Ce setări specifice să faci într-un cont pe MailChimp?

Notă: Articolul curent este mai vechi de 10 ani de zile!

Să zicem că setezi pentru prima oară MailChimp; te uiți, setezi, ai un newsletter; la ce aspecte să te uiți însă neapărat?

A. Specific pentru campanie – când creezi campania

Alege o campanie obișnuită, regular, va satisface majoritatea gusturilor; în cazuri rare, vei dori să alegi o campanie doar text (e utilă pentru a trimite mailuri către consumatori care au clienți foarte vechi de email), sau o campanie de test A/B (ca să vezi care newsletter-e convertesc mai bine vizitatorii în clienți) sau, în fine, o listă de tip RSS către email (deși poți folosi și varianta de a trimite acest serviciu folosind FeedBurner);
regular ol’ campaign
Send a lovely HTML email along with a plain-text alternative version

default from name *
default reply-to email *

E bine să setezi astea, sunt importante (sunt numele de la care vine emailul și adresa de email la care să se răspundă);
Când faci o campanie, setează cu atenție name și adresa de reply, pentru că sunt elemente esențiale (dacă oamenii vor trimite un email, ajunge la adresa de reply to);

E foarte util să bifezi opțiunea
personalize the “To:” field
Când o persoană va primi mail de la tine, va fi de forma To: “Ion Ionescu” <ion@yahoo.com>; arată mult mai bine decât doar o simplă prezentare a emailului, fără alte opțiuni;

add Google Analytics™ tracking to all URLs
Dacă folosești Google Analytics, poți bifa opțiunea, îți permită să “legi” contul de MailChimp cu Google Analytics;

Connect your social networks to MailChimp to unlock some fancy email and reports features.
Setarea asta poate părea tentantă; e utilă însă doar dacă vrei să “legi” contul de email cu contul tău de Twitter și Facebook; dacă nu ai cont sau nu vrei să le legi, cel mai bine ignori setarea; dacă vrei să adaugi butoane de tipul “Trimite pe Facebook / Twitter”, ai alte opțiuni, această setare este strict pentru a conecta mai multe conturi;

B. Când creezi lista de nume cărora li se trimite emailul

Numele listei de emailuri e important, e folosit la unsubscribe, așadar când alegi un nume pentru o listă de emailuri, alege un nume relevant;

Sugestia mea este să bifați opțiunea de a trimite emailuri (email me at X when … people subscribe/ people unsubscribe)

De asemenea, alegeți:
auto-enhance list data
activate SocialPro

Mi se pare foarte utilă opțiunea, în special pentru opțiunea de a face o arhivă cu newsletter-ele; e o opțiune binevenită!

Nu uitați să faceți asta:
Remind people how they got on your list *
Este un lucru de bun simț să spuneți oamenilor cum s-au înscris pe listă (vezi final cu partea legală);

Încă un tip: la Lists => Design signup forms => Nume listă poți alege limba în care vrei să fie formularele de sign-up;

C. Când editezi emailul

Tradu pe cât posibil toate textele; chiar și texte de tipul:
“email not displaying correctly? view it in your browser.”
ar trebui să fie traduse; tradu tot ce poți; e ceva în engleză? Tradu-l!

În această direcție, e indicat ca atunci când îți completezi datele de contact, să fie în limba română, nu engleză;

Să zicem că editezi un mesaj de trimis ca newsletter și vrei să pui opțiuni speciale (să poată fi trimis pe Twitter sau Facebook); ca să pui asemenea opțiuni, alege o casetă în care dorești să adaugi opțiuni suplimentare, apasă edit și apoi fă click pe:
merge tag cheatsheet for list …
O să ai mai multe coduri, e suficient să pui codul respectiv în email și va fi înlocuit;

Codul pentru a trimite prin Facebook:
*|FACEBOOK:LIKE|*

Codul pentru a trimite prin Twitter:
*|TWITTER:TWEET|*

Sugestia mea este să alegeți opțiunea:
Forward to a friend
, vine standard în mai multe template-uri, arată foarte bine, și creează în mintea vizitatorului gândul că pot recomanda newsletter-ul mai departe; citește despre asta;

view past issues
e o opțiune foarte tare, de inclus ca link; la primul newsletter, opțiunea poate lipsi, dar pe viitor e bine să aveți acel link; gândiți-vă că pot vedea la newsletter-ul din martie 2011 cum arăta newsletter-ul din martie 2010; foarte util!

