eMAG easybox este un serviciu prin care poți avea livrarea nu acasă, că poate îți e greu să tot aștepți un curier acasă, ci în zona unde locuiești sau lucrezi, și să ridici coletul tu însuți. Îl ridici de la un loc de livrare colete, numit locker.
Dacă termenii easybox și locker ți-au atras atenția, e poate pentru că e posibil să nu fie ușor de folosit aceasă tehnologie.
Ideea mi-a venit dintr-un articol de-al lui Radu, în care spune, printre altele:
Pe Internet este complicat. Operațiuni care nouă ni se par banale și le facem în 20 de milisecunde sau care ni se par atât de logice încât nu înțelegem cum de altcineva nu s-ar putea descurca sunt, de fapt, extrem de complicate pentru foarte mulți oameni.
Trecerea la mobile-first a făcut interfețele și mai neintuitive, că totul este mai mic și bazat pe simboluri sau pe gesturi pe ecran. Culmea este că exact persoanele care nu se pricep folosesc probabil exclusiv mobilul pentru acces la Internet, că n-au și laptop. Telefonul mobil le-a introdus Internetul în viața cotidiană.
La fel și cu easybox.
La întrebarea – este Black Friday o țeapă? – răspunsul meu e, în general, negativ.
Pe de altă parte, dacă nu știi să cauți un produs pe mai multe magazine, nu înțelegi cum funcționează comerțul online, și îți scapă multe din lucrurile din care ai nevoie ca să iei o decizie informată, atunci, da, cu siguranță, comerțul poate fi o țeapă, inclusiv la marii vânzători.
În principiu, dacă știi să cauți și să te informezi, te poți păzi de un preț cu promoție artificială.
E însă dificil pentru mulți utilizatori așa că, da, pentru acele persoane ar Black Friday putea fi considerat “țeapă”.
Totul începe de la termen – “Black Friday”. Este această denumire adresată persoanelor în vârstă, nefamiliare cu limba engleză, în general? M-aș mira.
Așa că easybox s-ar putea să fie dificil pentru unii.