Review site simplu: sonycenter.ro

Bună,

În mesajul de față dau sfaturi pentru sonycenter.ro.

Pagina principală:

1. Caseta de logare/creare cont mă aștept să fie în colțul din dreapta-sus, nu în stânga-sus;

2. Aveți în header lucruri care sunt mai puțin relevante pentru procesul de cumpărare – blog / forum / știri / rețele sociale; le-aș muta în sidebar, nu în header;

3. Prețurile în limba română nu se scriu:
4599 lei,
ci se scriu:
4.599 lei;

4. Când afișați un discount, sugestia mea este să afișați și procentul discountului;

5. Aveți pe homepage foarte multe casete cu like pentru un produs; în opinia mea, poziționarea lor este puțin inspirată; sunt pe pagina principală? Nu am detalii despre un produs? OK, în acest caz, de ce îmi afișați funcția de share? Are sens să dau share după ce mă documentez un pic despre un produs sau altul;

6. Ce înseamnă “calitate deosebită a imaginii”? “Deosebită” e un adjectiv care poate fi aplicat oricărui produs;

7. “Zoom puternic”; iarăși, un adjectiv care, pentru mine, nu aduce valoare caracterizării produsului;

8. “16.2 megapixeli”? În română se folosește virgula pentru separatorul de zecimale;

9. A doua casetă cu produse de pe homepage, cu navigare stânga-dreapta, cu lățime ceva mai mică, pe fundal negru, se “mișcă” greoi; e dificilă navigarea între produsele din acea casetă;

10. Afișați prețurile produselor care sunt la promoție cu font alb pe roșu; cele care nu sunt la promoție sunt cu albastru deschis pe gri; nu e cam mare discrepanța? OK, promoție, promoție; dar chiar așa de mult contează?

11. Butonul de “Notificare stoc” ar trebui nu să ducă către pagina de Contact, ci să deschidă o casetă în care să pot introduce adresa mea de email și să primesc pe email notificare despre modificarea de preț;

12. De ce un produs care nu mai e pe stoc e primul în lista voastră de produse pe homepage și are și buton de “Cumpără”? Care-i logica? În mod normal, fie l-aș pune ultimul în listă, fie l-aș scoate complet din afișarea de pe homepage; sau cel puțin scoateți butonul de tip “Cumpără”;

13. Voi ziceți:
“Stoc: disponibil”
sau
“Stoc: indisponibil”;
În opinia mea, exprimarea este mai degrabă deficitară; cum adică, “Stoc disponibil”? Ce înseamnă asta? Eu, ca novice în Internet, ce să înțeleg din asta? Nu e foarte clară exprimarea;

14. De ce majuscule pentru “Memory Stick”?
“Camera video Sony cu inregistrare pe Memory Stick”;

15. Pe prima pagină a catalogului online, nu ar trebui să am un buton de tipul “Înapoi”; nu credeți?

16. Aș pune simbolul lupei din catalog nu ca în prezent, în mijlocul paginii, să obtureze din text, ci undeva lateral;

17. “Sony Center ofera plata in 8 RATE cu CARD AVANTAJ si prin magazinul virtual”;
Sunteți sigur că ăsta e un magazin virtual? Mie mi se pare foarte real; aș folosi cel mult “magazin online”;

18. “URMARESTE-NE PE FACEBOOK” mi se pare o exprimare deficitară pentru “urmează-ne”;

19. Sony Center România face link exchange? Uuu;

20. Aș face ca în dreptul fiecărui termen mai “complicat” să existe și un mic “?”, și la mouseover să îmi explicați ce e acel termen; DSLR? LCD? Full HD? Wireless LAN? ȘED? Explicați astea la mouseover;

21. Termenii și condițiile mi se par prea evidențiate; au coloana lor, și un font măricel; le-aș face mai puțin vizibile;

22. “Modalități de plată” e ultimul element din listă, deși, ca importanță, consider, ar trebui să fie mai sus;

23. Nu vi s-ar părea firesc ca logo-urile cu brandurile din footer să fie clickabile?

24. Nu mulți știu ce înseamnă IQ Net și SRAC; aș pune o pagină de explicare sau măcar un tooltip pentru mouseover;

25. “Conceput si realizat de Neokinetics Software.” – pe un site Sony scrie asta? Nu mi se pare foarte profesional din partea voastră;

26. Iconurile de Twitter și Facebook sunt prea mari în header;

27. Aveți în site atât iconiță de Twitter și Facebook, cât și stream; nu e cam mult?

28. În meniul Suport găsesc pagina de Cataloage; pentru voi are sens asta?

