Review complex: site-ul Pro Biliard, în puncte PRO şi puncte mai puţin PRO; În plus, generare de idei şi analiză SEO

BAU, în mesajul de faţă analizez site-ul Pro Biliard. Vedeţi în mesaj review-ul paginilor site-ului, analiză pe texte, SEO şi design, dar şi o generare de idei şi o analiză SEO detaliată.

Ce îmi place la site (lucruri PRO)?

1. Pagina de contact e foarte bine realizată;
2. Site-ul are o structură clară, uşor de înţeles;
3. Regulamentele e foarte bine că există pe site;
4. Designul site-ului e plăcut;
5. Logo-ul arată profesionist;

A. Ce aş face eu mai bine (lucruri mai puţin PRO)?

Design
1. Personal, nu agreez foarte mult faptul că logo-ul site-ului se repetă de patru ori;
2. Logo-ul din dreapta-sus, cel cu textul “Pro-Biliard” şi link către www.pro-biliard.ro, este inutil; L-aş scoate;
3. Similar, aveţi un logo care pare că se reflectă, în partea din stânga a site-ului (undeva în stânga-centru);
4. Banner-ul către blogul bilebile nu se potriveşte cu restul site-ului; Sunt alte culori, alte nuanţe, alte fonturi;
5. Aş pune numărul de telefon de contact pe toate paginile site-ului;

Texte
1. Promisiunea:
“Veţi fi serviţi cu promptitudine, profesionalism şi o calitate a serviciilor ireproşabile”
este, pentru mine ca şi nou-intra pe site, doar o enumerare de adjective; Demonstraţi-mi ce ziceţi sau, şi mai bine, lăsaţi-mă să îmi dau singur seama de acele calităţi;
2. Textul:
“Puteti achizitiona atat mese din import, cat si mese confectionate la comanda dvs.”
mă pune într-o dilemă – mesele din import nu sunt la comandă? Nu pot comanda mese din România? Cum aleg între cele două?
3. Legat de:
“Totodata, confectionam si mobilier pentru cluburile de biliard si nu numai.”
aş intra în detalii – ce vreţi să spuneţi prin nu numai?

SEO
1. Linkurile către directoarele din footer sunt total inutile; Ce aş face ca să le scot?
a. Fie aş face o pagină dedicată pe site, gen Linkuri şi aş pune toate codurile reciproce în acea pagină, iar când mă înscriu în director dau linkul către acea pagină, fie le-aş scoate de tot de pe site (sugestia mea); Desigur, păstraţi linkul către Trafic.ro;
2. Toate paginile de Servicii au acelaşi Title;

Pagina de servicii
1. Legat de:
“Serviciile oferite de firma noastra sunt variate si acopera intreaga plaja de necesitati ale clubului dvs!”
a. De unde ştiţi ce necesităţi are clubul meu? (aş specifica faptul că vă referiţi strict la necesităţile de mobilier)
b. După dvs. e bine să puneţi punct;
c. E bine să scrieţi “dumneavoastră”, mai degrabă decât dvs.;
2. “penru”;
3. Ambele cuvinte de mai jos ar trebui articulate:
“reglarea precum si reconditionare”;
4. Dacă sunt în pagina curentă, nu îmi e foarte clar că sunt la pagina de Servicii; Designul nu îmi arată foarte clar acest lucru;
5. La oricare din paginile de servicii, după ce îmi arătaţi serviciul, daţi-mi un număr de telefon să vă sun pe loc;

Pagina de Service pentru cluburi
1. Aş pune şi text în pagină, nu doar imagini;
2. Date de contact?

Erori
Din păcate, linkurile către
» Montare mese
» Consultanta
» Reconditionare tacuri
nu funcţionează; De ce?

Produse
1. Nu înţeleg de ce spuneţi că
“reconditionarea meselor de biliard vechi sau second hand (schimbarea postavului, inlocuirea placii de ardezie sau marmura).”
este un produs; Acesta nu este un produs, este un serviciu!
2. În loc să îmi ziceţi textul ăsta:
“Pentru alte detalii, va rugam sa vizitati sectiunile meniului din stanga ecranului.”,
eu aş prefera să îmi daţi linkurile chiar în pagină; Văd meniul, dar era mai simplu şi mai confortabil pentru mine să îmi daţi linkul chiar în pagină;
De asemenea, ţinând cont că aveţi doar trei submeniuri (pentru Servicii, Produse şi pentru Cluburi), v-aţi gândit la soluţia de a include acele submeniuri undeva în pagină şi să fie tot timpul vizibile?

