Review complex – site-ul Universităţii Bucureşti – Unibuc.ro

Analizez în acest mesaj site-ul Universităţii Bucureşti. Veniţi cu mine în încercarea de a descoperi ce are site-ul frumos şi care sunt lucrurile care se pot perfecţiona.

Ce îmi place la site?
1. Imaginile din partea de sus a site-ului, cu fotografia Facultăţii de Drept şi logo-ul Universităţii, arată foarte bine;
2. Dacă tastez http://unibuc.ro/ sunt redirecţionat în mod automat la http://www.unibuc.ro/, ceea ce e foarte bine;
3. Aveţi favicon pe site, iconiţa aceea mică din dreptul barei de adrese a browser-ului;
4. Faptul că folosiţi Breadcrumbs pe site este un lucru minunat;

Ce aş face eu mai bine?
Pagina principală
1. Logo-ul l-aş face click-abil din toate paginile site-ului; Adică dacă vizitez orice pagină a site-ului şi vreau să mă întorc la pagina principală, să pot face click pe logo şi site-ul să mă transfere automat la homepage;
2. Secţiunea alocată banner-elor este prea mare pentru gustul meu; În plus, banner-ele sunt chiar pe coloana centrală a primei pagini, în loc foarte vizibil; Aş căuta o soluţie mai discretă de afişare;
3. Secţiunea Apariţii Editoriale şi secţiunea Manifestări Ştiinţifice sunt prezente pe homepage cu o poza, cu link, etc.; Aş merge, mai degrabă, pe o prezenţă similară cu restul secţiunilor (un link obişnuit); Ideea de bază e următoarea: cu cât sunt mai multe lucruri pe care încercaţi să le scoateţi în evidenţă (multe fonturi, multe culori, multe zone Hot), cu atât creşte importanţa alocată fiecărei secţiuni; Reduceţi diferneţele între meniuri şi obţineţi meniuri mai uşor de parcurs;
4. Există pe homepage următoarele linkuri: “eBooks”, “UniBuc Classica”, “Asigurarea Calităţii”; Probleme:
a. textul de culoare albă pe un fond de culoare mai degrabă deschisă este foarte greu de citit;
b. La ce să mă aştept când fac click pe un buton care se numeşte “UniBuc Classica”? Am nevoie de această lămurire înainte să fac click;
c. Meniul în sine e o “rupere” neplăcută faţă de restul meniurilor din pagină; Este un meniu orizontal situat sub alt meniu orizontal; Deranjant, l-aş integra într-un meniu deja existent;
5. Sigla Google de pe homepage se vede pixelată (sunt mici “tremurături” în imagine);
6. Secţiunea de ştiri de pe pagina principală nu conţine datele ştirilor;
7. Una din cele mai importante pagini ale unei instituţii este secţiunea Contact; Pe homepage, pot accesa această pagină făcând click pe linkul din stânga-jos, a treia opţiune din listă; Total neintuitiv;

Mai departe, iau meniul din stânga (Despre noi, Studii, Cercetare, Organizarea Universităţii), şi navighez la prima din opţiuni pentru fiecare meniu; Încerc să fac click pe primul meniu din fiecare opţiune şi analizez ce obţin.

A. Home > Despre noi > Scurtă carte de vizită
Prima informaţie din pagină spune asta:
“Universitatea din Bucureşti este una din cele mai importante instituţii de învăţământ superior din România. În cei 144 de ani de existenţă, ea a ajuns să aibă un solid prestigiu naţional şi internaţional.”
Al doilea paragraf spune:
“În mod obişnuit, în ţară şi în străinătate, Universitatea din Bucureşti este considerată cea mai importantă instituţie de învăţământ, cercetare şi cultură din România. Numeroasele generaţii de studenţi şi profesori au reuşit să impună Universitatea noastră ca una din instituţiile de referinţă pentru întreaga societate românească.”

Vă propun o scurtă divagare de la subiect şi vă ofer spre lectură câteva texte:
“Academia de Studii Economice din Bucuresti, considerata a fi reprezentantul de vârf al învatamântului economic superior din România, cu absolventi care ne fac cinste, acasa sau oriunde pe glob, se afla, la aproape un secol de la înfiintarea sa, in plina ofensiva de restructurare a activitatii, al carei scop îl constituie armonizarea si compatibilizarea maxima a ofertei noastre educationale, implicit a diplomelor acordate absolventilor, cu cele ale colegilor nostri din lume.”
De pe site-ul ASE.

