Bună,
În mesajul de față analizez simislink.eu; mă voi axa pe analiza generală a site-ului, apoi a porțiunilor importante, voi trece prin paginile importante și voi încheia cu o analiza SEO detaliată; ca orice raport care se respectă, voi evidenția câteva idei pentru site și lucrurile cele mai importante de implementat în final;
A. Analiză generală site
Copywriting
+Scrieți în general corect gramatical;
1. Nu folosiți diacritice în site, ceea ce mă nemulțumește parțial;
2. Textele voastre nu vând, par destul de banale;
3. Aș prefera adresarea directă – “Tu” -, mai degrabă decât una politicoasă – “Dumneavoastră”;
4. Nu agreez textele cu ALL CAPS; de ce contează asta?
Design
+Îmi place că aveți o linie de design, pe care o urmați în tot site-ul;
1. Aveți uneori tendința să folosiți prea multe culori, îmi distrage atenția acest lucru;
2. Fontul gri pe alb e greu de citit;
3. Dacă tot site-ul are multe lucruri importante, înseamnă că nimic nu mai e important;
4. Site-ul îmi dă impresia de falsitate și nerealism prin imagini preluate de pe site-uri de fotografii business; aș prefera fotografii autohtone;
Structurarea informației
+Înțeleg ușor structurarea informației în site, e ușor de parcurs;
1. Nu văd o hartă a site-ului în format HTML, m-ar ajuta să ajung mai facil la informație;
2. Aș pune pagina “Despre” în meniul de sus;
3. Pe prima pagină aveți linkul către “Mașini premium” de trei ori – în meniul de sus, în caseta de Flash, în meniul de jos; e prea mult!
4. Simt lipsa casetei de căutare;
Uzabilitate
+Mă bucur să văd apelul la acțiune din colțul din dreapta-sus, excelent
1. (important!) Mă aștept ca în colțul din dreapta-sus să găsesc două lucruri:
a. Funcție de căutare în site;
b. Opțiunea de creare cont;
2. (+idee) M-ar interesa o funcție de abonare prin email la ofertele nou introduse; aș vrea să păstrați legătura cu mine după ce v-am fost client;
3. Uneori nu îmi dau seama dacă un element este clickabil sau nu;
4. Formularul din pagina de contact e foarte problematic, detaliez mai jos;
5. (important!) Logo-ul nu e clickabil; în mod normal, când fac click pe logo ar trebui să fiu dus la pagina principală; nu se întâmplă asta la voi pe site; problemă majoră;
B. Analiză porțiuni din site
Logo-ul
+Folosiți puține culori, logo-ul e ușor scalabil, puteți să îl folosiți ușor în materiale printate
1. Când aud numele “Simis link”, primul meu gând e că e vorba de linkul lui Simi – “Simi’s link”; nu știu dacă ăsta e efectul dorit, dar am tendința să scriu numele greșit;
2. Dimensiunea fontului pentru “link” mi se pare prea mică;
3. Ar fi interesant ca logo-ul să nu fie pur text, ci să conțină și un simbol; ca opțiuni de speculat, SIMIS poate fi citit și invers (e un palindrom), și “link” poate fi ușor pus ca o verigă de lanț; de asemenea, s-ar putea folosi obiectul de activitate al firmei;
4. Nu văd legătura (“link-ul”, dacă vreți) între închirierea de mașini și numele “Simis link”;
5. Pentru că nu folosiți diacritice în site, nu îmi e clar dacă e SIMIS sau ȘIMIȘ sau altă variantă;
Mașinile din header
+Îmi place efectul obținut prin folosirea unei imagini în tonuri de gri, mai degrabă decât una plină de culori; bravo!
1. Ar fi fost interesant ca toate mașinile să fie fotografiate din același unghi, sau, eventual, să dea impresia unei panorame, lucru care în prezent nu se întâmplă (de exemplu, mașina din stânga să fie orientată spre stânga, iar cea din dreapta spre dreapta; în centru să fie o imagine din față cu mașina);
2. Pozele pentru mașina 1 și 4 par că sunt tăiate în partea dreaptă; se termină brusc cu o linie dreaptă, ceea ce e parțial inestetic;
3. Mașina 1 și 4 par din aceeași categorie, mi s-ar fi părut mai interesant să fie imagini cu tipuri diferite de mașini;
4. Mașina a 5-a, ultima, nu păstrează proporțiile celorlalte imagini, este micșorată; nu mi se pare un efect atractiv;
5. (+idee) În bannerul din header, mi-ar plăcea să fac click pe una din mașini și să pot închiria acea mașină;
Apelul la acțiune
+E foarte bine că folosiți o fotografie, mă ajută să am o imagine cu persoana care îmi va răspunde la telefon;
1. Pentru convorbirile internaționale, mă gândesc că ar fi util prefixul de țară;
2. Aș pune o poză care să arate ca o poză făcută în România, nu una luată de pe un flux de imagini;
3. Apelul la acțiune e scris cu un font de dimensiune prea mică;
4. Nu apreciez textele scrise cu ALL CAPS;
5. Nu îmi place în mod deosebit efectul de “foaie îndoită” pentru colțul din stânga-sus;
Meniul principal
+Îmi place că “Acasă” e chiar în limba română, și ultimul item din meniu este “Contact”, foarte bine!
1. (+idee) Mă aștept ca în meniu să găsesc și o opțiune “Despre”, care să mă lămurească cine sunteți, cum livrați serviciile, ce garanții oferiți, de ce să vă aleg pe voi și să nu mă descurc singur, de ce să vă aleg pe voi și nu pe concurenți, cum arătați, care e CV-ul managementului, cum arată sediul vostru;
2. Din nou, nu apreciez textele scrise cu ALL CAPS;
3. Uitându-mă în meniu, nu îmi e clară diferența între mașinile premium, și opțiunea din meniu “lux & sport”;
4. Aș numi “second hand” în neaoșul “mâna a doua”; similar, “premium” poate deveni “de top”;
Caseta cu promoție
+Culori foarte bine alese, atrag atenția
1. Evident, este un bug dacă nu scrie prețul în Euro / lună;
2. Spre deosebire de restul site-ului, în caseta cu promoție folosiți diacritice; atipic;
3. M-ar interesa în ce constă promoție; dacă eu zic că e promoție, asta înseamnă că … ce? Oferiți mai mult la același preț? Ați scăzut prețul? E o ofertă nouă? În ce constă promoția?
4. Cred că în caseta cu promoția ar trebui și o notă scurtă care să afirme că oferta e supusă unor termene și condiții – contract pe o anumită durată, de exemplu; poate părea banal, dar mie nu îmi e clar acest aspect doar uitându-mă la casetă;
5. Înainte de caii putere lipsește un spațiu; n-ar fi rău să mai presărați și niște virgule în descrierea specificațiilor;
6. Ar fi interesant să știu din această imagine care e anul de fabricație a mașinii, sau măcar când a apărut acest model pe piață;
Bara laterală
+Textul e scris cu fonturi cu contrast puternic, e ușor să parcurg aceste texte;
1. Aș româniza anunțul cu “Best price”;
2. Titlul “second hand” deja mă informează ce voi găsi în subtitlu; mi se pare inutilă repetiția; aș prezenta în subtitlu o altă informație, relevantă pentru destinația linkului;
3. Aș evita să scriu pe același rând cu trei culori; și două sunt multe; iar cuvintele scrise cu două culori (un cuvânt în două culori) arată rău;
4. Textul cu roșu ar trebui, în opinia mea, să fie folosit exclusiv pentru a atrage atenția asupra lucrurilor deosebite; dacă e folosit peste tot, se obține un efect paradoxal – când totul e important, nimic nu mai este, practic, important;
5. Mi se pare ciudat să întrerupeți propoziția ca mai jos și, în plus, înainte de “este” este necesară o virgulă pentru a avea sens (eu știu că sunt două propoziții, dar nu asta reiese din text):
“Simislink: in slujba mobilitatii dumneavoastra Simislink este ..”;
6. Punctuația corectă prevede trei, nu două puncte: “…”, nu “..”;
7. Când fac mouse-over, linkurile devin subliniate; e un efect mai puțin plăcut, aș face să se schimbe doar cursorul mouse-ului, sublinierea nu e unul din atributele forte ale designului acelor linkuri;
Caseta centrală
+Efectele de reflexie a imaginii arată foarte bine;
1. Fontul ales pentru titlurile imaginilor mi se pare banal;
2. Grafica e parțial pătrățoasă;
3. Eu personal nu agreez grafica în Flash, din două motive:
a. Site-urile se încarcă mai greu (site-ul încărcat pe mobil e o problemă);
b. Site-urile se mișcă mai greu (din nou, site-ul încărcat pe mobil e o problemă);
c. Indexarea e problematică;
Altfel, arată bine, e frumos;
Aveți alternative, să știți – puteți obține rezultate similare fără Flash, cu un JavaScript;
4. Uneori, tranziția de la un efect la altul nu e tocmai lină;
Footer-ul
+Ideea în sine a footer-ului este excelentă: odată ajuns în partea de jos a site-ului, voi îmi dați ceva de făcut; îmi arătați alte lucruri pe care le-aș putea vizita la voi în site; foarte bine, mă bucură să văd acest lucru;
1. (important!) Aveți o mare problemă cu spam-ul în footer; citiți fragmentul care începe cu “Repetition of Keywords in Internal Anchor Text (particularly in footers) is Troubling” din această pagină și vedeți cum atât Google (prin Matt CUTTS), cât și Yahoo! condamnă vehement practica, vizibilă la voi în site, a linkurilor spammy;
2. Problematic este și că în footer se repetă de multe ori fraza “închirieri mașini”; repetiția excesivă a cuvintelor în textul ancoră a fost intens criticată aici:
“Excessive Repetition of the Same Anchor Text in a High Percentage/Quantity of External Links to the Site/Page
46% moderate importance
46%
11% light consensus”;
3. Dacă ar fi să las linkurile din footer, aș păstra doar numele mărcilor, și aș preciza că e vorba de închirieri mașini, astfel:
“Inchirieri masini termen lung:
Audi – BMW – chevrolet – Citroën – Dacia – Fiat – Ford – Hyundai – Opel – Peugeot – Renault – Toyota – Volkswagen”
Parcă arată mai bine sugestia mea; Apropo, chevrolet cu litere mici?