Producţie
1. Dacă aveţi mai multe produse / culori / modele, eu le-aş pune pe toate în pagină;
2. Văd în pagină “SUPORT TAC”, dar nu sunt sigur că nu e cumva o greşeală;
3. Produsele nu au descriere?
4. Date de contact?

Mese import
1. Mai degrabă decât să fac click pe Înainte şi Înapoi, aş afişa toate produsele într-o singură pagină, cum aţi făcut la “Producţie”; Accesoriile cel puţin sunt greu de văzut;
2. Produsele nu au descriere?
3. Date de contact?

Pagina de cluburi
1. În primul rând, portofoliul din partea stânga ar trebui să fie clickabil;
2. Nu ştiu de ce la unele cluburi îmi arătaţi uşa de intrare; Mi se pare puţin relevant;
3. Pentru că aveţi multe imagini, aş lua în considerare să pun toate aceste imagini pe o pagină dedicată a fiecărui club; Astfel, clubul On’X să aibă o pagină dedicată pe site, cu câteva fotografii;
4. Iarăşi, vă lipsesc descrieri; Aţi putea preciza ce aţi furnizat pentru fiecare club, aţi putea cere testimoniale de la clienţi;

Pagina de regulamente
1. Aş pune mai multe poze pentru fiecare regulament;
2. Aş încerca să pun linkuri la clipuri YouTube cu înregistrări;
3. Aş da linkuri către alte site-uri care au prezentate regulamente;
4. În pagina de regulamente, în partea centrală, nu există linkuri, ci sunt invitat să fac click pe meniul din stânga; Dimpotrivă, eu aş da link chiar acolo!

Pagina de contact
1. Aş pune fotografii cu sediul;
2. Aş include în pagină un formular de contact;
3. Nu scrie că sunteţi din Bucureşti; Precizaţi asta;

Pagină care nu există
1. Din păcate, pagina voastră de 404 nu există; Vă recomand spre lectură acest mesaj scris de mine;

B. Generare de idei

1. Mi-ar plăcea ca pe site să văd o secţiune dedicată trick-urilor; Pot să fie clipuri video, pot să fie tutoriale despre cum să faci unul; Clipurile video ar trebui să fie un punct important al prezenţei voastre pe Internet;
2. Aş vrea ca pe site să aveţi un configurator – eu să vă specific cum aş vrea să arate masa mea de biliard, să aleg nişte culori şi voi să mi-o livraţi;
3. Aş vrea să am nişte garanţii când lucrez cu voi:
a. Care e termenul de garanţie?
b. Ce se întâmplă dacă nu sunt mulţumit?
c. Cum pot lua legătura cu alţi clienţi de-ai voştri?
d. Ce testimoniale aveţi?
4. Aş vrea să aveţi un newsletter, prin care să aflu informaţii recente;
5. Similar, un blog;
6. Aş vrea să vă văd prezenţi pe reţele sociale – Twitter, Facebook, LinkedIn;
7. Aveţi promoţii pe site?
8. Dacă nu aveţi un produs în ofertă, aţi putea să îmi recomandaţi pe site alte companii de la care să cumpăr;
9. Vizitatorii site-ului ar fi bine dacă ar putea lăsa comentarii, dacă ar putea da note unei anumite pagini, dacă ar putea interacţiona cu ceilalţi cititori;
10. Un articol sau o pagină anume de pe site ar trebui să poată fi recomandată altora cât mai uşor – puneţi linkuri de genul “Trimite pe Yahoo! Messenger” sau “Trimite via email”;
11. Pe orice pagină a site-ului, în footer, ar trebui să găsesc adresa voastră fizică, un email şi un telefon de contact;
12. M-aş bucura să găsesc pe site-ul vostru şi alte resurse despre acest sport, altele decât nişte regulamente; Sigur sunt lucruri pe care le-aţi putea scrie pe site sau pe blog;
13. Nu aveţi o pagină pentru termeni şi condiţii;
14. În România au loc evenimente de biliard, de ce nu aţi scrie despre ele pe blogul vostru (sau pe site)?
15. M-ar interesa o singură pagină, în care să pot vedea rapid toate produsele şi serviciile pe care le oferiţi;
16. Sunt tot felul de jocuri online de biliard; Daţi-mi nişte linkuri cu unele foarte reuşite;
17. Există jocuri care se pot cumpăra pentru PC cu biliard; Ziceţi-mi nişte recomandări din experienţa personală;
18. Pe mine unul m-ar interesa să găsesc pe site-ul vostru şi interviuri cu profesionişti în biliard din România;
19. Site-ul vostru ar putea fi integrat cu price.ro pentru a oferi servicii mai bune;
20. Unde aş putea citi despre istoria biliardului? Da, e interesantă;

