Cum se face optimizare pentru motoarele de căutare din perspectiva unui utilizator al platformei Content Speed?

Cuprins:
1. Întâi de toate, ce se poate modifica?
2. Cum se modifică datele, din punct de vedere tehnic?
3. Cum se modifică datele, din punct de vedere SEO (cum știți să alegeți lucrurile potrivite)?

1. Întâi de toate, ce se poate modifica?

Într-un site bazat pe platforma Content Speed, se pot modifica:
– Meta tag-ul Title al unui produs, categorie sau pagina principală;
– Meta tag-ul Description al unui produs, categorie sau pagina principală;
– (nu recomand să editați acest tag, vedeți detalii mai jos) Meta tag-ul Keywords (cuvinte cheie) al unui produs, categorie sau pagina principală;

2. Cum se modifică datele, din punct de vedere tehnic?

Pasul 1 – întâi de toate, vă logați la adresa:
http://[numesite].ro/cs-admin/
Pasul 2 – în funcție de ce doriți să editați, mergeți aici:
a. Pentru a edita meta tag-urile pentru un produs:
Management catalog – Produse; aici puteți naviga printre paginile de produse, căuta un produs după cuvinte cheie, sau specifica un ID de produs; alegeți un produs dorit și faceți click pe „Editează produsele”;
Se vor edita câmpurile „Meta Titlu” și „Meta Descriere”; puteți bifa „Continuă editarea” și dați „Salvează”;
b. Pentru a edita meta tag-urile pentru o categorie:
Management catalog – Categorii; aici puteți naviga printre paginile de categorie; alegeți categoria pe care doriți să o editați și faceți click pe „Editează categoria”;
Se vor edita câmpurile „Meta Titlu” și „Meta Descriere”; puteți bifa „Continuă editarea” și dați „Salvează”;
c. Pentru a edita meta tag-urile pentru pagina principală:
Preferinte – Setari Website; completați la „Cuvânt cheie” textul „home” (fără ghilimele) și alegeți „caută setări”; veți obține, printre rezultate, inclusiv:
HOMEPAGE_META_TITLE
HOMEPAGE_META_DESCRIPTION
Alegeți una dintre ele, dați editează setări; se va edita câmpul „Valoare” și se face click pe „Modifică”;

3. Cum se modifică datele, din punct de vedere SEO (cum știți să alegeți lucrurile potrivite)?

Voi descrie aici meta tag-urile în ordinea crescătoare a importanței (keywords – inutil; description – important; title – vital);
Meta tag-ul Keywords este, în opinia mea, inutil;
Dovezi concrete în sprijinul afirmației mele:

Meta tag-ul Description
Poziția oficială a Google privitor la meta tag-ul Description este următoarea:

Google’s creation of sites’ titles and descriptions (or „snippets”) is completely automated and takes into account both the content of a page as well as references to it that appear on the web.
We use a number of different sources for this information, including descriptive information in the META tag for each page. Where this information isn’t available, we may use publicly available information from DMOZ. While accurate meta descriptions can improve clickthrough, they won’t impact your ranking within search results. We frequently prefer to display meta descriptions of pages (when available) because it gives users a clear idea of the URL’s content. This directs them to good results faster and reduces the click-and-backtrack behavior that frustrates visitors and inflates web traffic metrics. (Sursa și alte detalii – Changing a site title and description – Webmaster Tools Help)

