“Despre noi” – ghid realizare

În primul rând, sunt un mare susținător al ideii că o pagină de site ar trebui să aibă ca scop, printre altele, și să te facă să intri într-o stare de realitate. Am detaliat aici acest aspect:

De ce să faci pagina?

  • Pagina “Despre noi” e, de obicei, una din cele mai vizitate pagini dintr-un site. Motivul pentru asta e dat de elementul din linkul dat mai sus – nu doar tu vrei ca vizitatorii site-ului tău să intre într-o stare de concretețe, ci ei înșiși simt de multe ori nevoia să se transpună în acea stare. E o mare gafă să nu ai o asemenea pagină în site.
  • Scopul paginii este să lămurească vizitatorii despre ce e vorba pe site-ul tău și să facă conexiunea cu alte elemente (tu, personal, sau compania ta, sau alte persoane care au legătura cu site-ul și afacerea din spatele lui).
  • Ideea de bază a paginii este să capteze atenția (să nu te îndepărteze imediat ce intri pe ea; să nu aibă elemente la care, când te uiți, primul instinct să fie “Ce caut eu aici?). Apoi, e necesar ca pagina să își îndeplinească rolul de bază, acela de a livra mesajul cerut (intru pe o pagină “Despre noi” pe un blog pentru a citi despre autor/autori și a afla câteva principii generale ale blogului respectiv; e nevoie să îmi răspunzi la această informație). În fine, chiar și o pagină aparent statică și fadă ca “Despre noi” ar trebui să convertească vizitatorii. OK, pagina crește încrederea în site, dar care ar fi scopul din spatele acestei acțiuni? E bine să îți răspunzi la această întrebare (ca idee, ar putea fi abonarea la newsletter, sau comanda unui produs, sau contactul pe site).

OK, am lămurit asta, hai să vedem cum să faci pagina “Despre noi”.

Care sunt principiile generale de realizare a paginii?