C. Analiză SEO (search engine optimization)

1. Prima impresie;
1.1. Uzabilitate;
M-am uitat peste fiecare pagină în parte şi am detaliat uzabilitatea în acea pagină; Per total, site-ul are un meniu bine conturat, şi pot înţelege uşor arhitectura;

2. Accesibilitate şi uşurinţă de navigare de către spider-ii motoarelor de căutare;
2.1. Navigare fără:
a. JavaScript;
i. Nu pot naviga în paginile de produse şi în paginile care prezintă cluburile;
ii. În rest a fost Ok, nu aveţi o problemă gravă la navigarea fără JavaScript;
b. Cookie-uri;
Nicio problemă sub acest aspect;
c. Flash;
Nu am văzut sa aveţi Flash pe site, aşa că am putut naviga fără Adobe Flash fără nicio problemă;
d. CSS;
Cred că e unul din cele mai bune site-uri pe care le-am văzut sub acest aspect; Inclusiv fără CSS site-ul arată excelent; Pot nota că vă adresaţi şi unor persoane cu browser-e mai vechi în prezent;

2.2. Prezenţă robots.txt;
Mă aştept ca fişierul robots.txt să conţină un link către fişierul sitemap.xml, pentru ca motoarele de căutare să ştie că aveţi un sitemap în format .xml (dar încă nu aveţi niciunul din aceste fişiere create); Deoarece site-ul vostru e mic, în prezent nu e atât de important să aveţi aceste fişiere, dar ar fi bine totuşi ca ele să existe;
Alternativ, puteţi bloca prin robots.txt accesul la anumite pagini (gen paginile de login, sau folder-ele afişate doar prin login);

2.3. Test de navigare a site-ului (crawling);
Este un singur site pe care îl ştiu eu care permite realizarea de teste de crawling: SEOmoz, care din păcate are doar o variantă contra cost; Alternativa gratuită, oferită de Google, e însă suficient de bună; Pur şi simplu vedeţi secţiunea Crawl errors din Google Webmasters Tools şi vedeţi acolo potenţialele erori de crawling; Alte motoare de căutare au opţiuni similare cu Google Webmasters Tools;

3. Google health check;
3.1. site:numesite.com:
a. Sunt aproximativ toate paginile indexate?
Am comparat meniul site-ului cu o căutare la Google – sunt 15 rezultate la Google şi din verificările mele, aveţi site-ul destul de bine indexat, toate paginile importante sunt acolo;
b. E prima pagina din listă homepage-ul?
Da, site-ul Pro-biliard.ro este primul în listă la căutarea anterioară; Asta arată ca pagina principală e considerată cea mai importantă (de exemplu, are multe linkuri către ea);

3.2. Caută numele brandului la Google;
Sunteţi la prima pagină la Google după termenul [pro biliard], e mulţumitor, aveţi câteva link-uri către site; Fiind un termen mai puţin competitiv, succesul în această căutare nu e extrem de valoros, dar e util totuşi;

3.3. Google cache:
a. Conţinut ascuns;
Pentru 5 pagini de pe site-ul vostru (1, 2, 3, 4, 5) m-am uitat în Google cache (1, 2, 3, 4, 5). Am selectat tot textul din pagină, să văd dacă selectarea textului arată un text scris cu aceeaşi culoare ca şi fundalul, apoi pentru fiecare din linkurile de mai sus am ales versiunea numai text, să compar cu rezultatele stocate pe serverul Google. Nu am găsit probleme;

4. Conţinut duplicat;
4.1. Caută conţinut de pe site în Google (o propoziţie);
Am realizat câteva căutări după conţinut duplicat la Google pentru 5 pagini de pe site-ul vostru (1, 2, 3, 4, 5). Probleme am întâlnit la această căutare şi la aceasta (sunt de pe aceeaşi pagină).

