Ce să faci ca să ai un eveniment de succes?

Situație: ești organizatorul unui eveniment pe tema dezvoltării personale. Contra cost (100 RON / zi), cursanții vor învăța lucruri de dezvoltare personală. Cum faci să ai un eveniment de succes?

Marketing înainte de eveniment

1. Dacă ai un speaker faimos, centrează promovarea în jurul lui;
2. Să zicem că ai 5 speakeri, niciunul foarte cunoscut, dar cu CV-uri impresionante; Și știi că acei speakeri pot ține audiența cu sufletul la gură; Cum atragi oamenii? Ideea ar fi să poți arăta un mic demo înainte de eveniment; Cum faci asta?
a. Poți face o sesiune gratuită, intens mediatizată, la care să inviți foarte multă lume; Evenimentul să dureze o oră ș i jumătate, din care 10 minute să fie prezentarea evenimentului plătit;
b. Mai simplu, dar foarte eficace, este să faci niște clipuri YouTube în care speakerii să vorbească înainte de eveniment;
3. Neapărat comunicat de presă;
4. Dacă publicul-țintă sunt studenții, poți încerca să te promovezi pe grupuri de discuții; Vezi ghidul meu;
5. Twitter, LinkedIn events și Facebook events sunt, toate, metode foarte bune de a promova un eveniment dacă știi să le folosești; Vezi niște prezentări (1 și 2) pe tema asta;
6. Fă un blog al evenimentului și postează:
a. Lucruri din organizare (X a confirmat, locația nouă este, mai sunt n zile până la eveniment, sunt n participanți);
b. Lucruri utile în general (sfaturi despre dezvoltare personală);
c. Mesaje scrise de speakerii înșiși;
d. Mesaje prin care să inviți comunitatea să comenteze;
7. Cere ajutorul altora în promovarea evenimentului;
8. Fă SEO pentru site-ul evenimentului; Sau plătește reclame contextuale la Google;
9. Fii responsabil social și promovează acest lucru; Cum ar fi ca la evenimentul tău să oferi două burse gratuite unor studenți care fac X și Y? (scriu pe blogul lor un mesaj pe tema dezvoltării personale, de exemplu)
Am scris despre soluțiile de mai sus și aici;

Evenimentul în sine

1. Eu prefer chipurile noi; Ca participant la multe evenimente, vreau ca atunci când plătesc 100 RON / zi (nu e o sumă mare, dar pentru un student e totuși o investiție), să primesc ceva în schimb: surpriza; Dacă e și plăcută, cu atât mai bine, dar cel puțin vreau să fiu surprins; Adu fețe noi și sânge proaspăt; :)
2. Evenimentele ar putea fi împărțite, în linii mari în:
a. Conferințe – X vine, audiența se uită (atentă sau nu) la niște prezentări, interacțiune mică, o întrebare, o discuție (cel mult) și lumea pleacă fericită acasă; Conferințele pot fi cu un speaker sau cu un panel, ideea de bază e clară – un număr mic de oameni (de obicei unul singur) vorbește unei audiențe foarte mari; Spectatorii își iau rolul în serios și doar se uită; Le prefer cel mai puțin;
b. Seminarii – o conferință la nivel mai mic, discuțiile pot fi mai intense; E o concentrație mai mare de oameni pe suprafață dată, e o atmosferă mai intimă și lucrurile sunt mai degajate; Dar nu lipsește mult ca un seminar să fie asemănător cu o conferință; Ca metodă de învățare, ar fi a doua preferință a mea;
c. (ta-da!) Workshop-uri – dacă la o conferință te duci și pleci sau nu cu ceva acasă, la un workshop te duci și pleci sigur cu ceva acasă; Te-ai dus la un workshop și știi că ai învățat ceva; La un workshop se întâmplă lucruri, ești activ, faci ceva; În echipă sau nu, cu foi sau în mintea ta, la un workshop nu ești un simplu spectator, ci actor, uneori principal; Metoda mea favorită de a învăța lucruri, o recomand pentru orice tip de eveniment; După un workshop nu poți spune niciodată “speakerul nu a fost bun”, pentru că speakerul ești chiar tu; :)
3. Ca locație, aș alege o locație ușor accesibilă cu metroul; Dacă se poate și central, și mai bine; Și tot în 100 de RON să fie prețul; :) Locația ar trebui să aibă și locuri de parcare în jur;
4. Cum să reduci costurile? Cere participanților să fie voluntari sau angajează participanți la eveniment care să te ajute cu organizarea și în schimb să intre liber la eveniment;
5. E foarte important ca un eveniment să aibă o persoană responsabilă (management de proiect);
6. Ar fi bine să reduci costurile prin găsirea unor sponsori (măcar pe partea media);

