Review site şi generare de idei pentru BestKids.ro

Bună, discut în acest mesaj despre site-ul BestKids.ro – review al paginilor importante, uzabilitate, branding, design, texte, SEO, dar şi o generare de idei.

A. Ce îmi place la site?

– Foarte bună opţiunea de a vedea ultimele produse pe care le-am vizualizat;
– Faptul că sunteţi asociaţi cu multe companii îmi dă încredere;
– Grafica site-ului e reuşită;
– Site-ul respectă culorile logo-ului;
– Structurarea informaţiei e reuşită;

B. Ce aş face eu mai bine?

Branding
– Îmi ziceţi că aveţi copiii cei mai buni şi îmi arătaţi un copil care are pusă şapca șmecherește; E un mic paradox;
– Îmi ziceţi aşa „Copiii cei mai buni (Best kids). Because you care” ceea ce are mai puţin sens decât „Best for kids. Because you care”; În prezent, nu e o relaţie de cauzalitate între „Best kids” şi „Because you care”; Copiii nu sunt cei mai buni pentru că îmi pasă de ei;
– Părinţilor le pasă de copii? Nu îi iubesc? Nu îi preţuiesc enorm? Nu îi adoră? Doar le pasă? Mi se pare un verb foarte impersonal;
– Şapca tipului din logo are o lucire de parcă ar fi metalizată; Total nelalocul ei;
– Logo-ul nu mi se pare foarte bun pentru a fi printat pe materiale alb negru;

Design
– Aveţi în header poze cu nişte copii; Mie personal îmi e evident că acei copii nu sunt din acelaşi cadru şi aş căuta o poză care să dea impresia de realism, ceea ce în prezent nu se întâmplă;
– E puţin amuzant să aveţi program de la 10 la 17 şi să afişaţi ca logo un ceas care arată ora 9;
– Iconiţa de returnare a unui produs nu e semnificativă pentru produsul în sine;

Texte
– Inconsistenţă în folosirea Literelor Mari şi a literelor mici în meniul din dreapta-sus:
„Contul Meu” vs. „Coșul meu”
„Cum cumpăr?” şi „Cum plătesc?” vs. „Despre Noi”;
– Crează se scrie diferit, ar trebui să ştiţi asta sau să cereţi cuiva care ştie gramatică bine să se uite pe site-ul vostru;
– Nu văd necesar să îmi afişaţi preţurile cu o precizie de două zecimale; Aş afişa cel mult cu o zecimală, iar dacă nu sunt necesare zecimale, n-aş afişa deloc (îmi displace preţul de genul 0,00 lei, în loc să fie 0 lei);
– Nu înţeleg de ce folosiţi caracterul underscore în codurile de produse; Dacă vă sună o mămică prin telefon, va şti ea să zică underscore? La fel pentru punct; Eu aş folosi un algoritm de genul: literă cifră literă cifră sau consoană vocală consoană vocală; Atât, fără mari complicaţii; Şi coduri cât mai scurte; Refuz să cred că aveţi atâtea produse în site încât chiar aveţi nevoie de coduri de lungimea asta: „bbc_340000.00”; Iarăşi, aş scoate de tot 0 şi O pentru a evita confuziile;
– „Innotator” se scrie altfel;
– „complet” nu are grad de comparaţie: „Cel mai complet” e greşit;
– Corect pentru unele numerale ar fi să folosiţi prepoziţia „de”; De exemplu, nu îmi ziceţi „125 produse găsite”, ci ziceţi „125 de produse găsite”; Sunt câteva criterii după care se pune prepoziția „de”, le-aţi putea implementa pe site;
– Nu caut în produse, dar dacă aveţi greşeli de exprimare în categorii, e evident că aveţi şi la produse: „Scaune de Servit Masa” e greşit, pentru că nu servesc eu altora masa stând pe scaun, ci eu mănânc;
– Cred că sună mai bine „Lichidări de stoc” decât formula actuală „Lichidări stoc”;
– Cum poate să fie „Diverse” un producător?
– Titlul ăsta mi se pare pueril:
„Este indicata utilizarea unui scaun auto vechi pentru copii?”
E evident absurd să cumperi un scaun vechi, cine ar întreba lucrul ăsta? Care ar fi ideea din spate? Să cumpăr scaun vechi ca să … ? Toată lumea fuge de un produs second-hand sau vechi, de ce aş întreba vreodată aşa ceva? E ca şi cum aş întreba – Este indicat să folosim farfurii vechi? Cine întreabă asta?
– Amuzant:
„Comanda specificata nu mai exista sau a fost stearsa!
Daca aceasta este o eroare, va rugam contactati-ne .”
Acum vă întreb eu – voi credeţi că e o eroare sau nu?
– Am găsit la voi pe site Căţeluşi interactivi; Nu ştiu dacă e corect termenul, dar sună puţin ciudat; Ideea e că modul de operare poate fi interactiv, dar un obiect în sine e mai ciudat să fie interactiv;