În opinia mea, acel conţinut nu aduce valoare adăugată site-ului şi m-aş concentra pe a găsi o soluţie de a veni cu conţinut unic. Pe de altă parte, e vorba doar de paginile cu regulament, aşa că nu este o mare problemă, însă sugestia mea ar fi ca pe viitor să faceţi tot posibilul să realizaţi conţinut unic. Dacă doriţi conţinut extern, faceţi o pagină în care daţi doar linkuri către resurse externe şi o scurtă descriere a linkului. Oricum, sunteţi primii în lista de rezultate la Google, ceea ce e un factor bun.

Dar, repet, ar fi excelent dacă aţi putea găsi soluţii pentru noi texte originale pe site.

4.2. Verifică varianta cu www. în faţa şi varianta fără www.;
În prezent pro-biliard.ro redirectează la www.pro-biliard.ro; Excelent!
Problema este că homepage-ul e format atât din www.pro-biliard.ro, cât şi din www.pro-biliard.ro/index.html; Este aceeaşi pagină, dar sunt două URL-uri distincte; Aş păstra doar unul dintre ele;

4.3. Verifică toate domeniile / site-urile companiei; Site IP check;
De aici, selfseo.com, am aflat că IP-ul www.pro-biliard.ro este 217.10.193.163 şi ţine de România;
Iar de aici – yougetsignal.com – am aflat că sunt 605 de alte domenii găzduite pe acelaşi server web, printre care, desigur, şi pro-biliard.ro;
Mie mi se pare enormă această cifră – 605 de domenii; Aş încerca să găsesc un serviciu de hosting care să ofere mai puţine site-uri găzduite pe acelaşi IP; O problemă de importanţă scăzută, dar ţineţi cont că dacă măcar o parte din acele alte 605 site-uri sunt marcate ca şi SPAM, puteţi întâmpina probleme în motoarele de căutare;

5. URL-urile;
5.1. Un singur URL / pagină (evită să ai tracking URL / parametri diferiţi);
Am observat că în general există un singur URL pentru o pagină de conţinut, iar paginile nu au parametri în link; Există totuşi o excepţie, aşa cum am zis, homepage-ul e format atât din www.pro-biliard.ro, cât şi din www.pro-biliard.ro/index.html; Este aceeaşi pagină, dar sunt două URL-uri distincte;
Sugestia mea este fie să stabiliţi un link canonic, fie să faceţi ca una din pagini să redirecteze la cealaltă;

5.2. URL-urile să fie scurte, descriptive, fără ID=nr., şi să conţină cuvinte cheie;
Sunt foarte mulţumit de cum arată URL-urile site-ului, aţi respectat în general condiţiile; O singură observaţie, am observat că folosiţi underscore (_) în loc de dash (-) ca şi separator; Nu e şi recomandarea mea; Astfel, în loc ca un link să arate aşa:
www.pro-biliard.ro/produse_productie.html
, eu aş recomanda să arate aşa:
www.pro-biliard.ro/produseproductie.html
Motoarele de căutare apreciază că “-” este un separator mai bun pentru cuvinte-cheie decât “_”;

6. Titlurile site-ului;
6.1. Să fie unice;
Folosind căutare la Google şi 100 de rezultate pe pagină, m-am uitat fugitiv peste toate titlurile pe care le afişează Google de pe site-ul vostru şi nu am găsit probleme importante; Totuşi, aveţi mai multe pagini cu acelaşi titlu: 1 şi 2;
Aş găsi o soluţie ca paginile să nu aibă aceleaşi titluri;

6.2. Să fie descriptive; Brandname-urile si Keywords;
Am observat că folosiţi brandname-ul Pro Biliard în mai toate titlurile de pe site, chiar la început; Alternativ, eu aş pune Pro Biliard la sfârşitul titlului; De asemenea, aş evita să scriu cu CAPS, e considerat ţipăt;
Titlurile sunt în general descriptive; Sunt mulţumit de cum arată titlurile pentru un articol; Excepţie: Harta; Ca hint, aş pune titluri de sub 70 de caractere, aş pune la finalul textului “: Pro Biliard”, aş descrie cât mai exact ce este acea pagină, iar primul cuvânt din titlu ar fi probabil cuvântul asociat din meniul site-ului vostru;

6.3. Să nu fie prea lungi;
Titlurile sunt în general scurte.
Titlul de pe homepage:
“PRO-BILIARD – Rate, Chirie, Vanzari Mese de Biliard – Sport” mi se pare că repetă inutil termenul biliard şi foloseşte cuvinte cheie mai puţin folosite (sport? chirie?); Aş face titlul de pe homepage cât mai relevant doar pentru termenii de top;

