Impactul unui TLD (de tip .com / .net / .edu / .fr / .ro / .co.uk / .website etc.) în SEO

TLD-urile (top level domain – partea finală a domeniului – .com / .net / .edu / .fr / .ro / .co.uk / .website sau altceva) contează extrem de puțin spre deloc pentru SEO.

Cât contează? Părerile sunt împărțite:

  • Matt Cutts de la Google zice că nu contează deloc:

  • Dacă te apuci să citești în online, vei găsi probabil răspunsuri de tipul “nu contează aproape deloc” (sub 1, aproape de zero), până la cel mult, “contează, dar contează foarte foarte puțin ceva ce nu e edu sau gov” (pe la 1).

Ce contează însă, și contează extrem de mult, este:

  • Cât de tentat e cineva să dea link și
  • Cât de ușor îi este cuiva să tasteze adresa ta din memorie, sau auzită la telefon, sau văzută pe un banner.

În opinia mea, un domeniu de tipul delicio.us nu e de actualitate. Google însuși are goo.gl youtu.be. Twitter are t.co și lista continuă.

Dar, în general, site-urile mari nu merg pe altceva decât pe .com.

Am cumpărat un site cu extensia “.website” și degetele refuzau să scrie domeniulj. Era ceva în nereuglă să scrii așa domeniu.

Câteva resurse:

Chris Silva - TLD Globe, https://flic.kr/p/useDx
Chris Silva – TLD Globe, https://flic.kr/p/useDx

I am a Digital Marketing Manager for The KPI Institute. My expertise is in SEO (Search Engine Optimization) / UX (user experience) / WordPress. Co-founder of lumeaseoppc.ro (series of events on SEO & PPC) and cetd.ro (Book on branding for MDs). On a personal level, I like self-development - events, sports, healthy living, volunteering, reading, watching movies, listening to music.

No comments yet.

Leave a comment

Your email address will not be published.