  • În prima frază din pagina “Despre noi” lămurește clar lucrurile esențiale. Cine ești tu / site-ul tău / afacerea ta? Cu ce te ocupi / cu se ocupă site-ul / care e business-ul tău? De când ai început? Cum faci ceea ce faci? Și câteva date despre locație. Răspunde întâi la ce e mai important, detaliază ulterior.
  • Dacă îți e greu să respecți principiile de mai jos, externalizează serviciul de copywriting. Sau, cel puțin, după ce scrii textul, nu uita să apelezi la cineva care să verifice exprimarea îngrijită și gramatica bine folosită.
  • Folosește elemente de formatare pentru web. Ajută oamenii să scaneze rapid pagina ta. Pune bullet-uri • (ca în articolul de față), scrie propoziții întregi cu caractere aldine (ca în articolul de față) sau italice. Împarte documentul în secțiuni, fiecare cu titlul ei. Pune poze (ai mai multe motive să faci asta, “scanarea” paginii e doar unul dintre ele).
  • Fii uman. Evită să fii o chestie abstractă, fără imagine și chip, fără personalitate și reprezentativitate. Nu fi ceva virtual. Intră în realitate și alege o imagine reală a companiei tale și a ta. Scrie că îți place ciocolata și scrie că firma ta face ceva ce alții nu fac. Zi că faci greșeli și că ai plăceri. Zi că favorizezi lucruri în defavoarea altora. Zi că ai gusturi unice și calități pe care alții nu le au. Poți inclusiv să recunoști mici defecte și scăpări.
  • Reprezintă-te pe tine însuți (pentru companiile de o persoană). Dacă ai o firmă mică, și tu ești un pilon important, nu brand-ui site-ul cu “Firma X”. Zi, în schimb “X deținută de Y, care face așa și pe dincolo” sau chiar “Y, deținător al firmei X”. Regula se aplică și pentru companii mai mari. De la un nivel încolo, e mai greu să distingi însă pe altcineva decât CEO. Oamenii aud de Steve JOBS de la Apple, dar cine se ocupă de marketing la Apple nu e foarte clar. Larry PAGE și Sergey BRIN au întemeiat Google. Cine e vice-președinte pe tehnologia de search la Google? Nu e evident. E firesc să fie așa, după cum e firesc să știi cine îți dă un anumit serviciu. Contează omul din spatele brandului. Nu fi doar “Firma X”, fi mai mult de atât.
  • Când scrii, folosește un vocabular simplu, evită termenii complicați. Evită alți termeni decât cei folosiți standard de clienții tăi. Nu intra în termeni tehnici (de orice natură), dacă sunt nefamiliari audienței tale (dacă ești un site de cercetare în medicină, cu public țintă medici, vei folosi, poate, termeni tehnici; însă e o situație mai degrabă atipică).
  • Ai două opțiuni de a scrie textul – poți fi foarte succint și structurat (“Ne-am fondat în 1994. Avem 320 de angajați. Ne ocupăm de …”) sau poți povesti (“Totul a început în anul 1994. În acel an … Cu timpul, am ajuns la 320 de angajați. Ce face istoria lor specială e că … Printre serviciile oferite de noi sunt … Dar ca să ajungem la aceste servicii, am trecut prin multe etape, am învățat din greșeli și nu ne-am condamnat niciodată că le-am făcut. Am renunțat să mai facem …, dar facem, de doi ani de zile un lucru care e … pentru piața din România: …”). Nu am o soluție universală aici, pot spune că poveștile au avantajul că atrag atenția și captează cititorul, pe când textele succinte și la obiect transmit mesajul în mod eficient.
  • Optim pentru o pagină “Despre noi” ar fi să ai și un clip video (detalii – Clipurile video convertesc. Sau, cel puțin imagini (statice sau animate): Olivian BREDA). Nu ai video? E OK și o prezentare pe SlideShare sau imagini.
  • Cât de lungă/scurtă să fie pagina? Legat de conținut, ar fi bine să răspunzi la toate punctele obligatorii și esențiale (tu ar trebui să știi care sunt acelea, specific pentru site-ul tău și audiența ta). Dacă poți tăia/prescurta/exprima într-un mod succint o afirmație, fă-o. Pe de altă parte, uită-te la lungimea paginii produsului tratat ca featured pe Amazon.com, Amazon Kindle Paperwhite. Foarte multe pagini de scroll, și, dacă alegi ulterior să vezi și comentariile pentru produs, pagina continuă (e lungă și mai aveau de zis lucruri). Ca opțiuni la lungimea paginii – fie scrii succint, fie faci ca la click pe un titlu textul să se extindă automat (exemplu de plugin pentru WordPress – Text Expander « WordPress Plugins), fie – și asta e varianta mea favorită – faci un cuprins și, la click pe un element din cuprins “teleportezi” automat vizitatorul la secțiunea dorită, ca pe Wikipedia (vezi cuprinsul de aici – Nicolae STEINHARDT – Wikipedia).
