Dacă vreți să scrieți un articol optimizat din punct de vedere al motoarelor de căutare (SEO – Search Engine Optimization), vedeți tutorialul video de mai jos.
Vorbesc în video despre:
- Cuvânt cheie principal: Urși panda
- Cuvânt cheie secundar: Protecție urși panda / protecția urșilor panda / siguranța urșilor panda
- Cuvânt cheie secundar: Conservarea naturii / ecologie
Cum se face research?
- Google Keyword Planner https://ads.google.com/home/tools/keyword-planner/
- Google Trends https://trends.google.com/trends/
- Answer the Public https://answerthepublic.com/
Strategie – Partea generalistă a unui articol (importantă și ea!)
- Faceți o căutare pentru subiectul principal al articolului, și uitați-vă la primele 20 de rezultate; Google va avea tendința să afișeze rezultate similare; vedeți cât de lungi sunt articolele, câte imagini au, câte tabele au, dacă sunt de forma unor liste, a unor paragrafe mari etc.; vedeți cum arată deja piața;
- Când scrieți articolul, căutați să răspundeți cât mai bine la intenția vizitatorilor; adică dacă am un subiect pe o temă, faceți articolul să fie util acelei teme, să răspundă la întrebare; dacă asta presupune text, scrieți text; dacă presupune format multimedia (foto, video, audio, prezentări PowerPoint), includeți multimedia; dacă asta presupune tabele și grafice, faceți asta; căutați să lămuriți dilemele cât mai bine.
(nu am precizat în video, că e super-evidentă; evident că dacă faci un articol pe o temă, trebuie să răspundă la căutare; e important, dar e și super-evident)
Titlul articolului (h1)
- Să înceapă cu cuvântul cheie, sau să fie la început;
- Să nu fie extrem de lung; (dacă are sens, poate fi lung, dar de evitat un titlu absolut enorm)
<title> – Atribut
- Să înceapă cu cuvântul cheie, sau să fie la început;
- Să nu aibă peste 60 de caractere cu spațiu;
- De preferat, opțional, să conțină brandname;
Optimizarea imaginilor
- Nume fișier: să conțină (dacă despre asta e vorba în poză) Urși panda;
- Nume fișier: să folosească ca separator cuvinte caracterul “-“;
- ALT text: să conțină (dacă despre asta e vorba în poză) Urși panda;
- ALT text: să nu fie extrem de lung;
- De optimizat imagine cu https://tinypng.com/
- Rezoluție imagine – WYSIWYG (să fie cât e afișată în site, în general); https://www.irfanview.com/
- Format imagine – de preferat JPG/WebP; alternativă secundară – PNG;
- Minim o poză orizontală în articol;
Conținutul text
- Să conțină cuvântul cheie principal măcar de 2x (nu în formă identică, neapărat);
- Să conțină cuvintele cheie secundare măcar de 2x (nu în formă identică, neapărat);
- Lungime text – minim 200-300 de cuvinte; maxim – cât are sens;
Notă despre cuvintele cheie folosite în conținutul text – în română și engleză nu poți avea un articol pe subiectul cutare fără să menționezi despre ce e vorba; e subiect în propoziție; nu poți scrie un articol detaliat despre urșii panda fără să îi menționezi de câteva ori; de asta nu pun mare preț pe calculatoarele de densitate a cuvintelor cheie – pentru cuvântul cheie principal sunt cam inutile; la cele secundare, da, contează să le folosiți de câteva ori;
Diacritice
- Pentru utilizatori – cu;
- Pentru SEO – fără;
https://olivian.ro/diacritics/
Slug articol
- Cât mai scurt;
Subtitluri
- H2, H3, etc.;
Linkuri în articol
- Unde are sens;
Meta description
- Să atragă clickul, nu să fie optimizată;
- De preferat, să conțină informații din titlu și brandname; opțional; https://olivian.ro/meta-description-tag/
- Fraze scurte, nu un text lung;
- Lungime 110-160 caractere, cu spații.
<meta name=”description” content=”Contact – Olivian.ro. Ai parte de resurse online diverse. Articole cu abordare directa. Optiune abonare RSS/email. Poti sa incepi acum.” class=”yoast-seo-meta-tag” />
(Google marchează cu bold elementele din căutarea făcută de useri care apare în meta descriere; nu ajută acele cuvinte la ranking, ajută la rata de click)
Featured image
- De pus featured image articol o imagine orizontală;
- Rezoluție: 1200×630 px ideal, dacă nu – 1200×1200 px;
Categorii vs. taguri
- Sugerez categorii, de evitat WordPress tags
Meta keywords
- De evitat
https://olivian.ro/meta-keywords/
Linkuri interne
- De la alte articole de pus link către articolul curent;
- Anchor text poate fi titlul articolului sau cuvântul cheie principal (cu variații, dacă pui 10 linkuri, pui în mai multe forme, nu de 10 ori la fel);
Linkuri externe
- De la alte site-uri de pus link către articolul curent;
- Anchor text poate fi titlul articolului sau cuvântul cheie principal (cu variații, dacă pui 10 linkuri, pui în mai multe forme, nu de 10 ori la fel);
Social media + newsletter + WhatsApp + e-mail
- De promovat articolul;
Despre folosire AI pentru a scrie articol
- Recomand pentru inspirație (să vă dea idei);
- Recomand pentru analiză structură și generare structură (dar să o modificați substanțial ulterior);
- Recomand pentru revizuire text (ce să adaug la acest articol?);
- Nu recomand scriere 100%, fără intervenție umană;
De ignorat:
Yoast SEO – în general, de evitat focus keyword;
https://www.gomag.ro/blog/tooluri-de-seo-facute-sa-te-sperie/
Lucrurile de mai sus sunt niște principii generale, nu vei obține rezultate foarte bune dacă te axezi exclusiv pe a obține punctaj 100% într-un tool automat;
Extensie OK: