Review complex site: retetanaturista.ro – lucruri care îmi plac, analiză generală site, analiză porțiuni din site, analiză pagini importante din site, analiză SEO detaliată, idei de creștere SEO, generare de idei, analiza concurenței

Bună,

În mesajul de față analizez retetanaturista.ro, în lucruri care îmi plac, analiză generală site, analiză porțiuni din sitem, analiză pagini importante din site, analiză SEO detaliată, idei de creștere SEO, analiza concurenței.

Ce îmi place la site?

1. E foarte bine că aveți caseta de abonare la newsletter în colțul din dreapta-sus, acolo mă aștept să o găsesc;
2. Îmi place că logo-ul folosește o singură culoare, e ușor să îl folosiți în materialele printabile;
3. Grafica din header mi se pare foarte reușită, bravo!
4. Îmi place că aveți pagini lungi cu toate produsele, îmi e mai ușor să aleg, vă felicit pentru ele;
5. Vă felicit pentru faptul că ați pus clipuri video în site, excelent!

Ce aș face eu mai bine?

A. Analiză generală site

Uzabilitate
1. Problemă foarte importantă: nu aveți funcție de căutare în site în dreapta-sus; sunt două soluții: fie implementați un Google search, fie folosiți o funcție de căutare a platformei CMS a site-ului (nu știu ce platformă aveți); eu pot implementa funcția de căutare prin Google (5 Euro), dar poate ar fi mai bine să implementați o căutare în site în dreapta-sus;
2. Problemă crucială: logo-ul nu e clickabil; degeaba fac click pe logo-ul site-ului, nu obțin nimic;

Design
1. Fontul site-ului e mult prea mic; e greu lizibil acel font; soluția – se face o modificare în CSS, o pot face eu; problema nu e doar la textul site-ului, ci și la meniurile de sus, dreapta și jos; tot site-ul e scris cu fonturi foarte mici; costul meu: 20 de Euro;

Copywriting
1. Aici:
“Design & Developed by Fastweb Romania”
e o greșeală de gramatică;
Se scrie corect “designed”, nu “design”;
Pentru greșelile de text, pe care le voi menționa de aici încolo, cred că e corect să mă plătești la ora de lucru, nu pot să îți cer nici măcar 1 euro pentru așa greșeli; strângem mai multe și le corectez;

B. Analiză porțiuni din site

1. Caseta de abonare newsletter:

– Nu ar trebui să aibă texte prescurtate (“pt.”);
– Mă aștept ca funcția de dezabonare să fie de forma unui link, nu a unui buton; în prezent, dacă văd butonul de “dezabonare”, primul meu gând e că e o problemă cu site-ul; de ce altceva aș avea nevoie de o funcție de dezabonare, dacă nu că aveți voi o problemă cu site-ul? Îmi inspiră puțină încredere acel buton; în plus, o casetă care are ca titlu “abonează-te” nu văd de ce ar avea buton de “dezabonare”;
– Butonul “Dezabonare” nu este aliniat cu caseta text;
– Voi ziceți să mă abonez pentru a primi noutăți; dar nu îmi ziceți ce fel de noutăți; ce voi primi dacă mă voi abona? Spuneți-mi, nu fiți timizi;
– Despre abonarea la newsletter: v-am zis că nu îmi dați nicio asigurare – că n-o să mă spamuiți, că o să mă pot dezabona, că primesc doar mailuri relevante, că o să primesc mailuri cu frecvența cea mai mare de n mailuri pe zi/săptămână; Nimic! Doar îmi cereți să mă încred în voi!
Bun, ce aș face eu mai bine? Aș preciza toate aceste lucruri, într-o pagină dedicată newsletter-ului; Ce altceva vreau să găsesc la pagina de newsletter?
a. Să pot vedea toate newsletter-ele trecute;
b. Să îmi ziceți câți abonați la newsletter-e aveți (cred că e utilă această transparență);
c. Să îmi dați asigurări că cu adresa mea de email o să vă purtați bine (n-o vindeți);
d. Să îmi ziceți cum mă dezabonez;
e. Să mă lăsați să specific mai multe tipuri de abonări la evenimente (as-it-happens, săptămânal, lunar); Poate vreau să primesc mail în fiecare moment când publicați o știre, sau poate că sunt leneș și vreau să citesc doar o dată la două săptămâni;
De asemenea, aș prefera să am opțiunea să mă abonez la știri prin:
a. Newsletter clasic (email);
b. Feed RSS pentru fiecare secțiune importantă, cu împărțire pe categorii, dar și pe țări;
c. Un cont de Twitter, Facebook și grup pe LinkedIn în care să anunțați lucrurile importante;
Voi trebuie să fiți unde sunt și eu, vizitatorul vostru;
2. Despre logo:

– E greu de parcurs (textul acela înclinat în două unghiuri, scrierea cu text ALL CAPS, textul în italic, toate fac textul greu de citi);
– Nu văd legătura între scrierea în triunghi și “Centrul medical sănătatea”; dacă nu există acea legătură, de ce ați scris textul așa?
– Nu văd corelația între frunzele acelea verzi și specificul companiei; ajutați-mă să îmi dau seama de asta;
– Logo-ul în sine nu îmi transmite nimic; e un text cu verde cu două frunze; fără nicio legătură cu specificul industriei (decât că e folosită culoarea verde, bio, green, etc.); iarăși, nu există legătură între frunze și logo; e un logo, pentru mine, destul de sec, fără o imagine în spate;
Eu personal nu mă ocup de logo-uri;
3. Titlul site-ului:

– Folosește efecte web 2.0, de oglindire; arată frumos, e un efect reușit, încântă ochiul; dar imaginea pe care o am eu în minte pentru o rețetă naturistă e alta decât una cu efecte de strălucire și translucență; eu văd un site de produse naturiste ca fiind mai degrabă axat pe tradiții, pe istoric, pe trecut; prin urmare, nu pot corela foarte ușor rețetele naturiste cu strălucirile și translucențele;
Nu mă ocup de partea grafică;
4. Secțiunea de parteneri:

– În opinia mea, grafica acestei porțiuni din site nu se potrivește cu restul site-ului; aș încerca să integrez mai bine această bucată din site cu restul site-ului;
Nu fac grafică;

C. Analiză pagini importante din site

Homepage
1. Ziceți așa:
“Solutia de tratament fara efecte secundare negative pentru tratarea afectiunilor o reprezinta tratamentele naturale”
voi ce ziceți practic acolo e că singura soluție ar fi acele tratamente; eu personal nu cred că există doar o singură soluție;
2. Aici:
“tratamentele naturale dovedindu-se”
lipsește o virgulă;
Sugestia mea ar fi să evitați să folosiți timpul gerunziu;
3. “In ultima perioada” [virgulă];
4. Ce înseamnă asta?
“cadrele medicale au descoperit”; eu cred că medicii au făcut descoperiri, poate cercetătorii; dar cadrele medicale în general? M-aș mira!
5. “odata cu aparitia medicamentelor de sinteza ” [virgulă];
6. Lipsește virgulă:
“lung dar”;
7. Lipsește virgulă:
“vindeca ci”;
8. “asadar” [virgulă];

Pagina unui produs oarecare
1. Acest text:

nu este aliniat foarte bine în jurul butonului;
2. Mă așteptam ca butonul “Comandă” să fie scris cu alt tip de font, alte culori; e, în cele din urmă, acțiunea pe care o doriți cel mai mult de la vizitatori;
3. Am găsit și produse care nu au niciun text la ingrediente; foarte rău!

Pagina de comandă
1. Butonul de Trimitere comandă mă aștept să fie poziționat în partea dreaptă;
2. Prețul nu include costurile de transport; aș preciza asta aici;
3. La prima vedere, butonul “recalculare” nu are niciun sens; eu înțeleg că dacă actualizez comanda, am nevoie de o recalculare, dar nu e prea clar; aș pune, mai degrabă, “Actualizează”;