“Facultatea de Comunicare si Relatii Publice este o institutie tinara, dar care a reusit in acesti ultimi ani sa transforme tineretea sa intr-un atu. Mai important decit faptul ca FCRP a devenit o facultate mare este insa acela ca ea s-a afirmat ca un lider in domeniul educatiei dedicate comunicarii.”
De pe site-ul FCRP.

“Universitatea POLITEHNICA din Bucuresti este cea mai veche si mai prestigioasa scoala de ingineri din România, cu o traditie acumulata în peste 190 de ani de existenta si prin eforturile unora dintre cei mai mari dascali ai neamului nostru, îsi defineste unicitatea prin crearea cunoasterii prin intermediul cercetarii si inovarii tehnologice precum si prin implementarea ei prin educatie si instruire profesionala la nivel european.”
De pe site-ul UPB.

“Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara Bucuresti este cea mai veche si cea mai prestigioasa institutie de invatamânt agricol din România, fiind infiintata in prima sa forma de catre Printul Barbu Stirbei in anul 1852, sub denumirea de Institutul Agricol din Pantelimon.”
De pe site-ul Universităţii de Agronomie.

Vă mai ofer o divagare. Când am intrat la facultatea de Relaţii Economice Internaţionale, am primit un pliant de prezentare în care am fost informat că facultatea e, într-adevăr, printre una din cele mai prestigioase (acesta era cuvântul, dacă nu mă înşel) facultăţi din România. Însă de atunci şi până azi am tot văzut texte cum sunt cele de mai sus, însă aplicate altor instituţii. Unele texte erau nişate (“Suntem cei mai buni în industria piscicolă din Fălticeni”), unele mai generaliste (“Suntem o instituţie recunoscută pe plan internaţional”), dar cu un numitor – cei mai buni din domeniu. Dar la facultate am mai întâlnit un domn profesor, care spunea mai mult decât “suntem cei mai buni”. El spunea “suntem instituţia de învăţământ superior din România cu cei mai mulţi studenţi Erasmus raportat la numărul total de studenţi” – asta e genul de informaţie pe care nu o poţi combate. Discutăm de cifre, date concrete, comparaţie factuală. Şi e un argument enorm la o comparaţie între universităţi. V-aş recomanda să folosiţi exemplul domnului meu profesor.