  • Dacă folosești fotografii, pune poze reale. Evită fotografiile stock.
  • Când prezinți date, inspiră-te din infografice. Caută pe Internet [infographics], și caută să prezinți cifre într-un mod atrăgător pentru internauți.
  • Evită adjectivele și adverbele, și folosește lucruri demonstrabile. Exemplu – nu zi “alege-ne pe noi, pentru că suntem cei mai buni”, intră în detalii “alege-ne pe noi pentru că avem succes”. Intră și mai mult în detalii – “alege-ne pe noi pentru că am fost desemnați de revista X ca fiind …” sau “alege-ne pe noi pentru că avem cea mai bună dotare tehnologică” sau “avem cea mai mare gamă de produse” sau “livrăm în cel mai scurt timp” (deși și mai bine e să specifici acel timp “livrăm în maximum 4 ore de la primirea și confirmarea comenzii”; caută să eviți lucrurile nesustenabile și generaliste cu lucruri cât mai concrete; nu “produse frumoase” ci “produse despre care 30% din vizitatori consideră spuncă că nu au mai întâlnit în altă parte, din punct de vedere estetic”).
  • Evită exprimările pasive (“Produsele sunt vândute bine de către noi” versus “Noi vindem produse bune”), limbajul de lemn, folosirea timpului gerunziu (când ai folosit gerunziu într-o frază, deja ai, în mod obligatoriu, două propoziții, și structura frazei te obligă să citești întreaga afirmație; foarte dificil de scanat online). De văzut următoarele două site-uri: Corporate B.S. Generator și Corporate Gibberish Generator on AndrewDavidson.com. Folosește propoziții scurte, evită frazele.
  • Poți lua în considerare să scrii la persoana a III-a. Nu “noi am”, ci “compania X a”. Nu “pe blogul meu”, ci “pe blogul lui X”. Nu e obligatoriu, însă, și personal nu mi se pare foarte atractiv.
  • Am dubii privitor la sfatul următor. E cazul să fii serios-serios (Microsoft sunt serioși-serioși), amuzant-serios (să faci mici glumițe, dar în anumite limite; râdem, glumim, dar nu părăsim incinta; Google are imaginile de pe prima pagină, care se schimbă, și sunt plăcute/amuzante; îți poți face pagina de Google să fie scrisă în limbaj klingonian; fac farse de 1 aprilie; însă, în general, sunt serioși; MailChimp face mici amuzamente), amuzant-amuzant (iei totul în derâdere / glumă, nu ai limite, totul e haios). Era o vreme când înclinam spre ultima variantă în comunicarea personală. Cu timpul, am redus spre a doua variantă, și tot mai des caut să comunic serios-serios pe Internet. Ideea e așa – e o linie foarte fină între a distra pe cineva și a-i câștiga încrederea, și a deveni penibil și a câștiga o stare de neîncredere în seriozitatea business-ului în sine. Nu am o soluție universală, ține și de deținătorul afacerii și de audiență (altfel comunici dacă ești un post de muzică adresat tinerilor și altfel comunici când ești o Bancă – vezi Banca Transilvania cu Zânul, care râd, glumesc, dar nu părăsesc incinta – Zânul e îmbrăcat la costum impecabil). Ca sugestie, aș merge pe un sistem gen Google (mic umor, și fin intelectual), uneori pot merge pe soluția MailChimp. Însă Timesnewroman trebuie să precizeze clar, cu litere mari și font roșu – “cotidian independent de umor voluntar”. Trebuie să spui asta chiar în logo, nu te joci cu orice lucru din viața altora. Iar MailChimp au o opțiune de a dezactiva mesajele (chiar dacă e scrisă amuzant “disable MailChimp humor – because I am a party pooper”.
  • Fă un balans între trecut și viitor. Evită să vorbești constant despre trecut (“noi am făcut până acum”). Zi-mi și de prezent (“Avem în prezent următoarele echipamente, furnizăm următoarele servicii, și avem X produse în site”). Dar și promite-mi lucruri (“Psst! Îți spun un secret – peste 3 luni vom lansa …” / “Plănuim ca în următorii ani să …” / “Noi ne-am propus ca, cu ajutorul tău, să …”). Evită orice exces. Dacă nu ai viitorul exprimat, pierzi încrederea vizitatorilor că ești capabil de viziune. Dacă ai însă doar viitorul exprimat, fără trecut, riști să promiți fără să ai o bază anterioară. Politicienii fac asta de multe ori. Nu fă asta. Pune un balans între demonstrațiile legate de trecut și promisiunile legate de viitor.
  • Nu ultra-teoritiza, dă exemple. Articolul de față are greșeala aceasta – e prea multă teorie. Cum poți evita? Folosește imagini. Cum ar fi ca fiecare afirmație de-a mea să fie susținută de un exemplu concret, “live”? Ar fi întărit afirmațiile mele.