Finalizare comandă
1. Nu îmi e clar dacă apăs “Trimite datele” dacă comanda a fost finalizată sau nu; sunt site-uri pe care, dacă faci o comandă, funcția de “Trimite datele” te mai duce la un pas – revizuire comandă; specificați clar dacă mai urmează un pas sau nu;
2. Aveți și texte articulate hotărât:
“Adresa e-mail”
și și texte nearticulate:
“Telefon”
aș păstra o coerență și aș folosi aceleași articulări peste tot;
3. Textul:
“Str, nr, bl., sc., ap.”
se scrie, mai corect:
“str., nr., bl., sc., ap.”;
4. De ce nu cereți și etajul la adresă?
5. Poșta Română se scrie cu majuscule;
6. Specificați clar că cereți adresa de livrare, să nu se înțeleagă că e adresa de domiciliu;

Remedii naturiste
1. În prezent când fac click pe un link din partea de sus a site-ului (pe una din litere), se încarcă o altă pagină; de exemplu, fac click pe litera “O” și obțin asta; ce mă așteptam eu era să se încarce aceeași pagină; dacă aș fi programatorul site-ului, aș rezolva problema asta, e destul de importantă, vă poate da probleme cu conținutul duplicat;
2. Cred că acest text:
“Inapoi la index alfabetic”
ar suna mai bine dacă ar fi fost trecut sub forma:
” Inapoi la indexul alfabetic”;
3. Aici:
“Crestere armonioasa ( copii)”
ați lăsat un spațiu inutil;

Catalogul de produse
1. Aș evita SĂ SCRIU TEXTELE CU CAPS LOCK;
2. Așa cum se vede în poza de mai jos:

nu toate titlurile încep cu inițială mare;
3. Ziceți că
“GARLIC CAPS”
se referă la
“Supliment alimentar cu extracte din plante”;
Da, este adevărat, dar ați putea totuși preciza că Garlic = usturoi, nu neapărat orice plantă;
4. Nu înțeleg prețuri de acest tip:
“65,78 lei”
o să îmi dați 0,02 lei (2 bani) rest dacă comand de la voi? Dacă nu, de ce puneți prețuri cu o precizie de ordinul banilor?

Consultații medicale
1. Virgulă:
“serviciu pentru”;
2. Ziceți:
“sub indrumarea si supravegherea unui medic specializat in acest domeniu”;
dar nu precizați care domeniu? Medic specializat în medicină? Medic specializat în plante naturiste? Precizați, că nu e clar;
3. “Acces” se scrie altfel decât aveți voi în prezent pe site:
“acess”;
4. Virgulă:
“dumneavoastra cat”;
“structurat care”;
“site cu”;
5. “asemea” se scrie altfel;
6. Legat de
“Raspunsul medicului in urma consulatatiei va fi afisat pe site cu mentiunea ca identitatea dumneavoastra va ramane secreta.”;
Eu poate doresc să nu public pe site răspunsurile mele; am opțiunea să fac asta? Aș prefera să am și aș mai prefera să precizați asta chiar aici;
7. De ce SCRIEȚI CU MAJUSCULE?
“medic consultat Centrul Medical SANATATEA,”;
8. Afirmația asta:
“Experienta cu produse si tratamente naturiste din martie 2008”
– Nu se termină cu punct;
– Nu are un verb activ (“are experiență” ar fi altceva);
– Nu îmi inspiră încredere, pentru că e vorba de o persoană care are în prezent doi ani și două luni de experiență; mi se pare puțin;

Promoții
1. Uitați-vă la textul de mai jos:

Mie nu îmi e clar dacă la prima ofertă îmi oferiți toate acele produse sau doar unul dintre ele, ca în exemplul doi; în pagină aveți o dată textul:
“firma CaliVita va ofera cadou:”
și de două ori textul:
“va ofera cadou unul din urmatoarele produse:”;
Eu cum să procedez?
2. La enumerări cu liniuță aș încheia o enumerare cu un semn de punctuație (recomand punct și virgulă);
3. Ziceți așa:
“minim 400 RON”
Paginile produselor au însă prețurile de forma “400 lei”; e un joc și o variație care nu e pe gustul meu;
4. “Posta romana”
se scrie corect
“Posta Romana”;
5. Nu înțeleg de ce trimiteți bunuri în valoare de 500 de lei prin Poșta Română, mi se pare puțin de încredere această opțiune;
6. Promoțiile în sine mi se par nesubstanțiale; e o reducere slabă, în opinia mea, să ai taxa de Poștă Română achitată sau să ai o consultație online gratuită;
7. Diferența între promoția pentru produse în valoare de 500 lei (“Pentru o comanda de minim 500 RON, se ofera, pe langa scutirea clientului de taxele de expediere prin posta romana, si o consultatie medicala online gratuita.”) și promoția pentru produse de 700 lei (“La o comanda de minim 700 RON, taxele de expediere, indiferent de varianta aleasa (posta romana sau curierat rapid) sunt suportate de catre companie, oferind cadou si o consultatie medicala sau o consiliere psihologica gratuita online.”) mi se pare foarte mică; e puțin relevantă această diferență;