29. În meniul de sus, mă aștept să găsesc pagina “Contact” ultima în meniu;

30. Pentru voi are sens asta?
“Pagina 1 2 3 4 din 4”;

31. Acești termeni din meniu sunt în limba engleză:
“Cyber-shot Digital Camera
DSLR Digital Camera”;

32. Uneori scrieți cu Inițială Mare, alteori fără; aș scrie, constant, fără:
“Imprimante Foto
Rame Foto Digitale
Accesorii foto video
Mp3 Playere si echipamente audio portabile Sony ”
Sisteme audio auto”;

33. Observați diferența de spațiere?
PLAYSTATION® 2
PLAYSTATION®3

34. Textul:
“Mp3 Playere si echipamente audio portabile Sony”
nu se afișează corect în slider-ul de sus;

35. Sigur nu ar fi mai bine să ziceți “Sales”, decât “Sale”?

36. Scrieți “VAIO” în meniuri și cu majuscule și fără – “Vaio”; de ce diferența?

37. “Service” nu are ce căuta la “Magazine”; nu e în aceeași categorie;

38. Nu e “Sony Center România”, mai degrabă decât “Sony Center”?

39. De ce cu majuscule – “PRODUSE RESIGILATE”? Mie nu mi se pare mare ofertă și în plus textul cu majuscule e considerat ȚIPĂT;

40. “SUPORT => Retea magazine”; are sens structura asta pentru voi?

41. Ziceți:
“Autentificare Login parteneri”;
Păi ori e autentificare, ori e Login; cum e, până la urmă?

42. Textul gri închis pe gri deschis poate fi greu lizibil;

A. Pagina de categorie

1. Mi-ar plăcea să nu listați doar sub-categoriile, ci să aveți și câteva produse – la promoție, sau de top, sau cele mai vândute, sau pe care le recomandați voi; exemplu negativ;  exemplu pozitiv;

2. Linkul “vezi toate produsele” ar trebui să fie foarte important, nu? La voi e font gri închis pe fundal gri deschis; nu prea e “foarte” important;

3. Aș vrea să am funcții avansate de sortare, de exemplu după numărul de vizualizări ale unui produs, sau produsele cel mai des recomandate altora primele, sau în funcție de data introducerii în site;

4. Spuneți “Tip produse” și menționați “Noutăți / Promoții / Sale”; o noutate e un tip de produs? O promoție e un tip de produs? Mie nu mi se pare;

5. E absurd să am într-o categorie un filtru de tip “Tip produs”; adică sunt în categoria Televizoare LCD, voi vreți să aleg, aici, tipul produsului?

6. Voi nu știți că după punct se lasă spațiu? Că așa dați impresia, că nu știți;

7. “4249 lei Timbru verde inclus”; OK, poate, dar e puțin relevant;

8. Am o problemă cu prețurile psihologice; dacă vindeți ceapă și pătrunjel în piață, e OK să ai prețuri de genul 0,99 lei; dacă vinzi un televizor de 4.000 de lei, să îmi dați un preț psihologic de “4249”, care (atenție!) mă va ajuta să economisesc un leu e un pic ofensator;
Adică voi credeți că îmi cumpăr un produs de 4.000+ lei, și mă voi uita la un leu?

9. Se zice, corect, “179 DE lei”, nu “179 lei”; a doua variantă este greșită;

10. Când intru în pagina de promoții, ar trebui să afișați nu doar o anumită reducere (preț vechi și preț nou), ci și să îmi spuneți diferența între cele două (atât în valoare fixă, cât și ca procent din suma veche);

Pagina unui produs

1. Multe simboluri lipsă în descrierea produselor:
“Dolby� True HD”;

2. Aveți problema prepoziției “de” și la garanții: “24 luni garantie”; lipsește “de”;

3. Separatorul corect pentru cuvinte, în URL-uri, nu e “_”, ci “-“; pentru SEO;

4. URL-uri cu cuvinte cu litere mari? De ce? Ca să scriu un URL greșit:
www.sonycenter.ro/produse/mp3_sony_sony_walkman_NwZ_B152F_R/2510.htm
și apoi voi să aveți probleme cu conținutul duplicat?
www.sonycenter.ro/Produse/Mp3_Sony_Sony_Walkman_NWZ_B152F_R/2510.htm
(două URL-uri, aceeași pagină; numărul combinațiilor posibile literă mare / literă mică e însă mult mai mare)

5. Titlul produsului este acesta:
<title>Mp3 Sony Sony Walkman NWZ-B152F/R – Descriere</title>
Vouă vi se pare că un titlu ar trebui să conțină textul “descriere”?
De asemenea, nu aveți în titlul produslui numele magazinului vostru – “Sony Center”;

