Bună,
În mesajul de față analizez blogul Vreau Mobilă.
A. Analiză generală site
Copywriting
+Scrieți în general corect, foarte bine asta;
1. Nu folosiți diacritice, ceea ce îmi displace;
2. Nu înțeleg de ce scrieți titlul site-ului cu ALL CAPS; e deranjant; de ce?
Design
+Îmi place că ați folosit culoarea gri pentru blog, vă ajută să scoateți în relief culorile din fotografii; se potrivește foarte bine cu profilul de design al blogului; bravo!
1. Integrarea cu Facebook și Twitter e sublimă, extraordinară, dar … ocupă prea mult spațiu; aveți un sidebar box cu persoanele care vă urmăresc pe Twitter, unul cu urmăritorii pe Facebook și mai aveți și o casetă suplimentară; e prea mult; aș păstra doar un set de iconițe, cu link către pagina de Twitter și Facebook; ideea de bază e – eu intru pe blog ca să citesc blogul, nu să știu prietenii voștri pe Facebook / Twitter;
2. Nu sunt fan al folosirii:
“>>>”
pe post de indicator pentru liste;
3. Aș face un logo dedicat al blogului;
Optimizare pentru motoarele de căutare (SEO)
+Folosiți foarte bine cuvintele cheie în site, excelent;
1. Aveți trei opțiuni pentru a crea un blog:
a. (situația din prezent) Subdomeniu, de forma blog.vreaumobila.ro;
b. Site complet diferit, de genul: blogulvreaumobila.ro;
c. Subfolder în cadrul site-ului: vreaumobila.ro/blog;
Voi ați ales a.; conform acestui site, pe care îl respect foarte mult, decizia voastră e mai puțin inspirată; ar fi fost, poate, potrivit să creați un site complet diferit și să o luați de la zero cu strângerea de linkuri, dar măcar ați fi avut un domeniu nou (b.); ar fi fost poate OK să combinați linkurile către site cu cele către blog și să beneficiați de toate aceste linkuri pentru a avea o poziționare mai bună (c.); ați ales însă varianta cea mai puțin recomandată – cea în care nu beneficiați nici de linkurile suplimentare ale site-ului și nu aveți nici un domeniu ușor de tastat și de ținut minte; în prezent, prin varianta blog.vreaumobila.ro, trebuie să o luați de la zero cu strângerea de linkuri, iar numele site-ului e complicat de tastat;
2. Nu aveți nici un sitemap aici sau aici, dar, în mod ciudat, în fișierul robots.txt aveți referință la sitemap; e o problemă lipsa sitemap-ului pentru un blog cu 42 de pagini de articole; soluție;
3. Nu folosiți All in One SEO Pack, ceea ce mi se pare o idee mai puțin inspirată; atenție însă la configurarea pluginului;
4. În opinia mea, ați exagerat cu linkurile din cadrul articolelor către categorii; sunt prea multe linkuri către produse din site către categoriile de produse; aș căuta să reduc acest număr; SEO = notă mare; uzabilitate și sentimentul meu ca vizitator = notă mică:
“Avand in vedere ca intr-un birou iti trebuie un computer, un fax, un xerox si conectare la internet o masa mica cu un scaun ingramadite intr-un colt, nu sunt indeajuns.”
Structurarea informației
+Apreciez mult opțiunea de a vizita articolele blogului pe mai multe pagini, îmi pot da seama în acest fel cam care este activitatea pe blog;
1. În sidebar-ul din stânga aveți, pe de o parte o listă de categorii cu articolele din blog, pe de altă parte aveți o listă cu categoriile din site; ce aș face eu diferit? Aș păstra lista cu categoriile articolele din blog, dar aș renunța la lista cu categoriile din site; sigur, din punct de vedere SEO, este util să aveți lista cu categoriile în sidebar; ca uzabilitate însă, ca sentiment al meu când intru pe un blog, sidebar-ul actual mă încurcă; eu am intrat pe blog (surpriză!) să citesc cele mai recente mesaje din blog; ce îmi arătați voi însă sunt categoriile cu paginile site-ului; mă încurcă această decizie a voastră:
2. Scenariu 1: intru pe blog, citesc articolele de pe prima pagină, ajung în footer;
Scenariu 2: intru pe blog din Google, citesc un articol, ajung în footer;
În ambele scenarii, odată ajuns în partea de jos a site-ului (footer), ar trebui să am ceva de făcut; aici aș pune eu categoriile de produse din site, mi se pare o poziționare mult mai bună, pe principiul – “Ok, te-am convins să cumperi de la noi? Intră în site”;
3. Pagina de logare este ultra-mega-tare; eu, ca utilizator obișnuit, nu pot să îmi fac cont; prin urmare, funcția e utilă doar administratorilor site-ului care (aici vine gluma!) nu știu să salveze un link și au nevoie de linkul din blog, că altfel îl uită; e un fel de bookmark în browser, cu excepția că e bookmark în site; și problema e că generează frustrări – “Eu, ca vizitator, de ce nu pot să îmi fac cont? Dacă nu pot face contul, de ce îmi dați linkul?”;
Uzabilitate
