Să zicem că ai un site de 1.000+ pagini. Cum faci meta descrierile?
Ai mai multe opțiuni:
#1: Să nu faci deloc meta descrieri. Poate părea paradoxal asta, dar decât să le faci pe principiul “Să preiau automat primele 160 de caractere din textul din pagină”, e de preferat să nu le faci deloc.
#2: Să le faci manual. Pentru site-uri cu până în 1.000 de pagini, poate fi OK. Dacă depășește asta, în general, nu mai e OK. Găsiți un ghid bun despre meta descrieri pe site-ul Moz, Meta Description | Moz, și tot acolo un articol despre noile lungimi-standard pentru meta descrieri, How Long Should Your Meta Description Be? (2018 Edition) – Moz.
Câteva criterii pentru o meta descriere bună (am scris mai multe aici):
- Să te incite să faci click.
- Să nu fie duplicat.
- Să nu conțină caractere speciale (de preferat, fără diacritice, sau ghilimele duble “).
- Să nu fie înțesate de cuvinte cheie, acestea să existe, dar nu excesiv.
- Să, fie în general, între 110/120 și 160 de caractere, deși situații mai recente au sugerat că Google testează și variante în care meta descrierilor le este alocat mai mult spațiu, de văzut unul din linkurile de la începutul articolului pe tema asta.
#3: Să le faci automat – cum? Aici intervine articolul de față.
- Fă o cercetare pe Google AdWords, în România și alte țări, pentru fraze, în limba română și nu numai, legate de business-ul tău. Te poate ajuta acest tool să cauți în reclame Google AdWords. Joacă-te cu termenii, testează și cuvinte de tipul “preț” sau “cumpăr” în căutări, verifică cât mai multe piețe. Mergi și pe pagina 2 de rezultate. Desigur, tool-ul funcționează doar dacă dezactivezi un eventual AdBlock activat în browser, anterior. Nu te îndemn să copiezi, dar vei avea probabil surse de inspirație bogate.
- Fă 3 sau 4 grupuri de cuvinte cheie. În fiecare grup de cuvinte cheie poți avea fraze care nu se întâlnesc în celelalte grupuri. Spre exemplu, un grup de cuvinte cheie poate conține fraze legate de livrarea produselor, garanție, politica de retur și de ce te face unic. Un alt grup de cuvinte cheie poate să se refere la discount-uri, prețuri, suportul clienți, comunitate și de ce revin clienții la tine în site. În fine, un grup de cuvinte cheie poate conține îndemnuri la acțiune de a intra pe site, îndemnuri de a cumpăra, îndemnuri de a se informa mai mult. Reține că într-o enumerare se reține de obicei primul, și, într-o măsură mai mică, ultimul element din listă. Așadar, pune în grupul final lucruri care sunt importante. Vom folosi în meta descrieri titlul produsului pentru grupul inițial. E bine ca aceste grupuri să aibă cât mai mulți termeni (15-20, ca minimum, dar pot fi și mult mai mulți). Dacă ai mulți termeni, scade probabilitatea de a genera meta descrieri duplicat în site. E de preferat ca în cadrul aceluiași grup lungimea textelor să fie similară. Cele trei grupuri de texte trebuie să aibă un număr de valori diferite unul de altul.
- Faci un algoritm pentru generarea semi-automată a meta descrierilor. Generează un număr de forma unui cod hash (hash code, un programator ar trebui să înțeleagă asta) pentru fiecare URL. Apoi împarte, pe rând, acest număr la fiecare din lungimile grupurilor de cuvinte de mai sus. O să obții 3 valori. Ia din cele 3 grupuri fix itemii care corespund numărului de ordine obținut prin împărțire. Am detaliat algoritmul aici. Meta description tag for large web sites – Olivian.ro – by Olivian Breda. Ca observație, folosesc hasul și nu fac un simplu Random, pentru că dacă algoritmul va rula de mai multe ori pe același URL, va genera valori distincte prin Random, pe când artificiul folosit de mine face să fie aceeași valoare de fiecare dată. Algoritmul descris de mine are avantajul că veți avea niște descrieri cu o probabilitate mare de a fi unice, vor fi incitante, vor atrage clickuri, și vor putea fi actualizate ușor. Vă sfătuiesc să faceți grupuri de cuvinte cât mai mari, pentru a crește probabilitatea de a face meta descrierile unice. Principala “bubă” a algoritmului meu e probabilitatea de a genera conținut duplicat, dar consider că pentru niște grupuri mari din care să se aleagă meta descrierile, probabilitatea respectivă e redusă. În opinia mea, soluția e mult superioară variantei de a genera meta descrierile din primele 160 de caractere din descrierile unui produs.
De văzut și: Cum faci meta descrierile semi-automat pentru un site de 1.000+ pagini? – DWF.