Întrebări pe care ai putea să le adresezi în pagină – Ce ai putea include în pagina “Despre noi”, la modul general (pe o pagină oarecare, toate elementele posibile)?

  • Cine e în spatele afacerii? Pe Internet, lucrurile au tendința să fie virtuale. Anulează acest lucru și adu lucrurile în concretul lor. Demonstrează că ai o afacere reală, cu clienți reali. Dacă poți demonstra cumva și succesul afacerii tale, cu atât mai bine. Dacă poți, detaliază și modelul de afacere (oamenii vor să înțeleagă cum trăiești tu, pentru că sunt conștienți că probabil faci asta din banii lor sau din datele lor private; și vor să știe acest lucru).
  • Care sunt garanțiile oferite? Aici lucrurile sunt foarte diferite, de la securitatea datelor personale (Ar trebui să te înscrii pe DataProtection.ro dacă prelucrezi date personale și să ai o politică foarte clară pentru date), până la lucruri de tip ce responsabilități îți asumi cu site-ul și care sunt drepturile mele, dacă aș fi clientul magazinului tău.
  • Ce faci tu și fac și alții? Scrie despre specificul business-ului tău, chiar dacă orice concurent ar putea spune asta. Coca-Cola vinde băuturi răcoritoare care răcoresc oamenii. La fel fac și Pepsi. Mercedes îți oferă o experiență deosebită într-o mașină. Și într-un Ferrari poți avea o experință de top. Atât P&G, cât și Unilever îți fac mai ușoară viața de zi cu zi. Oricare din aceste companii ar trebui să spună și despre lucrurile generale din business-ul lor. Pornește cu lucrurile de bază – “OK, noi vindem sucuri răcoritoare” / “Da, noi vindem mașini în care te simți foarte bine” / “Sigur, noi te ajutăm să ai o viață mai comodă”. Răspunde la lucrurile de bază. Asta e VSP (Value Selling Proposition).
  • Ce te diferențiază pe tine de ceilalți? Ce are Coca-Cola și Pepsi nu au? Invers, ce au Pepsi și Coca-Cola nu au? De ce aș cumpăra Ferrari și nu Mercedes? Ce diferențiază produsele P&G față de Unilever? Răspunsuri posibile – “Suntem cea mai mare companie de băuturi răcoritoare” / “Suntem compania de băuturi răcoritoare cu cea mai mare creștere în ultimii 30 de ani” / “Calitate germană din anul …” / “Tradiție italiană încă din …” / “Cea mai mare gamă de produse” / “Cea mai mare rată de clienți mulțumiți”. De observat că nu e OK locul doi. Dacă ești “printre cele mai mari companii care …”, asta nu înseamnă nimic. Dar nimic. Pe de altă parte, poți fi locul 1 pe o nișă. Poate Mercedes nu îndeplinesc criteriul de “cele mai bune mașini” conform tuturor standardelor posibile (fiabilitate, satisfacție clienți, dotări de lux, putere mașină, design, adaptabilitate, selecție culori). Însă, în mod sigur, orice companie din lumea asta e locul 1 la ceva. Dacia poate fi cea mai bună mașină pentru segmentul “Value”, din România. Sau poate e mașina la care găsești cel mai ușor piese de schimb. Sau e o mașină care are tradiție în România. Sau e mașina pe care, dacă o cumperi, ajuți economia României. Sau e mașina pe care o știi cel mai bine. Sau e mașina pe care nu te jenezi să o iei pe câmp, chiar dacă îi mai produci pagube. Exemplele de aici sunt, toate, ipotetice. Rămâne principiul să îți alegi o nișă (la care să fii numărul 1) și să te ții de ea. Asta e USP (Unique Selling Proposition). Pune atât VSP cât și USP pe un site (“e mai comod și sigur să livrezi online” e VSP, iar “livrăm comenzile în 2 ore în București” poate fi USP).
  • Care e trecutul tău? Poți intra în trecutul tău personal, al firmei tale, al angajaților, al altor părți interesate.
  • Unde ai ajuns acum, cu ce te ocupi? Chiar dacă ai o pagină “Servicii”, scrie pe scurt cu ce te ocupi. Chiar dacă ai un magazin online și pentru e evident că vinzi doar un anumit tip de produse, în această pagină zi, pe scurt, specificul produselor oferite de tine. Chiar dacă ai o listă de categorii, scrie totuși câteva lucruri despre articolele tale de pe blog. Sau dă o listă cu cele mai vândute produse (pentru magazine online) și cele mai citite articole (pentru bloguri).
  • Cum va arăta site-ul peste 6 luni / 2 ani / 5 ani? Încearcă să răspunzi la întrebări și legate de viitor. “5 ani” e, pe Internet, termen foarte lung. E suficient de departe perspectiva ca să nu fii forțat(ă) să răspunzi la întrebarea “cum va arăta site-ul peste 10 ani?”. Dar arată o perspectivă. Nu fii exclusiv în trecut sau prezent. Arată și ce speri.
  • OK, am citit “Despre noi”, ce vrei de la mine? Fă pagina “Despre noi” să aibă un apel la acțiune. Poți face asta la nivel abstract – “vreau să cresc încrederea în site” sau poate fi concret – “vreau ca vizitatorul să aibă o acțiune specifică”. Caută-l să-l pui cât mai vizibil. Dacă nu ai alt loc, pune-l ca ultim element în site – “Hei, ți-am zis despre noi. Dacă vrei să afli noutățile noastre, te poți abona la newsletter” / “OK, asta voiam să îți spunem. Dacă mai ai întrebări, suntem aici la numărul … cu răspunsuri la dilemele tale” / “Dacă vrei să vezi oferta noastră de produse, fă click aici pentru magazinul nostru online”.
  • Cu ce te dai mare? Ai câștigat un premiu? Te-a votat cineva ca fiind …? Ai cea mai … gamă de produse? Ai serviciile care sunt cele mai …? Alții au zis despre tine că …? Tu poți demonstra că ești cel mai … Laudă-te! OK, dar nu spune lucruri false. Laudă-te în limita afirmațiilor pe care le poți susține.