Ei, şi acum ne întoarcem la punctul de la care am plecat:
“Universitatea din Bucureşti este una din cele mai importante instituţii de învăţământ superior din România.”
Ştiţi ce? Toate facultăţile zic asta. E evident că o universitate cu foarte multe facultăţi, cu istoric enorm, cu foarte multe cadre didactice, cu actuali profesori care au absolvit facultatea, cu dotări de excepţie, ei bine e evident că e o facultate importantă. E imposibil să nu fie. Dar la fel de importante sunt şi restul universităţilor mari din România. Ce aveţi nevoie ca text este:
a. Un text care să fie propoziţie unică de vânzare – cu ce vă diferenţiaţi? Pot să fie absolvenţii – daţi o listă cu absolvenţi de top; Pot să fie mediile de bacalaureat ale candidaţilor; Pot să fie numărul de candidaţi pe loc; Pot să fie profesorii cu titlu de doctor; Pot să fie lucrările științifice publicate; Pot să fie parteneriatele unice (şi când spun Unice mă refer la alte parteneriate decât Google, care oferă servicii puţine, obţine reclamă multă şi ar face parteneriat cam cu oricine); Poate să fie un sondaj realizat la cerere de o instituţie de sondaje din România, pe care să îl finanţaţi dumneavoastră; Apoi există tot felul de topuri în România – vedeţi Topul Universităţilor Curate; Undeva, în toate cifrele, statisticile şi datele seci, există o informaţie care poate fi prezentată care să fie propoziţia unică de vânzare; Am văzut textul “Sondajul efectuat anul trecut de cunoscuta publicaţie The Times Higher Education Supplement, plasa instituţia noastră academică între primele 500 ale lumii, fiind singura universitate din ţară prezentă în acest top internaţional de prestigiu.”, însă este insuficient promovat (puteţi să îl puneţi mai în faţă, poate fi chiar pe prima pagină); În plus, Internetul românesc vuieşte de informaţia din acest articol HotNews; Nu m-aş mândri că sunteţi în top 500 ţinând cont că în topuri mai prestigioase nicio universitate românească nu e în top 500; Am sesizat că textul nu prezintă poziţia pe care a ocupat-o universitatea; Curios, am făcut un research şi am găsit pagina topuniversities.com ; Conform acelei pagini, în 2008 nu v-aţi mai plasat în top 500, iar în 2007 şi 2006 aţi fost în ultimele 100 de universităţi din top (nu e tocmai măgulitor); Informaţia de pe site este oricum înşelătoare când afirmă că sondajul a fost realizat “anul trecut”, deşi vă referiţi probabil la anul 2007; În fine, afirmaţia “Suntem undeva pe poziţia 4-500, şi nicio altă universitate din România nu mai e acolo” nu e foarte laudativă; Sunteţi mai buni ca alţii din România, dar în lume sunt 400 de alegeri mai bune;
Apoi, cifrele cu care vă mândriţi în pagină sunt de cantitate:
“22 programe de scurtă durată, peste 75 de programe de lungă durată, 12 programe în forma de învăţământ deschis şi la distanţă, peste 120 programe de masterat, peste 50 programe de doctorat”
Din partea mea, daca aveţi 10 locuri la un program masterat şi acelaşi buget al Universităţii, eu aş veni mai degrabă la dumneavoastră, decât să împart programul cu alţi masteranzi de la 120 de programe de masterat; Mi se pare o afirmaţie negativă – “Număr mare de studenţi”;
b. Un text care să fie propoziţie unică de valoare; Ce câştig eu dacă devin student la dumneavoastră? Cu ce momiţi? Ziceţi-mi aici de oportunităţi după absolvire, reţea de contacte, dotări (iar când ziceţi că aveţi un laborator, specificaţi că e folosit doar de facultatea X şi Y; dacă ziceţi că aveţi bază sportivă, specificaţi judeţul în care e disponibilă; dacă aveţi rezultate în cercetare specificaţi domeniile), profesori de top (unde top poate fi şi un top al celor mai sexy intelectuali realizat de Academia Caţavencu, dar şi un top al lucrărilor științifice publicate), facilităţi de a locui în Bucureşti în cămin, transformarea personalităţii pe planuri multiple – de specificat că schimbarea o să fie în bine, nu e neapărat de la sine înţeles (planurile pot fi: cultură, abilitate de analiză, etică, dezvoltare personală);

Greşeli de gramatică şi asemenea în prima pagina din secţiunea Despre noi (aşadar, o pagină importantă a site-ului):
a. Virgulă între subiect şi predicat: “Sondajul efectuat anul trecut de cunoscuta publicaţie The Times Higher Education Supplement, plasa”;
b. membri cu doi de “i”: “profesori şi cercetători la majoritatea marilor universităţi ale lumii, membrii ai Academiei Române”;
c. Fără virgulă înainte de “etc.”: “înalţi prelaţi etc.”;
d. “majoritate ţărilor lumii”;
e. Fără prepoziția “de”: “circa o sută contracte”;
f. Lipsă virgulă: “Anual peste 1000 de studenţi”;
g. Fără virgulă înainte de “care”: “este iniţiatoarea unor măsuri importante de reformă şi dezvoltare a învăţământului superior care au fost preluate”;
h. “cunoscuta publicaţie The Times Higher Education Supplement” – Numele publicaţiei este scris fără ghilimele sau litere italice;