+Logo-ul este click-abil, aveți link către pagina de Acasă, excelent;
1. Nu văd sensul calendarului de pe site; nu aveți un eveniment care, în data de X, va avea loc? În acest caz, în opinia mea, nu aveți nevoie de funcția de calendar pe site; e puțin relevant pentru mine dacă ați scris un articol despre un nou produs miercuri sau vineri; aș renunța complet la funcția de calendar;
2. Aș pune caseta de căutare în sidebar, dar în colțul din dreapta-sus; au alte cuvinte, să fie primul element din sidebar;
3. Formatul datei, la voi în site, e așa:
“august 6, 2010”;
Sugestia mea este să folosiți acest format, specific României:
“6 august 2010”;
4. Repetați, în aceeași pagină, un link către comentariile unui blog post și către funcția de a lăsa un răspuns:
“Cometarii (0) Comenteaza”;
Aș păstra doar unul din aceste linkuri;
Apropo, ați uitat un n la textul “Comentarii” de pe homepage;
5. Funcția de trimitere prin email nu funcționează;
B. Analiză pagini importante
Pagina unui articol oarecare
+Mă bucură mult că ilustrați articolele cu fotografii, foarte bun acest punct;
1. Mai degrabă decât:
“Numele tau (required)
Adresa de e-mail (required) (nu va fi publica)
Website”,
aș scrie:
“Numele tau (obligatoriu)
Adresa de e-mail (obligatoriu, va rămâne privată)
Site web (opțional)”;
2. “Niciun” se scrie, conform noului DOOM, legat;
3. Mi-ar plăcea ca la unele produse pe care le prezentați să aveți și clipuri video, ar fi un efect foarte bun;
4. Cum ar fi dacă pentru anumite produse aș putea să văd acele produse într-o randare tridimensională? Mie unuia mi-ar plăcea foarte mult;
5. URL-ul unui articol arată așa:
blog.vreaumobila.ro/2010/08/06/cum-sa-pui-la-punct-un-birou-chiar-la-tine-acasa-2/
Sugestia mea ar fi să scoateți ziua din URL, e mai puțin relevantă și lungește inutil titlul; nu sunteți site de știri, și contează mai puțin dacă un articol a fost scris în 6 aprilie sau 26 aprilie; contează însă, ca idee, dacă e în ianuarie 2009 sau decembrie 2009;
6. Titlul unui articol e așa:
“Blogul VreauMobila.ro » Arhiva Blog » Cum sa pui la punct un birou chiar la tine acasa?”
Aș pune mai degrabă titlul articolului primul, decât să fie ultimul; de asemenea, “Arhiva blog” este un element nenecesar;
Despre noi
+E bine că pagina există, foarte utilă prezența ei;
1. Voi prezentați acest lucru:
“este unul dintre cele mai complexe astfel de magazine”
ca o calitate; eu însă nu văd complexitatea unui magazin ca un lucru pozitiv;
2. Legat de:
“avand un numar remarcabil de produse, una dintre cele mai variate game de mobilier si o multitudine de servicii create pentru a veni in sprijinul clientului”:
a. Cum arată un număr remarcabil? Eu unul recunosc că am probleme în a îmi imagina un număr care este remarcabil;
b. De ce nu ziceți voi – peste 10.000 de produse, peste 1.000 de game de mobilier, peste 100 de servicii? În prezent, exprimările foarte vagi – “mult, puțin, remarcabil de mult” – nu mă ajută să îmi fac o imagine coerentă despre cât de mari sunteți voi; dacă voi sunteți remarcabil de mari, cât de remarcabil de mari sunt cei de la IKEA? Știți, numărul de superlative este destul de limitat, deja ați luat crema cu “remarcabil”;
3. În ceea ce privește:
“- design personalizat adaptat cerintelor concrete;
– asistenta profesionala asigurata de proiectanti;
– adaptabilitate foarte mare a solutiilor;
– gama de finisaje foarte diversificata;
– solutii de design complete, la cerere;
– tehnologie si materiale de ultima ora;
– consiliere specializata, asigurata de un personal foarte bine pregatit si instruit, care iti va oferi intotdeauna cele mai rapide si eficiente solutii pentru amenajarea spatiului dumneavoastra;
– servicii de transport si montaj gratuite;
– servicii de garantie si postgarantie ;
– calitate ireprosabila pentru toate produsele comercializate;
– termene de executie si livrare foarte scurte;
– continuitatea gamelor de produse si finisaje;
– preturi deosebit de competitive in comparatie cu serviciile si calitatea oferita;
– posibilitatea de achizitie in rate a produselor pe perioade diferite cu dobanzi foarte avantajoase precum si fara dobanda”:
a. Eu cred că v-ar prinde taaaaaaaaaare bine să vedeți acest clip, care vă învață să evitați în exprimare limbajul corporatist, neinteligibil, fără niciun mesaj real, fără nicio importanță și (foarte important) neinteligibil; voi ați scris, în opinia mea, acel text pentru voi; nimeni nu înțelege nimic din el;
b. Legat de:
“cerintelor concrete”,
care ar fi opusul cerințelor concrete? Aveți clienți cu cerințe imaginare? Vin oamenii la voi cu cerințe fictive?