SEO
– Aţi pus textul din stânga-sus, din motive de SEO, cu tagul h2:
Jucarii si Articole pentru Copii. Accesorii Bebelusi
mi se pare o alegere mai puţin inspirată, e inestetic, şi importanţa tagului <h2> e minimală;
l-aş scoate s-au l-aş pune mai vizibil şi chiar să aibă rolul de titlu al paginii, în prezent e doar pentru SEO pus acolo;
– În opinia mea tag-ul Keywords este total inutil, l-aş scoate;
– Aş pune în titlurile paginilor şi numele BestKids.ro (la produse lipseşte);
– Dimensiunea medie a unei pagini (cu tot cu imagini şi scripturi) e undeva la 500 de KB, cam mult;
– Aveţi multe pagini cu 200+ linkuri, e foarte mult, aş căuta soluţii să reduc numărul de linkuri din pagină;
– Probleme la pagina de 404, nu mă duce spre alte pagini, ci doar îmi zice că nu e de găsit:
– Vedeţi şi linkul acesta, prezent chiar acum pe homepage; (iarăşi, perfecţionaţi pagina, daţi-mi ceva de făcut, nu îmi ziceţi sec – „N-am găsit, n-avem”; Vedeţi asta)

Uzabilitate
– Eu prefer ca linkurile să fie subliniate, la voi nu văd asta;
– În textul „Bun venit! Login sau Creaza un cont nou” am o mică problemă cu verbul: Login poate fi interpretat ca un substantiv, voi vreţi să folosiţi ca verb, dar aş face clar că e verb; Două soluţii – „Loghează-te” sau „Log in”;
– Îmi ziceţi că suportul e offline, dar nu îmi ziceţi când va deveni online; Azi a intrat pe net înainte de ora 10;
– Aveţi textul „Nou”, dar nu specificaţi ce înseamnă „Nou”; Nou pentru cine? Cât de nou? Eu aş implementa următoarea soluţie: dacă cineva e delogat, nu are cont la voi, i-aş arăta ca produse noi doar produsele din ultimele 14 zile calendaristice; Dacă cineva are cont la voi şi e logat, i-aş arăta ca produse toate produsele care au fost introduse în site de la ultima lui logare;
– Ziceţi în stânga „Caută în categorii”; Dar nu e o căutare, e o afişare exhaustivă a elementelor din acea categorie; Puteţi să îi spuneţi „răsfoire”, dar nu e o căutare, repet;
Barbie nu e producător, e un brand;
– Nu înţeleg:
a. De ce afişaţi pe site produse cu stoc epuizat?
b. De ce aveţi ca opţiune de filtrare a rezultatelor produse cu stoc epuizat; De ce m-ar interesa să văd asta?
c. Dacă aveţi un produs cu stoc epuizat, de ce nu aţi putea să îmi precizaţi când aduceţi produsul înapoi în stoc?
– Aveţi ca filtre: „1-3 ani”, „3-6 ani”, „6-10 ani”; Ok, dacă copilul meu are fix 3 ani sau fix 6 ani, pe care din cele trei filtre trebuie să apăs? Soluţia ar fi, evident, ca filtrele să fie de forma „1-2 ani”, „3-6 ani”, „7-10 ani”;
– Aveţi un banner în care precizaţi că oferiţi transport gratuit pentru comenzi peste 300 RON; Ok, toate bune, dar faceţi banner-ul clickabil; Iar când fac click pe el, să îmi ziceţi cât costă transportul în mod normal şi ce se întâmplă dacă cer ca livrarea să fie făcută într-o zonă neacoperită de firma de curierat;
– Înainte de a mă abona la newsletter, daţi-mi şi un link cu garanţii:
a. Mă voi putea dezabona?
b. Cât de frecvent o să primesc mesajele?
c. Ce o să îmi trimiteţi prin newsletter?
d. Care au fost newsletterele trimise în ultimul an?
Eu aş încerca să răspund la aceste întrebări într-o pagină dedicată şi să pun link la căsuţa de abonare newsletter către acea pagină;
– Aveţi mai multe RSS feed-uri, dar nu le-aţi declarat în codul sursă, folosind meta-tag-uri; Păcat, browser-ele nu pot interpreta acest lucru şi pierdeţi din abonaţi;

