Povești cu analize medicale

O dată pe an merg la medicul de familie pentru a face analizele medicale.

Anul ăsta am fost acum vreo 2 zile la recoltare sânge.

Allan Chatto - Baclayon Medical Clinic, https://flic.kr/p/6GvKp6
Allan Chatto – Baclayon Medical Clinic, https://flic.kr/p/6GvKp6

Câteva lucruri pe care le-am observat la clinica privată în care am fost?

  • La recepție, o doamnă o întreba pe persoana în vârstă venită la clinică: “nu puteți introduce PIN-ul cardului de sănătate? Ziceți-mi-l mie. Ce PIN aveți? Anul nașterii?”. Am citit în presă că acel PIN se poate afla de personalul medical. În fine, o procedură tehnică. Dar eu în niciun caz nu cred că, pacient fiind, ar trebui să știu PIN-ul persoanei din fața mea, și să aflu și formula generală după care un medic îl pune (e util și să știu că se pune anul nașterii).
  • O problemă tehnică – dispozitivele pentru a introduce PIN-ul cardului de sănătate se leagă la calculator, direct, cred. Ei bine, cablul între acel echipament de introdus date și laptop / PC era foarte mic, am remarcat asta atât în cabinetul medicului de familie, cât și în clinica privată. Există cabluri prelungitoare USB (se pot cumpăra și în masă, din China), dar nu mă aștept ca multă lume să știe, pentru că, de obicei, nu ai problema asta. Cred că vânzătorii ambulanți care merg prin clinici ar avea succes cu așa cablu. :)
  • La clinica unde am fost eu am fost anterior de câteva ori. De fiecare dată erau cozi enorme la recepție. Cred că dacă o problemă este sistemică, adică tot timpul e coadă, soluția nu ar trebui să fie punctuală (hai să ne grăbim acum, doar de data asta), ci tot sistemică (hai să mai angajăm pe cineva, fie și part time, în anumite intervale orare; sau să facem programări între anumite ore; sau să direcționăm la altă clinică; sau altă soluție “macro”, nu “micro”).
  • Nu doar că era aglomerație, dar doamnele de la recepție erau și stresa(n)te și irita(n)te. Medicii cu care am interacționat în cele două dăți (oftalmologi) au fost OK, am putut vorbi, ne-am înțeles. Dar vizita la medic venea după o primă interacțiune la recepție, dezamăgitoare.
  • Graba de a rezolva totul, rapid, iute, hai repede, cât mai repede, a dus și la o situație un pic comică, și un pic tragică. A sunat cineva oarecum confuz, din ce mi-am dat seama din discuția recepționerelor. Voia o adeverință că este apt de muncă, dar nu știa exact dacă dorește o consultație la medicina muncii sau la psihiatrie. Soluția unei recepționere? “Trimite-l la psihiatrie, să se lămurească cu medicul”. Adică să facă vizita, să ia din timpul medicului și al său, pentru a evita ca recepționerele, grăbite, să stea la telefon câteva minute, cât ar lua pentru a lua o decizie informată.
  • Altfel, lucrurile sunt în progres. Și la medicul de familie, și la medicul meu dentist, și la clinica privată. Pe măsură ce trec anii, și ai alte experiențe, ca pacient, ori crește nivelul meu de a vedea lucrurile mai tolerant, ori devin ei mai buni, cert e că sunt mai mulțumit acum de cele trei locuri, în ansamblu. Am arătat niște aspecte, ca principiu. Dar, în mare, lucrurile sunt mai bine ca anterior.

I am a Digital Marketing Manager for The KPI Institute. My expertise is in SEO (Search Engine Optimization) / UX (user experience) / WordPress. Co-founder of lumeaseoppc.ro (series of events on SEO & PPC) and cetd.ro (Book on branding for MDs). On a personal level, I like self-development - events, sports, healthy living, volunteering, reading, watching movies, listening to music.

No comments yet.

Leave a comment

Your email address will not be published.