Prenzentari medicale
1. Nu înțeleg cum faceți greșeala asta chiar din titlu:
“PreNzentari”?
2. “Melatonina” – aș menționa aici și persoana care susține prezentarea;
3. Uneori, în această pagină, după cuvântul “Dr” nu ați pus, cum era necesar, “.”;
4. Nu se lasă spațiu între aceste cuvinte:
“Prof. Dr”;
5. Când mă uit la grafica aceasta:

nu îmi este clar că este vorba de o prezentare video; grafica nu este una foarte explicită, din păcate; Eu personal nu mă ocup de grafică, nu pot realiza eu acest task;
6. Formatul titlurilor este:
[nume medic] – [nume prezentare]
Mai reprezentativ mi se pare formatul:
[nume prezentare] – [nume medic];

Oportunitati de colaborare
1. Virgulă:
“informatii va”;
2. Ziceți că e o oportunitate de colaborare, dar nu precizați nimic; ziceți-mi câteva lucruri; de ce aș avea încredere în voi? Ce îmi puteți spune despre voi înainte de a deveni partener de afaceri? Voi în pagina curentă, în loc să vă vindeți, îmi dați direct opțiunea de a deveni partener; partener la ce?
3. Ziceți așa:
“Mod realizare comanda direct din Catalogul de produse: “;
Sugestia mea ar fi să dați link către catalogul de produse, ca să pot să accesez direct acea pagină;
4. Aici:
“Prin apasarea butonului de comanda, se”
virgula este în plus, sugestia mea este să o eliminați;
5. Mi se pare o exprimare deficitară:
“Pagina expediere date personale:”
Ce trimit eu nu sunt date personale, și trimiterea nu e expediere; ce fac e să completez un formular online;
6. Ziceți:
“Modalitate de realizare a unei comenzi online”
Dar:
a. Nu dați altă modalitate de realizare a unei comenzi (poate doresc să comand printr-un email sau prin telefon);
b. Nu specificați că este vorba de site-ul vostru;
7. Adresa de email nu e clickabilă, în mod normal ar trebui să pot merge pe ea și să fac click;

Cum plătesc
1. Cred că asta:
“Cum se realizeaza plata produselor comandate.”
e de fapt o întrebare, nu o afirmație;
2. Virgulă:
“Romania aflat”
3. Aș evita să scriu cu prescurtări pe site:
“dvs. in aprox.”;
4. Ziceți așa:
“timp necesar depozitului sa preia datele”;
Vouă vi se pare corectă exprimarea? Depozitul preia datele? Chiar așa?
5. Lipsește virgulă:
“ca dupa”
6. Virgula asta e în plus:
“livrarii, veti”;
7. Dacă s-a întâmplat asta:
“Au existat multe cazuri in care, desi coletul sosise la oficiul postal, avizul de instiintare de la Posta Romana nu a ajuns in cutia postala a destinatarului”
de ce continuați să livrați prin Poșta Română?
8. Pagina nu îmi răspunde la o dilemă – ce se întâmplă dacă nu pot ridica personal produsele? Să zicem că am o problemă și nu pot ridica produsele; la următoarea comandă plătesc în plus acea diferență?