7. Conţinut;
7.1. Este suficient conţinut text pe site?
Am văzut că aveţi destul de mult conţinut pe site, am fost în special impresionat de regulamente; Pe de altă parte, dacă aţi mai putea produce conţinut pe site (alte regulamente, alte informaţii despre joc, mai multe imagini, un blog, o secţiune de ştiri, o secţiune de comunicate de presă), asta n-ar fi rău deloc.
De asemenea, eu cred că v-ar ajuta dacă aţi încuraja comentarii pe site, aţi obţine conţinut generat de utilizatori şi aţi avea conţinut diferit de alte site-uri; E riscant un pic totuşi, că poate veţi primi şi comentarii negative; Dar cel puţin pe un eventual blog aş încuraja comentariile.

7.2. Tag-urile <h1> sa fie Ok;
Nu folosiţi tag-urile <h1>, <h2>, <h3>, nici măcar pe Homepage; Sugestia mea ar fi să folosiţi acest tag, ajută pentru motoarele de căutare; În tag-ul <h1> de pe paginile site-ului e indicat să fie trecut titlul paginii; Unele pagini, cum sunt paginile cu regulamente, pot avea şi tag-ul <h2> (puneţi acolo subcapitolele unui regulament); Vedeţi aici informaţii suplimentare despre acest tag.

8. Meta tag-urile;
8.1. Keyword stuffing?
Aveţi meta tag-ul Keywords pe site şi în general e unic pentru tot site-ul.
Sugestia mea ar fi să evitaţi să vă chinuiţi să scrieţi meta tag-ul keywords, e inutil. Singurul motor de căutare care îl mai folosea era Yahoo!, dar acest motor de căutare a cedat locul lui Bing.
De asemenea, legat de conţinutul site-ului, nu am sesizat să aveţi keyword stuffing în site; Sunt însă deranjante linkurile din josul paginii, către directoare web; Aş evita să le pun; De asemenea, sunt câteva pagini care au titluri un pic cam aglomerate cu cuvintele cheie în Title (1, 2, 3);

8.2. Meta description:
a. să existe – Nu aveţi din păcate acest tag;
b. uzabilitate – Uzabilitatea ar însemna însă ca oamenii să fie îndemnaţi să facă click pe rezultatul din Google:
a. În mod direct (”Intraţi pe site” / “Faceţi click” / “Vă aşteptăm pe site”);
b. Prin prezentarea unor beneficii (”Site-ul vă oferă X şi Y şi Z”, “Avantajul folosirii site-ului este că A, B, C”);
Descrierea ar fi bine să fie făcută cu gândul la oamenii care caută un termen la Google, găsesc site-ul, şi apar două rânduri de text; Faceţi textul cu gândul la acei internauţi, şi o să fie bine; Exemplu de descriere pentru homepage: “Pro biliard: va oferim atat mese din import, cat si mese realizate la comanda. Ca servicii: realizam reconditionari, montare mese si consultanta. Vă invităm pe site.”.

8.3. Meta robots tag;
Ar fi indicat sa aveţi acest tag doar pentru paginile la care nu doriţi sa daţi acces motoarelor de căutare (paginile de administrare a site-ului ar putea fi exemple).
În momentul de faţă nu folosiţi acest tag pe site, nu e niciun rău în asta.

9. Redirect-uri;
9.1. Live HTTP headers (inclusiv alte domenii, mai multe pagini);
M-am uitat cu add-on-ul de FireFox la mai multe pagini de pe site şi la pagini inexistente; Părţi bune:
a. Am văzut că returnaţi codul 304 pentru fişierele care nu s-au modificat de la ultima accesare;
b. Cel mai frecvent returnaţi codul 200;
c. Dacă eu aleg să încarc o pagină care nu există pe site, voi primi mesaj de eroare 404; Foarte bine; Încă ceva: indicat ar fi să primesc şi un mesaj de eroare, să mi se arate o căsuţă de căutare şi un scurt sumar al site-ului; Dacă tot nu există pagina şi am intrat la voi pe site, daţi-mi ceva de făcut;
d. Ca problemă, am întâlnit:
“———————————————————-
www.pro-biliard.ro/images/productie2.jpg

