Generare de idei – Ce aş vrea să găsesc pe site-ul unei universităţi şi rareori găsesc?

Bună tuturor, vă spun aici ce aş vrea să găsesc pe site-ul unei universităţi şi rareori găsesc.

Aşadar:
1. Împărţirea site-ului în funcţie de:
a. Zona în care intenţionez să studiez (să văd toate studiile din jud. Buzău, de exemplu);
b. Profilul despre care vreau să aflu informaţii suplimentare (studii de matematică la nivel de facultate, masterat doctorat, toate accesibile în pagina despre matematică);
2. O funcţie de căutare bazată exclusiv pe motorul de căutare Google; Sunt două criterii pentru care prefer Google:
a. Îmi este familiar, ştiu ce obţin dacă tastez
masterat matematică -informatică ~admitere
pe când dacă vă faceţi un motor de propriu, acesta s-ar putea să nu aibă habar de semnul ~
Programarea unui motor de căutare care să aibă toate funcţiile şi măcar o parte din algorimtul de sortare după relevanţă a rezultatelor ale lui Google v-ar lua mult timp;
b. Este cel mai folosit motor de căutare din lume, deşi şi Yahoo! şi Microsoft oferă alternative; Asta înseamnă (şi) un lucru bun despre calitatea rezultatelor, e un motor de căutare bun; A se vedea unele cote neoficiale în România, care indică statistici de tipul peste 90% din căutările din România realizate pe Google;
3. Poze; Sufăr mult că intru pe un site al unei universităţi şi nu găsesc:
a. Poze din exterior şi interior al tuturor clădirilor de studiu; Toate laboratoarele şi sălile de studiu să aibă poze, realizate în ultimele 12 luni;
b. Poze din interior şi exterior al tuturor căminelor; Poza să fie şi la toaletă, şi să nu prezinte doar camere recent renovate; Pozele să fie realizate în fiecare din cele două semestre;
c. Poze cu fiecare profesor, nu mai vechi de 3 ani;
d. Poze de la evenimente importante din viaţa Universităţii în general şi a fiecărei facultăţi în particular; Orice eveniment important să fie documentat prin imagini;
4. Clipuri (postate pe YouTube sau Trilulilu pentru a nu solicita serverul universităţii); Se pot face clipuri cu toate cele de mai sus; Da, chiar şi profesorii ar putea să aibă, fiecare din ei, un clip de 2 minute fiecare în care să se prezinte sau să îşi prezinte cursurile;
5. Integrare cu reţelele sociale:
a. Grupuri de discuţii Yahoo! – probabil orice universitate are propriul ei grup de discuţii; În cadrul universităţii există grupuri pe facultăţi; Apoi grupuri pe promoţii; Apoi grupuri pe o serie dintr-o promoţie, după cum există grupuri de discuţii Yahoo! pentru o anumită grupă, a unui anumit an, al unei anumite facultăţi; Aş vrea ca la pagina de prezentare a Universităţii în general şi al facultăţilor în particular să existe linkuri către acele grupuri de discuţii;
b. Pagină pe Facebook; Orice absolvent al facultăţii, orice profesor, orice student şi orice potenţial candidat ar putea adăuga în lista de prieteni pe Facebook, sau să devină un fan al unei pagini, printr-o apăsare de buton;
c. Grup de discuţii pe LinkedIn; Se construieşte pe principiul grupurilor Yahoo! şi îţi asigură vizibilitate în piaţa educaţiei;
d. Cont de Twitter la nivel de facultate; Vezi exemplul Google, care are foarte multe conturi Twitter, pentru fiecare dintre departamentele importante;
6. O pagină cu ghiduri; Ghidurile pot varia de la:
a. Cum îţi alegi o carieră?
b. Cum alegi o facultate?
c. Cum înveţi pentru facultate?
d. De când să începi pregătirea?
e. Unde te cazezi în Bucureşti?
f. Cum să ai experienţă de muncă în timpul facultăţii?
g. Cum scrii un referat?
h. Cum scrii o lucrare de diplomă?
i. Cum înveţi pentru examen de facultate?
j. De ce nu ai copia la examen?
k. Cum poţi sprijini facultatea după absolvire?
l. Cum intri în legătură cu foştii studenţi?
şi lista poate continua;
7. Ajutorul idiotului complet care dă admiterea la facultate; Acel ajutor complet să fie o persoană care să fie activă pe o pagină în cadrul facultăţii din Bucureşti; Cum funcţionează sistemul?
a. Sa zicem ca elevul de liceu X vrea să ştie câţi candidaţi pe loc au fost anul trecut la Facultatea de Psihologie;
b. El va intra pe site-ul Unibuc.ro sau pe site-ul Facultăţii, şi în ambele locuri va vedea un link “Solicită ajutor online acum!”;
c. Când face click este trimis la o pagină cu patru secţiuni:
– o căsuţă de search în ajutorul online;
– o secţiune cu lista celor mai citite ghiduri, urmată de un link către “Vezi toate ghidurile”;
– imediat sub această secţiune, o listă cu cele mai frecvente întrebări puse de persoane interesate, cu un link către “Vezi toate întrebările”;
– în fine, un formular cu următoarele câmpuri: nume, email, titlu întrebare, întrebare, opţiune de adăugare ataşament, opţiune de adăugare link;
d. Elevul X se uită la pagina respectivă, se uită prin întrebări fugitiv, face un search şi nu găseşte o soluţie deja prezentă pe site;