Contact
1. Adresa de email nu e clickabilă, în mod normal ar trebui să pot merge pe ea și să fac click;
2. Puneți punct aici:
“nr”;
3. Nu înțeleg de ce data nașterii e câmp obligatoriu în formularul de contact; Mi se pare deranjant acest lucru;
4. De ce lăsați la câmpul “Data nașterii” ani de după 2005? Credeți că va comanda o persoană de 5 ani produse de pe site? Iar dacă chiar va comanda, îi veți onora comanda?
5. Aș scrie:
“Nr. Reg. Comert”
de forma:
“Nr. Reg. Comertului”;
6. Nu văd să vă fi înregistrat la Data Protection; voi aveți pe site un formular în care prelucrați date personale, unele chiar foarte sensibile (data nașterii); în acest caz, ar trebui să vă înscrieți pe Data Protection;
7. Aș evita folosirea timpului gerunziu:
“completand”;
8. Uitați-vă la câmpurile marcate cu steluță mai jos:

și ziceți-mi dacă voi vedeți coerență în felul cum au fost ele poziționate; nu văd nicio aliniere, câmpurile mi se par amplasate haotic, e o mare zăpăceală în aranjarea lor; firesc și logic mi s-ar părea să precizați clar că toate câmpurile sunt obligatorii; iar dacă vreți să puneți steluță, puneți imediat după titlul câmpului (Nume și prenume *), ca să le pot urmări ușor;
9. Uneori Scrieți Cu Inițială Mare fără niciun sens:
“Nume si Prenume”;
10. Mai degrabă decât:
“Nume si Prenume”,
eu aș scrie:
“Numele complet”;

Produse destinate varstnicilor
1. Aș scrie “persoanelor peste n ani”; “vârstnicilor” sună foarte negativ;
2. Aveți în pagină o steluță, cu textul:
“produse aflate la promotie”,
dar nu e niciun produs aflat la promoție; mi se pare un pic ciudat acest lucru;

Recomandari aparate anatomice și Recomandari aparate fiziologice
1. Am făcut click pe meniul din dreapta și am ajuns la această pagină; nu prea are sens să găsesc o pagină goală în site? Îmi mai și ziceți, pe deasupra, că
“TVA inclus
produse aflate la promotie”;
Ce aș face eu mai bine?
a. Dacă se poate, aș scoate paginile goale din meniu;
b. Dacă sunteți obligați de platformă să afișați o pagină goală, scrieți textul “nu avem niciun produs conform criteriilor date”;
c. Dacă nu aveți produse în pagină, nu afișați textul “TVA inclus”;
d. Dacă nu aveți produse promoționale în pagină, nu afișați steluța cu prețuri aflate la promoție;

Afectiune: Astenie
1. Mi se pare un joc periculos ce faceți voi; aveți o afecțiune – “astenie”, dați 7 medicamente posibile, și precizați modul de administrare; pacientul poate decide astfel singur ce e bine pentru el; nu îmi place deloc acest lucru, auto-medicația poate fi foarte periculoasă pentru cineva; persoana care intră pe site nu este medic, nu este la curent cu problemele care pot apărea, nu va lua o decizie informată; faptul că îi dați toate acele informații pe site fără niciun fel de avertisment mi se pare foarte inetic;
2. Listați în pagină 7 produse; care este criteriul după care ele sunt sortate? De ce “Stress Management” este deasupra lui “Power Mins” și “ZenThonic” este deasupra lui “Stress Management”?
3. Textul acesta:
“Observatii cu privire la modul de administrare:
Atentie ! 4,5,6 sau 7 in functie de grupa sanguina”
nu pare să aibă niciun sens; nu înțeleg la ce se referă;
4. Dacă vă uitați la imaginea de mai jos:

o să vedeți că aveți două texte subliniate, ca și cum ar fi linkuri; din păcate, ele nu se comportă ca niște linkuri, ci sunt doar texte subliniate; sfat: evitați să folosiți texte subliniate în site, confuzia cu linkurile este frecventă;
Problema se rezolvă din CSS (sper), costă 5 Euro să o realizez eu;

Afectiune: Ingrasare
1. Uitați-vă la poza asta:

Primele trei produse e clar, se vor lua după masă; dar pentru ultimele două nu îmi e clar:
a. Înainte de masă sau
b. Nu contează când, fie înainte fie după?
Aș face această precizare, pentru a rezolva ambiguitățile;

