Site review şi generare de idei pentru CadouriMania.ro

Bună în mesajul ăsta găsiţi opinia mea despre CadouriMania.ro şi o generare de idei.
Ce îmi place la site
1. Caseta rotativă de la site e binevenită;
2. Logo-ul e sugestiv;
3. Îmi place contrastul culorilor;
4. Foarte inspirat să prezentaţi blogul ca pe un cadou, un dar adresat cititorilor;
5. Mă bucură să văd că aveţi o Politică de confidenţialitate;

Ce aş face eu mai bine – grafică
1. Grafica telefonului e un telefon fix, numărul e însă mobil; Ştiu, e un simbol doar;
2. Litera “C” din logo nu e atât de pronunţată, panglica este prinsă ilogic (nu văd cum ar putea fi o panglică aşa), inima are forma literei “M”, mai degrabă decât “C”;
3. Logoul e ceva gen – cadou foarte preţios, luxos, aurit; Textul însă zice “Cadouri mania”; Scuze, dar nu prea văd legătura;
4. Linkurile nu sunt subliniate, şi nu îmi e evident pe ce pot face click şi pe ce nu;
5. Footer-ul ocupă mult prea mult spaţiu vertical; Puteţi grupa siglele mai bine;

Ce aş face eu mai bine – texte
1. Aş scrie “Harta site”, mai degrabă decât “Site map”;
2. Ziceţi “Cadouri mania – plăcerea ta, mania noastră”; Adică mania pentru cadouri e a voastră? Scuze, credeam că e a mea;
3. Titlul “Cadouri mania” în ce limbă e? În română ar fi ceva de genul “Mania cadourilor”, în engleză “Gift mania”; Voi sunteţi în limba … ?

Ce aş face eu mai bine – uzabilitate
1. Eu mă aştept ca funcţia de căutare să fie în colţul din dreapta sus, nu în partea stângă, unde se află acum;
2. Aveţi un buton de Twitter, gri, pe care scrie “Ciripituri”; Twitter nu are impact atât de mare în România ca asocierea să fie evidentă; Aş scrie Twitter, şi aş lăsa culoarea albastru;
3. În sidebar scrieţi aşa:
“Cadourimania are acum un magazin in Bucuresti: Str. Lt. Av. Marcel Andreescu nr. 15, sector 1, Dorobanti.”
Aş adăuga la acel text şi un link gen “(harta)”, care să mă ducă direct la harta locaţiei;
4. Îmi ziceţi în caseta de căutare că pot specifica preţul; Ok, ziceţi-mi şi moneda;
5. Aveţi textul “Livrarea este gratuita pentru comenzile cu valoare mai mare de 250 RON”; Faceţi şi un text gen “detalii”, care să îmi explice cât costă transportul în restul situaţiilor;

Ce aş face eu mai bine – optimizare pentru motoarele de căutare (SEO)
1. Conform YouGetSignal, sunt 213 site-uri găzduite pe acelaşi server, ceea ce e cam mult;
2. Formula pentru titluri e ceva gen
“[titlu unic pagină] – Cadourimania – magazin de cadouri online”
Poate să ajungă să fie un pic cam lung, de exemplu pe homepage e lung:
“Cadouri online inedite si decoratiuni – Cadourimania – magazin de cadouri online”
ca soluţie, aş pune o formulă de genul:
“[titlu unic pagină]: Cadouri Mania”;
3. Am două probleme cu descrierile:
a. Pentru produse ca descriere este doar titlul paginii, aş pune mai mult text acolo;
b. Descrierea pentru homepage este cam spammy şi nu mă îndeamnă să fac click; Aş pune mai puţine cuvinte cheie:
“Cadouri pentru orice ocazie. O varietate mare de cadouri inedite, cadouri pentru femei, cadouri pentru barbati. Daca doriti sa oferiti un cadou placut, deosebit unei persoane dragi, Cadourimania, magazin online, este adresa cautata”;
4. Pagina cu eroare 404 e puţin relevantă; Aş pune pe pagină o funcţie de căutare şi lista categoriilor de produse;
5. Dimensiunea medie a unei pagini este în jurul valorii de 200-400 de Kb; Aş încerca să scad această valoare;