4. (+idee) În footer, un alt element de remarcat este că voi sortați mărcile alfabetic; eu aș prefera ca la începutul listării sau la sfârșitul listării să existe un link cu “vezi toate mărcile” și să pot sorta acea listă:
a. Alfabetic, cum faceți acum;
b. După numărul de accesări (dacă BMW e o pagină frecvent accesată, mă interesează);
c. După topul vânzărilor (să pot să știu ce au cumpărat alții);
d. După numărul modelelor disponibile în prezent;
Aceste criterii ar fi mai importante pentru mine decât sortarea pur alfabetică; eventual faceți un tag cloud;
5. Textul din footer:
“© simislink.eu 2010”
e scris cu albastru, și de obicei textele scrise cu font albastru sunt linkuri, mă așteptam să pot să fac click pe el; surpriză!, nu pot;
Aș scrie mai degrabă:
“Copyright © Simis Links 2010”;
De asemenea, cred că acel text ar arăta mai bine cu un font mai mic, aliniat în dreapta;
6. Mă aștept ca în footer-ul unui site care ar trebui să îmi inspire încredere să găsesc link către termeni și condiții, reguli de respectat în site, politică de confidențialitate; puteți combina toate aceste informații într-o singură pagină, de exemplu “Termeni și condiții”, dar spuneți-mi care sunt acești termeni; important mi s-ar părea ca într-o asemenea pagină să găsesc date despre protecția datelor personale și să văd că voi sunteți înregistrați la Data Protection;
7. Footer-ul este în prezent prea mare, e mult spațiu ocupat de niște date de o importanță mai degrabă scăzută;
8. Vouă vă sună logic:
“Inchirieri masini termen lung Ford”,
sau vi s-ar părea mai degrabă firesc ca acel text să fie:
“Inchiriere masini Ford pe termen lung” sau
“Inchiriaza masini Ford pe termen lung”?
Eu înțeleg că oamenii caută altceva decât propoziții pline de sens, dar formularea actuală e o problemă reală de uzabilitate;
C. Analiză pagini din site
Pagina unei categorii oarecare
+Fiecare mașină din listă are o fotografie, foarte bine!
1. Într-un titlu ca ăsta:
“Audi – A5 2.7 TDI multitronic 190CP”
aș pune din când în când câte-o virgulă și aș lăsa spațiu înainte de CP;
2. Lipsește prețul pe lună, este un bug al sistemului;
3. Aș scrie TVA cu litere mari, fiind o abreviere;
4. (+idee) În pagina unei categorii voi aveți o singură opțiune de sortare: după marca mașinii (BMW, Audi, etc.); pe mine m-ar interesa ca, odată intrat în pagina unei categorii de mașini, să pot sorta mașinile după mai multe criterii:
a. După marca mașinii, cum faceți acum;
b. După numărul de accesări (dacă un anumit model de BMW are o pagină frecvent accesată, mă interesează);
c. După topul vânzărilor (să pot să știu ce au cumpărat alții);
d. După data introducerii în site;
e. După data lansării modelului pe piață;
f. După preț, desigur;
g. După gradul de uzură al anumitor modele;
h. După tipul mașinii;
i. După consumul de benzină;
j. După dimensiunile mașinii;
k. După numărul de locuri;
l. După volumul portbagajului;
m. După puterea motorului;
n. După impactul ecologic (mă interesează atât impactul ecologic în producția mașinii, cât și în utilizarea zilnică);
o. După cât costă acea mașină nouă pe piață (dacă ați face, pentru mine, și un raport între cât costă utilizarea și cât costă cumpărarea, aș fi în al 9lea cer);
p. După gradul de siguranță prin testele NCAP;
Ei bine, toate aceste criterii de sortare pot fi implementate și sub forma unor filtre; mi-ar fi mult mai ușor să iau o decizie dacă am la dispoziție toate aceste date;
5. Aș vrea să am mai multe mașini afișate într-o singură pagină, cum fac asta?
6. Ar trebui ca în pagina curentă să am un îndemn foarte clar să vă sun; voi îmi afișați o listă cu mașini, dar în dreptul fiecărei mașini eu mă aștept să am un apel foarte clar la acțiune – “Sună acum și rezervă acest produs”;
7. (+idee) Ce ziceți de niște studii de caz? Voi îmi listați mașini, mi le prezentați, sunt frumoase; cum ar fi să văd un studiu de caz cu un client de-al vostru care vine la voi cu o problemă; și îl filmați, sau îl puneți să prezinte situația în scris și să zică cum a venit la voi cu o problemă, voi l-ați ajutat să ia o decizie, a folosit mașina X și acum, după 1 an de folosire, vine și scrie opinia pe site; eu aș avea mult mai mare încredere într-o companie care ar prezenta astfel de testimoniale;
Iarăși utile ar fi teste ale mașinilor; îmi dau seama că este complicat să testați toate produsele din site și să scrieți texte cu review-uri pentru fiecare din ele, însă ați putea cel puțin ca pentru fiecare produs din site să faceți o cercetare pe Internet și să obțineți linkuri către alte review-uri; iar în pagina unui produs de pe site să dați linkuri la acele review-uri; dacă ați găsi și clipuri video cu mașina în acțiune, aș putea o lua o decizie mult mai ușor; ajutați-mă să mă decid și poate mă voi decide să vă aleg pe voi!
8. Textul de introducere de la fiecare categorie mi se pare cvasi-inutil; eu am intrat pe pagina cu “Mașini premium” nu ca să citesc texte de vânzare, ci ca să îmi aleg o mașină; aș pune acel text în partea de jos a paginii, prioritare mi se par acțiunile utilizatorului de a găsi mașina căutată;
Mașini premium
+Poza cu directorul fericit îmi place mult;
1. În fotografia din header folosiți diacritice, spre deosebire de restul site-ului; confuz pentru mine;
2. Legat de:
“« best seller »”:
a. Nu înțeleg de ce spuneți că e un “best-seller” între ghilimele; e sau nu e best-seller? De ce ghilimelele? Dacă vreți să spuneți că e termen în limba engleză, scrieți-l cu italice, atâta tot;
b. Nu aș lăsa spații, ci aș scrie:
“«best seller»”;
c. Ghilimelele ascuțite sunt în general folosite pentru a pune citate în interiorul altor citate; aș folosi ghilimelele standard;
3. Lipsește virgula:
“Astfel inchirierile”;
4. Legat de:
“Astfel inchirierile auto se pot face pe perioade cuprinse intre 12 si 24 de luni, optimizand astfel revanzarea autoturismului dumneavoastra in momentul returnarii.”:
a. Aș evita să am fraze atât de lungi, le-aș împărți în mai multe propoziții;
b. Aș evita folosirea timpului gerunziu (optimizând), e o exprimare pasivă;
c. Fraza e scrisă cu limbaj birocratic, greu de înțeles; aș căuta o exprimare cu verbe active (puteți optimiza, puteți face) și, în plus, aș căuta cuvinte mai ușor de înțeles decât “optimizând”;
Autoturismele de serviciu
+Îmi place alegerea autoturismelor din banner, sunt atractive;
1. Îmi ziceți că e autoturism de serviciu, dar specificați:
“Pentru ca imaginea conteaza!”;
Eu mă aștept ca atunci când aleg un autoturism de serviciu criteriul principal să fie funcționalitatea, mai puțin atractivitatea (la preț, probabil, mai ridicat);
2. Aceasta:
“Achizitia unui autoturism nu este o investitie!”,
luată izolat, este o afirmație falsă;
Nu este o investiție eventual profitabilă, dacă am înțeles corect ideea cu care continuați, dar atunci când dau bani pe ceva pentru a mă bucura de roadele cumpărăturii efectuate, ei bine, chiar fac o investiție; deci, da, o mașină, mai ales de serviciu, mă aștept să îmi aducă un venit, prin urmare e o investiție;
3. Această afirmație:
“Un autoturism nou va ofera fiabilitate in exercitarea muncii dumneavoastra.”
este ilogică, în multe situații; să zicem că sunt un contabil, mă duc la muncă, îmi fac treaba acolo, mă întorc; cum poate un autoturism nou să îmi facă munca mea, contabilitatea, mai fiabilă? N-are sens;
4. Acest titlu:
“Simislink, Inchirieri auto pe termen lung: masini de serviciu.”
se încheie cu un punct; o practică mai puțin recomandată; de asemenea, “Închirieri auto” nu ar trebui să înceapă cu o Majusculă;
Vehicule utilitare
+Fotografiile sunt elocvente pentru conținutul paginii;
1. Se dă o situație: eu sunt clientul vostru și eu am la rândul meu clienți; voi ziceți:
“Clientul nu este nevoit sa astepte!”