Așadar, Google afirmă că pentru a genera descrierea unui site se ia în considerare atât textul paginii (adică ce scrie într-o pagină de pe un site), cât și meta tag-ul description (așadar, meta tag-ul description nu este unica sursă pentru generarea textului descriptiv care apare în rezultatele motoarelor de căutare).
Meta tag-ul description este util și pentru a stabili unicitatea unei pagini (este foarte indicat ca fiecare pagină din site să aibă propria descriere, unică față de restul paginilor din site);
Puteți face verificarea descrierilor paginilor unui site cu Google Webmasters Tools (care vă arată indicațiile Google privitoare la descrierile duplicat de pe site-ul vostru); de asemenea, puteți scana cu tool-ul SEOmoz 250 de pagini pe zi gratuit și 3.000 de pagini prin conturile plătite: Crawl Test Tool – Free SEO Web Crawler | SEOmoz PRO
Dacă folosiți un CMS (Sistem de administrare a conținutului – Wikipedia), sugestia mea ar fi însă să aveți pentru propriul site o verificare automată a descrierilor,caresă vă indice descrierile duplicat în mod automat;
Cum să faci descrierea? Din aceeași sursă:

Include clearly tagged facts in the description. The meta description doesn’t just have to be in sentence format; it’s also a great place to include structured data about the page. For example, news or blog postings can list the author, date of publication, or byline information. This can give potential visitors very relevant information that might not be displayed in the snippet otherwise. Similarly, product pages might have the key bits of information—price, age, manufacturer—scattered throughout a page. A good meta description can bring all this data together. For example, the following meta description provides detailed information about a book.

In this example, information is clearly tagged and separated. (Sursa și alte detalii – Changing a site title and description – Webmaster Tools Help)

Sfaturi pentru meta tag-ul description:
a. Este indicat să nu depășiți 155 de caractere; OK, pot fi 158, dar nu faceți meta tag-ul description de 180 de caractere, pentru că, foarte probabil, va fi „tăiat”;
b. Nu există o limită inferioară exactă, dar sub 100 de caractere discutăm deja de descrieri „prea scurte”; sugestia mea este să nu aveți meta descrieri sub 110 caractere, și de preferat este să vă apropiați cât mai mult, fără să depășiți, 155 de caractere;
c. Folosiți cuvinte cheie, fără a exagera – Google transformă în caractere aldine (adică bold) cuvintele cheie din descriere care se găsesesc în query-ul utilizatorului; (adică cuvintele cheie pe care le folosiți e bine să aibă legătură ce vor căuta oamenii, pentru că vor fi îngroșate); exemplu:

Gândiți-vă la vizitator – a căutat „iarna” și vede un text în care textul căutat de el apare îngroșat; în acest fel, probabilitatea ca utilizatorul să facă click crește;
Dacă exagerați cu folosirea de cuvinte cheie (dintr-o descriere de 155 de caractere, aveți 30 de caractere la început, urmate de o înșiruire de alte cuvinte cheie, în total 125 de caractere), riscați să fiți marcați ca spammer-i;
d. Motivați vizitatorul să intre în site – rolul meta tag-ului description este să îndemne vizitatorul să facă click pe rezultatele din motoarele de căutare; puteți motiva vizitatorul printr-o cerere directă („vă așteptăm pe site”, „poftiți pe site”, „intrați în site”), sau printr-o motivație pertinentă („Cele mai [ceva] produse”, „Compania noastră are certificarea ISO 9001”, „Ce ne diferențiază față de competiție e …”);
e. Din motive de branding, sugerez să folosiți întotdeauna în descriere o combinație între numele companiei și/sau numele site-ului; eMAG ar pune „eMAG” sau „eMAG.ro” sau „eMAG.ro (Dante International)” sau „eMAG (Dante International)”; recomand ca numele companiei / brandului / site-ului să fie cât mai aproape de începutul descrierii;
f. La unele magazine online, are sens să vă gândiți și la categoria-părinte și categoria-părinte a acesteia; spre exemplu:
Pagina principala » Componente calculatoare » Hard disk-uri » Western Digital » WD800AAJB
Dacă sunt în pagina produslui „WD800AAJB”, are sens să fac o descriere de tipul:
„PC Garage: Hard-disk-uri Western Digital WD800AAJB” (am folosit, așadar, ambele categorii părinte);
g. Dacă folosiți ghilimele în tag-ul meta description, pot apărea mici probleme, e de preferat să scrieți descrierile fără ghilimele (sursa și alte detalii despre meta tag – Meta Description Tag – SEO Best Practices | SEOmoz);
h. Dacă nu puteți, din motive obiective (site foarte complex, lipsă de timp), puteți genera descrierile în mod automat; însă dacă „în mod automat” înseamnă pur și simplu să luați prima propoziție din text și să o trunchiați la aproximativ 155 de caractere, ar putea fi mai indicat să renunțați complet la tag-ul meta description; are sens să folosiți acel tag dacă este util vizitatorului; dacă însă creați tag-ul doar pentru motoarele de căutare, și faceți asta într-un mod mai degrabă neprofesionist (prima propoziție, tăiată, nu este cea mai bună descriere posibilă), puteți să vă gândiți să renunțați la ea;
i. Aș scrie manual descrierile paginilor importante din site, cel puțin, de exemplu, pentru pagina principală și produsele cele mai vândute sau categoriile cele mai des vizitate sau paginile cele mai accesate din site;
j. Să fie corecte gramatical, să fie o descriere text care să poată fi citită în mod firesc;
Exemple de descrieri, cu observații de îmbunătățire:

– Începe cu numele brandului/site-ului – foarte bine;
– Folosește cuvinte cheie – excelent;
– Folosește exagerat de multe cuvinte cheie – e rău, riscă penalizări pe tema spamming-ului, este keyword stuffing;
– A optimizat pagina principală pentru mai mult decât câteva cuvinte – nu este o strategie pe care o recomand, sugestia mea ar fi să se scrie câteva cuvinte în descriere;
– Este prea lungă – 192 de caractere cu spații;
– Se termină într-un mod un pic ciudat, cu virgulă, nu cu punct, nu are sens gramatical;
– Nu îndeamnă să intri pe site prin alt argument decât „Noi suntem eMAG” sau „Noi avem următoarele produse”; sugestii – diferențiatorul față de competiție, punctele tari ale magazinului, îndemn de a intra în site („Vă așteptăm pe site pentru …”);
– Gramatical, unele elemente din descriere nu au sens („Magazin online de AMD” – cel mult, de „produse AMD”, dar în contextul celorlalte enumerări, nu are mult sens);

– Este descrierea paginii principale a site-ului, mă aștept să fie scrisă manual; poate așa și este, dar în prezent dă impresia unui text automat – o serie de cuvinte cheie, brandul PC Garage, scurtă poziționare; mă aștept ca descrierea să fie, de fapt, o propoziție;
– Îmi place că se folosește numele firmei; eventual se poate pune chiar la început;
– Descrierea este prea scurtă, 103 caractere, se mai pot pune niște ccuvinte;
– Gramatical, exprimarea „Magazin Calculatoare Online” ar suna mai bine „Magazin online de calculatoare”; de asemenea, se menționează dedouă ori „calculatoare”, apoi de două ori „PC”, pentru aceeași entitate (aș păstra consistența);
– Nu sunt foarte multe cuvinte cheie, dacă se compară cu 155 de caractere, cât ar putea avea descrierea; dacă însă comparăm cuvintele cheie folosite raportat la numărul de caractere din descrierea curentă, e o problemă cu raportul între cuvinte generice, pentru descriere obișnuită (PC Garage) și cuvintele cheie folosite pentru SEO (toate celelalte); soluția ar fi să se completeze restul caracterelor până la 155 cu o descriere obișnuită („Suntem un magazin care …, ne-am lansat din …, ne diferențiem prin …, avem cea mai …”);
– Nu există îndemn la a intra pe site, nici direct („Te așteptăm pe site”) și nici pe baza unei motivații („Doar noi avem …”);
– E foarte bine că se folosesc în descriere cuvinte cheie ce ar putea fi folosite în a ajunge la site;