e. Elevul completează formularul de solicitare ajutor;
f. Aici intervine “Ajutorul idiotului complet care dă admiterea la facultate”; O persoană (sau două cel mult) plătită să fie de dimineaţa până seara online şi să răspundă la întrebări, pe măsură ce sosesc; Persoana poate răspunde prin trimiterea la un ghid (dacă ghidul răspunde la dilemă), poate da un link către o întrebare deja postată şi, în fine, poate răspunde la o întrebare care nu a fost răspunsă anterior; În acest ultim caz, întrebarea apare în lista întrebărilor care au primit răspuns pe site; Această listă este sortată după numărul de afişări (dacă o întrebare este frecvent accesată apare la începutul listei de întrebări);
În opinia mea este o nevoie enormă de o astfel de persoană (sau departament, dacă vi se pare puţin spus persoană);
7. Ştiri cu abonare la ele prin RSS şi email; Ştirile pot fi despre facultate sau despre evenimente din jurul facultăţii; Frumos ar fi ca universităţile, fiecare în parte, să aibă şi o rubrică de revista presei, în care orice elev sau profesor al facultăţii să poate adăuga un titlu de ştire cu link către o ştire citită recent;
8. O variantă a întregului site care să nu aibă nicio imagine (să pot naviga în tot site-ul fără să am imagini); Uniunea Europeană vă va iubi pentru interesul acordat persoanelor cu dizabilităţi;
9. O secţiune dedicată studenţilor; Studenţii să primească găzduire de la universitate şi să îşi poată construi propriile pagini pe site-ul universităţii;
10. O secţiune cu testimoniale, grupate pe teme:
a. Admiterea la facultate;
b. Primul an de studiu;
c. Viaţa în cămin;
d. Găsirea primului job;
e. Jobul şi facultatea;
f. Voluntariatul în timpul studenţiei;
g. Pregătirea lucrării;
h. Cum te ajută reţelele de colegi după absolvire;
i. Cum te ajută facultatea după absolvire;
11. O secţiune dedicată alumnilor; Secţiunea ar putea să fie de forma: Studentul X se loghează pe site cu datele furnizate la secretariat; Îşi face un profil pe site, cu câteva câmpuri (nume, poză, facultate urmată, localitate din care provine, localitate în care e în prezent, locuri de muncă, interese); Daca un alt student, Y, va dori să caute pe site informaţii despre colegii lui, dacă va dori să meargă la un festival in Sighişoara şi are nevoie de găzduire, dacă l-ar interesa un job la o anume companie, ei bine ar putea să folosească criterii pentru a găsi actuali şi foşti studenţi care să îl poată ajuta;
12. Un ghid virtual al universităţii – poate să fie o serie de clipuri, poate să fie o serie de imagini, poate să fie o hartă virtuală, soluţii se pot găsi soluţii tehnice pentru a face un ghid virtual reuşit;
13. O pagină de donaţii; Am absolvit facultatea, am bani, ştiu că la şcoală erau probleme în finanţarea educaţiei; Ar fi bine dacă aş fi îndemnat să donez;
14. O pagină în care să mi se arate mijloace prin care pot ajuta facultatea:
a. Dacă am un site, un blog, sunt prezent pe o reţea socială, să pot pune sigla universităţii şi link către universitate;
b. Să îmi ofer timpul meu, ca student al anilor 2, 3 sau 4, de a sprijini un student de anul 1 să se descurce prin facultate, să îi las numărul de telefon şi să îi fiu un fel de mentor;
c. Dacă am absolvit facultatea şi lucrez în unele domenii (publicitate, scriere de texte, organizator evenimente) şi vreau să donez timpul meu, să am soluţia să fac asta;
15. M-aş aştepta ca glasul universităţii să nu fie doar o pagină de prezentare, dimpotrivă, poate lua forma unui blog, pe care se pot adăuga comentarii, iar studenţii pot posta articole;
16. Aş vrea să existe o pagină dedicate evenimentelor din jurul Universităţii (deschideri de an, baluri ale bobocilor, festivităţi de premiere, conferinţe, simpozioane);
17. Dacă în cadrul universităţii există joburi oferite, cum pot vedea acele joburi?
18. O secţiune dedicată angajatorilor, care să poată posta anunţuri cu joburi pentru studenţi;
19. Aş vrea să văd parcursul pedagogic al unui student pe parcursul a 4 ani (note, prezenţe); Dacă sunt date private, se pot găsi soluţii de genul: înscriere voluntară în program, oprirea motoarelor de căutare în navigarea în acele pagini ş.a.m.d.;
20. O secţiune dedicată presei, care să conţină în principal rezultatele unor cercetări.

Sper ca aceste idei să va fie măcar un pic de folos.

I am a Freelancer. My expertise is in SEO (Search Engine Optimization) / UX (user experience) / WordPress. Co-founder of lumeaseoppc.ro (series of events on SEO & PPC) and cetd.ro (Book on branding for MDs). On a personal level, I like self-development - events, sports, healthy living, volunteering, reading. I live in London, and lots of things live in me.

No comments yet.

Leave a comment

Your email address will not be published.