B. Home > Studii > ADMITERE > ARHIVA ADMITERE > Admitere 2006 > Domenii de licenta, numar de locuri, probe de concurs si sesiunea de admitere > FACULTATEA DE ADMINISTRAŢIE SI AFACERI
1. Sunt multe texte cu bold, ceea ce e mai puţin util, aş reduce ponderea acestor texte;
2. Tabelul e greşit formatat (nu e evident care e titlul unei coloane, care e rândul, etc.); Mi se pare un tabel introdus cu copy & paste, neglijent;
3. În pagină nu se explică ce este IFR;
4. Textul “Tel:312.49.31” arată, optim, aşa:
“Telefon:[spaţiuaici!]021-312.49.31” sau, chiar,
“Telefon: (+4) 021-312.49.31”
5. În pagină este prezentat un link: “http://www.unibuc.ro/ro/fac_fad_ro”; Nu sunt informat unde duce linkul şi de ce aş face click pe el;
6. La sfârşitul paginii nu există un text de genul “pasul următor”; Ce ar trebui să fac după ce citesc textul? Să contactez universitatea, să caut în site, să întreb studenţii care au absolvit cursul?
7. Pagina nu are un titlu; În mod normal, când sunt într-o altă pagină decât homepage-ul, ar trebui să am un titlu al paginii; Nu îl pot identifica (există o grafică cu “Studii”, dar titlul dorit al paginii – “Facultatea  de  Administraţie si Afaceri” – nu apare în pagină;
8. Pe mine m-ar interesa mai degrabă decât numărul de locuri date despre persoanele admise – ce medie de bacalaureat au avut, care au fost notele de intrare, care au fost subiectele din anii respectiv (şi pe baza lor să îmi dau seama ce aş fi făcut eu la examen şi să compar cu notele ultimului intrat); M-ar fi interesat şi cine a primit bursă în anul respectiv, şi iarăşi nişte informaţii despre notele ultimei persoane cu bursă; Aş fi vrut să ştiu câţi dintre studenţi au promovat primul an; M-ar fi interesat informaţii despre prezenţa la cursuri (doar numere, nu nume, dacă sunt date private), şi informaţii despre prezenţa la examene, notele – fără nume – date la examene, numărul studenţilor cazaţi în cămine, grupul de discuţii Yahoo! al celor din anul respectiv (să vedeţi cum i-aş bate la cap să îmi dea informaţii), o pagină pe reţele sociale a celor din anul respectiv, pagini găzduite pe site-ul universităţii ale studenţilor;
9. De remarcat şi numărul de click-uri din homepage până la pagina curentă; Mie personal mi se pare foarte mare (6 click-uri);

C. Home > Cercetare > Consiliul Ştiinţific al Universităţii din Bucureşti
1. Primul link din pagină, către fişierul Statut_CS_UB.doc, nu funcţionează; Există instrumente care verifică toate linkurile unui site, să vadă dacă linkurile funcţionează; Evident, nu folosiţi aşa ceva;
2. Mesajul de eroare obţinut dacă încerc să accesez Statut_CS_UB.doc este unul criptic, în limba engleză, care nu îmi oferă nicio opţiune de navigare în site; O persoană care primeşte pe Yahoo! Messenger un link către fişierul menţionat, încearcă să îl acceseze şi primeşte mesajul de eroare respectiv, foarte probabil vă părăsi site-ul definitiv; Nu are niciun buton, niciun link, nici nu ştie bine pe ce site a intrat (numele unibuc nu e foarte descriptiv); Ar putea modifica URL-ul să lase doar prima parte (http://www.unibuc.ro/) şi să ajungă astfel la homepage, dar mulţi începători nu ar şti să facă asta şi ar fi blocaţi; Mult mai bine ar fi fost dacă mesajul de eroare ar fi spus un text în limba română (“Nu găsesc fişierul”) şi mi-ar fi oferit sugestii:
a. Linkuri către pagina principală şi principalele pagini ale site-ului;
b. Link către harta site-ului (o pagină cu linkuri către toate paginile site-ului);
c. O funcţie de căutare în site;
d. O secţiune cu linkuri frecvent accesate în ultimele 30 de zile pe site-ul Unibuc.ro;

D. Home > Organizarea Universităţii > Directia Secretariat General > Biroul Doctorate
1. Nu îmi vine să cred că există acest text: “Sediu  p.cam. 107”; În ce clădire e sediul? Cea de la adresă? De unde ştiu asta? Ce înseamnă p.? Parter? De unde să ştiu asta? Ce înseamnă cam. şi de ce e necesar să prescurtaţi cuvântul camera? Dacă p = “parter” şi “cam.” = “cameră”, am două întrebări:
a. De ce cele două cuvinte nu sunt separate măcar prin spaţiu?
b. De ce cele două cuvinte nu sunt separate prin virgulă şi spaţiu?
2. Textul “Atribuţii: coordonarea şcolii doctorale, finalizarea studiilor doctorale” îmi arată că atribuţia Biroului Doctorate este să îşi finalizeze studiile doctorale;
3. Adresa de email “doctorat@ …” ar trebui să fie click-abilă; Când apăs pe ea, să mi se deschidă o pagină în care să pot trimite un email;