  • Care e etica ta? Explică aici toate sau o parte din:
    • Valori – exemplu pentru SEOmoz: “Transparent and Authentic, Generous, Fun, Empathetic, and Exceptional.” (What We Believe and Why: SEOmoz’s TAGFEE Tenets | SEOmoz).
    • Misiune/Scop/Viziune – exemplu: “Our mission is to be the world’s premier consumer products company focused on convenient foods and beverages.” (Pepsi). Din păcate, Guy KAWASAKI ar zice probabil că e un text destul de complicat exprimat, și ar căuta soluții de simplificare a lui (How to Change the World: Mantras Versus Missions). Pepsi ar putea sintetiza totul și ar zice “We provide convenient food & beverages” sau ar putea lucra pe livrarea unui rezultat (“We make you feel good”) sau ar merge și mai departe (Ce iese din starea de bine – “We make you deliver happiness by your own happiness”). Dacă ești o companie mică, aș alege una dintre misiune/scop/viziune, și aș păstra-o. Dacă ești o companie mare, probabil ai externalizat asta către un serviciu de PR care îți va atrage atenția asupra diferențelor între cele trei și nu ai nevoie de articolul meu. Nu consider că o companie cu 5 oameni are nevoie de o detaliere foarte mare între misiune/scop/viziune. Aș alege doar una și aș folosi-o.
    • Obiective – nu sunt neapărat obligatorii, și nu neapărat în forma unui business plan care să dezvăluie concurenței ce vreți să faceți în următorii ani. Dacă le scrieți, totuși, scrieți-le SMART. Eu aș pune obiectivele într-o formă prietenoasă (nu “Vom crește vânzările cu 5% prin obținerea unei tehnologii constând în …, până în data de …, la costul aproximativ de …, care va permite …”, ci “O să avem o tehnologie nouă, anume …, care vă va ajuta pe voi, utilizatorii site-ului nostru să … Gândiți-vă cum, 6 luni de acum încolo, când veți folosi …, veți avea senzația că … Nu e minunat?”).
    • Motto. Legat de motto, poți alege fie ceva sintetic, care să exprime într-o propoziție ideea principală a companiei tale (Renault se ocupă de realizarea de automobile – “Créateur d’Automobiles”; Nokia – “Connecting People”), dar poate fi și o emoție/gând, un îndemn, un lucru mai atipic, o filozofie (Adidas – “Impossible is nothing”; Nike – “Just do it”; LG – “Life’s Good”). Toate exemplele de mai sus “sună” bine. “Creatori de automobile” sună mai OK decât “facem mașini”. Adidas folosește o inversiune pentru efect. LG sunt relativi banali, dar e un joc cu literele L și G și e, totuși, atipică expresia “Life’s good”. Nokia merg pe rezultatul final, de a conecta oamenii, ocolind faptul că ei fac telefonul. Rezultatul e mai important. Nike merg și mai departe și presupun că tot ce ai nevoie e de o chestie motivațională.
  • Ce date financiare relevante pentru vizitator faci publice? Dacă scrii astfel de date, asigură-te că sunt relevante pentru vizitatori. Nu intra în acronime contabile irelevante pentru utilizatorul final. Dar da, poți preciza profitul. Sau cifra de afaceri. Sau creșterea cifrei de afaceri. Sau poziția pe piață. Sunt două aspecte aici. Să zicem că avem – Apple e profitabil. O bancă foarte profitabilă. Un producător auto profitabil. Un internaut se va uita diferit, pe două planuri. “A, ai succes și vinzi bine? Păi atunci cumpăr și eu de la tine, dacă au mai cumpărat și alții! Voi apela la acest producător auto. Am nevoie de încredere.” versus “A, ai succes și vinzi? Păi faci asta pe banii mei. Nu cumpăr de la Apple, nu am nevoie de încredere mare, am nevoie de best buy la tehnologie”. Similar, o bancă foarte profitabilă te poate îndepărta (“Înseamnă că au comisioane mari, știu eu”) dacă vezi că are profit mare. E un balans între a demonstra că vei fi și mâine pe piață (profitul e bun) și a plăti un premium pentru încrederea în tine (profitul e rău).
  • Cine altcineva decât mine a apelat la tine? Aici sunt mai multe aspecte – oameni care au dat Like paginii. Vizitatori care au lăsat comentarii. Clienți mulțumiți. Studii de caz și testimoniale cu povestiri de succes. Pune astfel de elemente în pagină.
  • Care e trecutul oamenilor care conduc firma? Pentru asta, e necesar să ai fie CV-urile lor (simplu de făcut, dacă deja au fost realizate, și e necesar doar upload-ul) sau biografiile (trebuie scrise individual). Eu aș merge pe biografie, nu pe CV (aș pune doar elementele esențiale, eventual cu unele aspecte “șui” – “Și, trebuie să recunosc, mă simt bine când mă uit la telenovele”, ca notă de încheiere). Ce biografii/CV-uri să incluzi? În primul rând top management-ul. Apoi, poți lua în considerare și oamenii de vânzări sau customer service, cu care vizitatorii pot interacționa. Dacă ar fi compania mea, aș pune datele despre absolut toți membrii echipei, chiar și cei din back-office, pe care internauții probabil nu îi vor cunoaște vreodată. Cine sunt oamenii din spatele afacerii/site-ului? Poți pune o scurtă biografie, cu elementele-cheie (facultate și master / câteva job-uri de top / câteva performanțe de top). Poți pune și chestiuni mai puțin importante, dar care ajută la “chimie” (“Hei! Mie îmi place la nebunie înghețata cu lămâie. Mmm.” – E OK).
  • Dacă sunt de la presă, ai ceva special pentru mine? Listă cu apariții anterioare, galerie foto pentru presă, date de contact speciale, secțiune de comunicate de presă?
  • La finalul paginii, ai un apel la acțiune clar? Ce îți propui să facă vizitatorul tău?

