De ce să fii “real” pe un site? De ce să fii tu însuți? De ce să intri în concret?

Discut în mesajul de față despre a fi cât mai real pe un site web.
De ce ai face asta?

  • Un om intră pe un site. Prima lui tendință e să transfere totul în virtual. “A, un site, e ceva abstract, uite o poză, o chestiune abstractă, cine știe cum arată produsul ăsta? Cum se simte în palmă? Cine știe cum arată oamenii care conduc site-ul? Totul e virtual, nu am o relație cu site-ul respectiv, nu mă leagă nimic de el”. Lucrurile de care vorbesc aici au tendința de a anula perspectiva de tip “totul e online”, și de a o transforma în “OK, asta e, totuși, cât se poate de real.”

Cum faci asta?

  • Fă o pagină de “Contact” cât mai detaliată. Detalii.
  • Fă o pagină de “Despre noi” bine structurată și cu toate informațiile necesare. Mai multe.
  • Folosește poze reale. Dacă ai poze cu produse, fă pozele tale proprii (foarte dificil, știu). Dacă ești un site de personalizări felicitări, fă tu poze prodselor, nu lua aceleași poze recirculate de toată lumea pe Internet. Pe pagina de “Contact” nu pune o poză stock cu o recepționistă care răspunde la telefon. Pune o poză reală. OK, “reală” nu înseamnă să faci o poză neprofesionistă. Înseamnă doar ca subiectul pozei să fie realmente din compania ta.
  • Fă poze cu cât mai multe lucruri. Cu echipa ta. Cu magazinul tău, pe interior și exterior. Cu mașinile care livrează produsele. Cu depozitul de produse. Cu produsele în sine.
  • Încă și mai bine e să faci propriile video. Pot fi video explicative (noi facem așa un produs; acestea sunt instrucțiunile de operare; uite, facem unboxing cu produsul Y; așa se montează o anvelopă), pot fi clipuri de prezentare (ăștia suntem noi, așa arată compania noastră, hai într-un tur virtual, câteva cuvinte despre blog, de ce ai cumpăra de la noi?).
  • În footer, pune date de contact. Ajută oamenii să își imagineze că sunt pe un site real.
  • Caută să stabilești o relație cu vizitatorul tău – fă-l să se aboneze la newsletter, contactează-l după o comandă reușită, cere-i feed-back, trimite-i un email de ziua lui cu un voucher. Pune iconițe cu rețele sociale pe un site.
  • Fă clientul mulțumit. Fă oamenii să se simtă bine în relația cu tine.
  • În ceea ce privește descrierile de produs – scrie-le tu însuți, pe cât posibil. Nu folosi aceleași descrieri ca alte 10 magazine.

Care sunt temerile?

  • Cea mai des întâlnită temere e “Eu pe net? Noi pe net? Firma noastră pe net? Noi să facem video? Poza mea, disponibilă oricui?”. Da, în parte, temerea este justificată. Da, sunt date private acolo (o fotografie e ceva personal) și da, când pui filmul tău pe net, cumva nu îți mai aparține. Însă, pe de altă parte, consider că beneficiile de a avea o prezență online sunt mult mai mari decât renunțările.

De văzut și:


Note: Also see the Yahoo! Group on which I present similar issues:IMRo. To join, email imro-subscribe@yahoogroups.com and reply to the confirmation email.

I am a Freelancer. My expertise is in SEO (Search Engine Optimization) / UX (user experience) / WordPress. Co-founder of lumeaseoppc.ro (series of events on SEO & PPC) and cetd.ro (Book on branding for MDs). On a personal level, I like self-development - events, sports, healthy living, volunteering, reading. I live in London, and lots of things live in me.

No comments yet.

Leave a comment

Your email address will not be published.