General
1. Textul “Universitatea din Bucureşti în topurile internaţionale …” şi continuarea acestuia ocupă foarte mult spaţiu vertical; Discutam aici despre un text vertical care nu încape, vertical, în 1000 de pixeli, ceea ce este foarte mult; Problema? Este mult text şi o coloana îngustă în care acesta este afișat; Soluţia? Prezentarea doar a unei sinteze a ştirii (fragmentul cel mai important) cu link către varianta completă;
2. Câteva cuvinte despre textele scrise cu majuscule; Istoric vorbind, textele scrise la maşina de scris aveau aceeaşi dimensiune şi, pentru a delimita titlurile, acestea Erau Scrise Cu Iniţială mare sau CHIAR CU MAJUSCULE; În prezent, pe Internet, nu e nicio nevoie să diferenţiem titlurile prin Iniţială Mare, astfel că aş renunţa la folosirea ei; Sunt soluţii mai atractive (bolduiri, culori, spaţieri, grafice); Iar în România Scrierea cu Majuscule e o practică puţin comună;
3. Observ următoarea diferenţă: Pe paginile site-ului există texte cu diacritice şi există texte fără diacritice; Chiar şi pe aceeaşi pagină există această diferență; Personal, mă deranjează;
4. TEXTELE CU CAPS LOCK SUNT DIFICIL DE CITIT şi aş renunţa la ele complet (vezi CONCURSUL DESCHIS PROGRAMELOR DE LICENŢĂ pe homepage);
5. Situaţie ideală: casetă de căutare în colţul din dreapta-sus; (majoritatea site-urilor au casetă de căutare în colţul din dreapta-sus)
Situaţia de pe site: link (nu casetă, doar link) către o pagină de căutare în colţul din stânga-jos; Link-ul mă trimite la două opţiuni, din care să aleg;
Desigur, varianta pe care v-o recomand este situaţia ideală, nu către cea prezentă pe site acum;
6. Situaţie ideală: Opţiunea de alegere a limbii să conţină textul “English language” alături de un steag, şi să fie în colţul din dreapta-sus al site-ului;
Situaţie prezentă: Există doar un steag situat în colţul din dreapta-jos;
7. Vă aflaţi, să zicem, la pagina aceasta; Faceţi click pe butonul de imprimare; La ce mă aştept? Pagina de imprimare va trebui să elimine toate textele inutile şi să nu adauge nimic în plus;
Ce obţin când fac click? Pagina pentru imprimare elimină meniurile şi toate textele inutile, afişează un font în format bun pentru imprimare şi în acelaşi timp adaugă în partea stângă un meniu foarte mare, complet nesolicitat;
8. În colţul din dreapta-jos al site-ului e un link pe care scrie “Visitor”; La ce să mă aştept când fac click pe el? La afişarea numărului de statistici? Nu, îmi apare o fereastră de login; Total neaşteptat; Plus că e text în limba engleză;
9. Pagina de login în site nu conţine opţiunea de reamintire parola, nu conţine opţiunea de creare cont, nu conţine informaţii despre cum îşi poate crea cineva, student chiar, cont, iar informaţiile din pagină şi mesajele ulterioare (click pe butonul de login) sunt, toate, în limba engleză;
10. Am o dilemă; Să pornim de la următoarele presupoziţii:
a. Multe din textele pe care le realizează o universitate au profil academic (texte academice, scrise pentru persoane capabile să înţeleagă limbaj științific);
b. O persoană care scrie academic poate avea dificultăţi să îşi adapteze limbajul;
c. Site-ul universităţii este accesat de persoane care au dificultăţi în a citi cu atenţie, plăcere şi interes un text în limbaj academic (studenţi, părinţi ai acestora, jurnalişti, oameni de rând), dar şi de oameni interesaţi de limbaj academic (oameni de ştiinţă, cercetători, profesori);
d. Un text scris în limbaj neacademic poate fi citit de oricine;
e. În prezent, site-ul Universităţii este scris mai degrabă în limbaj academic;
Ce aş face eu?
a. Pentru secţiunile adresate exclusiv studenţilor şi părinţilor aş renunţa la formulările pretenţioase, frazele lungi, folosirea timpului gerunziu şi a diatezei pasive, folosirea de fraze din multe propoziţii şi propoziţii lungi;
b. Pentru secţiunile de interes general aş analiza oportunitatea realizării unor texte mai uşor de înţeles, chiar daca ar scădea din imaginea academică;
11. “Site-uri afiliate” conţine o mulţime de linkuri, dintre care două au descriere; E evident că toate linkurile din pagină ar trebui să aibă descriere, sau niciunul;
12. Textul “Fondată în 1864” este excelent ca soluţie de promovare, cu o condiţie – să fie o situaţie dorită acea vechime, nu o situaţie impusă; Să mă explic:
a. Situaţie dorită e o clădire oricât de veche, dar dotată cu mobilier modern, cu tablă pe care nu se scrie cu cretă ci cu marker, cu proiector, cu laboratoare moderne;
b. Situaţie impusă este o universitate fondată în 1864, în care se pot găsi încă în amfiteatre table din anul … (completaţi!), în care există băi ce nu au fost renovate complet din anul …, în care calculatoarele cele mai vechi ce pot fi găsite nu sunt mai vechi de anul …, în care laboratorul de istorie conţine materiale realizate în medie, în ultimii … ani şi lista continuă;
Din vizitele mele în facultate, situaţia impusă e mai prezentă şi mai dureroasă decât situaţia dorită (vechime în clădire, noutate în dotări); Prin urmare, textul cu anul fondării are şi o notă negativă, cel puţin pentru mine – îmi aduce aminte că nu doar zidurile sunt vechi, ci şi tabla, băncile, cărţile;
13. Mie mi s-ar părea normal să existe pe orice pagină un telefon la care să pot suna, dar şi adresa fizică a Universităţii (în footer, partea de jos a site-ului);
14. Site-ul nu are nicio funcţie de adăugare comentarii; Este o informare seacă de la profesor şi instituţie la cititori;