Ce ai putea include în pagină, la modul general (elemente specifice, pentru tipuri de situații specifice)?

  • Dacă ești un blogger – biografia ta și a celorlalți autori ai site-ului, date de contact, eventual detalii pentru presă. Pune minim o fotografie cu tine și eventual un video. Descrie blogul, ce ai făcut cu el până acum și ce îți propui. Și folosește personalitatea ta și scrie un mesaj cu impact. Alege din lucrurile de mai sus alte lucruri care s-ar potrivi ție.
  • Dacă ai un site de prezentare simplu – descrie business-ul tău, zi și ce îți propui. Biografiile managementului și, recomand eu, ale întregii echipe. Foto (cel puțin) sau video (recomand) în care să descrii afacerea. Listă cu produsele și serviciile de top. Detalii pentru presă. Valorile voastre. USP și VSP. Alege din lucrurile de mai sus alte lucruri care s-ar potrivi ție.
  • Dacă ai un magazin de comerț electronic – Dovezi sociale (suntem pe net pentru că …). Listă cu produsele de top. Detalii despre voi și despre firmă, cu foto și video. Secțiune de presă. USP și VSP. Valori, misiune, motto. Studii de caz cu clienți mulțumiți. Date financiare (cele utile pentru internauți). Rezultate de top de până acum. Ce îți propui? Ce garanții oferi pe site? Alte lucruri din cele de sus.

În fine, fă constant îmbunătățiri paginii, dacă vrei să evolueze cu timpul.

Specific pentru un site personal al unui blogger (adică ai blog personal, scrii tu pentru tine), de citit câteva aspecte pentru pagina “Despre noi”:

De văzut și:


Note: Also see the Yahoo! Group on which I present similar issues:IMRo. To join, email imro-subscribe@yahoogroups.com and reply to the confirmation email.

I am a Freelancer. My expertise is in SEO (Search Engine Optimization) / UX (user experience) / WordPress. Co-founder of lumeaseoppc.ro (series of events on SEO & PPC) and cetd.ro (Book on branding for MDs). On a personal level, I like self-development - events, sports, healthy living, volunteering, reading. I live in London, and lots of things live in me.

No comments yet.

Leave a comment

Your email address will not be published.