Discut în acest mesaj despre TaskWriter, un site construit pe principiul GTD (Getting Things Done – să duci lucrurile la bun sfârşit).
Ce îmi place:
a. Grafica Gmail-like e demenţială;
b. Logoul arată bine;
c. Foarte bine că pot exporta datele în multe formate;
d. Apreciez că pagina de contact e la obiect, să trimit un mesaj e un task pe care îl pot face uşor;
e. Faptul că pot sorta prin drag & drop e demenţial;
Ce aş face eu mai bine?
a. Când am ales opţiunea de creare cont, am fost dus la o pagină care cerea doar email şi parola de două ori; Ei bine, în acea situaţie, nu am înţeles foarte clar ce vrea sistemul de la mine şi anume că aşa îmi fac contul; Ideea e că, din punct de vedere grafic, site-ul arăta mai degrabă că mă îndeamnă să mă loghez;
b. Legat de snippet-urile cu galben – aş prefera să nu fie bazate pe o funcţie, astfel că dacă apăs pe săgeata dreapta de 10 ori să nu văd random nişte tips, ci să văd 10 snippet-uri în ordine;
c. Fontul mi se pare prea mic;
d. Deşi arată bine, logo-ul nu are o semnificaţie clară pentru mine; Cu alte cuvinte – “Ce-i aia?”; :)
e. Eu personal aş aprecia dacă s-ar putea automatiza back-up-ul; Adică în fiecare zi, la ora X, să trimiteţi voi automat un back-up al datelor la o adresă de-a mea de email; Fac un filtru care arhivează acele emailuri şi pot sta liniştit, datele sunt în două locuri;
f. Numele “Task Writer” îmi spune prea puţine; Nu e rău, dar nu e nici catchy; Un fel de “Business Standard” al taskurilor;
g. Nu văd o funcţie de help pe fiecare pagină a site-ului şi m-aş aştepta să existe aşa ceva; Unele funcţii au un mini help, dar aş prefera să existe la toate aşa ceva;
h. La pagina de plan curent, textul “upgrade YOUR PLAN” (e pe două rânduri) poate fi citit ca şi cum ar fi pe un singur rând; Aş redenumi “Your plan” în “Current plan”;
i. Pe pagina de contact mă aştept şi la alte metode de contact decât un formular de contact; Aş vrea să am un email, telefon, adresă, nume persoane de contact;
j. Homepage-ul e aranjat un pic haotic; Toate textele sunt mari, totul te îndeamnă să faci click;
k. Când m-am înscris mi-aţi cerut email şi parolă, acum la login văd că îmi cereţi nume utilizator; Păi care e? Plus că poziţionarea casetei total separat de cea de signup face lucrurile confuze pentru mine; Plus că butonul Free Sign up e total diferit de “Check Out Our Pro Plans”, care la rândul lui e diferit de logarea ca şi Guest; Desigur, sunt foarte confuz când văd atâtea opţiuni;
l. Nu aveţi funcţie de recuperare parolă;
m. Când completez numele, apoi mă duc să completez parola, apoi vreau să corectez ceva la numele deja introdus, voi îmi ştergeţi tot ce am scris în câmpul Nume;
n. În modul de vizualizare Lite, mă aştept ca linkurile din partea de sus a paginii să fie în partea dreaptă;
o. Loading time mi se pare prea mare; Aştept prea mult să se încarce o interfaţă;
p. După ce mă loghez, nu îmi scrie numele de utilizator în colţul din dreapta-sus;
q. M-aş aştepta să aveţi o mantra, o propoziţie-cheie;
r. Simbolul de “Quick task” nu mi se pare că ar trebui să fie semnul plus, ci un semn care să se refere la viteză; (în prezent se referă la acţiunea de a adăuga)
s. Mi-ar fi utile nişte statistici, grafice, tabele;
t. Aş vrea ca dacă îndeplinesc bine n taskuri să primesc un bonus; Eventual vă dau vouă un dolar în fiecare lună şi la sfârşitul anului, dacă sunt mulţumit de progresul meu, voi îmi daţi un cadou de 10$;
u. M-ar interesa o pagină cu cerinţe de sistem; Folosiţi Ajax intens, aşa că aveţi asemenea cerinţe; Care sunt ele?
v. În Firefox, pagina de dashboard are pe sistemul meu un scroll foaaaaarte lung, deşi e doar o pagină albă;
x. Mi-ar prinde bine să îmi ziceţi data calendaristică de azi;
y. Nu am găsit funcţia de schimbare a adresei de email;
z. Voi ziceţi export ca OpenOffice, dar e ca şi cum aţi zice export ca Microsoft Office, în loc să ziceţi export ca Microsoft Word; Corect ar fi export ca Open Office Calc;
________________
Tragem linia: TaskWriter e una din cele mai bune aplicaţii web pe care le-am văzut, şi vă recomand să aruncaţi un ochi peste varianta free a site-ului, mi se pare bine realizat.
Hey, multumim pentru review ! :)
Sunt o serie de observatii foarte pertinente si utile mai sus, voi incerca sa ofer mai jos cateva comentarii :
a, j – observatii absolut corecte, avem in plan o regandire a homepage-ului curand
e – chiar avem aceasta functionalitate in dezvoltare de ceva timp :). O vom avea gata destul de curand.
h – fixat
k – fixat prima parte
m – fixat
q – “Get Things Done Your Way” :)
t – foarte foarte misto ideea. Ne vom gandi la ea.
z – fixat
Pentru restul avem nevoie de mai multe analiza.
Multumesc inca o data !
Viorel
Cu plăcere, m-aţi impresionat cu viteza cu care aţi aplicat lucrurile. :)
salut , poti sa faci un re-view blogului meu http://ianculescul.blogspot.com/ ?
Vezi te rog
https://olivian.ro/2009/05/ce-poti-sa-imi-oferi-in-schimbul-unui-review/
am citit si iti pun link sau post despre site-ul X , ce vrei tu ..
eu ti-am pus si link cu blogul asta pe site
Buna Cristi, Ok, fac review, nu foarte curand, dar il fac. :)
ok , ms
in cate zile mi-ai face re-view?
Review-ul imi ia cam o ora-doua, dar am alte review-uri inaintea ta de facut. Ca sa iti dau un termen: maxim 3 saptamani cum suna?
eu as vrea sa imi faci cat mai repede posibil , dar e bine si asa, decat deloc
Super! :)