Pagina de căutare
– Scrie sus de tot „Ordonează după Sortează după”; E un pic redundant;
– Folosiţi cuvântul „ascendent” şi „descendent” în loc de comunul „crescător” şi „descrescător”;

Oferte speciale
– Aveţi şi reduceri de sub 4% (2.300 RON vs. 2390 preţ vechi) pe care voi le consideraţi oferte speciale; Mie nu mi se par;
– Mi se pare paradoxal că nu pot sorta ofertele speciale după cât de mare este reducerea; Păi ăsta e primul lucru care mă interesează!

Pagina unui produs oarecare
– Butonul de trimitere unui prieten mi se pare că ar trebui să fie poziţionat mai sus faţă de printare, pentru că e mai important;
– Aş pune şi trimitere prin Yahoo! Messenger, Twitter şi Facebook, nu doar email;
– Dacă sunt pe pagina unui produs şi aleg calculator pentru transport, voi ar trebui să completaţi automat cu datele pentru produsul curent; Dacă produsul are 3 kg, completaţi voi acel câmp şi pentru mine;
– Legat de:
„Caracteristici Aparat de Impletit Parul:
# 1 aparat de impletit parul.
# 1 cap cu 2 carlige.”
a. E evident, pentru mine cel puţin, că produsul Aparat de Împletit Părul conţine Aparatul de Împletit Părul;
b. Ce enumeraţi voi acolo nu sunt caracteristici, ci produse incluse în pachet; Caracteristicile sunt însuşiri, iar un produs nu e o însuşire;
– Ca să dau notă unui produs trebuie:
a. Să deschid un pop-up;
b. Să afişez meniul derulant;
c. Să aleg o notă;
d. Să aleg adăugare de notă;
Sunt sigur că puteţi face procesul chiar mai complicat de atât, dar recunosc că v-aţi descurcat destul de bine;
– Nota 3 nu ar trebui să fie acceptabilă; „Acceptabil” indică ceva de bine, dar nota „3” e mediu, nu e nici bine, nici rău; E satisfăcătoare nota 3? Da, dar nu ar trebui să fie aşa;
– Linkul de Adăugare opinie ar trebui să fie imediat sub notele deja existente;
– DE CE SCRIEŢI CU CAPS LA ADĂUGARE NOTĂ?
– Notele unui produs mi se pare foarte complicate; Statistici, cifre, data introducerii unui comentariu, votarea utilităţii unui comentariu, explicaţii; E foarte mult pentru ceva ce trebuie să fie simplu şi uşor;
– Pentru un site gen IMDb are sens să aveţi notarea unui comentariu – comentariile sunt pertinente, lungi şi cele mai bune comentarii ajung în top; Pe un site gen YouTube.com iarăşi are sens să existe notarea unui comentariu (să zic dacă comentariul X e bun sau rău) pentru că comentariile cu foarte multe note mici nu mai sunt afişate şi e mai uşor aşa să nu existe moderare; La voi însă presupun că aveţi şi moderare şi comentariile nu sunt în niciun caz de mărimea celor de pe IMDb; Prin urmare, nu văd sensul să daţi note comentariilor, e o facilitate inutilă;

