Bună, în mesajul de față analizez site-ul www.tarajucariilor.ro.
Întâi de toate, mă aștept ca voi să fi citit deja:
“Creare site: Ghid complet pentru realizare site“;
Voi folosi unele elemente din acel ghid, însă altele voi presupune că le știți deja din acel ghid, și nu mă voi repeta;
Pornesc de la premisa că ați citit acest ghid, vă este familiar și acum trebuie doar să îl aplicați;
Cuprins:
A. Copywriting
B. Design
C. Optimizare pentru motoarele de căutare (SEO)
D. Structurarea informației
E. Uzabilitate
Imagine cu site-ul:
(top)
A. Copywriting
1. Nu ați tradus “login” cu “logare” de ce?
2. În lista categoriilor:
“# Camera copilului
# Albume Foto
# Jucarii interactive
# Biciclete-Triciclete”;
scrieți uneori cu inițială mare, alteori nu; de ce diferența?
3. Sugestia mea pentru un site în limba română este să folosiți diacritice;
Ca parte pozitivă, veți fi mai bine adaptați pieței locale; ca parte negativă, pot exista probleme cu afișarea, în funcție de browser și setările din sistemul de operare;
Greșit: Imi pare bine ca folosesc diacriticele in site.
Corect: Îmi pare bine că folosesc diacriticele în site.
4. Pe un site, alături de logo puteți avea și un moto; voi nu aveți motto;
5. Este important să menționați TVA în site; scrieți TVA cu litere mari, este un acronim pentru “Taxa pe valoarea adăugată”;
6. Cum puteți crește valoarea unei pagini de produs? (detalii)
- Folosiți comentarii din partea vizitatorilor – permiteți vizitatorilor să comenteze despre produsele din site; puteți adăuga și motivații financiare – “Cel mai bun comentariu al zilei primește un cadou”, “Primiți reducere 5% dacă comentați la 3 produse diferite”, “O dată pe săptămână se trage la sorți un comentariu din săptămâna respectivă”;
- Puneți titluri optimizate pentru motoarele de căutare – folosiți numele produsului, categoria din care face parte (de exemplu – “haine femei” sau “hard-disk-uri”), și numele magazinului; este indicat însă ca titlul unei pagini să nu depășească 65 de caractere;
- Faceți propriile fotografii ale produselor – când cineva caută folosind căutarea de imagini a Google numele unui produs, va fi atras de fotografii noi ale unui produs; în acest sens, realizați propriile fotografii ale produselor;
- Puneți date statistice despre produse (număr vânzări, număr accesări ale paginii) – veniți cu date noi despre produse;
- Faceți o secțiune de știri pentru produse – adăugați valoare paginii prin informații despre producător, ultimele lansări, evenimente în jurul unor produse;
- Dați date istorice cu evoluția prețului unui produs (prezentați grafic evoluția prețului unui produs);
- Faceți clipuri video cu analize ale produselor – sunt foarte atrăgătoare;
- Scrieți descrieri proprii ale produselor; dacă furnizorul vă oferă o descriere standard, în limba engleză, traduceți acea descriere și adăugați propriul conținut;
- Faceți o listă cu produse recomandate (dacă cumpăr o anumită placă de bază, recomandați-mi și un procesor corespunzător ei);
7. Aveți foarte puține texte în site, produsele au descrieri mici, paginile Despre noi și Livrare sunt foarte sărace;
V-ar ajuta mult să aveți mai multe texte în site;
(top)
B. Design
1. În meniul de sus apar niște linii foarte ciudat plasate, atât pe Mozilla FireFox, cât și pe Google Chrome;