La ce client vă referiți? La mine sau la clienții mei? Dacă vă referiți la clienții mei, insinuați că am un singur client?
2. Acest text:
“Vehicule noi în fiecare an pentru 100% fiabilitate !”
cred că ar arăta mai bine dacă ar fi fost scris:
“Vehicule noi în fiecare an, pentru 100% fiabilitate!”;
3. În același rând scrieți “vehicul” în două feluri:
“vehicule utilitare noi. Un vehicol nou”;
Cum e corect?
4. Afirmația asta:
“Un vehicol nou va garanteaza eficienta si disponibilitatea in orice moment, pentru a optimiza calitatea serviciilor oferite clientilor dumneavoastra.”
e doar o afirmație de PR, fără substanță?
De ce un vehicol nou îmi garantează disponibilitatea? Nu se poate strica? Nu poate face pană? Apoi, de ce îmi garantează eficiența? Singura problemă a mea e gradul de uzură al mașinii?
Aș căuta să scriu o afirmație importantă pentru mine, ca client al vostru, nu o afirmație generală de PR;
Mașini second hand
+Îmi place accentul pus pe sentimentul de garanție și garantare; bravo!
1. În aceeași imagine aveți text cu diacritice, și fără diacritice, mă amețește logica;
2. Mașina din fotografie nu prea seamănă cu o mașină second-hand;
3. Ați lăsat spațiu înainte de “;”, ceea ce nu se face;
4. Ziceți că aveți, citez, “o varietate de mașini”, și în oferta voastră văd două Peugeot; unde e varietatea?
5. Îmi ziceți că puteți finanța achiziția și mă invitați să văd oferta pentru persoane fizice; ei bine, în acest moment eu aș vrea să fac click pe cuvântul “oferta” și să văd acea ofertă; de ce nu pot face asta?
6. Cum sună acest text în romgleză
“Satisfaction
100
Garanție”?
Mie unuia nu îmi sună bine;
7. Cred că scrierea corectă pentru
“second hand”
este cu cratimă:
“second-hand”;
Second hand: lux & sport
+Fotografia e exemplificativă pentru varianta de lux;
1. Nu pot să nu observ paradoxul între a afirma că un produs este de lux și a îl oferi spre vânzare la mâna a doua;
2. Nu aș lăsa spațiu după două puncte:
“Second hand : Lux & Sport”;
3. Din păcate, este un singur produs disponibil, ceea ce mă nemulțumește profund;
4. Nu agreez textele, chiar dacă fac parte din titlu, scrise cu ALL CAPS;
Pagina de contact
+Formularul de contact este foarte detaliat, excelent;
1. (+idee) În pagina de contact nu am, așa cum mă aștept:
a. Un telefon de contact (este în header, ar trebui să fie și aici);
b. Un email de contact;
c. Un formular de contact simplu (vreau doar să vorbim);
d. Harta cu adresa voastră;
e. Numele uneia sau mai multe persoane de contact;
f. O fotografie cu sediul firmei, din exterior;
g. O fotografie cu locul în care țineți mașinile, dacă nu le țineți la reprezentanți;
h. O fotografie cu persoana căreia îi scriu;
i. Datele fiscale complete (tipul societății, numărul din Registrul Comerțului, contul și banca); de ce atâtea date?
j. Asigurarea că datele mele vor fi prelucrate conform legii (detalii cu procedura);
2. Nu înțeleg, în primul rând, de ce prescurtați “dumneavoastră”, apoi de ce nu prescurtați corect;
3. Îmi cereți prea multe date în formularul de contact; poate am o întrebare simplă, nu o cerere de ofertă; e înăbușitor să completez atâtea date;
4. Dacă tot îmi cereți atâtea date, ar trebui să mă întrebați încă de la început dacă sunt persoană fizică sau companie, și să vă adaptați după această informație;
5. Îmi cereți emailul firmei, nu al meu, ca persoană? Ciudat;
6. Cererea CUI-ului mi se pare un maxim de neprofesionalism; de ce vă trebuie CUI-ul meu, poate nici nu îl știu pe de rost; lăsați-mă să vă scriu ce am de scris, nu mă obligați să completez date inutile și complet birocratice;
7. Pentru verificare, am dat “Send” (care, apropo, trebuia să se numească “Trimite”); rezultatul?
“Toate campurile sunt obligatorii!”;
E foaaaaaaaaaaaaaaarte amuzant; foarte;
8. (important!) Chestie tare: completați toate câmpurile de la formularul de contact, mai puțin unul singur, care vreți voi; scrieți, cu grijă, numele, telefonul, funcția, scrieți și un mesaj, dar “uitați”, așa, din greșeală, să completați un câmp; dați “Send”; whooooooooooops! S-a resetat formularul, datele mele, cu atâta migală introduse, comentariul meu, tot, dar tot-tot-tot ce am scris, s-a pierdut; nu-i așa că e frumos? Am pierdut tot ce am scris; întrebare – voi mai scrie odată tot ce am scris, sau părăsesc, frustrat, site-ul?
9. Când îmi cereți emailul, ar trebui să îmi spuneți și ce se va întâmpla cu datele mele personale, lucru pe care nu văd să îl faceți;
Simislink: in slujba mobilitatii dumneavoastra
+Foarte utilă pagina care descrie activitatea companiei;
1. Mi-ar fi plăcut să găsesc această pagină în meniul principal;
2. “oferii”?
3. Misiunea voastră, atât de pompos exprimată:
” Misiunea noastra este aceea de a oferii solutii de mobilitate in cadrul companiilor, in scopul imbunatatirii performantelor in domeniul lor de activitate.”
zice, în două cuvinte, că oferiți mașini care să mă ajute să fiu mai bun; de ce vă trebuie însă exprimări pompoase?
4. Nu lipsesc niște ghilimele pe aici:
“Mobilitate in deplina siguranta reprezinta nucleul activitatii companiei”?
5. “Prioritatile noastre sunt intelegerea clientului si parteneriatul pe termen lung.”
Cu cine? Aș putea adăuga;
6. “Principalele avantajele”;
7. Lipsește virgula:
“asigurarile precum”;
8. Are sens?
“Simislink a pune”;
9. Vi se pare că ați folosit termenul “reactivitate” corect?
“Echipa Simislink va ofera inovatie, adaptabilitate si reactivitate”;
În primul rând, nu știu cum poți oferi reactivitate altuia, apoi nu știu de ce aș vrea să îmi oferiți reactivitate și, în fine, reactivitatea este la ceva;
Aș folosi însă mult mai clasicul și banalul (dar, vai!, atât de nepretențiosul) “răspuns rapid”;
10. Fotografia aleasă nu arată ca și cum ar fi o imagine fotografiată în România, prin urmare pare nerealistă;
Intretinere: Service inclus.
+Mi se pare foarte bine să aveți o pagină dedicată serviciilor suplimentare oferite;
1. De ce puneți punct la sfârșitul titlului?
2. Sigur nu trebuia să fie “acestuia” (gen masculin)?
“Beneficiati de preluarea autoturismului, controlul si monitorizarea operatiunilor de intretinere si reparatie ale acesteia”;
În plus, este o exprimare pasivă, aș căuta exprimări active;
3. Nu ar fi frumos ca, în loc să îmi ziceți sec,
“puteti consulta sit-urile constructorilor.”,
să îmi dați lista cu aceste site-uri? Discutăm de câteva zeci (nu multe) de site-uri;
4. Spațiu în plus:
“service ,”;
5. Aș căuta alt sistem de bullet-uri, cele de acum mi se par inestetice;
Inchirieri auto pe termen lung : Audi
+Îmi plac fotografiile modelelor prezentate, arată futurist;
1. Aș pune din când în când câte o virgulă în descrierile produselor;
2. Dacă sunt în pagina cu detalii despre Audi, ar trebui să nu văd acest text:
“Simislink va ofera posibilitatea alegerii dintre 200 de modele diferite: Audi, BMW, Chevrolet, Citroën, Dacia, Fiat, Ford, Hyundai, Opel, Peugeot, Renault, Volkswagen si Toyota.”;
În plus, cred că celelalte mărci ar trebui să fie clickabile (când fac click pe Audi, să obțin pagina cu acele modele);
3. Unele din fotografii sunt nerealiste, nu mă aștept ca Audi-ul meu să arate ca în poze;
4. Sigur aveți dreptul de a pune acele imagini, legal, pe site?
D. Analiză SEO detaliată
D1. Prima impresie;
D1.1. Uzabilitate;
M-am uitat peste fiecare pagină în parte și am detaliat uzabilitatea în acea pagină; per total, site-ul are un meniu bine conturat, și pot înțelege ușor arhitectura; harta site și căutarea (care vă lipsesc) ar trebui să fie elemente foarte bune pentru a ajuta navigării; prin “hartă site” înțeleg ceva de genul ăsta;
D2. Accesibilitate și ușurință de navigare de către spider-ii motoarelor de căutare;
D2.1. Navigare fără:
a. JavaScript;
Meniul în Flash (paradoxal!) de pe prima pagină nu se mai încarcă dacă JavaScript-ul este dezactivat;
Și pe viitor sfatul meu este să fiți atent la acest aspect;
De ce e problemă lipsa unor facilități pentru JavaScript? Aici se spune că cei fără JavaScript sunt undeva pe la 5%; e enorm! 5% din vizitatorii voștri nu vor putea să vă caute ușor în site; e destul de mult!
