Follow-up: Conferința “Design Thinking” (2019.09.19, Pentagon Events București)

În data de 19 septembrie 2019, a avut loc la Pentagon Events (București, zona RomExpo) conferința “Design Thinking”.

Mai jos, notițele mele de la eveniment și un album foto.

Album foto pe Google Photos »

Album foto pe Facebook »

Moderatorul evenimentului a fost Silviu Man, actor.

From scarcity to prosperity – Why Design Thinking Works – Jeanne Liedtka, the author of “Design for Growth” considered to be one of the world’s most influential contemporary business thinkers

I am here to unpack the magic of Design Thinking (Design Thinking).
Design Thinking allows democratising innovation.
We are supposed to prove something is valuable before people start using it.
People think they know what Design Thinking is, but in reality, you need to practice it first.
Forrester Research and McKinsey demonstrate the value of Design Thinking.
Design Thinking produces some changes that we can count.
We can’t count, though, some of the changes Design Thinking does, and those really matter.
In theory, diversity in a team creates creativity, but, in reality, it can decrease it, due to problems in understanding the other’s perspective correctly.
As Design Thinking users, we like storytelling, but sometimes this doesn’t get you very far.
At times, it might be necessary to construct new metrics to evaluate the results of Design Thinking.
Total Quality Management (TQM) allowed to use quality principles in day-to-day tasks.
Design Thinking allows connecting to decades of research in social sciences.
Design Thinking is human-centred.
Diverse teams are fundamental to Design Thinking.
Using active listening to understand can bring good solutions to issues.
Reframing the problem is important because at times it may feel like you’re solving the wrong problem.
The current people have never been more polarized.
Design Thinking invites human beings into organizations.
Top criteria for a clinic – the patient needs to be treated as a human.

Designing for peace – Solving the greatest challenges of the 21st century – Kai Frithjof Brand Jacobsen – Director of the Peace Operationsat Patrir

We, as a species, human beings, can change the world. If you don’t think this is reality is not reality. The current world we live in is not the same as that of a previous or next generation.
We currently have more schools than ever before. More girls in schools than before. We currently understand the basic DNA of existence. We have never been as innovative as now.
We also face challenges to our existence as never before.
There is also a huge disparate between rich and poor. The richest men have more wealth than half of the world population
On a global scale, violence has been going down.
We currently have slavery in the world.
Children 14-15 years of age are trained in counter terrorism in USA, in a scout service.
We have a significantly higher world population.
Book – The Watchman’s Rattle: A Radical New Theory of Collapse: Rebecca D. Costa: 9781593156862: Amazon.com: Books.
We spend 5M a minute building weapons.
We build more weapons than at the height of the Cold War.
The issue is that the war does not work.
Conflicts affect all of us. Conflict is normal, violence isn’t.
800.000 – 1M people commit suicide each year, per official statistics, but the real number is much higher, due to poor reporting in a lot of states.

Building a design lab – Andrei Baican, Head of customer experience at Banca Transilvania

Ai nevoie de un setup bun al unei echipe.
41% din companiile unui studiu sunt la nivel de producție. La nivel 2, la egalitate între conectori și arhitecți. Oamenii de știință sunt la 12% (se folosește testarea). Ultima categorie, doar 5% din companii, sunt vizionarii, care pun designul în strategia de business.
Pentru industria băncilor, cei 41% tind spre 50%, iar cei 5% spre 3%.
Prezentare reușită: The parenting of creativity – Ben Jones, CTO of AKQA – YouTube.

Paul Cimpoieru, actor

Emoția vinde.
În teatrul independent, mintea, corpul, inima – sunt toate acolo. Implicare 300%.
În teatrul independent ai implicare pe mai multe laturi.
Modelul actorului independent de orice

Andreea Roșca, The Vast & The Curious – interviu cu Nangi Lungu, Bitdefender

Unui copil de 10 ani i-ar spune că se ocupă de cunoașterea comportamentului uman.
Noi credem despre noi că suntem experți în propriile minți și de la asta e un singur pas în a fi experți în mințile altora. Iar de aici apar probleme.
Aproape că 50% din prietenii noștri nu ne consideră prieteni. Problema e că nu știm care.
Oamenii au impresia că își cunosc partenerii mai mult pe măsură ce trece timpul – asta poate fi adevărat, dar avem și un grad ridicat al erorilor pe care le facem.
Creierul nostru e o mașină motivațională, nu e o mașină de cunoaștere.
Una din cele mai interesante iluzii e că forma în care sunt acum e forma pe care o voi avea la finalul vieții.
În 10 ani convingerile, inclusiv cele mai profunde (de exemplu, cele religioase), se alterează și se schimbă.
Paul Slovici a făcut un studiu »: luat niște pariori în cursele de cai, și le-a dat mai multe seturi de date, și le-a cerut să își prezinte gradul de încredere în propriile estimări. Cu cât creștea numărul de date pe care le aveau, predicțiile nu deveneau mai bune, dar creștea gradul de încredere în propriile estimări.
Dacă vrei să îi faci unuia un produs bun, empatizează, pune-te în papucii lui.
Baza conflictelor este inclusiv credința că dacă nu simți ca mine înseamnă că nu-ți place de mine.
Corelația nu e cauzalitate.
Majoritatea corelațiilor sunt nerelevante.
Facebook ne cunoaște mai bine decât ne cunoaștem noi înșine. Echipa lor de specialiști comportamentali e probabil cea mai bună din lume.
Este mai ușor să influențezi decât să cunoști o persoană. “A înțelege” e deocamdată foarte discutabil.
Tentația marilor companii va fi să caute întotdeauna efecte imediate, în favoarea unui câștig. Pentru prima oară în istorie companiile știu mai multe despre noi decât știm noi despre noi, iar asta nu e tocmai corect.
Acum 30 de ani subiectul principal al cântecelor era dragostea (uneori neîmplinită). În prezent, a devenit “Eu”. Eu devin o vedetă.
Sistemul motivațional ne spune că suntem într-un fel, dar știința ne spune alte lucruri.
Dacă ai de ales între mai mult de 3 opțiuni, e o tendință să devii nefericit.
Din 1990 încoace, societatea noastră nu are o componentă foarte clară spre inovație.
Avem nevoie de echipe multidisciplinare și să încercăm să facem mai multe lucruri.
Principii de bază:

  1. Experimentează. Există jucării care au avut succes prin sunet, nu prin altceva. Creează produse.
  2. Nu mima că îți pasă, ar trebui să îți pese, e ușor detectabil.
  3. Pune o poveste bună. Oamenii au nevoie să intre într-o poveste.

O poveste ar trebui să se lege de ceva mai mare, de un sens.
Oamenii se atașează foarte mult de povești care nu sunt ale lor, nu sunt din cultura de care aparțin.
Programele de well being nu dau rezultate, dar dacă le luăm asta oamenilor, vor fi mai nefericiți.
Dacă vrei o predicție bună despre cum se comportă un om, uite-te la oamenii din jurul lui.
Ca să îți contrazici propria opinie, ai nevoie de un nivel de educație ridicat și de o stare emoțională foarte stabilă. Diversitatea e acceptabilă pentru o stare emoțională stabilă.
Mediul online care îți oferă ceea ce îți dorești nu e neapărat cea mai bună resursă.
Ai nevoie de un grad de anxietate față de mediul în care trăiești – nici foarte mică, să nu fii motivat să cauți, nici foarte mare, să te rănească.
Întrebați-vă dacă peste 5 sau 10 ani proiectul eșuează, din ce motive a eșuat?

The solution is within the problem – Teodora Migdalovici – International public speaker

Două vești – una proastă (suntem cu toții bolnavi) și una bună (dar se poate trata orice).
Carte – The Corporation: The Pathological Pursuit of Profit and Power: Joel Bakan: 9780743247467: Amazon.com: Books.
Carte – Saving Capitalism: For the Many, Not the Few: Robert B. Reich: 9780345806222: Amazon.com: Books.
(pe scurt – capitalismul este lipsit de moralitate, este un sistem per se, nici bun nici rău, iar noi, ca oameni, trebuie să injectăm niște realitate în acest sistem)
Să dormi cu bebelușul este experiența ultimă a intimității.
Industria de creativitate a învățat să tacă și să ascultă în mod activ, participativ.
Eu personal nu cred în CSR, cred în schimb în kindful brands.
Kindfulness: Ajahn Brahm: 9781614291992: Amazon.com: Books – Carte recomandată.
Gând de folosit – What if?
Nu începe discuțiile cu bugetul, începe discuțiile cu ideile. Sunt două direcții – ce faci când ai toți banii din lume sau când nu ai niciun buget.
May you live in interesting times – motto Bienala de la Veneția. Chinezii folosesc această urare pe post de blestem.

Adam Radziszewski – Director of Innovation at Oracle US

Design Thinking shouldn’t be a mindset, it should be a process.
Jobs to be done (JTBD) is a framework for innovation that helps us understand why people buy products / services.
When … (situation) I want to … (need) So I can … (goal)
Jogging is not a goal per se.
As a summary, we’re building for humans.
It’s not about the product, it’s about the future situation.

Designing for Exponential Transformation – Lars Lin Villebaek – Chief Delivery Officer at OpenExO and Educatefor.Life founder and Diana Stafie – Future Strategist & Partner at FutureStation

Our brains are not wired for exponential growth.
Technology is exponential.
We are on the verge of the 4th Industrial Revolution.
The world went from local & linear and global and exponential.
Books:

The disruption we have currently seen in the society is just the beginning.
Industries are being disrupted and are transforming one by one.
We need additional tools.
It turns out that it is possible to create disruptive innovation.

Design Thinking 4.0 – Ulrich Weinberg – Director School of Design Thinking, Hasso-Plattner-Institute für Digital Engineering gGmbH

They don’t have a grading system.
The organizations were excited about the prototypes, but also about the process. 12 years ago, Design Thinking wasn’t present in Germany.
On HPI.de they have 3 free online courses.
Design Thinking is not about the end-user, it’s about the change of human needs in general.
Design Thinking is a process, not a method.
Inspiration for the created institution was a belief that different individuals, with different background and skill need to create something together.
At times, you might need to design for something which might have a different structure 4 years from now.
Software items get updated a lot. On another hand, a lot of the physical products don’t get frequent update, and this might need to change. BOSCH, for example, wants to have a more fluid process of creating products.
AN old model of an organization is a very structured one. A new one looks a lot more like a network, with people being the nodes.
Design Thinking is not only looking at the method. It is also looking at other aspects, like the social aspects.
We have moved from the need for people with high IQ (Intelligence Quotient) to the need for people with high WeQ (We Quotient, collaborative systems).
We can look at exponential systems, but we also need to look at exponential growth for people.
In school, there is a paradigm that says the colleagues are enemies, because you need to be better than them.
Book: Amazon.com: Network Thinking: Beyond Brockhaus Thinking eBook: Ulrich Weinberg: Kindle Store.

Album foto pe Google Photos »

Album foto pe Facebook »

Lasă un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.