2. Un magazin online tipic trebuie să inspire încredere; cum puteți crește încrederea în site-ul vostru?
- Folosiți logo-uri pentru sisteme de plăți electronice internaționale pe care le folosiți în site – VISA, MasterCard, PayPal etc.;
- Folosiți logo-uri pentru sisteme de plăți electronice românești pe care le folosiți în site – GECAD ePayment;
- În România sigla GPEC (Gala Premiilor eCommerce 2010) poate inspira încredere;
- Arătați că site-ul a fost scanat împotriva virușilor și a programelor de tip malware (mai mulți furnizori de soluții de securitate oferă aceste soluții, printre care McAfee);
- Folosiți, pentru paginile de logare, creare cont, administrare cont, comandă, confirmare comandă, pagini securizate; un furnizor foarte cunoscut este VeriSign, dar puteți apela și la alte companii;
- Înscrieți-vă în comparatoare de prețuri românești (Price.ro, ShopMania); deși este relativ ușor să obții o validare de la o astfel de rețea, este totuși o mică dovadă de servicii de calitate;
- Folosiți rețele sociale și publicați-le pe site; încrederea, în acest caz, apare când vizitatorul intră în contul de Facebook și vede că 400 de oameni au apăsat butonul Like, aveți o activitate susținută, iar pe pagina magazinului sunt constant referințe pozitive; similar, poate să facă o căutare pe Twitter și să citească referințe ale altora despre voi;
- Publicați informații despre trafic; soluția aceasta poate doar să dea o importanță gradului de popularitate al vostru; soluția nu exclude ca popularitatea să fie doar temporară, sau să vină în urma unei publicități negative; însă se poate presupune că un site cu trafic zilnic de 2.000 de vizitatori unici e mai de încredere decât unul cu 50;
- Pentru unele site-uri specifice, pot exista alte sigle de nișă; de exemplu, pe un site în domeniul jucăriilor, un logo al unei autorități care certifică siguranța jucăriilor; un site de filme poate beneficia de logo-ul unei autorități care acordă rating-uri filmelor;
Nu aveți niciunul din aceste elemente în site
3. Imagini prea mici; vizitați un site, mergeți la pagina de servicii; imaginile care prezintă acele servicii e bine să fie suficient de mari pentru a putea fi înțelese corect; eventual, atunci când vizitatorul duce cursorul mouse-ului deasupra unei imagini, să poată vedea imaginea mărită;
Aș pune fie imagini mai mari în site, fie o soluție de tip mouseover;
4. Ar fi bine să folosiți în site culori foarte intense – roșu, galben, albastru, verde, maro; puneți culori foarte aprinse, care să le placă copiilor;
5. Culorile nu sunt foarte intense; ați folosit culorile ca temă pentru site, și e o problemă reală faptul că culorile sunt atât de palide; nu mă îndemnați să mă mișc, nu mă motivați să fiu activ;
Vedeți aici:
The Power of Colors: How Colors Are Used in (e-)Commerce to Influence You
How does colour affect purchases?
How do colors affect purchases?
Pentru detalii despre culori;
Aș crește mult intensitatea culorilor, dacă aș fi în locul vostru;
6. Logo-ul nu are legătură prea mare cu numele site-ului; ziceți țara jucăriilor și afișați niște baloane; huh?
7. Elementele de tip apel la acțiune (call to action) ar trebui să iasă în evidență; puneți numerele de telefon, caseta de abonare la newsletter, funcția de creare cont vizibile în site; ar fi bine să alegeți însă prioritățile foarte bine, și să marcați foarte proeminent doar unul sau cel mult 3 elemente din pagină, iar restul doar ceva mai proeminent față de restul elementelor din pagină;
La voi linkul de adăugare în coș e cam mic, arată foarte slab;
Nu aveți telefon de contact pe homepage;
Butonul de logare e și el foarte mic;
Problemă importantă;
8. Dacă folosiți un simbol pentru telefon, alegeți un telefon mobil, în favoarea unuia clasic;
9. În pagina de produs, butoanele de apel la acțiune ar trebui să fie colorate distinct față de restul site-ului;
(top)
C. Optimizare pentru motoarele de căutare (SEO)
1. Textul:
“Jucarii, jucarii. Jucarii pentru copii. Jucarii LEGO. Jucarii pentru copii si bebelusi. Jucarii educative. Tara Jucariilor, jucarii de jucarii!”