Pagina unei comenzi
– Ziceţi „100% securitate”:
a. În primul rând nu explicaţi ce fel de securitate;
b. Nu există 100% securitate pe niciun sistem şi sunt şi factori care nu depind de voi;
c. Daţi-mi link să citesc alte detalii;
– Similar pentru confidenţialitate;
– Nu ştiu de ce aş vrea să printez pagina, dar în mod sigur aş vrea să salvez o listă de produse ca Wishlist, pe modelul PC Garage;
– Adresa 1 şi Adresa 2 e un câmp dubios; Voi vreţi să spuneţi rândul 1 şi 2, dar nu e evident;
– La CNP m-aţi băgat în ceaţă; Nu e obligatoriu, dar ziceţi că aveţi nevoie de el; Iarăşi, cereţi CNP şi ziceţi că e Ok şi Seria şi Nr. din buletin; Ce aleg?
– Abonarea la newsletter deja bifată e cireaşa de pe tort;
– Enorma majoritate a magazinelor online au, înainte de a trimite efectiv o comandă, o pagină de verificare – Eşti sigur? Voi nu aveţi, scuze, v-am trimis o comandă aiurea, dar era evident că datele nu există;

Pagina despre Cum cumpăr
– URL în engleză? (la fel şi pagina Despre noi sau Cum cumpăr)
– În procesul de cumpărare ar fi fost frumos să văd că existaţi şi voi şi aş fi pus şi o poză cu voi; Iarăşi, nu văd alegere produs, poate o fi şi asta important?

Pagina de contact
– Aş pune şi datele fiscale acolo;
– O poză cu magazinul din exterior ar ajuta la credibilitate;
– Nişte persoane de contact iarăşi ar fi utile;
– La resurse umane aş afişa şi posturile disponibile şi/sau aş face o pagină dedicată recrutărilor;
– Nu e doar aici întâlnită problema: Nick-ul de Yahoo! Messenger ar trebui să fie clickabil oriunde în site;
– La fel, problemă comună, aş menţiona cărei reţele de telefonie îi aparţine un anumit număr de telefon;

Blog
– Funcţia de calendar e cvasi-inutilă;
– Aveţi la linkuri utile listate paginile blogului, e confuz;
– Când sunt pe blog aş prefera să nu citesc despre Cum cumpăr şi Modalităţi de plată;
– Tema nu e tradusă în română;
– Nu am nevoie de funcţia meta;
– Nu aveţi abonare la feed blog prin email;
– Twitter? Facebook? LinkedIn? Mi-ar plăcea să vă văd şi acolo;

