Cât costă realizarea unui magazin online?

M-a întrebat cineva cât costă realizarea unui magazin online? În opinia mea, răspunsul e complex, contează foarte mult de ce vrei. Apoi, există costurile vizbile, și clare (magazinul online în sine), și există niște costuri mai puțin clare la început (costuri operaționale, stocuri, ciclu de lucru). Dau mai jos câteva răspunsuri care mi se par relevante la întrebarea de mai sus.

Ideea e că depinde mult de ce vrei să faci, de lucruri specifice magazinului, de bugetul inițial, de nișă, de concurență, de piață, de cum vrei să te diferențiezi, de care sunt planurile, de ce resurse ai deja la dispoziție. Sunt mulți “depinde”.

Sursa: http://goo.gl/Xvigix
Sursa: http://goo.gl/Xvigix

Mai jos, câteva răspunsuri posibile, deși probabil ai nevoie să te sfătuiești cu câțiva oameni din domeniul e-commerce înainte de a lua decizia finală.

“Ca sa fi un site mic care sa intre pe nisa o sa ai nevoie de un MINIM 500euro pt magazin 1-2-300euro pt modulul de plata si integrarea lui, 100euro pt gazduire si domeniu. Si de aici incepe distractia cu (personal pt popularea site-ului, preluare comenzi, expediere etc) si partea de promovare o sa zica daca o sa ai un succes sau daca o sa renunti in timpul viitor.” (sursa și alte detalii: Cat te costa si cati bani poti sa faci cu un magazin online? | ECOMpedia – powered by GPeC)


“Un astfel de pachet complet te poate costa aproximativ 1.500 de euro si include:
– consultanta pentru analiza afacerii si schitarea bugetului, estimari trafic, vanzari, profit, amortizare, schitare buget publicitate, solutii de promovare, optimizare cheltuieli si administrarea magazinului.
– introducerea a pana la 100 de produse, organizarea lor pe categorii si subcategorii, definire filtre, promotii, etc.
– creare texte standard pentru magazin (cum comanzi, conditii de livrare, politica de confidentialitate, despre noi etc.).
– realizarea designului si abonamentul magazinului standard pe un an.”
(sursa și alte detalii: Cat te costa si cati bani poti sa faci cu un magazin online – www.InCont.ro)


“Partea nevăzută a magazinului online, logistica, depozitarea, software-ul de gestiune a stocului și a site-ului dau cele mai mari bătăi de cap start-up-urilor din e-commerce, ajungând să reprezinte și până la 30% din costurile totale.”
(sursa și alte detalii: Cât costă lansarea unui magazin online și cum se pot reduce costurile operaționale cu 50%)


“Varianta asta presupune sa te ocupi tu de tot: iti iei domeniu, hosting, instalezi aplicatia de e-commerce, o setezi, configurezi, faci actualizari, introduci produse si iti administrezi magazinul.

Exista aplicatii de e-commerce romanesti ca Powercart sau MREX si aplicatii open-source ca Magento, Opencart, Prestashop, WordPress.”

(sursa și alte detalii: Cum sa-ti deschizi un magazin online – Simplenet)


Marius Ghenea:
“Cand e vorba de online pe piata romaneasca trebuie sa tineti cont de un fapt: online-ul reprezinta doar 2,5% din comertul generalizat, iar pe ceva piete oportune comertului online ar putea fi 5% valoarea e-commerce-ului din valoarea totalului retail-ului. Mai departe, business-ul in sine, ca si anumita cota de piata dintr-o anumita nisa de comert online probabil ca ar putea fi 20% daca ajungi sa ai o afacere importanta in acea nisa. Per total, ca si ordin de marime, poti ajunge sa ai 1% din piata totala. Ca sa fiu si mai explicit, daca de exemplu piata totala de flori e de 50 milioane euro/an in Romania, asta inseamna ca, desi pare o piata atractiva, cu business-ul meu online eu as putea sa am cel mult 1%, oricat de bine l-as dezvolta si asta inseamna 500.000 euro, ceea ce nu e mult pentru un business online”
(Marius Ghenea, 3TS Capital: Daca ai facut un site nu inseamna ca ai un business online. Trebuie o planificare atenta, fiindca afacerea online are trei riscuri majore – IT – HotNews.ro)


Marius Ghenea:
“Un alt doilea element de risc tine de costurile investitiei, fiindca intr-o afacere online uneori nu e nevoie la inceput de foarte multi bani (site, mijloace fixe) si daca suma e de 10-15-20.000 euro investitorul spune ca nu e o suma mare “In realitate insa exista si investitia de parcurs si ea depinde foarte mult de durata de atingere a punctului de break-even operational, ceea ce inseamna ca pot sa-mi platesc facturile din incasarile obtinute”. Aceste costuri nu sunt usor de estimat, fiindca si punctul de break-even e greu de estimat: poate fi peste 6, 12, 18 luni si in functie de asta se schimba toate coordonatele investitiei fiindca e vorba de lunile in care investitia trebuie finantata si daca sunt prea multe luni, investitia ajunge sa fie cu cateva zeci de mii de euro mai mare decat parea sa fie la inceput.

“Daca initial antreprenorul credea ca investitia este 10.15.000 euro, se poate ajunge la sume de patru-cinci ori mai mari”. Regula de baza este sa se faca inca de la inceput o estimare cat mai exacta in luni a atingerii punctului de rentabilitate.”
(Marius Ghenea, 3TS Capital: Daca ai facut un site nu inseamna ca ai un business online. Trebuie o planificare atenta, fiindca afacerea online are trei riscuri majore – IT – HotNews.ro)

De văzut și informațiile de aici, ajută la decizie (e un tabel cu eficiența diferitelor canale, dar și restul articolului ar trebui să ajute):


Note: Also see the Yahoo! Group on which I present similar issues:IMRo. To join, email imro-subscribe@yahoogroups.com and reply to the confirmation email.

I am a Freelancer. My expertise is in SEO (Search Engine Optimization) / UX (user experience) / WordPress. Co-founder of lumeaseoppc.ro (series of events on SEO & PPC) and cetd.ro (Book on branding for MDs). On a personal level, I like self-development - events, sports, healthy living, volunteering, reading. I live in London, and lots of things live in me.

2 Comments

  • Dabija

    19 March 2015 - 15:17

    E foarte simplu defapt :) un magazin se poate face cu un buget 50 $ pana la 5000$ pretul variaza de complixitatea si dorinte.
    Este ieftin atunci cand e vorba despre construirea insa nu e ceva general valabil, pentru promovare bugetul va creste efectiv…

  • Alexandru

    24 August 2016 - 13:57

    Un magazin online decent incepe de la 200 de euro si poate costa chiar si 5000 de euro in functie de cat de mult vrei sa fie customizat ca si aspect sau ce functii sunt integrate. Un magazin online foarte bine optimizat pentru toate dispozitivele si cu o sumedenie de functii de marketing este cel de la growmit . Eu am lucrat cu ei pentru diverse proiecte si sunt foarte multumit de serviciile pe care le ofera. Sper sa iti fi fost de ajutor.

Leave a comment

Your email address will not be published.