Ce părere am despre afirmația că cea mai buna definiție pentru SEO ar fi “Optimizarea site-ului pentru oamenii care folosesc motoarele de căutare.” ?
Cu toate că înțeleg premisa de la care se pornește (oamenii sunt mai importanți decât motoarele), optimizarea, la bază, e pentru motoare, nu pentru oameni; SEO, da trebuie să facă “hai să servim oamenii”, e o premisă fundamentală, care are tendința să fie uitată, însă, fundamental, SEO se face pentru motoare.
Așa că definiția mea ar fi: “optimizare pentru motoare, neuitând niciodată de oameni”.
Cum faci asta, adică uneori punând oamenii chiar mai sus decât motoarele (aparent) e o tehnică; și tehnica de a pune oamenii mai sus decât motoarele are, sperăm, rezultatul dorit de definiție – să optimizezi pentru motoare.
Ca să mă explic: optimizezi pentru oameni, dar scopul tău e ca oamenilor să le placă atât de mult încât să facă niște chestii pe site-ul tău (să dea link către site, să cumpere de pe site, să revină pe site, să recomande site-ul prietenilor pe Facebook și Twitter) care plac motoarelor; fundamental, însă, optimizarea e pentru motoare; de-aia e “SE”O, nu “PFO”, adică “People-Focused Optimization”; pentru oameni poate fi cel mult tehnica.