Generare de idei: cum aş atrage eu oameni în comunitate dacă m-aş ocupa de site-ul Neogen?

Aşadar, să zicem că m-aş ocupa de site-ul Neogen. Cum aş atrage oamenii în comunitate?

1. Ca idee de principiu, românii intra pe Facebook şi pe Hi5 pentru că mai sunt români acolo, şi nu intră pe MySpace pentru că nu întâlnesc români; Focusul ar trebui în primul rând să fie pe atragerea comunităţii; În opinia mea, Hi5 oferă funcţii puţine, defunctul Yahoo! 3600 avea aceeaşi problemă, câtă vreme Facebook e o minunăţie ca funcţionalitate şi setări; Dar românii intrau pe Yahoo! 3600 pentru că erau alţi români acolo; Mulţi români atrag şi mai mulţi români;
2. O altă idee de principiu: funcţionalitate; Între Hi5, Yahoo! 3600 şi Facebook, voi alege Facebook pentru funcţionalităţi (geeks clar preferă asta); Deci o idee banală, un truism, ar fi ca Neogen să ofere chestii mişto, cu tot felul de setări; Nu am mari lucru de spus aici, dacă iei la analizat MySpace, Facebook, Orkut, Twitter, LinkedIn, îţi vin idei; Sfatul meu ar fi să analizaţi astea pentru idei muuuuuulte.

Aşa că mă întorc la prima idee – cum faci comunitatea? Asta ar fi buba, de aici vin toate (dacă sunt sprijinite şi de o platformă bună). Soluţii:
1. (te legi de cei care îşi iau PC nou) Internetul încă nu a penetrat toată România; Cum ar fi ca orice român care îşi ia PC printr-o firmă mai mare şi cu un sistem de operare să primească un fluturaş – Intră pe Neogen.ro, vei găsi colegii tăi acolo;
2. (liceeni) Poţi începe să faci ce a făcut Facebook – s-au dus la licee şi şcoli şi campusuri; Poate fi:
a. O promovare lejeră – pliante / concursuri / pur şi simplu prezenţa ta acolo contează – fă un stand în liceul X de promovare; Fă vizite la orele de dirigenţie; Sponsorizează chioşcul din faţa şcolii; Renovează sala de sport;
b. Ceva mai manipulativă – poţi face parteneriat public-privat (da, din ăla rău) şi să fie o legătură între Ministerul Învăţământului şi Neogen; Sau să faceţi legături la nivel de şcoală – Şcoala X primeşte găzduire site pe Neogen, cu condiţia ca elevii să se înscrie pe site;
3. (oameni de afaceri) Ei, aici lucrurile se complică şi probabil va trebui o secţiune specială pentru aşa ceva, dar teoretic ai putea face un LinkedIn în limba română; E puţin tardiv, LinkedIn e bine împământenit, dar se poate; Cu condiţia ca prietenii de pe Neogen Liceu să fie diferiţi de prietenii mei de pe Neogen Business;
4. (mai-puţin-ştiutorii) Dom’le, mie îmi e greu să îi zic unui unchi de-al meu, contabil, 50+ ani, care nu ştie LinkedIn, să intre pe o reţea socială; I-aş putea recomanda LinkedIn şi cel mult Facebook, dar probabil că la un moment dat ar trebui să îi explic – ce-i ăla prieten, ce e ăla status, ce e ăla un eveniment; Ce îmi lipseşte mie, şi nu numai în România, e reţeaua-socială-pentru-începători; Totul să fie în română, totul să fie simplu (gen Twitter sau cel mult LinkedIn); Să aibă un manual gros, PDF, cu toată reţeaua, dar şi un manual subţire, pentru fiecare pagină în parte a reţelei; Ei, dacă ar exista o aşa reţea, aş putea să i-o recomand unchiului meu;
5. (integrator) Eu am Twitter, Facebook, LinkedIn, Last Fm; Mi-ar prinde bine un integrator, românesc sau nu, care să funcţioneze; Aş intra pe Neogen dacă aş găsi o funcţie de integrare care să fie mişto;
6. (open source) Dacă Neogen ar avea un API (da, am văzut asta), cred că ar putea atrage mai multe vizite;
7. (grupuri) În prezent există un blog al melcilor (adică nişate), există grupuri de discuţii pe orice temă (adică uşor de folosit, via email), şi sunt forumuri generaliste (pe care ai şansa să primeşti un răspuns); Dar încă se mai poate; E loc pentru un site care să ofere servicii tari pentru comunităţi; Ce m-aş aştepta de la o reţea socială care să pună accent pe grupuri şi comunităţi?
a. Să fie uşor de folosit pentru geeks ca un forum (cu thread-uri, subiecte) şi la fel de accesibil ca un grup Yahoo! (să poată fi citit şi pe email); Soluţia – ori o soluţie mail-to-forum, ori doar un forum cu posibilitatea de a citi (nu răspunde) mesajele noi prin email (în cazul ăsta puneţi şi RSS);
b. Eu aş aprecia de la o astfel de comunitate dacă ar avea mulţi membri (ca Yahoo! Group-urile) sau dacă ar avea oameni deştepţi pe ele (ca unii forumişti); Cum atrageţi aşa ceva, nu ştiu clar, dar în opinia mea aţi putea avea inclusiv o motivaţie pecuniară pentru moderatori şi deţinători de comunităţi (owner-i) care chiar mişcă lucrurile (adică dacă eu fac un grup cu 1.000 de membri şi vă aduc bani în advertising şi branding, daţi-mi şi mie o măslină, o atenţie)
8. (API-uri) Eu vreau să intru la voi pe site şi să văd clipuri YouTube, să vorbesc pe Messenger, să mă uit pe o mash-up Google Maps, chestii de-astea; Intru la voi şi văd promovare între site-urile Neogen; Whoops! Păi puneţi linkuri şi la eJobs, nu doar la BestJobs; Dacă intru pe eJobs şi găsesc joburile eJobs, e bine; Dacă intru însă la BestJobs şi găsesc link şi către joburi de la voi dar şi linkuri către joburi BestJobs, păi de ce să mai intru la eJobs? Intru la voi şi găsesc acolo.