După eveniment

1. Ar fi bine să faci un grup de discuții post-eveniment; Vezi aici un ghid detaliat;
2. Mulțumește speakerilor, într-un mod mai mult sau mai puțin material; E uluitor cât de frecvent văd evenimente în care după o conferință, de exemplu, speakerii sunt ignorați;
3. Solicită testimoniale din partea participanților și postează-le într-o categorie specială pe blog / site; Viitorul tău eveniment va fi mai bine văzut dacă ai așa ceva pe site;
4. După eveniment ar fi bine să ai un formular de evaluare; Nu complex, nu alambicat, dar să îți fie clar, când îl citești, dacă participanți au plecat cu un milimetru mai inteligenți sau nu; Evaluează în special atingerea obiectivelor; Poți cere participanților la începutul trainingului să stabilească niște obiective și la sfârșit să răspundă dacă le-au fost atinse;

I am a Freelancer. My expertise is in SEO (Search Engine Optimization) / UX (user experience) / WordPress. Co-founder of lumeaseoppc.ro (series of events on SEO & PPC) and cetd.ro (Book on branding for MDs). On a personal level, I like self-development - events, sports, healthy living, volunteering, reading. I live in London, and lots of things live in me.

9 Comments

  • ajnanina

    13 February 2010 - 21:42

    uau, daca citesc aici imi imaginez un eveniment pentru care as inchiria Casa Poporului :))
    cu cateva sute de participanti :))
    si care eventual sa stea la baza averii si faimei mele personale :)))

    multumesc, ma faci sa ganedsc la nivel inalt :)))

  • Olivian BREDA

    13 February 2010 - 21:46

    Mă bucur mult! :)

  • Alisa

    31 May 2010 - 12:25

    iti multumesc ca ai postat aceste informatii. eu chiar ma pregatesc sa organizez un workshop si nu stiam cum sa fac. acum stiu foarte mult.

  • Olivian BREDA

    31 May 2010 - 12:28

    Cu plăcere Alisa. :)

  • Nicky

    30 September 2012 - 12:44

    Multumesc pentru informatii! M-au ajutat foarte mult sa-nteleg cum trebuie sa lucrez pentru o tema la un curs ( folosind Internetul).

  • Olivian BREDA

    30 September 2012 - 12:46

    Cu plăcere, Nicky, numai bine.

  • MariMari

    27 February 2013 - 23:07

    Te rog, daca poti sa-mi sugerezi cateva locatii pentru un workshop. Cele de la hoteluri sunt foarte scumpe. Ai cunostinta de o sala cam de 50-100 de persoane in care sa nu intre obligatoriu cateringul ? La evenimentele organizate de noi vin elevi de liceu si studenti care nu prea au banuti. Aceasta informatie m-ar ajuta foarte mullt. Multumesc. Mariana

  • Olivian Breda

    28 February 2013 - 07:06

    Bună, Mari,

    Poți încerca:
    Librăria Bastilia
    Piaţa Romană nr. 5

    YPC Cafe
    http://www.ypccafe.ro/
    YPC Cafe, str. Crisana nr. 21 http://www.ypccafe.ro

    ARCUB
    Zona: Universitate

    Casa Universitarilor
    Adresa: Strada Dionisie Lupu 46, Bucuresti

    Biblioteca The British Council
    Zona Piata Romana

    Biblioteca Metropolitana din Amzei
    Capacitate: 15-20 locuri

    Tonka
    http://www.tonka.ro

    Club Prometheus
    http://www.prometheus.ro

Leave a comment

Your email address will not be published.