La un moment dat vei avea opțiunea de a edita newsletter-ul în format text:
Enter your plain-text message below
Sugestia mea este să îl editați cu atenție, este același newsletter, așa cum va fi afișat pe calculatoarele vechi, care folosesc clienți de email vechi; deși procentul utilizatorilor care au asemenea soluții de email este redus, puteți totuși acorda atenție acestui aspect;

D. Când trimiți emailul

Ai o opțiune foarte bună:
MonkeyRewards: A MailChimp affiliate link is included in your template footer.
Sugestia mea este să editați felul în care e afișat banner-ul standard din footer-ul emailurilor; MailChimp oferă mai multe badge-uri standard, afișați-l pe cel dorit;
Există o opțiune foarte utilă, “schedule delivery”; sugestia mea este să o activați, este utilă pentru a programa newsletter-ul pentru o anumită perioadă; puteți încerca luni dimineață sau marți dimineață; detalii;

E. Setările standard ale contului

Sugestia mea este să alegeți ora: GMT +2 și data: dd/mm/yyyy

F. Termeni și condiții

Când folosești MailChimp ai impresia că totul e gratuit și, prin urmare, poate, permis; dar nu e așa; în termenii și condițiile MailChimp se spune:
Tangible and confirmable proof in MailChimp terms means your subscribers have gone through a double opt-in process. Any other type of confirmation will generally result in issues. […] The question here is do you have either written or electronic proof that these people are willing to receive email from you? And if they did give you consent are they fully aware they will be receiving email about your product(s).

În plus – Oamenii trebuie să se fi înscris pe listă cel mai târziu acum 6 luni (să nu ai în listă oameni care s-au înscris acum 2 ani și cărora nu le-ai dat mail).

Așadar, atenție la îndeplinea acestor condiții – să ai o dovadă că oamenii s-au înscris la tine, dacă s-au înscris prin email să aibă dublă confirmare (adică o dată să se înscrie pe site, și apoi să confirme înscrierea făcând click într-un link pe email) și dacă s-au înscris de mai mult de 6 luni și nu le-ai dat niciun mail, șterge-i din listă; de asemenea, când oamenii se înscriu la tine, e bine să știe că se înscriu la newsletter, nu la altceva (să nu fie o listă pentru a trimite un mail de follow up și tu să le trimiți newsletter-e lunare);

G. Alte lucruri pe care le puteți face:

E de reținut:
We’ll clean bouncebacks from your list automatically. You won’t have to do a thing. Hard bounces are removed immediately. If a soft bounce is noted for a single campaign we have attempted to send the email at regular intervals for up to 3 days.

Cum adăugați un buton de tipul “Share on LinkedIn”? În primul rând, vă hotărâți dacă e un text de forma “Partajează pe LinkedIn” sau vreți un buton; dacă e text, scrieți-l și puneți linkul de aici; dacă e imagine, luați o imagine de aici (PrintScreen, apoi editare în editor grafic) și link ca mai sus;

Spor la MailChimp!

P.S. (2014.01.03): Recomand următorul subject line: *|RSSITEM:TITLE|* – NumeSite.ro (*|RSSFEED:DATE:Y/m/d|*) când faceți subject line-ul pentru campanii trimise automat RSS-To-Email.

De văzut și:

P.S., 2017.03.13: De reținut să înlocuiți   cu spațiu simplu în codul HTML, detalii aici: Clear Styles in Your Campaign | MailChimp.com: KB Article.

Partajează pe WhatsApp

48 de comentarii la „Ce setări specifice să faci într-un cont pe MailChimp?”

  1. Buna! Incerc de cateva zile sa fac o campanie pe mailchimp si nu intelg de ce campania facuta regular ajunge plain-text. Cand am trimis email de proba dupa pasul 3 am primit emailul cu tempate-ul ales de mine, iar cand am trimis campania am primit plain-text.

  2. Bună Stela,

    Nu am răspuns la întrebarea ta, nu știu.

    Ești sigură că la toți oamenii a ajuns în plain text?

    Când mergi la campanie și dai view report, îți arată și plain text și și original html code? Dacă da, poate ai tu o problemă cu clientul de email.

    Poți întreba pe forumul MailChimp despre asta.

  3. Am rezolvat problema, era bifata o setare chiar la inceputul crearii campaniei, in partea de jos. Am renuntat la acea optiune si s-a rezolvat. Multumesc mult pentru acest articol. M-a ajutat mult.

