Ce e mai important – Google sau vizitatorul tău?

OK, să zicem că ai un site și cauți tot felul de scurtături prin care să atragi vizitatorii la tine în site.

Ca principiu general, e mult mai important să faci vizitatorul fericit cu ce găsește, și să îi dai task lui Google să își dea seama de relevanța site-ului tău, decât să încerci să crești relevanța site-ului tău prin chestiuni manipulative, iar vizitatorul să fie mulțumit.

E mult mai important ce părere are vizitatorul despre site, decât dacă Google găsește un articol exact match (“rochii femei”) pe un site exact match (“rochii-femei.ro”), pe tema exact match (se repetă cuvântul, imaginile sunt denumite pe tema rochii femei, linkurile către site sunt pe tema asta).

În plus, lupta pe cuvinte cheie foarte targetate ignoră long-taill-ul, loc de unde ar putea veni trafic serios.

E o situație de fapt că tot mai mulți deținători de site-uri încearcă să manipuleze rezultatele din Google. Până la un punct, e OK să intereseze SEO, să ai habar cum să pui un titlu din punct de vedere SEO, să alegi un domeniu, să optimizezi viteza de încărcare a site-ului, să creezi comunități, să faci site-ul ușor de navigat de către Google.

Însă, de la un punct, e mai important ca vizitatorii site-ului tău să fie mulțumiți. Pe ei ar trebui să pui accent, pe comunități, pe rețele sociale, pe satisfacția utilizatorilor.

Google poate să își dea seama de cât de mulțumiți sunt vizitatorii prin următoarele procedee:

  • Abilitatea lui proprie de a evalua dacă site-ul e bun sau nu, dacă e înțesat de reclame sau nu, dacă conținutul e scris cu picioarele sau are texte corect scrise, dacă are suficiente imagini/video/prezentări/multimedia, în general, dacă template footprint-ul (cât ocupă sidebar-ul, header-ul) e bine proporționat față de conținut (sau dacă, dimpotrivă, conținutul e înțesat de bannere), dacă site-ul folosește pop-up-uri, dacă site-ul se încarcă rapid, dacă e ușor de văzut de pe dispozitive mobile și alte asemenea.
  • Cineva caută la Google “rochii femei”. Te găsește pe pagina 2. Face click. Întrebarea e – se întoarce în rezultatele căutării, “vânând” site-uri mai bune, sau e mulțumit și rămâne la tine în site? Dacă au stat în site, și au revenit în Google, cât a durat acest lucru?
  • Vizitatorii dau linkuri pe unde pot către tine? (cu cât e mai natural, cu atât mai bine)
  • Oamenii dau share/like pe rețelele sociale (iar toate datele Google+, fiindcă rețeaua e în controlul Google, sunt 100% disponibile, e dificil să falsifici un cont, și să mimezi că vizitatorii au interacțiune cu site-ul tău)?
  • Oamenii comentează la tine în site?
  • (alte lucruri, pe care eu nu le știu)
Andree Lüdtke - human twister, https://flic.kr/p/drsVT8
Andree Lüdtke – human twister, https://flic.kr/p/drsVT8

Note: Also see the Yahoo! Group on which I present similar issues:IMRo. To join, email imro-subscribe@yahoogroups.com and reply to the confirmation email.

I am a Digital Marketing Manager for The KPI Institute. My expertise is in SEO (Search Engine Optimization) / UX (user experience) / WordPress. Co-founder of lumeaseoppc.ro (series of events on SEO & PPC) and cetd.ro (Book on branding for MDs). On a personal level, I like self-development - events, sports, healthy living, volunteering, reading, watching movies, listening to music.

2 Comments

  • Cătălin

    7 August 2014 - 19:22

    Pot spune că de acum voi citi mai des blogul tău. Articolul acesta este chiar interesant, şi sunt de acord cu tine în ce priveşte relaţia dintre cititor şi administrator de site. Google vine după calitatea articolelor, nu dupa Black SEO.

  • Olivian Breda

    7 August 2014 - 19:42

    Mulțumesc frumos, Cătălin! Numai bine!

Leave a comment

Your email address will not be published.