Despre prețul prea mare pentru un SMS la emisiunea “Românii au talent”

Notă: Articolul curent este mai vechi de 10 ani de zile!

Românii au talent” s-a încheiat. Adrian TUȚU este marele câștigător. Ce părare am însă eu despre afirmația “costul unui SMS la emisiune a fost nesimțit“?

Nu înțeleg însă cum un preț pe SMS poate fi nesimțit. E ca și cum Pro TV are o datorie să stabilească un preț / SMS adaptat realităților României. De ce ar face asta? Pro TV e o entitate axată pe profit. Ăsta e scopul ei. Dacă Pro TV a tras concluzia că un preț mai mare decât media tipică a SMS-urilor pe care le poți întâlni în mod curent la emisiuni de acest gen le aduce un profit mai mare, de ce nu?

E pură economie – cer un preț care să îmi maximizeze profitul. Am făcut emisiunea pentru profit.

Privitorii nu au nicio obligație să voteze. A! Vrei să votezi? OK, noi îți cerem o taxă, pe care o afișăm public. Atât. E singura noastră responsabilitate.

Îmi pare rău, la sfârșitul zilei, pentru o corporație profitul este singurul criteriu (în niște limite legale, care nu au fost încălcate; morala și etica sunt în alt “film”).

Un nou argument (poate fi concatenat cu mesajul anterior):
Eu consider omul ca fiind o ființă perfect rațională. Dacă eu ofer unui om un măr cu 1.000 de euro, el poate zice da sau nu. Are abilitatea rațională de a lua o decizie.

Cu această logică, pot vinde orice produs la orice preț. Oamenii pot zice “Da” sau pot zice “Nu”.

În cazul de față e un aparent monopol – Pro TV e singura televiziune cu acest format de emisiune. Pe de altă parte, dorința de a vota e un lucru foarte abstract. La urma urmei, ai neapărată nevoie să te implici în spectacol? Poți trăi și funcționa foarte bine și fără acel vot. Nu e ca și cum singurul distribuitor al apei calde din oraș crește prețul. Poți trăi bine-mersi și fără un vot.

Eu văd oamenii ca în deplină abilitate să spună “Nu” și să refuze o ofertă ce li se pare nepotrivită.

Un argument de genul:
“cu atât mai mult cu cât afluenţa de voturi era garantată”
pică. Îmi pare rău, dacă eu vând mașini Ferrari la un preț considerat de alții ca fiind “nesimțit”, nu ar trebui să mă simt prost. Tu, ca și cumpărător, poți lua un Ferrari de la mine sau o [marcă ieftină oarecare] din altă parte. Nu te oblig să cumperi de la mine, dar dacă o faci, tu ești responsabil pentru alegerea făcută. Eu ți-am făcut o ofertă, tu zici da sau nu.
Dacă în cazul emisiunii, voturile erau garantate, îmi pare rău, nu am nicio milă față de acei oameni. Da, o reclamă la Ferrari va vinde niște produse, pe baza unor procese de manipulare a consumatorilor. Da, un show televizat, în virtutea unor procese de manipulare (îți place, te simți bine, te pune într-o stare) va putea vinde SMS-uri la prețuri considerate prohibitive. Dar e ceva firesc și normal.

Partajează pe WhatsApp

2 comentarii la „Despre prețul prea mare pentru un SMS la emisiunea “Românii au talent””

  1. Nimeni n-are vre-o obligatie fata cineva pana la urma, dar o parere poate sa aiba oricine. Asta e mai mult o constatare cu pretul “nesimtit de mare”.

  2. În acest sens, da, e logică afirmația. Pentru tine, ca individ, prețul poate fi cum vrei tu. Și albastru-cu-flori-roz, dacă asta ți se pare ție că e. :)

Lasă un comentariu

Puteți folosi Gravatar pentru a adăuga avatar (imagine comentarii).

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.