– Mă aștept ca descrierea pentru pagina principală să fie editată manual, să nu fie realizată automat (în prezent, pare să folosească un pattern, aplicabil și altor categorii din site);
– Descrierea e prea scurtă (100 de caractere, față de limita maximă de 155);
– E foarte bine că se folosește atât brandul (HotNews.ro), cât și numele paginii/secțiunii (Actualitate), cât și cuvinte cheie (știri, ultima ora, articole, opinii, analize);
– Motivația de a intra în site există – „știri de ultima oră” -, dar se poate îmbunătăți;
– Partea finală nu sună corect gramatical „analize din Actualitate” (lipsește termenul „Secțiunea”);

– Foarte clar prezentate brand-urile (Chinezu și Cristian China-Birta); îți e clar cu cine vorbești;
– Foarte umană și personală prezentarea, poți stabili o conexiune cu persoana care „vorbește” așa cu tine;
– Motivația de a intra ține de contextul blogului – „intră pe site ca să citești mai multe despre mine, să afli mai multe despre sufletul meu, așa cum ai aflat citind acest text”;
– Descrierea, cu lungimea actuală, 310 de caractere cu spații, e prea lungă pentru cerințele actuale ale Google;

– Foarte bună folosirea brandului – de 3 ori prezentat, se întărește prin cuvântul„oficial”, este prezentată inclusiv numele firmei „BMW AG”;
– Descrierea este prea scurtă (83 de caractere, mult sub 155 de caractere, limita maximă);
– Foarte bune cuvintele cheie, și fără exagerări – automobile, servicii, tehnologii;
– Motivație de a intra pe site, bazată pe emoții: „Bucuria este BMW”; vrei să faci click pe un site care se descrie astfel;
Meta tag-ul title:
Principii de bază:
a. Elementul title (nu este propriu zis un tag meta, dar îl voi considera așa) este poate cel mai important element on-page; cu alte cuvinte, din lucrurile care sunt în controlul unei persoane care deține un site, elementul title e, concomitent, și foarte important, și ușor de editat; vedeți pe site-ul SEOmoz opiniile unor profesioniști SEO despre acest meta tag:

