Review simplu blog: Blogul lui Grim Cris, în lucruri bune și lucruri care se pot perfecționa

Bună, în acest mesaj analizez blogul lui Grim Cris.

Ce îmi place la blog?

1. Ai logo, bravo, e foarte bine asta;
2. E mult accent pus pe detaliile mici, se vede că e perfecționism;
3. Multe, foarte multe mesaje;
4. Accent pus pe dezvoltarea comunității (încurajarea de comentarii);
5. Structura logică;

Ce aș face eu mai bine?

Design

1. Ai în header așa: “Blogul lui Grim Cris” și “Grim Cris Blog”; Sfatul meu: alege doar o variantă;
2. Uită-te aici:

E ditamai căsuța de abonare la newsletter; Muuuuuuuuult prea mult spațiu ocupat; Eu aș pune doar link, cel mult căsuță de abonare + OK;
3. Caseta de trafic de la T5 aș pune-o în așa fel încât să nu ocupe, ea singură, un rând orizontal;
4. Legat de chestia asta:

a. Iconițele sunt îngrămădite, e mare aglomerație acolo;
b. Toate articolele de pe homepage sunt scrise doar de tine; Dacă ai și articole scrise de alții, n-ar fi mai simplu să marchezi asta clar la începutul unui articol scris de altcineva, decât să folosești acel simbol? (eu personal am tendința de a nu citi footer-ul);
c. De ce “Martie” și “Comentarii” Cu Majusculă?
d. Nu văd asocierea între rola de hârtie igienică și tag-uri;
5. (chestie de gust) Personal, nu agreez tema de culori;
6. Lasă și tu un spațiu aici (înainte de cuvinte):

7. Ai reclama în engleză? Why?

Uzabilitate

1. Uită-te la casetele de mai jos:

Eu, când introduc cursorul mouse-ului în zona cu roșu, textul din fundal dispare; În acest fel nu mai știu la ce se referea acel câmp; Dacă am făcut din greșeală click în acel câmp, textul dispare; Sugerez să pui textul ca label în dreptul casetei de search, nu să fie text care dispare la click;
2. Scrii așa:
(Urmăreşte-mă pe Twitter):
Întrebare: de ce a trebuit să pui ca link inclusiv paranteza? Aș pune doar textul dintre paranteze;
3. Categoriile sunt vagi, confuze, de neînțeles și incomprehensibile, toate în același timp;
a. În primul rând ai două categorii cu 10 mesaje și două categorii cu 200 de mesaje; E evident o problemă aici;
b. Să zicem că am intrat pe blog, am citit ceva; Vreau să intru din nou să găsesc mesajul; Știu că era ceva generalist; Ei, acum întrebarea: cum aleg între categoria “Stuff” (200 de mesaje) și categoria “Other” (237)? Adică mie nu îmi e clar ce poate fi la Stuff și ce poate fi la Other (care, desigur, nu e stuff);
4. Nu știu de ce ai preluat feed-ul Shiny-hair, eu sunt de principiu împotriva aglomerării unui site/blog cu lucruri inutile;
5. Similar, feed-ul de Quotes mi se pare inutil; Și să citesc (la modul serios) un citat din înțelepciunea lui Antonio BANDERAS mi se pare un pic deplasat;
6. Scenariu: intru pe site, văd o iconiță:

fac mouseover, văd că scrie “Întreabă-mă orice”, îmi dau seama (cum aș putea!?) că duce la un formular, fac click, nu am pop-up blocker-ul activat, citesc, scriu mesajul; Eu cred că puteai să faci procesul de a îți trimite un mesaj prin formularul de contact chiar mai complicat și încă și mai dificil, dar trebuie să recunosc că e și în prezent destul de complicat și dificil; </sarcasm>
7. Ai aia cu formular de contact pe formspring, și ai în pagina de contact alt formular de contact; De ce două metode pentru aceeași acțiune?
8. Îmi zici și mie ce tag să aleg din cele de mai jos? Că nu îmi e clar:
hai cinci
hai faiv
hi5
hi cinci