  4. Salut. Am gasit acest serviciu. Cautam o solutie sa-mi tin clientii aproape. Pana acum am folosit o optiune de newsletter de la hosting, insa nu o mai pot folosi. Am 5 000 de clienti carora vreau sa le trimit mesaje. Intrebarea este: pot introduce adresele lor in mailchimo, fara a fi nevoie sa fie confirmate? Mesajele mele vor ajunge la ei in imbox?

  5. Salut Cătălin,

    1. Da, poți introduce adresele în MailChimp fără confirmare.

    2. Din păcate, varianta free e doar pentru 2.000 de adrese, va trebui să ai un abonament (nu mi se pare scump, dar, da, va trebui să plătești) pentru 5.000 de adrese.

    3. Pot să îți garantez că mesajele vor ajunge mai des în Inbox dacă le trimiți prin MC, decât dacă le trimiți dintr-un cont personal, prin Outlook sau prin Mass emailing. În general, mesajele ajung în Inbox. Nu cred că rata e 100%, dar e mai mare decât o soluție improvizată.

    Succes.

  6. Inca o intrebare.

    Nu pot creea 2 grupuri, a cate 2 000 fiecare pentru a trimite gratuit mesaje. Eventual as putea sa rulez membrii grupului?

  7. Bună Cătălin,

    Legat de crearea a două grupuri:
    Da, poți face asemenea șmecherii și în principiu MailChimp nu se vor prinde.

    Dacă se prind însă de șmecheria ta, riști să pierzi contul.

    Legat de “am 2.000, apoi șterg, apoi pun 2.000, apoi iar șterg, apoi pun iar 2.000”.
    Nu sunt 100% sigur de asta, dar din ce știu, când ștergi nu se pierde contorizarea. Adică ai adăugat 2.000 și ai șters 2.000, înseamnă că ai 2.000, nu 0. Nu sunt 100% sigur, și e puțin ilogic ce zic aici.

    Eu te-aș sfătui:
    a. Să plătești.
    b. Dacă nu vrei să plătești, e OK să mergi pe două trei newsletter-e diferite.
    c. Ai și alternativa să cauți alte servicii, cu limite ceva mai flexibile.

    Încă o chestie – dacă ai 4.000 de oameni, și 10% din ei dau unsubscribe, adică nu s-au abonat conștient la newsletter și acum nu știu cum să iasă mai repede, MailChimp te va bana. Trebuie să ai o bază de date cu 4.000 de oameni care ți-au zis clar că vor newsletter-e de la tine.

    Am lucrat în trecut cu un client cu o bază de date de 1.000 de oameni care n-a avut probleme, deși nu se abonaseră.

    Dar am și un client cu ceva gen 3.000 de mailuri, majoritatea (chestia e – nu toate) strânse corect, prin formular, și căruia i-au șters contul după primul sau al doilea newsletter, că au fost mulți care au dat unsubscribe.

    Cu tot ce am scris mai sus, tot aș folosi MailChimp, garanția că mailurile ajung în Inbox e importantă pentru mine.

  8. In primul rand mult respect pentru rabdarea de care dai dovada pentru a raspunde la fiecare intrebare.

    La solutia cu 3 conturi ma gandeam si eu.

    Treaba e ca am incercat sa imi setez contul dupa informatiile prezentate mai sus, si sunt total paralel cu gasirea rubricilor care trebuiesc setate. Pur si simplu caut in disperare, insa sunt atat de multe setari disponibile.

    Pe mine ma intereseaza sa introduc primii 2 000 de clienti in cont, sa creez template-ul si sa dau trimitere.

  9. 1. Faci cont
    2. Faci o lista de mailuri (dai import – fie urci fisier, fie dai copy & paste)
    3. Creezi campanie
    4. Trimiti mail de test
    5. Dai send la campanie.

    Ăștia sunt pașii, zi-mi unde te-ai oprit.

  10. Buna,
    In primul rand doresc sa te felicit pentru acest articol, este foarte util pentru incepatori.
    In al doilea ran am o mica intrebare: Mailchimp nu trimite instant articolele postate pe un blog? Doar prin campanii periodice facute de mine, abonatii primesc noutatile? Multumesc! :)

  11. Buna, cum pun newsletter box pe blogspot? Am cont pe mailchimp si vreau sa-mi apara pe site “inscrie-te aici ca sa primesti newsletter etc”..nume: si email: Dar cum fac sa pun abonarea la newsletter (facut designe-ul pe mailchimp) pe site?

  12. Bună, Alex,

    În BlogSpot ai opțiunea să adaugi casetă tip HTML.

    Codul pentru caseta HTML îl preiei din MailChimp din Lists, Generate Links for your Web site, și ai o opțiune cu Generate HTML Code. Copiezi codul de acolo, după ce îl aranjezi.

