Cum optimizezi un articol pe un site (studiu de caz – WordPress)?

Dacă vreți să scrieți un articol optimizat din punct de vedere al motoarelor de căutare (SEO – Search Engine Optimization), vedeți tutorialul video de mai jos.


Vezi video pe YouTube »

Vorbesc în video despre:

  • Cuvânt cheie principal: Urși panda
  • Cuvânt cheie secundar: Protecție urși panda / protecția urșilor panda / siguranța urșilor panda
  • Cuvânt cheie secundar: Conservarea naturii / ecologie

 

Cum se face research?

 

Strategie – Partea generalistă a unui articol (importantă și ea!)

  1. Faceți o căutare pentru subiectul principal al articolului, și uitați-vă la primele 20 de rezultate; Google va avea tendința să afișeze rezultate similare; vedeți cât de lungi sunt articolele, câte imagini au, câte tabele au, dacă sunt de forma unor liste, a unor paragrafe mari etc.; vedeți cum arată deja piața;
  2. Când scrieți articolul, căutați să răspundeți cât mai bine la intenția vizitatorilor; adică dacă am un subiect pe o temă, faceți articolul să fie util acelei teme, să răspundă la întrebare; dacă asta presupune text, scrieți text; dacă presupune format multimedia (foto, video, audio, prezentări PowerPoint), includeți multimedia; dacă asta presupune tabele și grafice, faceți asta; căutați să lămuriți dilemele cât mai bine.

(nu am precizat în video, că e super-evidentă; evident că dacă faci un articol pe o temă, trebuie să răspundă la căutare; e important, dar e și super-evident)

 

Titlul articolului (h1)

  1. Să înceapă cu cuvântul cheie, sau să fie la început;
  2. Să nu fie extrem de lung; (dacă are sens, poate fi lung, dar de evitat un titlu absolut enorm)

 

<title> – Atribut

  1. Să înceapă cu cuvântul cheie, sau să fie la început;
  2. Să nu aibă peste 60 de caractere cu spațiu;
  3. De preferat, opțional, să conțină brandname;

 

Optimizarea imaginilor

  1. Nume fișier: să conțină (dacă despre asta e vorba în poză) Urși panda;
  2. Nume fișier: să folosească ca separator cuvinte caracterul “-“;
  3. ALT text: să conțină (dacă despre asta e vorba în poză) Urși panda;
  4. ALT text: să nu fie extrem de lung;
  5. De optimizat imagine cu https://tinypng.com/
  6. Rezoluție imagine – WYSIWYG (să fie cât e afișată în site, în general); https://www.irfanview.com/
  7. Format imagine – de preferat JPG/WebP; alternativă secundară – PNG;
  8. Minim o poză orizontală în articol;

 

Conținutul text

  1. Să conțină cuvântul cheie principal măcar de 2x (nu în formă identică, neapărat);
  2. Să conțină cuvintele cheie secundare măcar de 2x (nu în formă identică, neapărat);
  3. Lungime text – minim 200-300 de cuvinte; maxim – cât are sens;

Notă despre cuvintele cheie folosite în conținutul text – în română și engleză nu poți avea un articol pe subiectul cutare fără să menționezi despre ce e vorba; e subiect în propoziție; nu poți scrie un articol detaliat despre urșii panda fără să îi menționezi de câteva ori; de asta nu pun mare preț pe calculatoarele de densitate a cuvintelor cheie – pentru cuvântul cheie principal sunt cam inutile; la cele secundare, da, contează să le folosiți de câteva ori;

 

Diacritice

  1. Pentru utilizatori – cu;
  2. Pentru SEO – fără;

https://olivian.ro/diacritics/

 

Slug articol

  1. Cât mai scurt;

 

Subtitluri

  1. H2, H3, etc.;

 

Linkuri în articol

  1. Unde are sens;

 

Meta description

  1. Să atragă clickul, nu să fie optimizată;
  2. De preferat, să conțină informații din titlu și brandname; opțional; https://olivian.ro/meta-description-tag/
  3. Fraze scurte, nu un text lung;
  4. Lungime 110-160 caractere, cu spații.

<meta name=”description” content=”Contact – Olivian.ro. Ai parte de resurse online diverse. Articole cu abordare directa. Optiune abonare RSS/email. Poti sa incepi acum.” class=”yoast-seo-meta-tag” />

(Google marchează cu bold elementele din căutarea făcută de useri care apare în meta descriere; nu ajută acele cuvinte la ranking, ajută la rata de click)

http://isearchfrom.com/

 

Featured image

  1. De pus featured image articol o imagine orizontală;
  2. Rezoluție: 1200×630 px ideal, dacă nu – 1200×1200 px;

 

Categorii vs. taguri

  1. Sugerez categorii, de evitat WordPress tags

https://olivian.ro/taguri/

 

Meta keywords

  1. De evitat

https://olivian.ro/meta-keywords/

 

Linkuri interne

  1. De la alte articole de pus link către articolul curent;
  2. Anchor text poate fi titlul articolului sau cuvântul cheie principal (cu variații, dacă pui 10 linkuri, pui în mai multe forme, nu de 10 ori la fel);

 

Linkuri externe

  1. De la alte site-uri de pus link către articolul curent;
  2. Anchor text poate fi titlul articolului sau cuvântul cheie principal (cu variații, dacă pui 10 linkuri, pui în mai multe forme, nu de 10 ori la fel);

 

Social media + newsletter + WhatsApp + e-mail

  1. De promovat articolul;

 

Despre folosire AI pentru a scrie articol

  1. Recomand pentru inspirație (să vă dea idei);
  2. Recomand pentru analiză structură și generare structură (dar să o modificați substanțial ulterior);
  3. Recomand pentru revizuire text (ce să adaug la acest articol?);
  4. Nu recomand scriere 100%, fără intervenție umană;

 

De ignorat:

Yoast SEO – în general, de evitat focus keyword;

https://www.gomag.ro/blog/tooluri-de-seo-facute-sa-te-sperie/

Lucrurile de mai sus sunt niște principii generale, nu vei obține rezultate foarte bune dacă te axezi exclusiv pe a obține punctaj 100% într-un tool automat;

 

Extensie OK:

https://detailed.com/extension/

Thomas Hawk - Google
Thomas Hawk – Google, https://flic.kr/p/21NKxKx

Trimite pe WhatsAppEroare linkuri?

Lasă un comentariu

Reguli pentru cei care lasă comentarii »

Puteți folosi Gravatar pentru a adăuga avatar (imagine comentarii).