b. Cookie-uri;
i. Am putut să navighez prin site, să văd pagini, am putut să vă contactez, toate bune;
c. Flash;
i. Nu se încarcă bannerul de sus, nu mi se spune însă să descarc Adobe Flash, e cam rău asta; însă per total, se poate naviga prin site, sunt mulțumit;
d. CSS;
Pentru că este realizat cu tabele, site-ul nu arată ca o listă luuuuuuuuungă de linkuri fără afişarea CSS; vă recomand să folosiţi FireFox şi să alegeţi View => No page style;
Arată foarte bine site-ul fără CSS;
Nu sunt probleme de navigare dacă nu am CSS activat, ceea ce e excelent;
Hint: Motoarele de căutare nu interpretează foarte bine CSS, de asta e bine să aveți un site care se vede bine și fără CSS;
D2.2. Prezență robots.txt;
Mă aștept ca fișierul robots.txt să existe în primul rând, și apoi să conțină un link către fișierul sitemap.xml, pentru ca motoarele de căutare să știe că aveți un sitemap în format .xml (nu e deloc OK, niciunul din fișiere nu există; în robots.txt ar fi bine să aveți link către sitemap.xml și să creați un sitemap.xml);
Găsiți aici un generator de sitemap pentru WordPress;
Pe viitor, sugestia mea e să nu puneți disallow în robots.txt, dacă nu aveți motive ce țin de securitatea site-ului (poate doriți să schimbați unele texte zilnic, și nu vreți să se vadă în Google cache asta, deși și aici aveți alternative, cum ar fi folosirea noindex sau nocache), sugestia mea ar fi să nu puneți Disallow la site în felul în care arată acum; nu am găsit paginile de login prin navigarea obișnuită prin site, puteți eventual pune disallow la acele pagini; mă gândesc că aveți în site o pagină de login, dar motoarele de căutare nu o găsesc de obicei;
Multă lume practică Disallow din motive de SEO, anume Page Sculpting; recomand spre lectură aceste articole: 1, 2 înainte de a vă aventura în asemenea practici;
O ultimă notă: nu uitați să folosiți Google Webmasters Tools pentru a adăuga sitemap.xml în el;
D2.3. Test de navigare a site-ului (crawling);
Am testat site-ul cu această soluție și nu am găsit probleme majore; unele elemente din site lipsesc, Flash-ul nu se încarcă, dar navigarea se poate totuși face;
De asemenea, conform jsunpack, nu există elemente malițioase sau suspecte;
Alternativa la soluțiile anterioare este oferită de Google, care e și ea foarte bună; pur și simplu vedeți secțiunea Crawl errors din Google Webmasters Tools și vedeți acolo potențialele erori de crawling;Alte motoare de căutare au opțiuni similare cu Google Webmasters Tools: Bing și Yahoo! Site Explorer;
D3. Verificarea site-ului în motoarele de căutare;
D3.1. site:numesite.com:
a. Sunt aproximativ toate paginile indexate?
În mod normal, aș fi comparat linkurile din sitemap.xml cu căutări în motoarele de căutare:
Voi nu aveți sitemap.xml, așa că m-am uitat prin site să verific dacă paginile au fost indexat; Pot spune că o mare parte din pagini au fost indexate de către Google; probleme sunt cu Yahoo! și Bing, care nu au indexat aproape deloc site-ul;
Dacă doriți să creșteți aceste cifre, trebuie să vă asigurați că faceți două lucruri:
a. Să nu “blocați” motoarele de căutare din site; faceți asta prin robots.txt (descris mai sus), prin meta-tag-ul robots (descris mai jos) și prin urmarea cât mai bună a regulilor W3C (World Wide Web Consortium); ca să mă explic, regulile W3C sunt niște standarde pe care cei care fac browserele de Internet (FireFox, Opera, Safari, Internet Explorer, etc.) încearcă să le urmeze; dacă urmați acele standarde, în principiu motoarele de căutare vor naviga ușor prin site, iar browserele vor randa (afișa pe ecran) site-ul vostru mai bine; vedeți aici statusul curent al testării conform standardelor W3C; rețineți că deși e optim să aveți 0 erori, de cele mai multe ori e indicat să vă uitați peste erori și să rezolvați fix acele probleme care vă afectează navigarea de către motoarele de căutare; 0 erori în W3C vă ajută destul de puțin, dacă e vorba de erori minore; aveți în acest articol 12 metode prin care puteți ascunde de către motoarele de căutare conținutul (iar voi nu vreți asta deloc); și aveți aici alți factori de care să țineți cont;
b. Să “invitați” motoarele de căutare să vă viziteze site-ul; ce atrage un motor de căutare? Ce îl împinge și motivează să viziteze link după link pe site-ul vostru? Ce îl face să revină și să caute texte noi? Sunt mai multe criterii, în principiu Google trebuie să vadă site-ul vostru ca un site de calitate; cum face asta? În principiu, dacă aveți linkuri multe (i.) și linkuri de la site-uri care au importanță în Internet (ii.), motoarele de căutare vor favoriza site-ul vostru și îl vor indexa mai bine; alți factori după care un site apare mai sus în rezultate (și, prin extensie, e considerat mai “bun” pentru a fi indexat) găsiți la SEOmoz;
b. E prima pagina din listă homepage-ul?
Da, site-ul www.simislink.eu este primul în listă la toate cele trei căutări efectuate;
Probleme sunt doar la căutarea din Yahoo!, la care nu apăreți deloc;
D3.2. Caută numele brandului în motoarele de căutare;
Rezultatele căutării după [simis link] la:
- Google (locul 1 din 10 rezultate afișate, paginile în limba română sunt avantajate la această căutare);
- Yahoo! (nu apăreți în top 10 rezultate, căutări în România);
- Bing (nu apăreți în top 10 rezultate, căutări în România);
Relevante pentru poziționări sunt însă și căutările după cuvinte cheie importante pentru trafic; conform Google:
[inchirieri auto] (nu sunteți în primele 10 rezultate);
[inchirieri auto pe termen lung] (nu sunteți în primele 10 rezultate);
[inchirieri masini termen lung audi] (apăreți pe poziția 6, dar e un lucru amuzant, apăreți cu o pagină de închirieri Citroen; probabil pagina de Audi nu a fost indexată);
Rezultatul nu e prea bun, aș lucra la poziționarea după unele cuvinte cheie;
D3.3. Google cache:
a. Conținut ascuns;
Pentru 5 pagini de pe site-ul vostru (1, 2, 3, 4, 5) m-am uitat în Google cache; am selectat tot textul din pagină, să văd dacă selectarea textului arată un text scris cu aceeași culoare ca și fundalul, apoi pentru fiecare din linkurile de mai sus am ales versiunea numai text, să compar cu rezultatele stocate pe serverul Google; nu am găsit probleme cu conținut ascuns, însă doar a 2a pagină a fost salvată de Google în cache; în rest, niciuna din pagini nu a fost stocată în cache;
D4. Conținut duplicat;
D4.1. Caută conținut de pe site în Google (o propoziție);
Am realizat câteva căutări (1, 2, 3, 4, 5) după conținut duplicat la Google pentru 5 pagini de pe site-ul vostru (1, 2, 3, 4, 5); situații întâlnite:
– La căutarea 1 și 2, nu apăreți nici voi, nici alții care să fie relevanți;
– La căutarea 4 nu apăreți nici voi, nici alții în contexte relevante;
– Pentru căutările 1, 2 apăreți voi primii,ceea ce arată că Google v-a indexat bine;
Sunt mai multe situații posibile:
a. Să apăreți doar voi în rezultate – optim, lăsați așa; s-a întâmplat asta în cazul 1;
b. Să apăreți și voi în rezultate, alături de alții (rezultate duplicate), dar să fiți primii în lista de rezultate – puteți evita copierea conținutului dacă publicați pe site-urile partenerilor alte descrieri; astfel, puteți face un material pentru site și unul pentru parteneri; problema nu e atât de mare dacă sunteți primii în rezultate, dar nu e mereu cazul și e păcat ca pentru conținutul vostru, alții să fie în top (situația 2);
c. Să apăreți și voi în rezultate, alături de alții (rezultate duplicate), dar să nu fiți primii în lista de rezultate – e problematic ca cineva să caute un produs de-al vostru și site-ul vostru care are produsul 2; puteți aplica soluția de la punctul b. (texte diferite), sau puteți crește valoarea site-ului în rezultatele căutării; vedeți acest articol pentru a vedea cum puteți crește poziționarea în Google a unei pagini anume; toți factorii din lista aceea contează (nu am găsit situația asta);
d. Să nu apăreți în rezultate, alții să apară – asta e o veste bună pentru produsul în sine (oamenii pot afla de el), nu e o veste bună pentru voi – nu sunteți de găsit; vedeți soluția a doua de la punctul c.; (situațiile 3, 5, dar niciuna nu e relevantă)
e. Să nu apăreți nici voi în rezultate, nici alte site-uri – deoarece puteți controla doar site-ul vostru, vedeți soluțiile anterioare pentru a crește importanța site-ului www.simislink.eu în ochii Google (situația 4).