din header e foarte spammy; scoateți-l de pe site, nu vă ajută și vă face rău;
2. Aveți problemă cu Keyword Cannibalization:
<title>Jucarii, jucarii de jucarii, jucarii educative, jucarii pentru copii, jucarii LEGO doar pe Tara Jucariilor – Tara Jucariilor</title>
Ați optimizat homepage-ul pentru prea multe lucruri;
De asemenea, titlul e mult peste limita admisă de 65 de caractere;
3. Textul din footer:
“Jucarii. Jucarii de cea mai buna calitate! Jucarii pentru copii. Indiferent daca este vorba despre jucarii pentru fetite sau jucarii pentru baietei, jucarii bebelusi sau jucarii exterior, ca sunt jucarii de tipul masinute cu radiocomanda sau elicoptere radiocomandate, ca sunt jucarii educative sau jucarii LEGO, jucarii comercializate de Tara Jucariilor sunt cu adevarat atractive.
E mult mai simplu sa cumperi jucarii de pe internet decat din magazinele clasice. De ce? Pentru ca pe internet puteti gasi mai multe categorii de jucarii decat in orice magazin. Iar Tara Jucariilor este cel mai bine aprovizionat magazin online de jucarii! Ati cumparat jucarii de pe Tara Jucariilor? Daca nu, nu mai stati pe ganduri! Daca da, sa faceti la fel in continuare. Cel mai mare magazin de jucarii sta la dispozitia voastra. Cumparati jucarii.
Jucarii comercializate de magazinul online de jucarii Tara Jucariilor: Elicoptere radiocomandate, masinute, papusi, papusi bebe, jucarii interactive, jucarii educative, jucarii exterior, jucarii LEGO, masinute radiocomandate si multe alte jucarii.”
Da, e o idee bună, chiar și pentru un magazin online, să aibă un text pe homepage; din păcate, e foarte spammy și încearcă același lucru ca la titlu – supra-optimizarea pentru foarte multe cuvinte cheie;
4. Ca problemă generală a site-ului, site-ul e supra-optimizat; suferiți de prea multă optimizare pentru motoarele de căutare; ați exagerat și se vede asta;
5. Faceți Link Exchange? În opinia mea, e o soluție ineficientă de a strânge linkuri;
6. Există situații în care, din motive ce țin de SEO (optimizare pentru motoarele de căutare), linkul de forma “Acasă” apare în footer modificat, plin de cuvinte cheie: “Metal, inox, minereu de fier – Produsedefier.ro” (acest text să fie în footer, pentru linkul care duce către pagina principală;
Această soluție este însă ineficientă, din câteva motive:
- Într-o pagină în care sunt mai multe linkuri către o altă pagină – X – doar primul link către pagina X contează;
- De obicei, primul astfel de link nu e în footer, ci în header, în logo sau în meniul principal;
- Optimizarea textului de ancoră pentru pagina principală are rezultate minime (adică dacă scrieți în loc de “Acasă” o listă de cuvinte cheie, asta nu vă ajută la nimic);
- În fine, pentru utilizatorii obișnuiți e foarte confuz să “ghicească” numele linkului către pagina principală;
Voi ați optimizat “Acasă” pentru “Jucării”; foarte ineficient;
(top)
D. Structurarea informației
1. Aș pune link către ANPC (Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor);
Citat:
“[…] obligati sa includa pe prima pagina a site-ului (home page) o legatura (link) catre adresa site-ului Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor – www.anpc.gov.ro – cu textul PROTECTIA CONSUMATORILOR – ANPC.”
2. Linkul de căutare avansată mă aștept să fie chiar lângă funcția de căutare;
3. Pagina principală e prea simplă, foarte puține elemente în ea;
4. Puteți converti mai bine vizitatorii în clienți sau cititori ai site-ului dacă folosiți clipuri video;
Mi-ar plăcea să văd clipuri video cu produsele;
5. Recomand cu căldură folosirea de breadcrumbs în toate paginile unui site cu mai mult de două niveluri (ca să ajung la o anumită pagină, am la dispoziție atât pagina principală, cât și categorii de pagini; în acest caz este util breadcrumbs);
6. Vă lipsește funcția de newsletter;
Ce să includeți într-o casetă de newsletter?