Generare de idei – sugestii dezvoltare site
– Aş vrea o pagină cu explicaţii – ce este RSS feed-ul?
– Aş vrea să mă abonez prin RSS, email şi Twitter la toate categoriile importante ale site-ului, nu doar la patru feed-uri; Se face uşor asta, faceţi conturi şi gata;
– Mă aştept ca fiecare producător să aibă o pagină a lui dedicată – să pot pune comentarii pe pagina unui producător, să aflu ce zic oamenii despre producătorul X, să văd ce produse a vândut, etc.;
– Aveţi în sidebar o listă de producători; Eu aş face altfel: aş face un meniu drop down cu producătorii, şi i-aş lista pe toţi pe o pagină dedicată; Pe acea pagină dedicată aş putea lista toţi producătorii, fiecare cu logoul lui, fiecare cu link către site-ul lor original şi să pun o descriere a firmei respective şi şi o enumerare sumară a principalelor produse; Aş menţiona de asemenea câte produse are respectivul producător la voi pe site şi care este costul mediu al unui produs la voi pe site; Aş menţiona câte produse au fost cumpărate la voi pe site de la acel producător; Aveţi ceva asemănător, dar nu chiar la fel; Eu i-aş pune de sus până jos, de la A la Z, în condiţiile prezentate anterior; Ceva gen Sitemap (pentru care vă felicit, arată foarte bine);
– Hint: instalaţi browser-ul Opera, deschideţi o pagină de pe site în Opera, lăsaţi-o să se încarce complet, Tools => Links şi deschideţi toate linkurile de pe homepage, mi se pare un exerciţiu util să ştiu către ce pagini pot ajunge vizitatorii site-ului meu.
– M-ar ajuta să am mai multe opţiuni de livrare a unui produs, dintre care una să fie prin Poşta Română (adică ieftină);
– Aş vrea să văd cum folosesc clienţii produsele voastre;
– Un program de urmărire a coletului pe parcursul întregii expediţii? De ce nu?
– O secţiune dedicata voucherelor de cadouri;
– O secţiune cu avantaje pentru clienţii fideli (reduceri);
– Pagini dedicate evenimentelor – de la Halloween la Crăciun şi Sfântul Nicolae;
– Mi se pare relevant să precizaţi că oricine poate face comandă online la orice oră, în orice zi;
– Dacă aş fi în locul vostru, aş avea o pagină în care cer feed-back vizitatorilor;
– Site-ul ar trebui să fie uman – să existe o pagină cu Despre noi în care să vă prezentaţi, pe blog să scrie şi angajaţii, să mai aveţi şi câte o chestie mai amuzantă, să nu fiţi doar serioşi pe site;
– Aş pune în footerul site-ului ceva care să permită vizitatorului să vadă şi altceva – o listă de producători, top vânzări produse, sugestii de vizitare;
– Pe mine m-ar interesa ca orice pagină / categorie de produse să poată fi sortată după mai multe criterii decât în prezent: număr de vânzări, valoarea totală a vânzărilor, număr comentarii, număr voturi, medie voturi, de câte ori a fost trimis altora prin email, număr vizualizări, data introducerii unui item în site;
– Aş vrea să am o opţiune de abonare doar la oferte speciale;
– Aş vrea ca înainte de a îmi fac cont să îmi precizaţi avantajele acestui lucru;
– Cred că v-ar fi util pe site să aveţi:
a. Opţiune de trimitere felicitări online dar şi reale;
b. Opţiune de a trimite o scrisoare personalizată de Crăciun (la fel, virtuale sau reale);
– Cum ar fi să aveţi pe site jucării în funcţie de filme? Să pot găsi fix jucăriile pentru filmul Toys; Sau filme Disney;
– O secţiune dedicată modei – ce haine sunt acum la modă, ce tip de îmbrăcăminte, ce culori?
– Mi-ar plăcea să văd pe site lupta pentru cauze CSR (responsabilitate socială); Sunt copii care au nevoie de jucării second hand; Sunt copii care s-ar bucura de rechizite; Ar fi frumos să văd un astfel de proiect pe site;
– Aş cere ajutorul comunităţii pentru a promova site-ul; Utilizatorii să poată posta pe blogul propriu un banner, să adauge un link într-o reţea socială, să împărtăşească cu alţii despre mesajele de pe blog; Şi aş cere asta în mod expres;
– Aş face o pagină cu oferta zilei, pe tiparul Ghelir.ro, preluat şi de PC Garage; Aş promova acea ofertă pe Twitter;
– M-ar interesa să faceţi un studiu al magazinelor online în România, teme pentru acel studiu cred că ştiţi mai bine decât mine;
– M-ar avantaja să văd un număr de tipul 0800 (toll free) sau să văd o opţiune gen PC Garage – las numărul de telefon şi mă sunaţi voi rapid.

_________
Tragem linia: BestKids.ro este un site bine realizat, la care se pot aduce mici îmbunătăţiri.

Partajează pe WhatsAppLinkurile dau eroare?

Lasă un comentariu

Reguli pentru cei care lasă comentarii »

Puteți folosi Gravatar pentru a adăuga avatar (imagine comentarii).