Folosire stop words din punct de vedere SEO

Mai jos, discut despre stop words (cuvinte precum prepoziții “de, la, în”, sau conjuncții “și, dar, sau”), care sunt niște elemente care consumă, prin folosirea lor, niște spații în texte (un text ca “Cadouri pentru copii” e un text mai lung decât “Cadouri copii”), dar acel spațiu folosit poate fi uneori util pentru Google, alteori nu. Încerc în articolul de față să lămuresc, prin folosirea unor resurse online, dacă pentru SEO e de preferat să folosești stop words (cuvinte de oprit), atât în texte precum title, h1, meta description, conținut, dar și în URL-uri.

Ce sunt stop words?
Notă: articolul de mai jos spune că ar trebui eliminate stop words, doar dacă nu afectează sensul unei propoziții. Eu v-aș recomanda să fiți foarte grijulii când eliminați stop words. Dacă vreți exemple de stopwords, în limba engleză:

“Articles: For example – The, a, an
Auxiliary Verbs: For example – Have, Be, Do
Particles: For example – Around, Away, If, Thus
Prepositions: For example – Of, On, in, that
Pronouns: For example – He, Her, Which, Them
Conjunctions: For example – But, And
Adjectives: For example – faster, Scariest”

Stop Words in SEO – Effects In Search Engine Optimization

O listă detaliată: Online SEO Guide: Google Stop Words – A Comprehensive List Of Words Google Ignores
Notă: eu nu consider că cuvintele din lista respectivă sunt ignorate, dar puteți avea un reper despre ce ar putea fi stop words.

Listă prepoziții în limba română »

Listă conjuncții în limba română »

Când sunt realmente utile stop words?

“As complicated as it may sound is as simple as this: take a look at this two elements that may be searched by a user: “Matrix” and “The Matrix.”

One is a math concept, and the other is an epic movie.”

SEO Stop Words: The Definitive Guide (April 2020) – CSEO

Este în regulă să folosești stop words în titluri, h1 și texte site?

Notă – când spun “h1”, mă refer mai putin la “trebuie să ai un titlu al paginii de forma <h1>Titlu pagină</h1>”, cât la un titlu al paginii scris cu font mare, poate fi un <h2> / <h3>, poate fi un <div>, poate fi un <span>, scrise cu fonturi mari, e mai puțin important dacă scrii <h1> sau ai un <span> cu font mare. Dar, pentru ușurință, spun <h1>, deși tagul efectiv nu îl consider obligatoriu, ajută extrem de puțin la SEO.

“The conclusion to all this Google mumbo-jumbo is that you’re probably already doing a great job of copywriting. If you have error-free copy that competently discusses a topic in-depth with a unique voice and perspective, you are already doing your part to optimize your content for search.”

SEO for Copywriters: Key ranking factors to watch out for

 

“Your h1 should have keywords and should be relevant for the user — generally it is one of the first things a visitor will see when landing on your page. You want your page and h1 to be relevant and readable for the visitor.”
The word “in” between 2 keywords influence on SEO | SEO Q&A | Moz

 

“In conclusion, it’s ok to use stop words when necessary to add meaning, to be grammatically correct, and/or to target a longtail keyword in which a stop word appears.”
Should You Avoid Stop Words for SEO? – THAT Agency

 

“Google and search engines are phenomenal at topic association and reading the important aspects of what you are saying in your titles and content. If something reads better to your eyes and ears, but most importantly, your audience’s eyes and ears, then go with that – remember, users will type in search how they speak naturally – they won’t type like a search engine. Google and other search engines will catch up. Don’t write for SEO, write for the user.”
Stop Words and keyword optimization | SEO Q&A | Moz

 

Pentru URL-uri

(strict despre URL-uri, nu depre title-uri)
“Typically you want to minimize url length by removing stop words, prepositions, etc. unless they are creating value within the URL. e.g. bunny-on-stool vs. bunny-stool”

Are the prepositions and separate letters in URL bad for website optimization? | SEO Q&A | Moz

 

(tot despre URL-uri)
“Words like “and” or “the” are just distractions and can be stripped out of the URL altogether. Just as users can understand what a topic is about without these short words, Google will derive all the meaning it requires too.”