  13. Buna Alex, imi este foarte util articolul tau!
    Lucrez pentru o agentie care trimite emailuri in numele clientilor si ma gandesc sa incepem sa utilizam MailChimp insa trebuie sa ma asigur ca pot personaliza totul in numele clientilor.
    Stii cumva daca pot personaliza campul From in asa fel incat sa nu mai apara via mail179.us4.mcsv.net? Inca ma joc pe varianta free si as vrea sa cer sa cumparam numai cand sunt sigura ca e totul ok. Merci

  14. Cu plăcere.

    Ideea e așa:
    – Chestia cu From apare pe unele conturi free, pe unele NU apare. N-am înțeles tiparul când da și când nu.
    – Când apare, uneori pot elimina, alteori nu.
    – Sfatul meu e să scrii la MailChimp cu chestiunea asta. Mi se pare un motiv minor pentru care să nu îți faci cont la ei, și ar trebui să aibă o soluție la asta.
    – Nu folosesc Premium.

  15. Bună, mi-am facut un newsletter uite url http://eepurl.com/JJN8f și nu pot sa sterg randurile de jos cu ,, untitled ” imi tot spune sa introduc un text cand sterg si nu stiu ce text trebuie sa introduc. Ma poti ajuta?
    Am introdus si untitled si ce mi-a venit in minte, nimic , nu vrea sa se stearga.
    Multumesc…..

  16. buna, acolo am incercat si nu pot, ma pune sa introduc un text și nu stiu la ce text se referă ca nu am scris nimic in campu respectiv.

  17. Mulțumesc, am reușit. Pe cât de simplu era, pe atât de greu îmi era să scriu DELETE :)
    Cum găsesc codul html la minunea asta ?

  18. Buna seara domnu Breda , mă refeream cum pun casuța de subscrie la mine pe site, asa cum aveti dvs. 2. Eu vreau doar una, am inteles ca-ti trebuie un cod html, i-l copiezi si-l pui intr-un widget. Gresesc ?

  19. Mulștumesc mult domnule Breda, am descarcat acele pachetele cu formulare dar e prea mult pentru mine…. :) sa modific acele atribute, imi prind urechile.

  20. Buna seara ! Se supără maimuța că am pus formularul de subscriere pe 4 site-uri ? :)
    De pe acelasi cont….specific ca e un domeniu si 3 subdomenii are vreo influentă ?

  21. Salut

    Incerc sa pun pe unul din siteuri un formular de inscriere de la mailchimp. Formularul vreau sa aiba un singur cimp: adresa de email si in momentul in care da click pe trimite sa nu mai apara pagina de confirmare ci sa fie redirectionat pe o pagina cu o oferta promo.
    Am vazut ceva asemanatorla bloguri, cind iti spun ei ca vei primi ceva daca te inscrii pe blog si tu introduci adresa si cind dai click pe subscriu te trimite pe pagina de download , fara sa mai fie nevoie sa intri in mailul propriu si sa confirmi.

    Stie cineva cum pot face asta?
    Va multumesc,

    Mihai

  22. Buna!
    Am citit articolul tau legat de mailchimp si am gasit foarte multe lucruri interesante.
    Eu am folosit mailchimp pt doua campanii, la prima campanie rata de unsubscribe a fost ok dar la a doua a fost destul de mare astfel incat in momentul asta nu mai am posibilitatea sa import adrese.
    Te-ai mai intalnit cu o situatie asemanatoare? ce as putea face sa deblochez?

    merci mult pt raspuns,
    silvia

  23. Bună, Silvia,

    Să vezi și https://olivian.ro/mailchimp când ai timp.

    Foarte probabil ai fost marcată ca spam de echipa celor de la MailChimp.

    Soluția e să contactezi Customer Support, îți pot debloca contul și probabil vor face asta dacă le poți demonstra justețea cauzei tale.

    Ulterior, însă, va trebui să fii foarte atentă cu baza de date, nu poți gafa de multe ori.

    Spor.