D4.2. Verifică varianta cu www. în fața și varianta fără www.;
În prezent aveți două homepage-uri, în loc de doar una: 1 nu redirectează, cum e normal să facă, la 2; e foarte rău că nu se redirectează aceste variante la aceeași pagină, ați fi rezolvat (o parte) din problema conținutului duplicat! Rețineți că sunt și alte soluții: 1, 2;
(+important) Problema www. și cea fără www. e comună pentru toate paginile site-ului; astfel, dacă cineva tastează în browser simislink.eu sau tastează www.simislink.eu, obține aceeași pagină – test: 1 nu redirectează, cum e normal să facă, la 2; aș căuta o soluție pentru această problemă, aveți o enormă problemă cu conținutul duplicat;
D4.3. Verifică toate domeniile / site-urile companiei; site IP check;
De aici, selfseo.com, am aflat că IP-ul www.simislink.eu este 174.120.61.154 și ține de Germania; se întâmplă destul de rar să găsesc IP-uri de România pentru site-urile din România (paradoxal, știu), nu e nicio problemă cu situația din prezent;
De aici – yougetsignal.com – am aflat că e sunt 79 de domenii găzduite pe același server web; în listă, în mod natural, ar trebui să se afle doar www.simislink.eu;
Mie mi se pare foarte mare această cifră – 79 de domenii, sunt probleme pe partea asta; aș încerca să găsesc un serviciu de hosting care să ofere mai puține site-uri găzduite pe același IP; o problemă de importanță mare în prezent, și țineți cont pe viitor că dacă măcar o parte din alte site-uri găzduite odată cu voi sunt marcate ca și SPAM, puteți întâmpina probleme în motoarele de căutare cu site-ul vostru;
D4.4. Verifică istoricul companiei
Nu ați fost indexați în Internet Archive WayBackMachine, prin urmare nu am informații despre cum arăta site-ul în trecut;
D5. URL-urile;
D5.1. Un singur URL / pagină (evită să ai tracking URL / parametri diferiți);
Am spus mai sus că problema cu www. și non-www. e o problemă reală pentru site, foarte rău acest punct;
Am observat că în general există un singur URL pentru o pagină de conținut; ce am remarcat însă e că paginile nu au niciodată parametri în link, sunt linkuri foarte “curate” din acest punct de vedere;
Aici, de exemplu:
www.simislink.eu/autoturisme-second-hand/peugeot-206-urban-1-4e-75-c8882/
aveți cifre care nu sunt parametri, ci caracteristicile mașinii; excelent!
URL-urile cu parametri nu sunt o problemă acum pentru voi;
D5.2. URL-urile să fie scurte, descriptive, fără ID=nr., și să conțină cuvinte cheie;
Din fericire, URL-urile pentru paginile statice ale site-ului arată destul de bine:
www.simislink.eu/autoturisme-pentru-manageri/
www.simislink.eu/vehicule-utilitare/
www.simislink.eu/simislink/
www.simislink.eu/inchirieri-masini-termen-lung-chevrolet/
Legat de paginile mașinilor, acestea pot fi îmbunătățite:
www.simislink.eu/autoturisme-de-serviciu/chevrolet-spark-l-1-0-dohc-68cp/
www.simislink.eu/autoturisme-de-serviciu/hyundai-i30-1-6-crdi-115-comfort/
www.simislink.eu/autoturisme-de-serviciu/renault-megane-dynamique-1-5-dci-110/
Cum s-ar putea îmbunătăţi linkurile de mai sus?
Singurul lucru care îmi sare în ochi, ar fi prezența unor elemente inutile în URL (dohc, 110, i30); de asemenea, puteți renunța la prepoziția “de”; ideal este ca URL-urile să fie cât mai scurte, fără elemente inutile; dacă însă considerați că numerele din link ajută la identificarea mai ușoară a mașinii, puteți să le păstrați, din considerente de uzabilitate;
E o problemă minoră;
D6. Titlurile site-ului;
D6.1. Să fie unice;
Folosind o căutare la Google și 100 de rezultate pe pagină, m-am uitat peste titlurile pe care le afișează Google de pe site-ul vostru în primele 100 rezultate și am găsit ca problemă, pentru mai multe pagini, faptul că aveți mai multe pagini cu același titlu sau cu titluri similare; Exemple: 1, 2; de asemenea: 3, 4;
Primele două pagini au ca titlu:
“Inchirieri autoturisme pe termen lung in Bucuresti | Inchirieri autoturisme de serviciu”;
iar ultimele două:
“Inchirieri auto pe termen lung Citroën C3”
“Inchirieri auto pe termen lung Opel Corsa Enjoy 1.3 DTH 90CP”
Aș găsi o soluție ca paginile să nu aibă aceleași titluri; ar putea fi o problemă destul de importantă, poate face ca Google să considere că aveți conținut duplicat;
De asemenea, am observat că multe titluri au elementul diferențiator la sfârșit; în exemplul de mai sus:
“Inchirieri auto pe termen lung [element diferențiator]”;
Dacă aș fi în locul vostru, aș pune elementul diferențiator la început, eventual aș include și alte elemente decât doar marca mașinii, cum ați făcut în cazul Opel Corsa de mai sus;
Problemă tipică la titluri, care se întâlnește și la voi: oamenii au tendința să optimizeze un site pentru un cuvânt cheie; adică, dacă eu am un site de cartofi, pun cuvântul “cartofi” în titlurile tuturor paginilor site-ului; ori, asta e ineficient; optimizează o pagină pentru cuvântul cheie “cartofi”, și pe restul nu mai pune același cuvânt cheie în toate titlurile din tot site-ul; e inutil, nu te ajută și, mai grav, Google poate considera că ai conținut duplicat; dacă îi “vinzi” lui Google multe pagini optimizate pentru cuvântul cheie “cartofi”, o să considere că unele din pagini doar repetă în mod inutil conținutul altor pagini;
Dacă vreți însă să optimizați pentru
“Închirieri auto Opel”,
are sens în acest caz să folosiți cuvântul cheie în cazul paginii curente; dar nu repetați “închirieri auto” doar de dragul de a crește densitatea acestui cuvânt-cheie în tot site-ul;
D6.2. Să fie descriptive; brandname-urile si Keywords;
Am observat că evitați să folosiți brandname-ul Simis Link în titlurile de pe site, la sfârșitul titlului; ar fi fost util; aveți un nume, folosiți-l și în viitor; dați ceva și omului, nu doar căutătorului pe Internet; astfel, puneți ca titlu
“Închirieri auto Opel Simis Link”,
nu doar banalul și ușor de copiat:
“Închirieri auto Opel”;
Titlurile sunt în general descriptive; sunt mulțumit de cum arată titlurile pentru o pagină a site-ului;
Un alt exemplu, pagina contact poate fi “Contact Simis Link”; eventual, puteți optimiza titlurile, de forma “Contact Simis Link, București + adresa completă”; sau o pagină cu “Servicii” să se numească “Servicii Simis Link: listă servicii importante”; dar în general, optimizați titlul unei pagini pentru acea pagină, nu pentru tot site-ul (nu puneți un cuvânt cheie în tot site-ul, cum am zis mai sus referitor la cuvântul “cartof”);
Aș evita să am mai multe pagini cu același titlu (puteți face un script care să verifice asta automat când introduceți o pagină nouă);
D6.3. Să nu fie prea lungi;
Titlurile nu sunt prea scurte, am găsit și titluri foarte lungi;
Ca hint, aș pune titluri de sub 69 de caractere, aș descrie cât mai exact ce este acea pagină; dacă puteți exprima ideea de bază a paginii (și în același timp să optimizați pentru cuvinte cheie) în sub 69 de caractere, e perfect;
De exemplu, aceste trei pagini – 1, 2, 3 – au, toate, titlurile prea lungi:
“Inchirieri masini pe termen lung Auto Premium in Bucuresti | Servicii de inchirieri autoturisme”;
“SimisLink – Inchirieri masini pe termen lung | SimisLink: in slujba mobilitatii dumneavoastra”;
“Inchirieri auto pe termen lung in Bucuresti | Contactati Simis Link pentru o oferta de inchiriere autoturism !”;
Am spus-o și o mai spun: supra-optimizarea poate dăuna site-ului;
Aș căuta ca titlurile să aibă maxim 69 de caractere;
D7. Conținut;
D7.1. Este suficient conținut text pe site?
Am văzut că aveți destul de mult conținut text pe site, inclusiv imagini; pe de altă parte, e conținut generat şi de voi, nu şi de vizitatorii site-ului sau persoane interesate de închirieri auto; nu aveți un blog activ dedicat www.simislink.eu, ar fi fost util; aș cere inclusiv comentarii (puteți invita, la sfârșitul unui articol, cititorii să comenteze);
De asemenea, eu cred că v-ar ajuta dacă ați încuraja comentariile chiar și pe site, ați obține conținut generat de utilizatori și ați avea conținut diferit de alte site-uri; e riscant un pic totuși, că poate veți primi și comentarii negative;
V-aș recomanda să aveți o persoană care să se ocupe de partea Web 2.0 a site-ului (Twitter, Facebook, LinkedIn, chiar şi blogul poate fi inclus în Web 2.0);
D7.2. Tag-urile <h1> să fie Ok;
Să vă dau, întâi de toate un exemplu evident de așa nu:
<h2><strong><em><font color=”#fd7403″>Conduceti un autoturism nou in fiecare an!</font></em></strong></h2><br /><strong><font color=”#c00000″>Simis</font><font color=”#008000″>link</font></strong> <font color=”#7f7f7f”>va propune o gama variata de modele « best seller », negociate la cele mai bune tarife. Astfel inchirierile auto se pot face pe perioade cuprinse intre 12 si 24 de luni, optimizand astfel revanzarea autoturismului dumneavoastra in momentul returnarii.<br />Deprecierea autorismului dumneavoastra nu trebuie sa va mai ingrijoreze: nu veti plati decat pentru utilizarea acestuia!<br />Nu mai e nevoie sa va preocupati de intretinerea, asigurarea, amortizarea sau revanzarea autoturismului!</font><br /><br /><h2><strong><font color=”#c00000″>Simis</font><font color=”#008000″>link,</font> Inchirieri auto pe termen lung: masini premium.</strong></h2>
, apoi încă unul, ceva mai moderat:
<h1>Maserati – Coupe 4.2l <span style=”color:#fb7504; float:right; font-size:13px”>De la 1000€/luna</span></h1>
Cum puteți avea un tag <h1> și un tag <h2> atât de mari? E enorm ce aveți afișat acolo; aș căuta soluții pentru a avea mai puțin text în tagul <h1> și tagul <h2>;
Folosiți din plin tag-urile <hn> pe majoritatea paginilor; sugestia mea ar fi să folosiți h1 pentru titlul paginilor, și pentru subtitluri aș folosi h2, iar pentru unele texte h3;
Oricum, tagul h3 nu prea contează; în tag-ul <h1> de pe paginile site-ului e indicat să fie trecut titlul paginii curente; unele pagini, cum sunt paginile foarte lungi, pot avea şi tagul <h3>; în tagul h2 puneți subcapitolele unei pagini; vedeți aici informații suplimentare despre acest tag; iar într-o resursă pe care v-am recomandat-o anterior:
a. Tagul H1: Keyword Use as the First Word(s) in the H1 Tag – 45% moderate importance;
b. Tagurile H2-H6: Keyword Use in other Headline Tags (H2–H6) – 35% low importance;
Așadar, folosiți măcar tagul H1 pentru titlurile din pagină în orice pagină a site-ului;
Pe homepage nu folosiți deloc tagurile Hn;
D8. Meta tag-urile;
D8.1. Keyword stuffing?