Texte

1. De ce două limbi diferite într-o singură propoziție? “Twitter Updates | (Urmăreşte-mă pe Twitter): “;
2. Afirmația asta:
“Alătură-te şi tu celor 351 cititori fideli!”
e, probabil, falsă; Ai 351 de abonați prin feedreader; O parte din ei însă citesc mailul rar, au renunțat la adresa de email, sau nu sunt cititori fideli; :)
3. Mai jos spui “Vei fi înştiinţat de fiecare dată când scriu ceva nou”; Ok, de ce aș vrea să primesc un email cu “A apărut un mesaj nou pe blog?” Mai degrabă m-ar interesa să îmi dai tot mesajul pe blog;
4. “Tot ce trebuie să faci este să-ţi scrii mai jos adresa de email. De restul mă voi ocupa eu.” Dai tu Enter? Scrii tu captcha? Verifici tu emailul pentru a confirma înscrierea? Citești tu mesajele ulterioare?
5. Introdu adresa de e-mail și click; Come on, am senzația că te adresezi unui public foarte puțin educat;
6. Afirmația “Cauta…” și butonul “Gata” e falsă; Când apăs “Gata” eu mă aștept să se termine o acțiune; În cazul tău, când apăs “Gata” se deschide o pagină cu rezultatele căutării; Păi e firesc?
7. Ai Texte Cu Inițială Mare și texte fără inițială mare în același rând:
“Despre Mine | Contact | Articolul tau”
De ce diferența?
8. “Si ei mai exista” – asta e denumire de blogroll? Poți să îmi zici de ceva din blogosferă care nu există? E ca și cum ai zice: “Asta e litera A; Dacă aveați dubii, ea există”; Ce sens are “există”? Plus că textul “mai există” poate fi interpretat malițios ca “încă mai există”;
9. Ce înseamnă acest text?
“Cele mai vizualizate
10. “288 afisari. ” – de ce pui punct după “afișări”?
11. De ce nu traduci “More” cu “Citește mai departe”?

SEO

1. Ai în footer
“Blogul lui GrimCris powered by WordPress © 2009 by Grim Cris. Toate drepturile sunt rezervate.”
Presupun că ai o temă realizată integral de tine, așa că e etic să nu ai mențiunea altei teme; Întrebări:
a. Why English?
b. Care e sensul lui
Blogul lui X by X? Normal că e blogul lui X by X; Mi se pare absurd;
c. Și acum SEO-SEO: De ce pui text ancoră pe cuvântul cheie Grim Cris? Aș pune Friendship Quotes ca text ancoră, nu Grim Cris;
2. Linkurile astea din footer:
“Gazduire | Servere Vps”
eu le-aș scoate din footer și:
a. Fie le-aș pune în sidebar;
b. Fie (mult mai indicat) aș scrie un articol pe tema găzduirii și a serverelor VPS și te-ar ajuta mult mai mult chestia asta decât linkuri în footer;

Pagina de contact

1. Am în pagină un formular de contact și un formular de trimitere a unui comentariu; Eu, naiv în ale Internetului, crezi că nu voi fi confuz?
2. “Anunţă-mă prin e-mail când se mai scriu comentarii la acest articol”; Eu sunt în prezent într-o pagină, nu într-un articol;
3. De ce opțiunea de trimitere comentariu are ca buton “Gata”? E evident că nu e gata și că după ce am trimis mesajul mai urmează ceva, riiiiiiiight?

Articolul tău

1. Exprimarea asta e confuză:
“Acum, orice vizitator al blogului poate scrie articole.”
a. Care blog?
b. Ce articole?
c. De ce nu putea până acum?
2. O virgulă, ceva?
“Daca ai ceva de spus intregii lumi dar”
3. Știu că sarcasmul e ceva negativ și răutăcios, dar te întreb – Toată lumea asta mare știe limba română?
“Daca ai ceva de spus intregii lumi dar nu stii cum sa te faci auzit, aici este locul potrivit.”
4. Opțiunea asta:
“Vrei sa fii notificat cand articolul tau este aprobat (sau respins) ?”
mi se pare absurdă;
Ok, protecția datelor, alea alea; Dar dacă eu stau minim 10 minute și mă chinui să scriu un articol pe site, crezi că :
a. Aș prefera ca opțiunea aia să fie bifată implicit? saaau
b. Mă simt bine că e posibil să uit să bifez?
5. Evident în pagina asta ar trebui să scoți opțiunea de comentarii;

Despre mine

1. Afirmația asta:
“Fie că mă citiţi de mult sau de abia aţi descoperit acest blog, aţi ajuns aici pentru că vreţi, cu siguranţă, să vedeţi cine este mirobolantul scriitor din spatele ecranului.”
poate fi combătută; Eu, de exemplu, am intrat pentru a face review-ul site-ului;
2. “Internetul mă cunoaşte drept Grim_Cris” – Internetul e o rețea; O chestie fără abilitatea de a “cunoaște” sau nu;
3. Sigur “impactul” e cuvântul potrivit aici?
“Impactul meu cu calculatorul a avut loc undeva prin anul 2000”;
Dacă da, a fost doar un impact și ulterior nu a mai fost altul?
4. “deabia“;
5. Câți din începătorii în ale Internetului crezi că știu la ce te referi tu aici?
“În cazul în care mai sunt întrebări care vă macină, am lăsat comment form-ul deschis.”;
6. Uuuuuuuuu:
“da-ţi”;
7. Îmi dai: un formular de contact, un email, două telefoane; Simplifică lucrurile și alege doar ce e relevant; Crezi că eu vreau să știu că tu ai două telefoane?
8. “vizitaţi Contact Page-ul” – zi-i pagină de contact;
9. Nu voi citi comentariile, dar primul comentariu are varianta tranzitivă a unui verb care nu e tranzitiv:
“se merita efortul” (nu există “se merită”);
10. Tradu și astea:
“Twitter: onlykiddo
says:
Ianuarie 7, 2010 at 11:34 pm”
+ “Reply”;
11. Sunt pe homepage, văd un articol cu mai multe afișări, văd un articol cu mai puține afișări; La unul fac click că are mai multe; De ce crezi însă că mă interesează câte afișări are o pagină? Oricum nu pot vedea asta înainte să fac click din homepage către pagină, deci nu mă ajută să iau o decizie? Cui îi pasă câte afișări are pagina “Contact”?

