TLD-urile (top level domain – partea finală a domeniului – .com / .net / .edu / .fr / .ro / .co.uk / .website sau altceva) contează extrem de puțin spre deloc pentru SEO.
Cât contează? Părerile sunt împărțite:
- Matt Cutts de la Google zice că nu contează deloc:
- Dacă te apuci să citești în online, vei găsi probabil răspunsuri de tipul “nu contează aproape deloc” (sub 1, aproape de zero), până la cel mult, “contează, dar contează foarte foarte puțin ceva ce nu e edu sau gov” (pe la 1).
Ce contează însă, și contează extrem de mult, este:
- Cât de tentat e cineva să dea link și
- Cât de ușor îi este cuiva să tasteze adresa ta din memorie, sau auzită la telefon, sau văzută pe un banner.
În opinia mea, un domeniu de tipul delicio.us nu e de actualitate. Google însuși are goo.gl youtu.be. Twitter are t.co și lista continuă.
Dar, în general, site-urile mari nu merg pe altceva decât pe .com.
Am cumpărat un site cu extensia “.website” și degetele refuzau să scrie domeniulj. Era ceva în nereuglă să scrii așa domeniu.
Câteva resurse:
- SEO for new TLDs – What will the Impact Be? | Radical Search BlogOnline Marketing Blog from Radical
- Domains – SEO Best Practices – Moz: “Top-level domains (like .com) are the extensions associated with domain names. For best ranking results, avoid uncommon top-level domains (TLDs). Like hyphens, TLDs such as .info, .cc, .ws, and .name are spam indicators.”
- What’s The Real Value Of Local TLDs For SEO?