Ce mă aştept de la un site cu comunităţi online şi nu găsesc?
1. Când e ziua unui amic de-al meu să îi pot trimite un SMS gratuit de la voi;
2. Când e Crăciunul şi Paştele, chit că eu nu trimit felicitări vreodată, să îmi daţi voi voie să trimit nişte felicitări din alea cât se poate de clasice (poa’ să scrie şi Neogen.ro într-un colţ că nu mă deranjează) şi eu doar să scriu un text şi adresa şi să vă bateţi voi capul;
3. Aş intra la voi pe site dacă aţi avea o chestie gen Orange Film (în fiecare miercuri două bilete la cinema la preţ de unul); Găsiţi ceva asemănător – muzee / teatre / expoziţii / conferinţe / găsiţi ceva!
4. Google e bun, Bing e bun şi el; Mai bun decât astea două ar fi doar un agregator din ambele; Dacă faceţi un agregator bun, pot intra pe site-ul vostru;
5. N-aveţi echipă; Ok, l-am văzut pe Călin FUSU la nişte conferinţe şi … errr, cam atât; Pentru o reţea socială, mă aştept să am datele tuturor programatorilor, designerilor şi PR-iştilor (era să scriu -istelor) pe site; Toată lumea cont, participări la evenimente, speech-uri, alea alea; Toţi obligatoriu blog, cont de Twitter, cont de Facebook, cont de – ptiu, drace! – Trilulilu; Da’ toţi; Şi daţi la contact liste cu toate astea; Că îi zic eu lui nenea de la Neogen ads ce nu-mi place la sistemul lui;
6. O analiză a altor reţele sociale, inclusiv a mea, din care să nu reiasă că a mea e cea mai bună; Dacă îmi fac lucrarea de diplomă / disertaţie masterat / doctorat să am în acea lucrare o mie şi una de date; Un studiu profi despre reţele sociale; Sau sponsorizaţi un doctorand şi îi ziceţi să îşi publice lucrarea la voi pe site;
7. O pagină anti-spam; Dacă mă înscriu acolo să nu primesc vreodată mail de la voi.

Cam asta.

I am a Digital Marketing Manager for The KPI Institute. My expertise is in SEO (Search Engine Optimization) / UX (user experience) / WordPress. Co-founder of lumeaseoppc.ro (series of events on SEO & PPC) and cetd.ro (Book on branding for MDs). On a personal level, I like self-development - events, sports, healthy living, volunteering, reading.

No comments yet.

Leave a comment

Your email address will not be published.