Pagina unui tag oarecare

1. Să zicem că intru pe blog; Văd câmpul de tag-uri, fac click ca să citesc mai mult; Se deschide o pagină de genul:

E ENORM de mult spațiu vertical ocupat cu lucruri inutile la activitatea pe care eu tocmai o fac:
a. Număr afișări – not interested;
b. Autorul, categoria, numărul de comentarii – nu-mi pasă;
c. Tag-urile – nu le vreau;
d. Spațiul vertical între două mesaje;
Data are sens să o lași, în rest poți elimina toate acele lucruri și afișa mai multe articole în același spațiu;

Textele de pe prima pagină

1.  (nu citesc to blogul, citesc doar ce găsesc pe homepage; Nu citesc tot articolul pentru greșeli minore, ci doar îmi fac o idee) Într-un articol cu titlul “Campanie interesantă de la Poşta Română” mă aștept să aflu motivația ta – de ce e interesantă? Nu mi s-a părut mare lucru, în fine;
2. La întrebarea “De ce ai ieşi din casă pe vremea asta?” răspunzi “Simplu, ca să vezi cum vrea o blondă să verifice rezistenţa maşinii pe care o conduce”;
Mi se pare o motivație cheesy, atragi atenția prin titlu, dar nu dai răspuns; Ar fi ilogic să facă cineva ce zici tu; (să ieși din casă doar-doar vei vedea o blondă care verifică rezistența);
3. Nu sunt de acord cu titlul “„N-am timp” e o figură de stil” și nu mi se pare bine argumentat articolul; Ai dat exemplul tău, în care în doar două ore :) ai scris patru articole;
4. Ca să trag o concluzie, m-am uitat și la restul articolelor, dar nu mi s-au părut foarte atrăgătoare; Dacă ar fi să dau sfaturi de succes în viață și reușite extraordinare pline de rezultate (sic!) aș zice să citești mai mult; Dar asta e doar o opțiune, nu neapărat cea bună;

___________
Tragem linia: Blogul Grim Cris este un blog foarte muncit, cu o comunitate în spate și rezultate bune; Cu mici îmbunătățiri, e un blog bun.

I am a Freelancer. My expertise is in SEO (Search Engine Optimization) / UX (user experience) / WordPress. Co-founder of lumeaseoppc.ro (series of events on SEO & PPC) and cetd.ro (Book on branding for MDs). On a personal level, I like self-development - events, sports, healthy living, volunteering, reading. I live in London, and lots of things live in me.

10 Comments

  • Grim_Cris

    11 March 2010 - 15:33

    Multumesc pentru review. E complet, iar eu chiar asta asteptam. Am sa tin cont de sfaturile tale, dar mai intai astept ca articolul lui Bobby Voicu sa apara. Ma voi apuca de modificari de-abia dupa ce toate criticile vor fi puse intr-un singur loc.

  • Olivian BREDA

    11 March 2010 - 23:37

    Cu plăcere, mă bucur că îți place. :)

  • Alle

    18 March 2010 - 16:24

    Asta da review complet (subiectiv, dar complet)!
    Si eu as vrea asa ceva :)

  • roxy

    9 July 2010 - 16:36

    mi-as dori si eu foarte mult un review..E complet si foarte frumos facut. http://roxy-guzzy.info Multumesc extrem de mult:)

  • roxy

    11 July 2010 - 12:32

    se poate pune si link in blogroll?mi-ar placea foarte mult pentru ca vizitez site-ul tau des si ar fi mai ok..sau neaparat “ce as imbunatatii la site?..mie site-ul mi se pare foarte ok si nu prea as avea ce obiecta la el;) o zi buna

  • Olivian BREDA

    11 July 2010 - 12:57

    Da, poți pune în blogroll. Voi reveni cu review-ul săptămânile viitoare.

  • roxy

    11 July 2010 - 17:00

    esti al doilea pentru ca imi place blogul si pentru ca esti dragut si-mi faci review-ul la care sincer nu ma asteptam sa il accepti.Multumesc mult si abia astept.

  • Olivian BREDA

    11 July 2010 - 18:11

    Cu plăcere, Roxy. :)

Leave a comment

Your email address will not be published.