Aveți meta tag-ul Keywords pe pagini și (ta-da!) faceți spam;
Uitați, spre exemplu, cum arată tagul <meta name=”keywords”> pe homepage:
<meta name=”keywords” content=”Simis Link, inchiriere masini, inchirieri auto pe termen lung, rent a car, inchirieri auto, inchiriaza autoturisme, masini spre inchiriere, masini de inchiriat, inchiriere masini premium, inchiriere masini de serviciu, inchiriere vehicule utilitare, inchiriere masini second hand, inchiriere masini de lux, inchiriere masini sport, promotie inchirieri auto” />
Ca observație, dacă acest tag ar fi important, ar trebui să aveți ceva mai multe cuvinte cheie în acele câmpuri (până în 200 de caractere pentru tot câmpul);
Sugestia mea ar fi să evitați să vă chinuiți să scrieți meta tag-ul keywords, e inutil; singurul motor de căutare care îl mai folosea era Yahoo!, dar acest motor de căutare va ceda căutarea lui Bing, deci nu va mai folosit de motoarele de căutare importante;
Așadar, evitați să faceți spamming și scoateți meta tagul din site;
De asemenea, legat de conținutul site-ului, am sesizat că aveți keyword stuffing în site sub forma linkurilor din footer, pe care le-am detaliat mai sus;
D8.2. Meta description:
a. să existe – aveți descrieri pe toate paginile site-ului, din fericire!
Faptul că aveți o descriere personalizată pentru fiecare pagină e foarte bine (reţineţi însă că are doar o importanță minimă, ajută cel mult la vizite, nu și la ranking în Google);
De ce este important să existe descrierea site-ului? În afară de faptul că Google preia de obicei acea descriere și o afișează în unele căutări ca un snippet (sunt texte mici afișate în rezultatele căutării, sub titlul paginii – detalii aici), Facebook preia și el acea descriere și o folosește în linkuri; e util așadar să aveți o descriere pentru Google și pentru situația în care cineva vă recomandă prin Facebook, ca să dau doar două exemple;
b. uzabilitate – Uzabilitatea ar însemna însă ca oamenii să fie îndemnați să facă click pe rezultatul din Google:
i. În mod direct (”Intrați pe site” / “Faceți click” / “Vă așteptăm pe site”);
ii. Prin prezentarea unor beneficii (”Site-ul vă oferă X și Y și Z”, “Avantajul folosirii site-ului este că A, B, C”);
Descrierea ar fi bine să fie făcută cu gândul la oamenii care caută un termen la Google, găsesc site-ul, și apar două rânduri de text; faceți textul cu gândul la acei internauți, și o să fie bine;
Voi aveți o altă problemă cu descrierea – este prea spammy; uitați-vă, spre exemplu, la descrierea de pe homepage:
<meta name=”description” content=”SimisLink va ofera servicii de inchiriere masini pe termen lung. Tipurile noastre de autoturisme disponibile spre inchiriere sunt: masini premium, masini de lux si sport, masini manageriale, masini de serviciu, vehicule utilitare, masini second hand.” />
sunt evident prea multe cuvinte cheie în acel text; e inutil să înțesați câmpul “description” cu cuvinte cheie, motoarele de căutare ignoră acest meta tag;
D8.3. Meta robots tag;
Ar fi indicat sa aveți acest tag doar pentru paginile la care nu doriți sa dați acces motoarelor de căutare (paginile de administrare a site-ului ar putea fi exemple).
În momentul de față nu folosiți acest tag pe site, ceea ce înseamnă că le permiteți motoarelor de căutare să indexeze, nu e niciun rău în asta, asta arată că nu aveți pagini care să nu doriți să fie indexate. Puțină atenție ca paginile de login (administrarea site-ului, de exemplu) să nu fie indexate, dar nu cred că e o problemă aici, nu am văzut în browsing-ul normal pagini care să ceară login;
D9. Redirect-uri;
D9.1. Live HTTP headers (inclusiv alte domenii, mai multe pagini);
M-am uitat cu add-on-ul de FireFox la mai multe pagini de pe site și la pagini inexistente; părți bune:
a. Am văzut că cel mai frecvent returnați codul 302 pentru fișierele care nu s-au modificat de la ultima accesare – foarte bine;
b. După codul 302, cel mai frecvent returnați codul 200;
(+important) Parte foarte rea: dacă eu aleg să încarc o pagină care nu există pe site, nu voi primi mesaj de eroare 404; e foarte rău asta; însă din păcate, are o parte încă și mai proastă: indicat ar fi să primesc în plus față de o pagină care să îmi zică că acea pagină nu există în site, o căsuță de căutare și un scurt sumar al site-ului; dacă tot nu există pagina și am intrat la voi pe site, dați-mi ceva de făcut; vă lipsește pagina de eroare 404 complet (nu aveți pagină de 404), ceea ce e foarte rău! Faceți o pagină de eroare 404 așa cum se cuvine! În prezent, cine “aterizează” la voi în site pe o pagină care nu există doar primește o atenționare seacă; detalii despre cum ar trebui să arate o pagină 404 bine realizată;
D10. Link-uri interne;
D10.1. Numărul de linkuri;
Pe pagina principală aveți 26 de linkuri, iar pe alte pagini pe care le-am verificat aveți 37, 29, 29.
În opinia lui Matt CUTTS, manager al echipei webspam la Google, e bine ca orice site (da, și un site de mașini) să aibă pe o pagină mai puțin de 100 de pagini; în general, ați îndeplinit cu succes această condiție; felicitări!
Hint: instalați browser-ul Opera, deschideți o pagină de pe site în Opera, lăsați-o să se încarce complet, Tools => Links, copiați toate linkurile în Excel și vedeți câte linkuri aveți, se face repede totul; iar după aceea găsiți soluții de reducere a numărului de linkuri din pagină; vedeți, mai sus, opinia lui Matt CUTTS pentru detalii;
D10.2. Textul de ancoră:
În enorma majoritate a situațiilor, aveți text de ancoră corect; am verificat cu metoda anterior descrisă în Opera;
D10.3. Verifică nofollow; dacă există, vezi să nu fie în plus, dacă nu există, vezi să nu existe linkuri către site-uri SPAM;
Nu am găsit nofollow în site;
În opinia mea, ar fi foarte Ok să folosiți nofollow pe blog la comentarii, sunt linkuri potențial primejdioase; până recent, Google nu transfera Page Rank linkurilor cu nofollow, și nici nu scădea din Page Rank-ul pe care îl poate da pagina altor pagini; în prezent, Google nu transferă Page Rank-ul (deci de trimis Page Rank mai departe nu trimiteți), dar vă scade din Page Rank-ul paginii proprii (adică chiar dacă nu trimiteți mai departe Page Rank, el tot vi-l scade); detalii despre asta la SEOmoz;
Deci pe viitor folosiți nofollow strict dacă se cere (comentarii potențial spam, semnături forum potențial spam), nu în orice condiție; pentru comentarii pe blog, de exemplu, puteți pune nofollow (sau moderați cu strictețe și nu aprobați comentarii care au link către site-uri care nu vi se par potrivite);
Pe viitor evitați să folosiți nofollow pentru Page Rank Sculpting; citiți aici de ce nofollow nu e vorba că e bun sau rău, e pur și simplu inutil; articolul ăla demonstrează că nu are sens să pui nofollow pentru page sculpting;
Iar acest articol te învață că nofollow e foarte periculos;
D11. Localizare geografică;
D11.1. Ţara IP-ului site-ului;
IP-ul este din Germania (vezi mai sus), ceea ce e foarte bine, și puteți oricum specifica țara site-ului și în Google Webmasters Tools, vă indic să faceți asta (oricum, probabil a recunoscut deja țara, de obicei nu sunt probleme aici);
D11.2. Ce TLD ai?