Pagina Despre noi
1. Folosiţi prea multe adjective – “Originale, inedite, sau prezentand pur si simplu o calitate ireprosabila speram sa va ajutam in gasirea unui cadou inedit, unic, placut, atat pentru cei mari cat si pentru cei mici.”; Nu sunteţi credibili;
2. Aici trebuie o virgulă: “ireprosabila speram”; La fel aici: “SRL proprietara”;

Pagina Cum comand?
1. Ordinea cuvintelor de aici are de suferit: “dorite o fereastra va apare cu textul urmator”, “va apărea” se scrie aşa şi nu “va apare” şi puneţi virgulă după “dorite”;
2. Aici:
“Pagina “Cosul tau” aflat in partea de sus a site-ului, va ofera”
aţi pus virgulă între subiect şi predicat, aţi făcut acordul foarte ciudat (coşul e în dreapta sus, dar acordul se face cu cuvântul pagină, coşul nu oferă nimic, ci pagina, e complicat rău);
3. “parte stanga” (partea);
4. “rubrica care” (cacofonie, deşi personal nu cred în ele, politically correct e să le evitaţi);
5. “Deasemenea” (dezlegat, se repetă);

Plată şi livrare
1. E foarte amuzantă afirmaţia asta:
“Timpi de distributie: 24 – 48 ore lucratoare.”;
Dacă o zi are 8 ore lucrătoare, vă ia mai mult de o săptămână să livraţi prin curier?
2. “aceasi” (dublu “e”);
3. Referitor la:
“certificat digital emis de www.thawte.com, o companie Verisign.”
Ziceţi-mi mai multe despre Verisign, daţi-mi detalii; Nu presupuneţi că eu sunt expert în achiziţii online şi ştiu cine e Verisign;
4. “urmatorul ecran va multumeste” – ecranul îmi mulţumeşte sau voi?

Magazin Bucureşti
1. “veti gasi integralitatea produselor” – evident vreţi să spuneţi “toate produsele”, dar exprimarea curentă e foarte nefericită;
2. “Casa WAGNER” – faceţi link către acest site şi altele menţionate în pagină; Să văd eu cu ochii mei;
3. Sunt prea multe probleme cu virgulele în text, dar vă dau un exemplu:
“serie ci respectam” => “serie, ci respectam”;
“vestimentara pentru” => “vestimentara, pentru”;
“calitate respectand” => “calitate, respectand”;
4. “cafea de binevenit” (bunvenit);

O categorie de produse oarecare
1. Îmi ziceţi
“Alte idei de cadouri pentru femei: Cutiute pentru bijuterii si statuete din metal • Ceasuri decorative • Tablouri tridimensionale. ”
Ideea e că voi listaţi acolo nişte categorii, nu îmi daţi idei; Ziceţi-mi fix nişte produse recomandate, alea sunt idei; E cam vag să îmi ziceţi de categorii;
2. Eu cred că voi bolduiţi textele pentru SEO; Dacă citiţi cu atenţie acest document, o să vedeţi că bolduirea textelor aduce avantaje minimale pentru SEO, în schimb oamenii sunt clar îndepărtaţi de un text care are lucruri bolduite doar pentru SEO; Aş evita să fac asta; La fel, cu recomandarea unor articole/categorii doar pentru SEO, fără utilitate pentru vizitatori;
3. “ca cele“;
4. E foarte amuzant că în lista cadourilor pentru bărbaţi sunt 5 cadouri axate pe sticle de băuturi şi o rubrică gen “Şi altele”; Amuzante deducţiile de aici;
5. Aveţi pagini goale;
6. Aveţi pagini cu conţinut (text) asemănător – 1, 2, 3, etc.

Pagina unui produs oarecare
1. Ar fi frumos dacă la câmpul de comentarii aţi cere şi email şi dacă am vreo întrebare, să îmi răspundeţi prin email;
2. Nu înţeleg cum o motocicletă poate avea o singură dimensiune;
3. M-aş aştepta să îmi spuneţi şi masa produsului, în grame;
4. Aveţi mai multe opţiuni de recomandare a unui produs; Aş pune însă emailul primul, Yahoo! Messenger al doilea şi Twitter al treilea; E posibil să mă înşel, dar eu cred că ăsta e gradul de folosire în România;
5. Linkul cu “Aveţi întrebări?” e minuscul;