- Posibilități de abonare prin email multiple – poate vreau să mă abonez prin email doar la blog; sau doar la știrile adăugate în site; ori doar la evenimentele pe care le organizați; sau la produsele nou adăugate; ori doar la produsele dintr-o anumită categorie; ori la promoțiile site-ului; sau la comentarii; dacă pot să selectez prin bife la ce să mă abonez, aș fi în al nouălea cer;
- O listă cu newsletter-ele anterioare; da, vreau să văd cum arată un newsletter de la voi și îmi voi face o idee clară dacă merită să mă abonez sau nu;
- Informații despre periodicitatea newsletter-ului; cât de frecvent trimiteți un email, la ce oră, în ce zile ale săptămânii;
- Mă interesează foarte mult garanțiile – ce veți face cu adresa mea de email? Cum mă voi putea dezabona? Veți trimite doar emailuri referitoare la subiectele agreate, sau veți schimba frecvent subiectul emailurilor?
- Ar fi interesant de știut numărul abonaților la newsletter – e relevant pentru mine să știu dacă aveți 3 abonați (serviciu foarte nou, sau poate calitate slabă a newsletter-ului) sau 3.000 de abonați (îmi dați încredere);
7. În caseta de newsletter are sens să includeți abonare nu doar prin email, ci și prin alte opțiuni:
- Abonare prin RSS – puteți include toate opțiunile de abonare prin email menționate anterior; puteți lua în considerare să gestionați feed-urile RSS prin FeedBurner, care vă dă statistici despre abonați și face ușoară abonarea prin email;
- Alerte prin SMS – dacă prețul unui produs din site scade sub o anumită sumă, să primesc o alertă tip SMS;
- Abonare prin rețele sociale – aș pune în pagina de abonare la newsletter linkuri către toate rețelele sociale pe care sunteți prezenți;
- M-ar interesa și o opțiune de abonare la căutări; de exemplu, să caut în site “telefoane mobile”, să obțin 40 de rezultate, să filtrez telefoanele doar la 3 branduri și la o gamă de prețuri și să mă abonez (prin RSS sau email) la noile produse care satisfac criteriile acelei căutări; o funcție foarte apreciată;
8. În pagina “Despre noi” ar prinde foarte bine un clip video în care cineva din companie (un angajat, mai mulți, managementul) să vorbească despre companie, despre valori, scop, misiune, obiective;
În pagină e bine să includeți informații ca:
- Valori;
- Misiune;
- Scop;
- Obiective (să fie SMART);
Vedeți sau citiți părerea lui Guy KAWASAKI despre asta;
Ar fi interesant de știut și câteva cifre despre trafic (există servicii, inclusiv în România, care fac publice, de exemplu, datele din Google Analytics);
9. Pagina voastră de “Despre noi” este foarte sumară, aș încerca să scriu mai mult text în acea pagină;
Două elemente ar trebui să fie în pagina “Despre noi”:
- VSP (Value Selling Proposition) se referă la avantajele existenței afacerii pentru clienți; cu alte cuvinte, ce sens are ca o fabrică de produs mașini să existe pe piață? Dar ce avantaj are un client final că există pe piață dealeri auto? Ce beneficii are consumatorul final din urma prezenței unei firme de asigurări auto în România?
- USP (Unique Selling Proposition) se referă la unicitatea unei afaceri și valorile acelei afaceri în fața competiției; în exemplele de mai sus, de ce un client ar cumpăra de la fabrica voastră de mașini și nu de la competitori? De ce ar apela un client la serviciile voastre de dealeri auto și nu s-ar duce la alți dealeri auto? Cu ce se diferențiază, pentru clientul final, firma voastră de asigurări auto, comparativ cu alte filme de pe piață?