6. “Livrare gratuita pentru comenzi din Bucuresti sau mai mari de 1000 lei.”;
În primul rând, comanda nu e “din București” ci “în București” (nu contează de unde comand, ci unde trebuie să livrați);
Apoi, nu e foarte clar că livrarea gratuită în țară e doar pentru comenzi peste 1.000 de lei; aș reformula; și aș scrie, corect, suma:
“1.000 de lei”;

7. Aveți un sistem de notare cu steluțe de la unu la 5; conform cărui criteriu nota 3, fix din mijloc, înseamnă “bun”? E logic? Adică ia cineva 5 sau 6 la școală, și voi ziceți “da, e o notă bună”? E cel mult neutră sau medie;

8. Cum e cu exprimarea la persoana a II-a singular sau plural?
“La cumpararea acestui produs primesti un voucher de 100 lei.”;
“Pentru a comenta si nota produsele, trebuie sa fiti logat.”;
Deci, e “tu” sau “dumneavoastră”?

9. Mă aștept ca butonul de cumpărare să fie mult mai apropiat de preț;

10. Când aleg unul din tab-urile “DESCRIERE | CARACTERISTICI | COMENTARII”, în opinia mea nu ar trebui să se reîncarce toată pagina, ci să preluați datele prin JavaScript;

11. Și după virgule se lasă spațiu:
“3 perechi de dopuri -SS,S,M”;

12. Spațiere deficitară + de ce, pe un site oficial, folosiți prescurtări?
“dispoziţia dvs.Bucuraţi-vă”;

Creare cont

1. Newsletter obligatoriu? That’s a no-no;

2. Cereți întâi nume, apoi prenume; dacă întrebi pe cineva “care e numele tău?” probabil îți va spune numele complet, în acest sens, aș cere întâi prenumele, și abia apoi numele, pentru a fi clar că e vorba de numele de familie;

3. Dacă voi vedeți datele astea:
“Adresa de contact / Sediul firmei:
Adresa de livrare:
Oras*:”
și completați cele două adrese, ce puneți la al treilea câmp? Orașul pentru care din cele două adrese? E foarte confuz;

4. Aș evita prescurtarea “Nr.Reg.Com*:”;

5. Nu văd de ce numărul meu de telefon ar fi câmp obligatoriu la crearea contului; da, e important; dar obligatoriu?

Coș de cumpărături

1. “Doriti sa optati pentru un plan de garantie extinsa?” + link;
În opinia mea, nu e firesc ca în coșul de cumpărături să îmi dați linkuri care să mă “scoată” din procesul de cumpărare; sunt în pagina coșului, nu dați linkuri către alte pagini; dați-mi linkuri cu explicații de tip pop-up (sau overlayer, și mai bine), voi închide și voi reveni la coș;

2. În pagina coșului nu precizați TVA-ul; cum e?

3. În coș am un buton “Modifică produse”; huh? Cum pot modifica produsele?
A, pot modifica ce conține coșul; păi asta e altceva;

4. Nu aș afișa în pagina de coș “cod voucher”; mă îndeamnă să caut un voucher la Google, și dacă nu găsesc, să revin frustrat sau să abandonez să cumpăr ceva ce, acum, am senzația că nu valorează chiar atât cât aș plăti eu în mod normal;

Forum și blog

1. Pe forum ați fost afectați de spam;
https://www.sonycenter.ro/forum/viewtopic.php?f=4&t=902&sid=f0437c4a8d025a9d153a872703ba65f0
https://www.sonycenter.ro/forum/viewforum.php?f=2&sid=f0437c4a8d025a9d153a872703ba65f0

2. Pe blog scrieți:
<<full HD 3D>>
Păi alea-s ghilimele? « »

3. Tema blogului nu a fost tradusă în limba română;

4. Butonul de “Trimite” pentru comentariile de pe blog mi se pare prost plasat;

5. Are sens asta pentru voi?
“Postat in Tuesday, June 14th, 2011 , 1:05 pm “;

6. Mi-ar plăcea să mă abona la feed-ul de comentarii al unui articol;

____________
Tragem linia: sonycenter.ro este un site bine realizat, cu blog și forum.

I am a Freelancer. My expertise is in SEO (Search Engine Optimization) / UX (user experience) / WordPress. Co-founder of lumeaseoppc.ro (series of events on SEO & PPC) and cetd.ro (Book on branding for MDs). On a personal level, I like self-development - events, sports, healthy living, volunteering, reading. I live in London, and lots of things live in me.

No comments yet.

Leave a comment

Your email address will not be published.