Salut,
Din punct de vedere SEO, ce spui tu contează, are o importanță, dar este minimală.
Optim, ar fi sa scoti acel ID și să lași URL-ul cât mai scurt.
Recomandările mele însă țin mai degrabă de:
1. (opțiune personală, sunt multe păreri anti- a ce zic eu aici) Nu fă navigare home/categorie/subcategorie/ articol, ci direct homepage/articol. Aș face navigare pe niveluri doar la paginile de tip categorie.
2. Fă URL-urile nu scurte, ci extrem de scurte. De exemplu – dacă ai 4 birouri școlare, aș face:
Redu la minimum absolut.
3. Taie extensia .html, dacă poți. E puțin importantă, dar dacă tot alegi, alege fără.
4. Ar fi foarte tare ca platforma ta să aibă redirect automat în caz de schimbare de URL. Dacă ai produsul A, care are URL site.ro/produs-a, și din varii motive vrei să schimbi în site.ro/produs-nou-a, ar fi bine ca platforma să facă redirect automat de la vechiul la noul URL.
Succes!