________________
Tragem linia: Site-ul Universităţii Bucureşti este un site bine realizat, uşor de navigat, care poate fi îmbunătăţit.

Trimite pe WhatsAppEroare linkuri?

6 comentarii la „Review complex – site-ul Universităţii Bucureşti – Unibuc.ro”

  1. Credeam ca sunt singura pe care o deranjeaza o multime de astfel de “chestii marunte” :))

    Acum observatiile mele in ceea ce priveste review-ul:
    formatare:
    – nu sunt clar delimitate subpunctele => mi-ar placea sa vad putin spatiu intre 1 si 2, intre a si b (si asa mai departe…) sau macar numerotatea sa fie bolduita si/ sau intr-o culoare care sa mearga cu tema; cel putin mie mi s-ar parea mai usor de citit asa;
    – indentarea diferita a nivelelor ar fi un alt plus;
    punctuatie:
    – parca eu stiam ca dupa punct si virgula se incepe cu litera mica :-??
    – o mica virgula pierduta: facilităţi de a locui în Bucureşti în cămin, transformarea personalităţii
    inconsecventa:
    – in primul rand aici: Secţiunea alocată bannerelor este prea mare pentru gustul meu; În plus, banner-ele sunt chiar pe coloana centrală a primei pagini, în loc foarte vizibil; Aş căuta o soluţie mai discretă de afişare; – am vazut ca in general folosesti [cuvant din engleza, cam netraductibil]-[articol hotarat]; si eu procedez la fel, pun cratima; altii scriu legat; sincer, habar n-am cum e de fapt corect :-?? insa prefer sa vad ca nu se trece de la o forma la cealalta; mai ales ca aici sunt la un rand distanta;
    – chiar o chestie pe care o criticai mai jos la o pagina de-a lor (cunoscuta publicaţie The Times Higher Education Supplement” – Numele publicaţiei este scris fără ghilimele sau litere italice;): Secţiunea Apariţii Editoriale şi secţiunea Manifestări Ştiinţifice sunt prezente/ meniul din stânga (Despre noi, Studii, Cercetare, Organizarea Universităţii), – normal ca inteleg despre ce e vorba chiar si daca nu trec la tab-ul urmator unde am deschisa pagina, dar ar fi fost de preferat sa fie formatate altfel (sau macar sa fi folosit niste ghilimele… dar nu, nu ca aici Există pe homepage următoarele linkuri: “eBooks, UniBuc Classica, Asigurarea Calităţii”; unde eu sunt de parere ca ar fi trebuit sa fie fiecare in ghilimele)
    informatie insuficienta:
    – aici: vedeţi Topul Universităţilor Curate; – un link, o poza, ceva de genul asta? eu n-am auzit vreodata de topul asta (si da, am auzit de motoare da cautare, pot sa dau un search, nu ma doare mana, dar nu era vorba de asta), poate ca nu sunt singura => ar fi fost bun un link; in felul asta iesea si putin in evidenta, ca asa nu se diferentiaza cu nimic de restul textului;
    logica:
    – cred ca s-a strecurat un nu in plus aici: Situaţie impusă este o universitate fondată în 1864, în care se pot găsi încă în amfiteatre table din anul … (completaţi!), în care există băi ce nu au fost renovate complet din anul …, în care calculatoarele cele mai vechi ce pot fi găsite nu sunt mai vechi de anul …