The Ultimate Guide for an SEO-Friendly URL Structure

 

 

(pentru URL-uri, exemplu concret cu e bine și ce e mai puțin bine)
“Let’s pretend for a moment that you went out on Saturday night to a bar called Hacker Bar, this should look something like this:
/night-out-at-hacker-bar-september-2017/ GOOD
/hacker-bar-images-september-2017/ GOOD
/hacker-bar-september-2017/ GOOD
/hacker-bar-images/ GOOD
/pictures-of-me-having-a-night-out-at-hacker-bar-back-in-september-2017/ POINTLESS”
Should stop words such as “and” and “in” be omitted from URLs for SEO? – Webmasters Stack Exchange

 

(pentru URL-uri)
“Shorter URLs are, generally speaking, preferable. You don’t need to take this to the extreme, and if your URL is already less than 50-60 characters, don’t worry about it at all. But if you have URLs pushing 100+ characters, there’s probably an opportunity to rewrite them and gain value. ”
15 SEO Best Practices for Structuring URLs – Moz

 

Ca o concluzie, ce pot să vă zic că e mai important să mulțumești vizitatorul, decât să gândești ca Google.

Dacă scrii fără stop words pentru Google, ai un vizitator cu 5% mai iritat din cauză că pagina sună atipic, și nu face o acțiune pe care ar putea să o facă un utilizator fericit (să îți dea un link pe un site / forum / blog, să partajeze pe rețelele sociale, să revină pe site, să considere site-ul tău un brand de încredere), și un Google cu 2% mai fericit, ai pierdut. Te ajută mai mult un utilizator cu 5% mai fericit decât un Google cu 2% mai fericit.

Dacă ai un utilizator care e fericit, Google va fi fericit și el.

Mai e și faptul că, din ce știu, Google traduce textele ro-en, nu “înțelege” limba română, deci e mult mai slab la limba română ca în engleză. Prin urmare, aș scrie texte bune pentru vizitatori.

StacieBee - Words
StacieBee – Words, https://flic.kr/p/9LoUEG

2020.05.20: Ca să înțelegeți de ce am preferat să fac un research în opiniile altora, și doar din ele să trag concluzii, mai degrabă decât să îmi exprim eu părerea, vedeți ce zice Seth Godin:

“Knowing what others who have come before have done (and having successfully done it yourself) is demonstrably more effective than simply acting as if your opinion matters. Whether you’re dealing a lawsuit, cancer or a sous vide machine, you’re better off talking with someone who has earned their experience.”

“I’ve dealt with this before” | Seth’s Blog.

2 comentarii la „Folosire stop words din punct de vedere SEO”

  1. Salut, aș vrea să-ți spun că în opinia mea nu ai pus bine problema. Nu te supăra, așa cred eu, așa am învățat, așa lucrez, asta este convingerea mea. Adică eu nu aș fi pus în discuție rolul prepozițiilor, ele au rostul de a face un text inteligibil. De a nu crea confuzii. Prin reducerea fericirii unui cititor cu 5%, cum spui, deși mărturisesc că nu am reținut de unde rezultă valoarea de 5%, pierzi mai mult decât ceva ce nu e al tău, respectiv ușurința de a citi. Cam la fel cu folosirea diacriticelor. Adică omul nu va înțelege, va fi cum spui, mai bine să scrii texte inteligibile. Nu fac sofisme, dar nu era cazul de a pune în discuție utilitatea prepozițiilor. Asta este una. A doua ar fi că Google se folosește de structura ierarhică pe care o dau h1, h2, h3 și care nu pot fi asimilate în niciun fel cu span-ul… să faci un text mai mare, mai gros, mai vizibil. Căci structura ierarhică a unui text, respectiv de la h1,la h2… etc dă și ea o inteligibilitate anume. Or, pe acest lucru se bazează și ierarhizarea în SERP. (Nu știu ce proproție, desgur că nu am idee cât este de important…) În mod sigur să folosești în loc de h-uri span este mai răupentru SEO. Sunt convins de asta. Eu fac și mută corectură pe text, pot să spun că am observat influențe, repet, nu-mi dau seama cât de mult dar sunt importante titlurile. Sper să nu te superi și să înțelegi că este un alt punct de vedere.