  24. Buna seara

    Am facut un nou segment de lista de pe linkedin cu toate contactele mele de acolo. Cum pot verifica in cadrul unei campanii daca la trimitere mesajul apare personalizat, adica ceva de genul: stimate domnule (Nume prenume)

  25. Buna ziua,
    Daca list nu are contacte opt in si apare o plangere sau apar dezabonari, va fi domeniul companiei “banned”?
    as vrea sa stiu care pot fi consecintele folosirii unei baze de date compusa din fosti clienti dar care nu s-au abonat pentru newsletter.
    De asemenea cum as putea sa imi fac un link sa introduc in semnatura mea de email pentru a se subscrie la newsletter?
    Mutumesc,

  26. Bună ziua, Teodora,

    “Daca list nu are contacte opt in si apare o plangere sau apar dezabonari, va fi domeniul companiei “banned”?”
    – Dacă nu are contacte Opt In e împotriva politicii MailChimp. Pe de altă parte, ei nu pot verifica asta la fiecare cont în parte. Dar verifică celelalte două lucruri de care menționezi, și pe care le discut mai jos.
    – Dacă apare o plângere nu va fi închis contul. Dacă apare însă un anumit procent (nu știu cifrele exacte, dar un anumit procent, oricum) din contacte care marchează în MailChimp mailurile ca Spam (apasă pe unsubscribe button, și, după, apasă pe “These emails are spam and should be reported”), atunci vei avea probleme.
    – La dezabonări, tot așa, contează rata de dezabonare.

    “as vrea sa stiu care pot fi consecintele folosirii unei baze de date compusa din fosti clienti dar care nu s-au abonat pentru newsletter.”
    – Blocare trimitere, și deblocare doar în anumite condiții.
    – Oprire trimitere curentă (emailurile sunt trimise succesiv, și după un număr de emailuri trimise și marcate ca spam poți să te trezești că mailurile respective nu mai ajung deloc, fără să ai un raport clar cine a primit și cine nu).
    – Blocare creare conturi diferite viitoare pentru domeniul respectiv.

    “De asemenea cum as putea sa imi fac un link sa introduc in semnatura mea de email pentru a se subscrie la newsletter?”
    http://kb.mailchimp.com/lists/signup-forms/share-your-signup-form

    Cu drag, o seară frumoasă!

  27. salut!
    Am o intrebare te rog.

    In saved template am salvate templeteuri din campanie anterioara dar cand aleg acel template pentru alta campanie mi-l dubleaza, adica imi pare unul deasupra celuilalt. Si inainte imi da asta:

    We’ll automatically transfer your copy and content block settings to the new template you choose. Styles will reset to match the new template.
    Something missing after the template switch? Select a content block, then click “Recovered Content” in the side panel to retrieve content from your previous email template.

    Si apoi eu trebuie sa dau click pe CHANGE TEMPLATE!

    Ma intreb, de ce naiba nu ma lasa sa duc acel template inainte, asa cum e, sa fac apoi modificarile pe care vreau sa le fac si apoi sa duc mai departe noua campanie?

    Ma puteti ajuta?

  28. Bună ziua,

    Am și eu o problemă. După ce creez o campanie și o trimit, observ că în mail-ul primit de către clienți nu apar și pozele pe care eu le pun. De asemenea, din greșeală, am șters acest link “email not displaying correctly? view it in your browser.” care ar fi rezolvat în acest mod problema, și ,efectiv, nu mai apare nici dacă creez o campanie nouă. Cum aș putea să adaug acest link din nou dacă altfel nu pot rezolva problema cu pozele?
    Mulțumesc!

  29. Bună,

    Pozele sunt blocate implicit de GMail și alți clienți de email, ar trebui să ai o funcție de afișare poze.

    Dacă cumva nu este de la asta, trebuie să mai cauți. Nu am un răspuns general, trebuie investigate mai multe piste. Dar, în principiu, este de la asta:
    https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=why+photos+not+displayed+mailchimp

    Pentru a două problemă, vezi:
    https://mailchimp.com/help/add-a-campaign-page-link-to-your-email-campaign/

  30. Buna Olivian,

    as avea o intrebare..daca eu nu am o liste de abonati sau e-mailuri nu pot folosi mailchimp? mailchimp gaseste oameni automat sau nu?
    multumesc!
    Felicia

  31. Bună,

    Nu găsește mailuri automat.

    MailChimp te ajută la automatizarea trimiterii campaniilor, dar tu vii cu listele de oameni și cu conținutul din emailuri.

    Poți pune un câmp de abonare pe site-ul tău, poți folosi:
    https://mailchimp.com/features/rss-to-email/

    , dar nu primești automat abonați.

    Fii foarte atentă la lista de persoane, dacă oamenii se vor dezabona masiv și/sau vor raporta campaniile tale la MailChimp, riști să ți se blocheze trimiterile și chiar contul, după un punct.

Lasă un comentariu

Puteți folosi Gravatar pentru a adăuga avatar (imagine comentarii).

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.