine o poză, apoi la 5 articole se postează un video ș.a.m.d.;
3. Prea multă promovare pe o rețea strică. E o carte care descrie un stil de a lovi la box: Jab, Jab, Jab, Right Hook – Vaynerchuk, Gary (dai de câteva ori lovituri cu stânga, la derută, și doar periodic dai o lovitură fatală, cu dreapta) – postează lucruri utile, apoi câte un link de promo, evită să postezi exclusiv lucruri promoționale;
4. Consistență brand – promisiune, imagine unitară – dacă zici că faci ceva, fă. Dacă ai concediu, să posteze altcineva. Dacă pui în general 1 articol pe săptămână minimum, ține-te de asta.
Cum să scrii bine?
– Scrie natural, cât mai aproape de cum vorbești;
– Cuvinte / propoziții / fraze scurte;
– Fără jargon (evitați acronime, termeni din nișa voastră).
De văzut:
De văzut linkurile din articolele:
- How to write well? – Blog de Olivian Breda;
- Resurse pe tema content marketing – Blog de Olivian Breda.
Sfaturi personale:
– Postați pe blog, nu doar pe social media;
– Cheia comunicării în online e newsletterul;
– Când postați pe o rețea, puneți același conținut (sau adaptat, dacă doriți) pe toate rețelele; uneori nu se aplică (video, de exemplu, sau foto, nu funcționează pe toate rețelele, sau textele lungi); dar, în general, încercați să postați un interviu pe cât mai multe rețele, fie și doar ca link + poză;
– (preferință pur personală) Evită să programezi postările, postează la ora cutare 3 articole, deodată, dacă e cazul, nu programa din 2 în 2 ore.