  2. Salut, Matei,

    Îți mulțumesc frumos pentru comentariu, e binevenit, detaliat, și bine scris. Îți sunt recunoscător pentru el!

    #1
    “reducerea fericirii unui cititor cu 5%, cum spui, deși mărturisesc că nu am reținut de unde rezultă valoarea de 5%”
    = Acest text, cu 5%, vine în secțiunea concluzii, sunt concluziile mele personale, și am dat o cifră de forma unei aproximări, în scopul de a face textul mai clar. Nu am măsurat acea cifră, consideram că este clar asta, dar se pare că nu a fost.

    #2
    “nu era cazul de a pune în discuție utilitatea prepozițiilor”
    = Articolul de față e o punere cap-la-cap a unor informații strânse de pe net din surse OK. Discuția a pornit de la o nevoie reală, am avut nevoia să fac documentarea aceasta, și dacă tot am făcut-o, am pus-o online.
    Dacă nu consideri utilă dezbaterea asta, e alegerea ta, dar multe din linkurile de mai sus dezbat asta, unii zic da, alții zic nu, dar toți consideră că e utilă dezbaterea în sine.
    Repet, dilema pe care am avut-o a fost de la un caz concret, și am făcut cercetarea ca să răspund dilemei cuiva.
    Te felicit că nu ai astfel de dileme, alții, și în România și de aiurea, au. :)

    #3
    “Cam la fel cu folosirea diacriticelor. Adică omul nu va înțelege, va fi cum spui, mai bine să scrii texte inteligibile.”
    = Nu sunt de acord aici. :) Vezi:
    https://olivian.ro/diacritics/

    #4
    “În mod sigur să folosești în loc de h-uri span este mai răupentru SEO.”
    = Vezi:
    https://moz.com/blog/whiteboard-friday-the-biggest-seo-mistakes-seomoz-has-ever-made
    “Recommending People Use H1 Tags with Keywords
    This mistake is a little bit more subtle. For years, SEOmoz recommended including keywords in the H1 of pages. After we started doing formal machine learning correlation tests we found out that this tactic didn’t actually help very much at all (including the keywords in normal text in bigger fonts worked essentially the same).”

    https://moz.com/blog/h1-seo-experiment
    “What’s it all mean? While it’s a good idea to keep adhering to H1 “best practices” for a number of reasons, Google will more than likely figure things out — as our experiment showed — if you fail to follow strict H1 guidelines. ”

    Cei de la Moz se pare că nu sunt așa de siguri. Eu nu zic să nu folosești h1, să le eviți, dacă faci un site nou, fă un site cu h1. Eu zic doar să nu te stresezi prea mult cu asta, și dacă ai span cu font mare, e OKish și pentru Google. Dacă vrei să îl schimbi, da, e posibil să ai un mic beneficiu, am menționat asta, dar siguranța cu care scrii tu că Google se uită la acest aspect la mine lipsește. Redau ce am zis:

    “Notă – când spun “h1”, mă refer mai putin la “trebuie să ai un titlu al paginii de forma «h1»Titlu pagină«/h1»”, cât la un titlu al paginii scris cu font mare, poate fi un «h2» / «h3», poate fi un «div», poate fi un «span», scrise cu fonturi mari, e mai puțin important dacă scrii «h1» sau ai un «span» cu font mare. Dar, pentru ușurință, spun «h1», deși tagul efectiv nu îl consider obligatoriu, ajută extrem de puțin la SEO.”

    #5
    “repet, nu-mi dau seama cât de mult dar sunt importante titlurile”
    = Poate folosești «title», «h1» similar – atunci contează mult.
    Evident că contează titlul unei pagini, evident că contează textul cel mai mare din pagină sau ce pui în «title».
    Ce ziceam eu e că dacă ai «h1» scris cu font mare într-un «span», asta contează mai puțin.
    În principiu, da
    “Meta title tags are a major factor in helping search engines understand what your page is about, and they are the first impression many people have of your page.”
    https://moz.com/learn/seo/title-tag

    De acord cu tine. :)

Lasă un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.