Soluții de trimitere newsletter-e recomandate de mine

Să zicem că dorești să trimiți newsletter-e.

Ai mai multe metode:

  • Poți “încropi” ceva foarte local. Poți trimite mailuri din Outlook sau din Gmail-ul propriu. Soluția poate fi OK când trimiți mesajul la 10 oameni. Dacă însă trimiți, constant, mesaje în masă la zeci/sute de oameni, vei avea o problemă cu identificarea mailurilor tale drept spam. Prin urmare, soluția “trimit singur zeci de mailuri în BCC” e proastă.
  • A doua variantă ar fi să pui un server să facă asta pentru tine. Pe un site de tip WordPress poți pune un plugin de newsletter, se trimit mailurile de pe server. Problema e că și acel serviciu poate fi marcat drept SPAM. Dacă te descurci cu o configurare avansată, da, poți face asta singur, dar, în principiu, e destul de complicat și, în opinia mea, nu merită bătaia de cap.
  • Optim (ca resurse, efort și rezultate) ar fi să externalizezi serviciul. Despre asta vorbesc în mesajul de față.

Unde externalizezi?

  • Soluția mea de top ar fi MailChimp. Foarte OK, profesioniști, cu o interfață plăcută și drăguță. Poți trimite 12.000 de mesaje, în total, la o bază de date de maximum 2.000 de abonați în mod gratuit (și cu mici banner-e în footer-ul mailului). Pentru multe instituții, ăsta e un pachet OK. Și varianta plătită e relativ ieftină.
  • Ar mai fi AWeber sau Conectoo și, în România, NewsMAN.
  • Dacă doriți și compoziția mesajului, puteți apela la Kinecto și la Whiteimage.

Note: Also see the Yahoo! Group on which I present similar issues:IMRo. To join, email imro-subscribe@yahoogroups.com and reply to the confirmation email.

I am a Digital Marketing Manager for The KPI Institute. My expertise is in SEO (Search Engine Optimization) / UX (user experience) / WordPress. Co-founder of lumeaseoppc.ro (series of events on SEO & PPC) and cetd.ro (Book on branding for MDs). On a personal level, I like self-development - events, sports, healthy living, volunteering, reading, watching movies, listening to music.

4 Comments

  • Farcas Gelu Danut

    26 November 2012 - 18:48

    Eu am incercat sa evit trimiterea de newslettere, mai ales ca eu primesc zeci de mailuri (printre care si newslettere la care nu m-am abonat niciodata).
    Credeti ca mai are lumea chef si timp de newslettere (desigur, nu din cele nesolicitate). Care credeti ca este eficienta spamului si a newsletterelor la care persoana s-a abonat (ma gandeam la conversii, relativ la AdWords, cautari organice, bannere, etc.).

  • Olivian BREDA

    29 November 2012 - 14:35

    Bună,

    Cred că faci o mică confuzie între:
    – Newsletter-e tip SPAM.
    – Newsletter-e solictate

    și, de asemenea, între:
    – Newsletter-ele pe care le folosești tu.
    – Newsletter-ele dorite de alții.

    Dacă eu mă abonez cu mâna mea la newsletter, înseamnă că mă interesează acea noutate.

  • Ionut Popa

    13 April 2016 - 09:53

    Salutare,

    Sunt curios de o chestie: ai avut probleme cu inregistrarea la DataProtection in cazul Mailchimp? Sau stii cum se poate rezolva?

    Intreb pentru ca exportul de date personale in US (unde sunt localizate data centerele Mailchimp) nu mai e considerat Safe Harbor, si trebuie sa iti aprobe DataProtection exportul asta, sa ai voie sa stochezi datele abonatilor acolo fara sa-ti iei amenda…

    Mersi

  • Olivian Breda

    14 April 2016 - 07:53

    Salut, Am făcut o singură dată înregistrarea la DataProtection și nu am întâmpinat decât problema de a completa corect un formular foarte stufos.

    Altfel, a fost OK, n-am experiență pe partea asta.

Leave a comment

Your email address will not be published.