c. Ce înseamnă:
“solutii de design complete?”
Faceți cărți de vizită? Realizați designul pentru rachete NASA? Realizați designul unor motoare pentru Toyota? Ce înseamnă, mai exact, “complete”?
d. Asta e tare:
“materiale de ultima ora”!
Cu alte cuvinte, la voi în magazin o să găsesc fibră de sticlă, plexiglas și ce altceva mai e nou; însă nu voi găsi un birou de lemn, pentru că, nu-i așa, lemnul nu e un material de ultimă oră;
e. Foarte bună și caracterizarea asta:
“cele mai rapide […] solutii pentru amenajarea spatiului dumneavoastra;”
Știi care e cea mai rapidă soluție să îmi amenajez spațiul? Să îl las așa cum e; mai rapid ca asta nu există; nu înțeleg de ce ultra-rapidatea e, pentru voi, o calitate; credeți că eu vreau un redesign în 4 minute, 28 de secunde și 3 miimi? Sau vreau o treabă bine făcută?
f. Ce e asta?
“calitate ireprosabila”;
Eu unul nu am întâlnit până acum acea calitate ireproșabilă; dacă un pix e negru, pot să spun că e nasol că nu e alb, și dacă un pix e alb, pot să spun că e nasol că nu e negru; dacă e gri problema e că pixul nu scrie în sus; dacă scrie în sus, problema e că e prea scump; asta la trăsături;
Iar la calitate – cum arată acel pix după 20.000 de utilizări? Ce mă fac dacă nu scrie perfect? Dacă se îndoaie? Sunt tot felul de mici probleme care transformă “Calitatea ireproșabilă” în ceva cât se poate de reproșabil;
g. Aceeași problemă ca mai sus:
“termene de executie si livrare foarte scurte;”;
Ziceți, domnule, “optime”, “bune față de restul pieței”, nu îmi ziceți însă:
“Știi, noi nu prea stăm mult la un produs, îl facem repede, vă descurcați voi cu el mai încolo; noi îl facem repede și cu asta basta”;
h. Iarăși, acest text:
“preturi deosebit de competitive”
e un pic amuzant; nu sunt doar competitive, sunt “deosebit” de competitive; nu mai bine luați voi același produs, la 5 magazine, și îmi ziceți că, raportat la prețul pieței, voi sunteți cu 5% mai ieftini decât media?
Ziceți-mi cifre, nu atribute fanteziste, de genul:
“Cei mai ultra mega giga competitivi; competitivi până la Lună și înapoi; competitivi cât n-ați văzut vreodată”;
Nu mă interesează cuvintele, dați-mi cifre;
i. Gluma zilei:
“cu dobanzi foarte avantajoase precum si fara dobanda.”;
Măcar puneți o virgulă înainte de “precum”;
Pagina de contact
+Aveți numere de telefon în mai multe rețele, bravo!
1. Aș pune niște persoane de contact;
2. V-ar fi util pe pagina de contact o fotografie fizică a sediului, mă ajută să am o imagine despre cum arată magazinul vostru; dacă ați face și o imagine panoramică sau un scurt clip cu interiorul sau exteriorul magazinului, ar fi încă și mai bine; în aceeași idee, dacă puneți numele unor persoane de contact, puteți pune și o fotografie;
3. Aș pune date financiare pe pagina de contact; de ce?
4. Mesajul în sine nu e obligatoriu? Cam ciudat;
5. Aș cere, în formularul de contact, și un număr de telefon;
_____________
Tragem linia: blogul Vreau Mobilă este foarte bine realizat, cu o puternică prezență în rețelele sociale și cu un design modern.
Blogul arata foarte bine, imi place foarte mult designul
ati facut o treaba buna:D
Mersi, Levente.
blogul e cu adevarat deosebit, seriozitatea isi spune cunvantul
Corect. :D