Site-ul are extensia .eu, ceea ce mă mulțumește mai puțin; ar fi foarte bine să aveți extensia .ro pentru căutări în România;
D11.3. La pagina de contact să ai o adresă fizică;
Aveți asta, foarte bine, motoarele văd asta ca un indicator bun al țării;
Aș pune, în plus, în footer adresa fizică;
Ce ați putea face în plus față de aceste două sugestii este să puneți în titlul paginii Contact (ajută la căutări de genul [închirieri auto bucurești]);
D11.4. Înregistrează-te pe Google Local;
Puteți face asta prin folosirea Google Maps (faceți un fișier KML și îl adăugați în Google Webmasters Tools, sau, alternativ, adăugați o locație pe Google Maps), v-ar ajuta la unele căutări pentru care nu ocupați poziția 1 (cum e cazul cuvântului [închirieri auto bucuresti]);
D12. Linkuri de pe site-ul vostru către alte site-uri și de pe alte site-uri către site-ul vostru;
D12.1. Textul ancoră sa fie corespunzător cu ce e pe site-ul destinație, atât pentru linkurile care pleacă de la voi, cât și pentru linkurile către voi;
Nu am văzut linkuri externe (cu alte cuvinte, de la voi către alții nu prea pleacă linkuri;
De ce sunt importante linkurile către exterior? Deși nu e obligatoriu să aveți link către site-uri externe vouă, dacă totuși le includeți în site, motoarele de căutare vor avea tendința să se uite cu un ochi mai bun asupra site-ului vostru; Wikipedia e un exemplu clar de site care, deși primește foarte multe linkuri, nu “trimite” la rândul ei linkuri către exterior; e o tendință mai puțin utilă; motoarele de căutare vor avea probleme să atribuie site-ul într-o anumită zonă de interes; astfel, pentru un site cu închirieri auto, Google va prefera să găsească pe site linkuri externe către alte site-uri de închirieri mașini; asta îl va ajuta să stabilească legătura între cele două site-uri; un alt motiv e legat de psihologia umană: voi faceți link către alte site-uri, acele site-uri văd că au primit link și văd că vine trafic de pe linkurile primite, prin urmare vor avea tendința să vă dea link înapoi; e mai ușor să primești linkuri dacă, la rândul tău, dai alte linkuri;
Acum legat de linkuri externe către voi; pot analiza linkurile către voi conform
- (atenție! Foarte puțin relevant! Vezi mai jos detalii) Google (niciun rezultat indexat);
- Yahoo! (3 rezultate indexate);
- Linkuri către site – Open Site Explorer (niciun rezultat indexat);
- Site-uri individuale (domenii diferite) care fac link către site – Open Site Explorer (niciun rezultat indexat);
- Textul ancoră conform linkurilor către site – Open Site Explorer (niciun rezultat indexat);
Explicații pentru numărul de linkuri afișate în Google: acel indicator nu e neapărat un indicator realistic; ce vă sugerez pentru a afla o estimare (e tot o estimare și aceasta) mai bună a numărului de este să vă uitați în Google Webmasters Tools pentru detalii; Google Webmasters Tools afișează doar aproximativ 70-80% din linkuri, dar e un indicator mult mai realist decât o căutare cum am făcut mai sus;
Aveți desigur, și variantele oferite de Bing și Yahoo! pentru webmasteri; puteți avea acces la mult mai multe linkuri acolo; de exemplu, Yahoo! afișează în mod standard doar 1.000 de linkuri, în care numără inclusiv linkurile cu nofollow, care nu contează în ranking, şi numără repetat linkurile de pe acelaşi site; în schimb, Yahoo! Site Explorer va afișa lista completă de linkuri;
Ok, acestea sunt numerele, mai exacte sau mai imprecise; cum le interpretăm? În opinia mea, v-ar prinde bine o campanie de strângere de linkuri, aveți un număr de linkuri insuficient;
D12.2. Deep link-uri din exterior către voi? Verifică să nu ai toate linkurile către homepage;
Majoritatea linkurilor duc către homepage;
E o mică problemă asta, ar trebui să aveți și linkuri către pagini individuale ale site-ului; de exemplu, dacă cineva vă citează site-ul poate să prezinte doar o anumită pagină, astfel apare un profil natural al linkurilor;
D12.3. Link-urile din exterior către voi arată natural?
Da, profilul de linkuri arată natural; doar că nu sunt atât de multe linkuri;
D12.4. Pagini cu link-uri pe site-ul vostru către site-uri externe;
Nu am văzut pagini cu linkuri externe (către alte site-uri);
De fapt, aveți o problemă cu numărul de linkuri externe, care e, din ce am văzut eu, fix zero;
D12.5. Linkuri de pe rețeaua socială Twitter către voi
De ce e important să aveți linkuri către voi din Twitter? Twitter e, în cele mai multe cazuri, o rețea socială pe care oameni obișnuiți postează linkuri care li se par interesante; prezența susținută într-o astfel de rețea socială poate fi un semn că aveți un profil de linkuri bun, că oamenii consideră utile linkurile voastre; nu în ultimul rând, prezența în Twitter poate fi utilă și din alte scopuri decât strict SEO: puteți interacționa cu publicul vostru țintă, puteți primi vizite de la participanții la discuțiile din Twitter;
Conform BackTweets și TweetMeme nu aveți mențiuni în rețeaua socială Twitter pentru site-ul dumneavoastră;
Cum se interpretează această informație?
Evident, ar trebui să aveți linkuri din rețelele sociale;
D12.6. Suficiente link-uri către voi?
Sunt destul de nemulțumit de numărul de linkuri; în plus, ați putea totuși să creșteți și calitatea linkurilor (să aveți și mai multe linkuri, dar și mai de calitate);
D15. Analiza traficului și a căutărilor;
D14.1. Date Alexa.com + contoare web publice
Nu văd pe site prezența unor contoare web publice (Trafic.ro sau similare);
Conform Alexa.com, site-ul:
– Este al 547,060-lea cel mai vizitat site din lume;
– Este al 4,411-lea cel mai vizitat site din România;
De menționat că datele Alexa.com provin în principal de la persoane cu cunoștințe în domeniului IT peste medie și sunt extrapolate foarte puternic (prin urmare, datele au tendința să fie imprecise, însă pot da totuși un ordin de mărime și sunt utile pentru comparații);
D14.2. Prezența în Google Trends
Google Trends nu îmi oferă date despre site;
D14. HTML Semantic;
D14.1. Pagini care se încarcă greu?
Am salvat mai multe pagini cu FireFox și am găsit pagini cu dimensiunile: 27, 23, 23, 26, 27 (doar fişierul HTML); dacă adăugăm şi restul fişierelor (javascript-uri, CSS-uri, imagini), dimensiunea medie a unei pagini de pe site e undeva la 400Kb; e destul de bine, puteți totuși căuta soluții să optimizați fișierele care se încarcă odată cu fișierul HTML; România a ieşit pe locul 4 (link) la numărul de conexiuni broadband din numărul total de conexiuni la Internet și, mai recent, și-a păstrat supremația în Europa la viteza conexiunilor la Internet, dar e o problemă totuşi dacă ați avea pagini mari; în prezent nu se întâmplă asta, ceea ce e superb;
Bun, acestea sunt dimensiunile, totuși care este viteza site-ului? Conform unui test efectuat pe aptimize, am obținut rezultatele din fișierul atașat, care pot fi sintetizate în:
– Viteza site-ului, necomprimat, încărcat pentru prima oară este de 10,7 secunde (timpul total de încărcare a site-ului);
– Dacă se revine pe site, se vor reîncărca doar unele fișiere ale site-ului și viteza scade la 4,6 secunde;
Sunt timpi mulțumitori, nu perfecți, dar buni;
D14.2. ALT text pentru imagini (mai ales cele cu linkuri);
Nu, imaginile nu au în general text alternativ, nu sunt mulțumit; vă lipsește textul ALT pentru imagini mai ales pentru imaginile cu mașini;
Cum se verifică textul alternativ ușor? În Opera: View => Images => No images;
Pentru textul alternativ pentru linkuri, am verificat tot cu Opera, vezi mai sus Tools => Links; ce m-a interesat în mod special a fost cât de relevant e textul alternativ pentru imagini, mai ales la produse (puteți obține trafic consistent din căutarea pe Google Images după cuvinte-cheie);
E în regulă, atunci când există, textul de ancoră este bun;
D14.3. Pagini cu text formatat greșit;
Nu am întâlnit problema aceasta; în general, formatarea textului ajută la lectura facilă, cu o condiție: să nu fie supra-utilizată; în general nu aveți probleme, dar puteți perfecționa lucrurile;
