SEO se face pentru oameni sau pentru motoarele de căutare?

Ce părere am despre afirmația că cea mai buna definiție pentru SEO ar fi “Optimizarea site-ului pentru oamenii care folosesc motoarele de căutare.” ?

Cu toate că înțeleg premisa de la care se pornește (oamenii sunt mai importanți decât motoarele), optimizarea, la bază, e pentru motoare, nu pentru oameni; SEO, da trebuie să facă “hai să servim oamenii”, e o premisă fundamentală, care are tendința să fie uitată, însă, fundamental, SEO se face pentru motoare.

Așa că definiția mea ar fi: “optimizare pentru motoare, neuitând niciodată de oameni”.

Cum faci asta, adică uneori punând oamenii chiar mai sus decât motoarele (aparent) e o tehnică; și tehnica de a pune oamenii mai sus decât motoarele are, sperăm, rezultatul dorit de definiție – să optimizezi pentru motoare.

Ca să mă explic: optimizezi pentru oameni, dar scopul tău e ca oamenilor să le placă atât de mult încât să facă niște chestii pe site-ul tău (să dea link către site, să cumpere de pe site, să revină pe site, să recomande site-ul prietenilor pe Facebook și Twitter) care plac motoarelor; fundamental, însă, optimizarea e pentru motoare; de-aia e “SE”O, nu “PFO”, adică “People-Focused Optimization”; pentru oameni poate fi cel mult tehnica.


Note: Also see the Yahoo! Group on which I present similar issues:IMRo. To join, email imro-subscribe@yahoogroups.com and reply to the confirmation email.

I am a Freelancer. My expertise is in SEO (Search Engine Optimization) / UX (user experience) / WordPress. Co-founder of lumeaseoppc.ro (series of events on SEO & PPC) and cetd.ro (Book on branding for MDs). On a personal level, I like self-development - events, sports, healthy living, volunteering, reading. I live in London, and lots of things live in me.

No comments yet.

Leave a comment

Your email address will not be published.