Aș pune foarte clar atât VSP, cât și USP în pagina “Despre noi”;
10. Similar, pagina “Livrare” e foarte sumară, are foarte puține condiții, nu este descris procesul de comandă, nu se dau informații despre returul produselor, nu există detalii despre plată, nu se dă nicio garanție (ce garanții am când cumpăr de la voi?); de lucrat la ea;
11. Ce mă aștept să găsesc în pagina de contact
- Minim un telefon de contact (chiar dacă este în header, ar trebui să fie și aici);
- Minim o adresă de email de contact (office@numesite.ro sau contact@numesite.ro);
- Mult mai bine ar fi să aveți persoane de contact, cu emailuri corespunzătoare și telefon mobil;
- Un formular de contact simplu (poate nu am cont de email);
- Harta cu adresa voastră; e de preferabil să fie hartă interactivă, să pot să vă reperez într-o anumită zonă;
- O fotografie (sau mai multe) cu sediul firmei, din exterior și interior;
- Și mai bine ar fi un video cu sediul firmei, din exterior și interior;
- Deși legea nu este foarte clară, poate fi chiar obligatoriu să aveți datele fiscale complete (tipul societății, numărul din Registrul Comerțului, contul și banca) în pagina de contact;
- Asigurarea că datele mele vor fi prelucrate conform legii (detalii cu procedura);
- Să zicem că aveți un magazin online și mai mulți procesatori de plăți; ați putea pune informații de contact ale procesatorilor de plăți, dacă cineva are o problemă cu plata cu cardul;
Voi aveți doar email și numere de telefon;
Aș pune telefoane din cât mai multe rețele de telefonie mobilă; Orange și Vodafone au cel mai mare număr de clienți, dar puneți și Cosmote sau Romtelecom; eventual și RDS; specificați în ce rețea este un anumit număr;
12. Vă recomand să creați o pagină de tip harta site pentru vizitatori; o hartă site conține cele mai importante pagini din site (sau chiar toate), și ajută la navigarea facilă; exemplu;
13. Pagina principală a unui magazin ar trebui să conțină:
- Promoții – ce pot cumpăra din magazin la preț redus;
- Produsele cele mai vândute – ce au cumpărat alții;
- Produsele cele mai afișate – produsele care au stârnit interesul;
- Produsele cele mai căutate – produsele care au stârnit interesul, mai degrabă pentru documentare;
- Produsele cele mai comentate – produse controversate;
- Produsele cel mai des recomandate altora;
- Cele mai ieftine și cele mai scumpe produse;
- Produsele nou introduse în site;
E. Uzabilitate
1. Caseta de căutare ar trebui poziționată în colțul din dreapta sus;
2. Cel mai des întâlnit scenariu pentru vizitarea unui site e următorul: vizitatorul parcurge headerul, scanează conținutul principal și ajunge în footer; aici:
- Fie caută elemente de ajutor (contact, de exemplu – vedeți punctul de mai jos);
- Fie se uită după alte pagini de navigat în site (voi detalia);
- Fie se întoarce în partea de sus a site-ului, scanând în continuare după informații relevante;
- Fie va părăsi site-ul;
Desigur, scenariul cel mai puțin dezirabil este ca vizitatorul să părăsească site-ul; pentru ca acest lucru să nu se întâmple, e bine ca în footer să existe elemente de ajutor (vezi mai jos), sau să fie în footer lucruri de vizitat; ce ar putea exista în footer:
- Meniul principal, prezent și în header, și “dublat” în footer;
- Un meniu secundar – pagini mai puțin importante din site;
- O listă cu cele mai vizitate/comandate/recomandate de către cititori altor cititori pagini din site (sau cu paginile pe care le recomandați voi);
La voi în footer sunt doar câteva linkuri, din care singurul relevant e blogul; aș optimiza mai bine footer-ul;
3. În footer este foarte indicat ca, pentru a fi bine identificați în Google Local, să aveți adresa fizică a companiei; pentru uzabilitatea vizitatorilor, e indicat să aveți în footer și elemente de contact; rețelele sociale pot și ele să aibă loc în footer;