E. Cu ce pleci acasă?
Generare de idei
1. În bannerul din header, mi-ar plăcea să fac click pe una din mașini și să pot închiria acea mașină;
2. Mă aștept ca în meniu să găsesc și o opțiune “Despre”, care să mă lămurească cine sunteți, cum livrați serviciile, ce garanții oferiți, de ce să vă aleg pe voi și să nu mă descurc singur, de ce să vă aleg pe voi și nu pe concurenți, cum arătați, care e CV-ul managementului, cum arată sediul vostru;
3. În pagina unei categorii voi aveți o singură opțiune de sortare: după marca mașinii (BMW, Audi, etc.); pe mine m-ar interesa ca, odată intrat în pagina unei categorii de mașini, să pot sorta mașinile după mai multe criterii:
a. După marca mașinii, cum faceți acum;
b. După numărul de accesări (dacă un anumit model de BMW are o pagină frecvent accesată, mă interesează);
c. După topul vânzărilor (să pot să știu ce au cumpărat alții);
d. După data introducerii în site;
e. După data lansării modelului pe piață;
f. După preț, desigur;
g. După gradul de uzură al anumitor modele;
h. După tipul mașinii;
i. După consumul de benzină;
j. După dimensiunile mașinii;
k. După numărul de locuri;
l. După volumul portbagajului;
m. După puterea motorului;
n. După impactul ecologic (mă interesează atât impactul ecologic în producția mașinii, cât și în utilizarea zilnică);
o. După cât costă acea mașină nouă pe piață (dacă ați face, pentru mine, și un raport între cât costă utilizarea și cât costă cumpărarea, aș fi în al 9lea cer);
p. După gradul de siguranță prin testele NCAP;
Ei bine, toate aceste criterii de sortare pot fi implementate și sub forma unor filtre; mi-ar fi mult mai ușor să iau o decizie dacă am la dispoziție toate aceste date;
4. Ce ziceți de niște studii de caz? Voi îmi listați mașini, mi le prezentați, sunt frumoase; cum ar fi să văd un studiu de caz cu un client de-al vostru care vine la voi cu o problemă; și îl filmați, sau îl puneți să prezinte situația în scris și să zică cum a venit la voi cu o problemă, voi l-ați ajutat să ia o decizie, a folosit mașina X și acum, după 1 an de folosire, vine și scrie opinia pe site; eu aș avea mult mai mare încredere într-o companie care ar prezenta astfel de testimoniale;
Iarăși utile ar fi teste ale mașinilor; îmi dau seama că este complicat să testați toate produsele din site și să scrieți texte cu review-uri pentru fiecare din ele, însă ați putea cel puțin ca pentru fiecare produs din site să faceți o cercetare pe Internet și să obțineți linkuri către alte review-uri; iar în pagina unui produs de pe site să dați linkuri la acele review-uri; dacă ați găsi și clipuri video cu mașina în acțiune, aș putea o lua o decizie mult mai ușor; ajutați-mă să mă decid și poate mă voi decide să vă aleg pe voi!
5. M-ar interesa o funcție de abonare prin email la ofertele nou introduse; aș vrea să păstrați legătura cu mine după ce v-am fost client;
6. În footer, un alt element de remarcat este că voi sortați mărcile alfabetic; eu aș prefera ca la începutul listării sau la sfârșitul listării să existe un link cu “vezi toate mărcile” și să pot sorta acea listă:
a. Alfabetic, cum faceți acum;
b. După numărul de accesări (dacă BMW e o pagină frecvent accesată, mă interesează);
c. După topul vânzărilor (să pot să știu ce au cumpărat alții);
d. După numărul modelelor disponibile în prezent;
Aceste criterii ar fi mai importante pentru mine decât sortarea pur alfabetică; eventual faceți un tag cloud;
7. În pagina de contact nu am, așa cum mă aștept:
a. Un telefon de contact (este în header, ar trebui să fie și aici);
b. Un email de contact;
c. Un formular de contact simplu (vreau doar să vorbim);
d. Harta cu adresa voastră;
e. Numele uneia sau mai multe persoane de contact;
f. O fotografie cu sediul firmei, din exterior;
g. O fotografie cu locul în care țineți mașinile, dacă nu le țineți la reprezentanți;
h. O fotografie cu persoana căreia îi scriu;
i. Datele fiscale complete (tipul societății, numărul din Registrul Comerțului, contul și banca); de ce atâtea date?
j. Asigurarea că datele mele vor fi prelucrate conform legii (detalii cu procedura);
8. Mi-ar plăcea să văd pe paginile cu contact o casetă cu “Sunaţi-mă voi”; Eu să scriu doar un număr de telefon şi să fiu sunat; OK, cereţi şi un nume şi/sau un captcha, ca să nu fiţi asaltaţi de Spam, dar puteţi încerca asta;
9. Aş vrea o pagină cu explicaţii / ajutor – ce este RSS feed-ul? Ce-i ăla newsletter? Cum se caută în site? Cum mă abonez la informaţii? Cum salvez o pagină?
10. Mai mult decât simplul ajutor, mi-ar fi de folos ghiduri; Diferenţa între punctul 19. şi 20. stă în două lucruri:
a. Un ghid nu trebuie neapărat să se refere la site-ul vostru; Puteţi face un ghid cu “Cum să te abonezi la cele mai bune RSS feed-uri de dezvoltare personală din România?” sau “Cum te informezi despre servicii de închirieri auto? Ghid complet” sau “Ghid pentru căutările pe Internet după servicii de închirieri auto”;
b. Ghidul e mult mai cuprinzător ca un articol;
11. M-ar interesa nişte garanţii:
a. Că postaţi pe blog ştiri cu periodicitate;
b. Că n-o să folosiţi datele mele pentru SPAM;
c. Că feed-ul RSS funcţionează;
Unele din aceste sugestii sunt banale; Dar tot vreau ca în dreptul butonului RSS să scrie şi că o să primesc pe lună, în medie, n articole; Îmi dă o siguranţă să îmi oferiţi o cifră, iar vouă vă dă un obiectiv de care să vă ţineţi;
12. Să zicem că încarc site-ul de pe mobil sau de pe o conexiune dial-up; Mi-ar fi utilă opţiunea să văd o variantă cu doar puţine imagini; Un minim absolut chiar;
13. Vouă înşivă v-ar trebui o prezenţă pe reţelele sociale Twitter, Facebook, LinkedIn;
14. Aș aprecia mai mult dacă ați folosi breadcrumbs în toate paginile site-ului;
15. Am văzut funcția de abonare la newsletter: ce aș face eu mai mult de atât? Aș preciza toate aceste lucruri, într-o pagină dedicată newsletter-ului; Ce altceva vreau să găsesc la pagina de newsletter?
a. Să pot vedea toate newsletter-ele trecute;
b. Să îmi ziceți câți abonați la newsletter-e aveți (cred că e utilă această transparență);
c. Să îmi dați asigurări că cu adresa mea de email o să vă purtați bine (n-o vindeți);
d. Să îmi ziceți cum mă dezabonez;
De asemenea, aș prefera să am opțiunea să mă abonez la știri prin:
a. Newsletter clasic (email);
b. Feed RSS;
c. Un cont de Twitter, Facebook și grup pe LinkedIn în care să anunțați lucrurile importante;
Voi trebuie să fiți unde sunt și eu, vizitatorul vostru;
16. Site-ul are nişte pagini care sunt vizitate; mi-ar fi util să aveţi o casetă în sidebar cu top 10 cele mai vizitate pagini ale site-ului; sau puneţi în footer;
17. V-ar fi util dacă fiecare pagină a site-ului ar fi citită de un absolvent de Litere şi ar face rectificări;
Lucruri foarte importante, pentru care e nevoie de acțiune;
1. Mă aștept ca în colțul din dreapta-sus să găsesc două lucruri:
a. Funcție de căutare în site;
b. Opțiunea de creare cont;
2. Aveți o mare problemă cu spam-ul în footer; citiți fragmentul care începe cu “Repetition of Keywords in Internal Anchor Text (particularly in footers) is Troubling” din această pagină și vedeți cum atât Google (prin Matt CUTTS), cât și Yahoo! condamnă vehement practica, vizibilă la voi în site, a linkurilor spammy;
3. Chestie tare: completați toate câmpurile de la formularul de contact, mai puțin unul singur, care vreți voi; scrieți, cu grijă, numele, telefonul, funcția, scrieți și un mesaj, dar “uitați”, așa, din greșeală, să completați un câmp; dați “Send”; whooooooooooops! S-a resetat formularul, datele mele, cu atâta migală introduse, comentariul meu, tot, dar tot-tot-tot ce am scris, s-a pierdut; nu-i așa că e frumos? Am pierdut tot ce am scris; întrebare – voi mai scrie odată tot ce am scris, sau părăsesc, frustat, site-ul?
4. Site-ul suferă de o supra-optimizare, mai ales linkurile din footer, dar și prezența titlurilor sau folosirea obsesivă a cuvintelor-cheie; aș lucra să reduc din această supra-optimizare;
5. Logo-ul nu e clickabil; în mod normal, când fac click pe logo ar trebui să fiu dus la pagina principală; nu se întâmplă asta la voi pe site; problemă majoră;
6. Problema www. și cea fără www. e comună pentru toate paginile site-ului; astfel, dacă cineva tastează în browser simislink.eu sau tastează www.simislink.eu, obține aceeași pagină – test: 1 nu redirectează, cum e normal să facă, la 2; aș căuta o soluție pentru această problemă, aveți o enormă problemă cu conținutul duplicat (detalii la punctul D4.2);
7. Parte foarte rea: dacă eu aleg să încarc o pagină care nu există pe site, nu voi primi mesaj de eroare 404; e foarte rău asta; însă din păcate, are o parte încă și mai proastă: indicat ar fi să primesc în plus față de o pagină care să îmi zică că acea pagină nu există în site, o căsuță de căutare și un scurt sumar al site-ului; dacă tot nu există pagina și am intrat la voi pe site, dați-mi ceva de făcut; vă lipsește pagina de eroare 404 complet (nu aveți pagină de 404), ceea ce e foarte rău! Faceți o pagină de eroare 404 așa cum se cuvine! În prezent, cine “aterizează” la voi în site pe o pagină care nu există doar primește o atenționare seacă;
___________
Tragem linia: simislink.eu este un excelent site de închirieri auto, cu un conținut bun și care încearcă să facă experiența vizitatorului cât mai plăcută.