Despre meseria de SEO (mai general, online marketing)

Eu fac SEO – optimizare pentru motoarele de căutare -, la modul specific, și online/Internet marketing, la modul general.

Am început în 2006, când superiorul meu de atunci mi-a zis “Auzi, dar n-ai vrea sa faci SEO?”. Nu știam ce înseamnă asta, dar am zis “Da”.

Am mai lucrat un an+ la o agenție web făcând SEO și o perioadă pe partea de client (adică am făcut SEO pentru un singur site, al clientului).

Am mai avut și alte proiecte în care am fost implicat, cu durată variabilă, uneori angajat de la distanță.

În rest, în majoritatea timpului – freelancer.

În ultimii ani m-am axat pe SEO tehnic (audituri de site-uri). Mă ajută, când fac asta, faptul că fac și audituri de UX (uzabilitate/experiență vizitatori) și, în ultima perioadă, fac și site-uri pe WordPress, și înțeleg unele aspecte tehnice.

În prezent, fac: SEO tehnic, audituri UX și site-uri pe WordPress.

Avantaje pe partea de freelancing în SEO – program foarte flexibil, venituri în general de care să fii mulțumit. Dezavantaje – volum de muncă variabil, lipsa învățării într-un mediu “sigur”, practic te “arunci” pe piață făcând tot, de la vânzări la customer service și project management și uneori faci erori copilărești.

Ce îmi place la partea tehnică a jobului – înveți constant, clienți de obicei diferiți de la unul la altul, satisfacția lucrului bine făcut.

Adam Collins - Online
Adam Collins – Online, https://flic.kr/p/5koG7C

Lasă un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.