4. Footer-ul este locul ideal pentru a pune elemente mai puțin importante; puteți pune aici legături către pagina cu elemente legale – Termeni și condiții, Politica de confidențialitate;
Voi nu aveți asemenea lucruri în footer, vă lipsesc cu desăvârșire; o problemă importantă;
5. Într-un site tipic, logo-ul e indicat să fie click-abil și dacă fac click pe el să ajung în pagina principală;
La voi nu se întâmplă asta – problemă;
6. Ar fi poate utilă o funcție de tipul “Sunați-mă voi”; vizitatorii să poată să introducă un număr de telefon și voi să îi sunați, sau să lase o adresă de email și să îi contactați voi pe ei;
7. Pagina Contact – Faceți adresa de email click-abilă;
8. Aș aprecia funcții de filtrare încă din homepage, pe criterii diferite; criterii generale ar putea fi prețul, dimensiunea, data introducerii în site, număr de comentarii, rating mediu, număr afișări, producător; în funcție de tipicul magazinului, pot fi și alte filtre (culori, greutate, funcții specifice pentru electronice);
9. Mă aștept ca în pagina unei categorii de produse (papusi) să am opțiuni de sortare a datelor, crescător și descrescător, după:
- Numele produsului;
- Data adăugării în site;
- Preț;
- Vânzări produse;
- Număr afișări ale paginilor;
- Număr comentarii produse;
- Număr căutări în site a unui produs;
- Rating mediu al unui produs;
- Producător;
De asemenea, aș vrea să am și opțiuni de filtrare a datelor, după:
- Caracteristici ale categoriei respective de produse (pot fi culori, dimensiuni, masă, caracteristici tehnice – de exemplu, în cazul microprocesoarelor frecvența, tipul microprocesorului);
- Data adăugării în site;
- Preț;
- Vânzări produse;
- Număr afișări ale paginilor;
- Număr comentarii produse;
- Număr căutări în site a unui produs;
- Rating mediu al unui produs;
- Producător;
10. Să zicem că avem site-ul site.ro, în care categoria arată așa:
site.ro/categorie.html,
iar pagina de produs:
site.ro/categorie/produs.html
Eu ar trebui să pot tăia partea finală (“produs.html”) și să las doar:
site.ro/categorie/
Din păcate, dacă pagina de categorie are extensia “.html”, nu pot face asta; soluție? Cel puțin pentru categorii și subcategorii, dacă nu și pentru pagina de produse, renunțați la .html (nu ajută la nimic, în general nu face rău, dar în situația de mai sus face rău la uzabilitate);
Așadar, site-ul ar trebui să fie așa:
site.ro/categorie/
site.ro/categorie/produs/
Aveți problema asta, în sensul că un produs arată așa:
www.tarajucariilor.ro/3-5-ani-5-7-ani-50-100-lei-baieti-universale-masinute-cu-radiocomanda_ferrari.html
iar categoria din care face parte arată așa:
www.tarajucariilor.ro/masinute/masinute-cu-radiocomanda
____________
Bottom line: site-ul www.tarajucariilor.ro (site de jucarii) este un portal de afaceri foarte bine realizat, cu o grafică foarte reușită.
Așa anapoda: Din întregul review care e lung și… mai lung. Unde ai văzut tu filtru pentru “masa” produsului în cadrul unui site de jucăii ? Cine cumpără jucării după greutate ? La laptopuri da dar nu la jucării :|.
Bună Bogdan,
Mersi de mesaj. Felicitări pentru participarea la concursul lui Blogatu, suntem concurenți.
Am zis așa în review-ul de mai sus:
“în funcție de tipicul magazinului, pot fi și alte filtre (culori, greutate, funcții specifice pentru electronice);”
și am mai zis:
“Caracteristici ale categoriei respective de produse (pot fi culori, dimensiuni, masă, caracteristici tehnice – de exemplu, în cazul microprocesoarelor frecvența, tipul microprocesorului);”
Sunt observații cu caracter general, nu specific pentru site-ul cu jucării pe care l-am analizat; eu am dat doar exemple de filtre care se pot implementa.
