Să zicem că ai un site de nișă. De ce să nu te bați pe preț? De ce să nu fie lupta ta pe discount-uri, prețuri, mai bun ca toți? Pentru că nu ăsta e target-ul tău. Ce te diferențiază pe tine e, de multe ori, serviciul “extra” – faptul că poți oferi consultanță, că ai o ofertă bogată, că ai un customer service OK, că îți pasă de omul din fața ta, că știi mai multe despre nișa ta decât un site generalist. Dacă te bați pe prețuri, lupta nu e OK. Bate-te pe servicii, și du profitabilitatea în locuri unde sensibilitatea la preț e scăzută. Sigur, asta nu înseamnă să ai prețurile enorme față de prețul pieței, dar nu fă din prețul cel mai mic un motiv în sine.
Exemplu clasic – F64. Da, au promoții, și da, au pachete Gold pentru cumpărătorii de top. Dar nu prin discount-uri ies în evidență. Dacă vrei să cumperi de la ei, nu pentru preț cumperi în primul rând, ci pentru servicii / garanția suplimentară / cunoștințele lor în materie de fotografie / seminariile organizate / comunitatea din jurul site-ului / experiența plăcută.
Dacă ai de ales să cumperi un aparat foto cu același preț de la eMAG vs. F64, ce alegi? Poate eMAG pentru service și promptitudine, dar poate F64, pentru că “simți” că ei sunt pe nișa corectă.