Pagina de Contact
1. Nu conţine numele unei persoane de contact;
2. Nu aveţi o poză fizică cu magazinul;
3. Textul “Conţinut” e criptic; Vă referiţi la corpul mesajului, dar poate însemna orice;
4. Unele cuvinte sunt nearticulate, altele sunt articulate hotărât:
“Numele dvs.: Adresa de E-mail: Telefon: Subiect:”
5. Nu îmi e clar care sunt câmpurile obligatorii din formularul de contact;

Blogul
1. Folosiţi uneori adjective necorespunzătoare: “animalut simpatic si majestuos“; Jucărie din pluş maiestuoasă? E doar o jucărie!
2. Nu e Ok să aveţi pe blog aceleaşi texte ca şi pe site (1 şi 2);
3. Tema blogului nu e tradusă total (by admin, tags, top, log in);

Generare de idei
1. Aş încerca să pun pe site o pagină cu garanţii – “Dacă cumpăraţi de la noi, vă garantăm …”; Puteţi garanta livrarea în n ore, puteţi garanta returnarea produsului în n zile, puteţi garanta serviciu de calitate din partea firmei de curierat, puteţi garanta că preţul nu va creşte sau garanta securitatea tranzacţiilor online;
2. Mi-ar plăcea să aveţi o funcţie de căutare avansată, doar în anumite categorii de produse;
3. Eu văd funcţia de “Cadouri bărbaţi” şi “Cadouri femei” conţinând aproximativ jumătate din produsele pe site; Voi aţi pus acolo doar lucrurile care merg exclusiv pentru bărbaţi, dar cred că sunt şi lucruri care pot fi cumpărate pentru oricine, şi produsele de pe site care pot fi cumpărate de bărbaţi sunt, în fapt, mult mai multe;
4. Pagină de Testimoniale? Dar una de Reduceri şi promoţii? Sau pagină cu Întrebări frecvente;
5. Încă nu aveţi pagină de Crăciun, Sf. Nicolae; Eu chiar vreau să cumpăr din timp;
6. Ar fi frumos să caut cadouri pentru o anumită zodie, după o anumită culoare, de anumite dimensiuni, pentru anumite tipuri de personalitate (activă, sportivă, intelectuală etc.), pentru persoane de o anumită vârstă (n ani);
7. Dacă eu vizitez 3 produse, voi aţi putea să faceţi o pagină cu produse recomandate pentru mine, pe baza a ce m-a interesat; E complicat de făcut, este necesară o programare puternică, dar cel puţin eu aş aprecia foarte mult acest lucru;
8. Ar fi frumos dacă aţi avea un feed RSS cu ultimele produse;
9. Un sistem de afiliere cumva? Simplu e prin 2parale.ro, mai complicat e să faceţi ceva gen eMag.ro, propriul sistem;
10. E interesant că din homepage nu ajung direct decât la două produse recomandate, altfel trebuie să fac click pe o categorie ca să văd vreun produs; Aş pune totuşi şi nişte produse pe homepage;
11. Pe pagina unui produs nu scrie despre stocul produsului sau despre timpul de livrare; De ce?
12. Aş prefera să pot să adaug în coş mai mult de un produs;
13. Mai multe poze cu produsele?
14. Mie personal mi-ar plăcea mai mult să cumpăr un serviciu (ceva gen plimbarea cu avionul pe care o aveţi acum) decât un produs;
15. Aş vrea să văd statistici – Cele mai vândute produse, Cele mai recomandate produse (recomandate altora via email), Produsele cele mai comentate (după ce aveţi totuşi nişte comentarii), Produsele sugerate de voi;
16. Aş vrea să pot plăti prin PayPal;
17. Dacă aveţi apariţii în presă, aş aprecia o pagină cu asta;
18. Site-ul nu are pagina Despre noi, o pagină cu Valori şi misiune, cu Conducerea companiei; De ce?
19. Mi-ar plăcea ca pe blog să vorbiţi şi de idei de cadouri, şi nu neapărat de pe site-ul vostru;
20. Meniul din stânga de pe homepage e prea lung, trebuie să fac scroll pe homepage.

_______
Tragem linia: un site plăcut de utilizat, care poate fi însă perfecţionat în câteva puncte.

I am a Freelancer. My expertise is in SEO (Search Engine Optimization) / UX (user experience) / WordPress. Co-founder of lumeaseoppc.ro (series of events on SEO & PPC) and cetd.ro (Book on branding for MDs). On a personal level, I like self-development - events, sports, healthy living, volunteering, reading. I live in London, and lots of things live in me.

2 Comments

Leave a comment

Your email address will not be published.