Ți-am răspuns la întrebare?
Nu înțeleg observația cu:
“Din întregul review care e lung și… mai lung.”
Atât e review-ul meu? Lung și mai lung? Asta e concluzia ta?
Felicitari, ai castigat premiul 1 al concursului Tara Jucariilor! http://blogatu.ro/2011/03/castigatorii-concursului-castiga-premii-in-bani-cu-tara-jucariilor.html
Mulțumesc, Blogatu!
bravo :))
Mersi. :)
Felicitări petru câștig însă review-ul e prea lung. Citeam undeva odată într-un ghid dinacesta american de “Cum să scrii un articol de top” gen, că după ce scrii articolul să încerci să tai 20% din el. Treaba asta merge de minune și o folosesc mereu.
Bogdan, mersi pentru apreciere.
Are sens ce zici dacă scrii editoriale. Da, în acest caz poți tăia.
Însă în situația unui review/audit de site, nu ar trebui ca eu, persoana care face review-ul, să taie din lucruri. Da, pot să îi spun clientului – “asta e foarte important” și “asta e mai puțin important”. Asta da, merge. Însă să tai eu lucrurile puțin importante, pentru că știu deja ce-o să creadă clientul, asta nu voi face.
Gândește-te că poate e o persoană care vrea foarte mult să scrie corect, dar nu cunoaște regulile gramaticale și nu are idee de unde să înceapă. Dacă eu îi semnalez că pune constant virgulă între predicat și complement direct, dacă eu îi arăt că scrie cu “care”, mai degrabă decât “pe care”, dacă eu îi explic că folosește prea mult diateza pasivă, are un început. Toate acestea sunt lucruri mai degrabă minore, dar nu eu sunt judecătorul. Clientul taie sau nu din rezultatul final.
Hai să îți spun un secret despre un articol lung – atrage linkuri.
Vezi acest articol:
http://www.seomoz.org/blog/what-makes-a-link-worthy-post-part-1
în care un articol cum e al meu (al meu are 3.300 de cuvinte) e pe locul 3, la mică distanță de locul 1, în topul articolelor care strâng cel mai ușor linkuri, în funcție de numărul de cuvinte al articolului.
Ca o concluzie, da, dacă scrii un editorial, fă-l scurt. Un raport de analiză de site ar trebui judecat, cred eu, după alte criterii. Altfel n-ar mai scrie nimeni rapoarte. Și și rapoartele nu sunt la dimensiunea unei cărți. La urma urmei, o carte e doar un raport din care nu s-a tăiat suficient de mult.
Asta e cum văd eu lucrurile, dar înțeleg de ce spui că review-ul e prea lung.
Mersi.
buna, am citit blogul dumneavoastra si e foarte dragut si as vrea sa va propun un link exchange, daca va intereseaza si sunteti de acord va astept pe
http://pegas-motorizat.blogspot.com/
-Ne amuzam ca nu-i impozabil!
@Olivian: Informațiile date de tine sunt foarte folositoare dar consider că cel puțin 10% dintr-un articol poate fi “tăiat” prin scurtarea expresiilor cel puțin. Dacă-ți recitești articolul vei vedea ca poți rescrie unele propoziții cu mai puține cuvinte însă cu același înțeles, la asta mă refer :-).
Bună Elena, nu fac schimb de linkuri.
Bogdan, da, ai dreptate, aș putea lucra la ce zici. Ai mare dreptate la acest aspect.
Succes cu review-urile tale, mi-a plăcut să citesc review-ul tău și sunt surprins că nu ai luat un premiu.
@Olivian: Simplul fapt că ai afirmat că review-ul creat de mine a fost bun pentru mine este ca un premiu. Mulțumesc, și al tău e bun lăsând deoparte lungimea.
Succes în continuare. :)