GET /images/productie2.jpg HTTP/1.1
Host: www.pro-biliard.ro
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.1.3) Gecko/20090824 Firefox/3.5.3 (.NET CLR 3.5.30729)
Accept: image/png,image/*;q=0.8,*/*;q=0.5
Accept-Language: en-us,en;q=0.5
Accept-Encoding: gzip,deflate
Accept-Charset: ISO-8859-1,utf-8;q=0.7,*;q=0.7
Keep-Alive: 300
Connection: keep-alive
Referer: www.pro-biliard.ro/
Cookie: trafic_h=f990d36e842l277e96193ac5891acff8*1255962910*pro-biliard.ro*1256012088*1256013983*4; trafic_v=1

HTTP/1.x 404 Not Found
Connection: Keep-Alive
Keep-Alive: timeout=2, max=97
Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1
Content-Length: 290
Date: Tue, 20 Oct 2009 05:45:45 GMT
Server: Apache
———————————————————-”
dar tot o problemă e şi:
“———————————————————-
http://linkuri.cere.ro/images/cere2.gif

GET /images/cere2.gif HTTP/1.1
Host: linkuri.cere.ro
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.1.3) Gecko/20090824 Firefox/3.5.3 (.NET CLR 3.5.30729)
Accept: image/png,image/*;q=0.8,*/*;q=0.5
Accept-Language: en-us,en;q=0.5
Accept-Encoding: gzip,deflate
Accept-Charset: ISO-8859-1,utf-8;q=0.7,*;q=0.7
Keep-Alive: 300
Connection: keep-alive
Referer: www.pro-biliard.ro/
Cache-Control: max-age=0

HTTP/1.x 301 Moved Permanently
Vary: Accept-Encoding
Connection: Keep-Alive
Location: http://director.cere.ro/images/cere2.gif
Keep-Alive: timeout=5, max=100
Content-Length: 248
Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1
Date: Tue, 20 Oct 2009 05:45:45 GMT
Server: Apache
———————————————————-”
De ce e o problemă? Primul cod arată că faceţi o cerere către o imagine care nu există, iar al doilea cod e o redirecţionare care nu are ce căuta la voi pe toate paginile;

10. Link-uri interne;
10.1. Numărul de linkuri;
Pe pagina principală aveţi 32 linkuri, iar pe pagina de contact 34.
În opinia lui Matt CUTTS, manager al echipei webspam la Google, e bine ca orice site (da, şi pro-biliard.ro) să aibă pe o pagină mai puţin de 100 de pagini; Aţi îndeplinit cu succes această condiţie;

Hint: instalaţi browser-ul Opera, deschideţi o pagină de pe site în Opera, lăsaţi-o să se încarce complet, Tools => Links, copiaţi toate linkurile în Excel şi vedeţi câte linkuri aveţi, se face repede totul. Iar după aceea găsiţi soluţii de reducere a numărului de linkuri din pagină. Vedeţi opinia lui Matt CUTTS pentru detalii.

10.2. Textul de ancoră:
În enorma majoritate a situaţiilor, aveţi text de ancoră corect, inclusiv text Alt pentru imagini (am verificat tot cu Opera, vezi mai sus Tools => Links); Excepţie fac exact linkurile de care ar trebui să scăpaţi oricum, cele din josul paginilor, către directoare web.

10.3. Verifică nofollow; Daca există, vezi sa nu fie în plus, dacă nu există, vezi să nu existe linkuri către site-uri SPAM;
Am văzut că nu aveţi nofollow pe site; E foarte Ok să nu folosiţi nofollow, nu aveţi linkuri potenţial primejdioase; Până recent, Google nu transfera Page Rank linkurilor cu nofollow, şi nici nu scădea din Page Rank-ul pe care îl poate da pagina altor pagini; În prezent, Google nu transferă Page Rank-ul (deci de trimis Page Rank mai departe nu trimiteţi), dar vă scade din Page Rank-ul paginii proprii (adică chiar dacă nu trimiteţi mai departe Page Rank, el tot vi-l scade); Detalii despre asta la SEOmoz;
Deci pe viitor folosiţi nofollow strict dacă se cere (comentarii potenţial spam, semnături forum potenţial spam), nu în orice condiţie; Pentru comentarii pe blog, de exemplu, puteţi pune nofollow (vine standard cu platformele de blogging WordPress şi Blogspot).