b. Titlurile paginilor este foarte indicat să fie unice pentru fiecare pagină; puteți face verificarea titlurilor paginilor unui site fie cu Google Webmasters Tools (care vă arată indicațiile Google privitoare la titlurile duplicat de pe site-ul vostru), fie folosind aplicația Find broken links on your site with Xenu’s Link Sleuth (TM), fie puteți scana cu tool-ul SEOmoz 250 de pagini pe zi gratuit și 3.000 de pagini prin conturile plătite: Crawl Test Tool – Free SEO Web Crawler | SEOmoz PRO;
Este un aspect important ca titlurile paginilor de pe site-ul vostru să fie unice; dacă folosiți un CMS (Sistem de administrare a conținutului – Wikipedia), sugestia mea ar fi însă să aveți pentru propriul site o verificare automată a titlurilor,caresă vă indice descrierile duplicat în mod automat;
c. Titlul paginii e bine să sintetizeze conținutul ei; dacă citesc titlul paginii, ar fi bine să îmi dau seama cât mai exact despre ce e vorba în pagină;
d. E foarte indicat să se folosească cuvinte cheie în titlul paginii;
e. Cuvintele cheie din titlul paginii ar trebui să aibă legătură cu pagina (o pagină cu conținut despre fotbal poate avea în titlu cuvinte de tipul „Sport”, însă nu „biliard”);
f. Și în titluri, ca și în descrieri, e indicat să folosiți brandname-urile, numele companiei;
Ca practică bună, e de preferat să puneți un titlu de forma:
Mașină de spălat Bosch cu 2 compresoare – Electrocasnice – MagazinulOnline.ro,
mai degrabă decât:
MagazinulOnline.ro – Electrocasnice – Mașină de spălat Bosch cu 2 compresoare;
Principiul e simplu:
Cuvânt cheie (pagina curentă) – Categorie (dacă e cazul) – Nume brand
Cu alte cuvinte, puneți partea unică a titlurilor (în cazul de față numele produsului) la început și partea care are tendința să fie repetitivă (categoria și, chiar și mai repetitiv, numele brandului) spre sfârșit; în cazuri excepționale, când numele brandului e mai relevant decât numele paginii și este un nume de brand scurt, îl puteți pune în față:
Microsoft – Soluții IT pentru companii;
Așadar, pentru majoritatea cazurilor numele brandului e indicat să fie la sfârșitul paginii, dar în cazurile în care, din motive de branding, se dorește promovarea numelui companiei, poate fi potrivit să se pună numele companiei/site-ului la început;
g. Puneți cuvinte cheie în titlu – dacă titlul paginii e „Hote – Casa.ro”, se pot adăuga cuvinte cheie relevante pentru pagina curentă:
„Hote pentru mașini de gătit: Casa.ro”;
„Hote pentru aburi: Casa.ro”;
„Hote pentru plite bucătării: Casa.ro”;
h.Titlurile ar fi foarte indicat să nu depășească 65 de caractere cu spații; da, motoarele de căutare „citesc” mai mult de atât, dar e o normă pe care o puteți aplica fără teama de a vă înșela (dacă, totuși, vă temeți: Title Tags – Is 70 Characters the Best Practice? – Whiteboard Friday | SEOmoz);
i. Pentru SEO, cele mai importante cuvinte sunt cele de la începutul titlului; așadar, dacă target-ați un anumit termen pe o anumită pagină, e bine ca titlul să înceapă cu cuvântul cheie target-at; sursa: 2011 Search Engine Ranking Factors | SEOmoz;
j. Gândiți-vă la experiența utilizatorilor când citesc un titlu – un titlu nu trebuie să fie „doar optimizat”, trebuie să îți provoace o anumită plăcere când îl citești; sursa și alte informații – Title Tag SEO Best Practices – Meta Tag Optimization | SEOmoz;
k. Deși puteți pune titlurile până la 65 de caractere, e de preferat să faceți titlurile atât de scurte cât vi se permite; adică dacă vă interesează cuvântul „hote” și nimic altceva, puteți pune ca titlu: „Hote: numesite.ro”; sau, radical de simplu, doar „Hote” (personal, nu recomand asta); desigur, dacă target-ați pe aceeași pagină și sinonime ale cuvântului „Hote” sau și expresii coletarale, puteți pune și cuvinte cheie suplimentare: „Hote ieftine pentru bucătării pe Numesite.ro”; rețineți însă că cu cât titlul e mai scurt, cu atât crește importanța unui cuvânt din titlu; detalii despre acest lucru – Title tag – shorter = better? | SEOmoz Q&A;
Exemple din viața reală:

– Aici e evident că compania pune accent pe brandul eMAG, și ingoră folosirea altor cuvinte cheie;
– Evident, ca îmbunătățire, se pot adăuga cuvinte cheie specifice brandului (perspectiva SEO), dar se poate și lăsa așa (din perspectiva brandingului – „Suntem eMAG, nu avem nevoie de SEO”);

– Și aici mi se pare interesant că compania a pus întâi numele companiei, și abia apoi cuvinte cheie, așadar și pentru PC Garage e mai important brandingul decât cuvintele cheie;
– Titlul are 72 de caractere, ceva mai mult decât limita recomandată, dar nu e excesiv de lung;

– Branding foarte important pentru site;
– Titlul nu conține cuvinte cheie relevante – oamenii nu caută „Actualitate”;
– Se poate optimiza prin folosirea de cuvinte cheie;

– Brandul e și aici mai important decât alte cuvinte cheie;
– Titlul e foarte pasionant și atrăgător, îți face plăcere să îl citești;
– E un titlu suficient de scurt;
– S-ar putea adăuga cuvinte cheie.
Succes!

Partajează pe WhatsApp

Lasă un comentariu

Reguli pentru cei care lasă comentarii »

Puteți folosi Gravatar pentru a adăuga avatar (imagine comentarii).