    Astea ar fi observatiile referitoare la review. Chestii marunte, dar pe care n-am putut sa nu le observ. Insa este un review destul de complex pentru care meriti felicitari (*) . Ca si pentru blogul asta in general. Ca si pentru celalalt (Get a result now!). Subscribed. To both. And will recommend them to people who asked for interesting blogs to read.

    Acum o observatie legata de formularul de comentarii. In momentul in care dau click pe more>> ca sa vad toti “zambaretii” ;)) textul de sub butonul de Submit Comment se duce in jos in afara chenarului. Mai iese afara si in dreapta. Si “zambaretii” la fel, ies afara din chenar in partea dreapta. Astea se intampla indiferent de browser (Mozilla Firefox 3.5.2, Google Chrome 2.0.172.39, Internet Explorer 8.0.6001.18702).

    P.S. – E prima data cand comentez aici, nu stiu care taguri merg si care nu, daca pot sa editez comentariul sau nu si nu ar fi fost prea frumos din partea mea sa ma tin de experimente. Asa ca scuze pentru formatare.

  2. brontozaurel, mersi frumos de comentariu; E muncit serios la el şi mi-a făcut plăcere să îl citesc. Legat de feed-back: dacă X face ceva, Y îi dă feed-back, răspunsul lui X la feed-backul lui Y poate fi cel mult “mersi”, în niciun caz X nu îi dă feed-back feed-back-ului lui Y; Că de obicei se intră în justificări – “Am făcut aia pt. că …”. Şi pe Y prea puţin îl interesează feed-back-ul lui X la feed-back-ul lui, că sunt numai justificări. :)) În situaţia de faţă e mai de înţeles – tu eşti Z, şi dai lui Y feed-back. Îl primesc cu plăcere. :)

    Răspund la ce mi-ai scris:
    1. nu sunt clar delimitate subpunctele;
    (justificare, ce-ţi spuneam) Am gândit textul ca să fie citit tot odată, nu fragmentar; Nu să citească cineva punctul 3 şi apoi 22, ci să citească de la 1 la 22, în ordinea asta;
    2. indentarea diferita a nivelelor ar fi un alt plus;
    Mi-ai dat o idee;
    3. parca eu stiam ca dupa punct si virgula se incepe cu litera mica :-??
    Ai dreptate, e corect ce zici; Dar, în continuare, voi scrie ca până acum; :P Estetic, mi se pare mai Ok cu literă mare după punct şi virgulă; Iar punctul n-are sens; Şi fiind o enumerare, e mai bine să pui punct şi virgulă decât punct;
    4. o mica virgula pierduta: facilităţi de a locui în Bucureşti în cămin, transformarea personalităţii
    Corectat, mersi;
    5. bannerelor şi banner-ele
    Dacă cuvântul e tradus în română, se poate pune fără cratimă, dacă nu a fost acceptat în DEX, e bine să pui cratimă, am corectat eroarea mea;
    6. eu sunt de parere ca ar fi trebuit sa fie fiecare in ghilimele;
    Corect, am pus;
    7. vedeţi Topul Universităţilor Curate – un link;
    Am pus link, însă cititorii cel mai interesat de feed-back-ul meu, cei care se ocupă de site, probabil ştiu asta; (justificare)
    8. Nu-ul din propoziţia enunţată de tine are sens, aşa că l-am lăsat acolo; :P

    Mersi că mă citeşti, mă bucură să aud asta. Mai am un blog, mai tehnic:
    https://olivian.ro/

    O să scriu în lunile următoare un mesaj luuuuuung (cum îmi plac mie) despre cum să cauţi pe Internet.

    Legat de temă şi emoticoane, o să schimb tema cu una concepută de mine când voi avea timp liber să fac asta, dar încă n-am.

    În concluzie, îţi foarte mulţumesc pentru feed-back-ul la feed-back :) şi, când voi scrie, mă voi gândi că mă citeşte un mic brontozaur. :)

Lasă un comentariu

Reguli pentru cei care lasă comentarii »

Puteți folosi Gravatar pentru a adăuga avatar (imagine comentarii).