11. Locaţie geografică;
11.1. Ţara IP-ului site-ului;
IP-ul este din România (vezi mai sus), ceea ce e excelent, dar puteţi oricum specifica ţara site-ului şi în Google Webmasters Tools, vă indic să faceţi asta (oricum, probabil a recunoscut deja ţara);

11.2. Ce TLD ai?
Site-ul are extensia .ro, ceea ce mă mulţumeşte pe deplin; Este foarte bine acest lucru pentru căutări în România;

11.3. La pagina de contact să ai o adresă fizică;
Aveţi asta, aş pune chiar şi în footer adresa fizică, sau măcar în titlul paginii Contact (ajută la căutări de genul Biliard Bucureşti);

11.4. Înregistrează-te pe Google Local;
Puteţi face asta prin folosirea API-ului Google Maps, v-ar ajuta la unele căutări pentru care nu ocupaţi poziţia 1 (cum e cazul cuvântului “biliard”); Mai puţin important;

12. Linkuri externe;
12.1. Textul ancoră sa fie corespunzător cu ce e pe site-ul destinaţie;
Da, se întâmplă asta în majoritatea paginilor; Am întâlnit însă şi câteva linkuri cu text ancoră de forma: www.site.ro (cele către directoare web), şi aş pune în schimb ca text ancoră titlul paginii (eroare minoră); Pe de altă parte, s-ar putea ca directoarele web să nu vă permită să faceţi asta; Încă un motiv pentru a şterge acele linkuri;
Problema cu acele linkuri e că textul de ancoră nu îi avantajează pe cei care deţin site-ul. Vizitatorii vor înţelege probabil la ce se referă fiecare link în parte, dar indicaţia mea ar fi să puneţi un text de ancoră tipic.

Pot analiza conform Google care sunt linkurile către voi: Iar Yahoo zice asta; În opinia mea faptul că aveţi doar puţine linkuri listate în Google nu e neapărat un indicator realistic, dar dacă ar fi să îi dau crezare acelui număr, înseamnă că aveţi o mică problemă cu numărul mic de linkuri; Aş găsi o soluţie să cresc numărul de linkuri; Ce vă sugerez este să vă uitaţi în Google Webmasters Tools, dar şi în variantele oferite de Bing şi Yahoo! pentru webmasteri şi să analizaţi textul de ancoră; Puteţi avea acces la mult mai multe linkuri acolo;

Yahoo! afişează 1.000 de linkuri de la voi (din cele peste 7.500 pe care le-a detectat), ceea ce arată că aveţi totuşi o activitate susţinută în strângerea de linkuri; Din păcate, majoritatea linkurilor sunt din directoare web;

12.2. Deep link-uri? Verifică să nu ai toate linkurile către homepage;
Toate cele patru linkuri pe care le-am văzut la Google şi Yahoo! sunt către pagina principală; V-ar fi util să aveţi linkuri către pagini interne ale site-ului, puteţi cere partenerilor dumneavoastră să facă linkuri şi către pagini interne;

12.3. Link-urile arată natural?
Linkurile din directoare web nu arată natural, dar aveţi şi linkuri de la site-uri partenere (exemplu).

12.4. Pagini cu link-uri;
Toate paginile au linkuri către directoare web, le-aş elimina;

12.5. Suficiente link-uri?
Da, sunt destul de mulţumit de numărul de linkuri; Aţi putea totuşi să creşteţi calitatea acelor linkuri;

13. HTML Semantic;
13.1. Pagini care se încarcă greu?
Dimensiunea medie a unei pagini de pe site e undeva la 150 Kb, iar dimensiunea unui fişier HTML este cam 20 de Kb; E foarte mulţumitor, aveţi pagini care se încarcă repede;

13.2. ALT text pentru imagini (mai ales cele cu linkuri);
În general aveţi text alternativ pentru imaginile la care e bine să aveţi; Aş pune nişte texte alternative mai descriptive la portofoliu de exemplu;

13.3. Pagini cu text formatat greşit;
Am detaliat de fiecare dată când am întâlnit problema aceasta;

__________
Tragem linia: Pro Biliard este un site cu design plăcut, care poate fi perfecţionat.

Trimite pe WhatsAppEroare linkuri?

2 comentarii la „Review complex: site-ul Pro Biliard, în puncte PRO şi puncte mai puţin PRO; În plus, generare de idei şi analiză SEO”

Lasă un comentariu

Reguli pentru cei care lasă comentarii »

Puteți folosi Gravatar pentru a adăuga avatar (imagine comentarii).