Ce recomand eu la o tranziție de site de la A la B?
Următoarele lucruri, în principal:
1. Păstrarea URL-urilor paginilor.
URL-urile paginilor (ex. /despre-noi /categorie /produs) să nu se schimbe, sau să fie redirect 301.
https://site.ro/categorie/categorie1/ (pagină de categorie)
https://site.ro/produs/produs1/ (pagină de produs)
Acestea să nu se schimbe.
Recomand redirect 301 de la vechiul URL la noul URL Detalii.
Ce recomand e crearea unui Excel, dacă sunt mai multe astfel de URL-uri, și la final de implementat un redirect.
Atașez o funcție PHP care se poate folosi, se adaugă în functions.php, eu am testat-o pe 2 site-uri și merge OK.
2. La fel, URL-urile imaginilor – se vor păstra.
Ideal, pentru a nu pierde traficul din imagini, este să nu schimbați URL imagini.
Dacă faceți asta, riscați să pierdeți din traficul de imagini.
Redirectul 301 nu funcționează prea bine în această situație.
3. Site-ul să îndeplinească criteriile SEO – Audit SEO.
Aici este o listă foarte lungă », și aici niște audituri ».
Nu am o listă scurtă în 3 mișcări, fă X și Y și gata, ajungi pe locul 1 în Google, de asta am audituri în ofertă, că partea de SEO trebuie verificată în atenție.
Recomand un audit SEO detaliat înainte de lansare și încă unul după.
4. În timpul tranziției sau imediat după:
Sugerez ca după tranziție să lansezi imediat (pentru asta trebuie să fii pregătit din timp) o campanie de linkbuilding, să strângi niște linkuri.
În paralel, sugerez campanii pe social media + Ads.
De asemenea, să verifici cu un crawl-er că nu sunt probleme cu crawl-ul, și să citești cu atenție mesajele din Google Search Console.