D. Analiză SEO detaliată

1. Prima impresie;

1.1. Uzabilitate;
M-am uitat peste fiecare pagină în parte și am detaliat uzabilitatea în acea pagină; Per total, site-ul are un meniu bine conturat, și pot înțelege ușor arhitectura; Harta site (care vă lipsește) și căutarea (iarăși, lipsește) ar trebui să fie elemente foarte bune pentru a ajuta navigării;

2. Accesibilitate și ușurință de navigare de către spider-ii motoarelor de căutare;

2.1. Navigare fără:
a. JavaScript;
i. Nu pot trimite comanda;
Este o problemă destul de importantă;
De ce e importantă navigarea fără JavaScript? Motoarele de căutare nu au JavaScript activat sau dacă îl au, funcționează problematic; E bine să știți cel puțin, dacă nu și să implementați, care sunt cazurile în care un motor de căutare are probleme în navigarea pe site;
b. Cookie-uri;
Am încercat să adaug un produs în coș, dar nu pot; Ce este însă mai grav este că nu primesc niciun mesaj de eroare; Problemă importantă;
c. Flash;
i. Nu am găsit probleme, nu văd unde aveți Flash pe site, dacă aveți;
d. CSS;
Site-ul arată ca o listă luuuuuuuuungă de linkuri fără afişarea CSS; Vă recomand să folosiţi FireFox şi să alegeţi View => No page style;
Dar nu sunt probleme de navigare dacă nu am CSS activat, ceea ce e excelent;
Hint: Motoarele de căutare nu folosesc foarte bine CSS;

2.2. Prezență robots.txt;
Mă aștept ca fișierul robots.txt să conțină un link către fișierul sitemap.xml, pentru ca motoarele de căutare să știe că aveți un sitemap în format .xml (nu e deloc OK, niciunul dintre fișiere nu există, iar în robots.txt ar fi bine să aveți link către sitemap.xml);

2.3. Test de navigare a site-ului (crawling);
Am testat site-ul cu această soluție și nu am găsit probleme majore; Alternativa este oferită de Google, care e și ea foarte bună; Pur și simplu vedeți secțiunea Crawl errors din Google Webmasters Tools și vedeți acolo potențialele erori de crawling; Alte motoare de căutare au opțiuni similare cu Google Webmasters Tools;

3. Google health check;

3.1. site:numesite.com:
a. Sunt aproximativ toate paginile indexate?
Aici ar fi trebuit să compar sitemap.xml cu o căutare la Google; Cum nu aveți sitemap.xml, am făcut o comparație ochiometrică; Astfel, sunt 286 de rezultate la Google; Site-ul pare bine indexat, dar e de văzut dacă toate paginile au fost indexate sau nu; La prima vedere, așa pare – că majoritatea paginilor importante au fost indexate; E necesară însă o comparație cu sitemap.xml; Pentru asta, am folosit site-ul www.xml-sitemaps.com și am vizitat pagina site-ului vostru. Am observat că acolo aveți peste 400 de pagini, așadar lipsesc cel puțin 100 de pagini din rezultatele Google; Aș lucra la asta;

b. E prima pagina din listă homepage-ul?
Da, site-ul www.retetanaturista.ro este primul în listă la căutarea anterioară; Asta arată ca pagina principală e considerată cea mai importantă (foarte probabil, cele mai multe linkuri sunt către ea);

3.2. Caută numele brandului la Google;
Nu vă găsesc în primele poziții în căutarea după [retete naturiste] sau după [terapii naturiste] Rezultatul nu e prea bun, aș lucra la poziționarea după cuvinte cheie;

3.3. Google cache:
a. Conținut ascuns;
Pentru 5 pagini de pe site-ul vostru (1, 2, 3, 4, 5) m-am uitat în Google cache. Am selectat tot textul din pagină, să văd dacă selectarea textului arată un text scris cu aceeași culoare ca și fundalul, apoi pentru fiecare din linkurile de mai sus am ales versiunea numai text, să compar cu rezultatele stocate pe serverul Google. Nu am găsit probleme;

4. Conținut duplicat;

4.1. Caută conținut de pe site în Google (o propoziție);
Am realizat câteva căutări (1, 2, 3, 4, 5) după conținut duplicat la Google pentru 5 pagini de pe site-ul vostru (1, 2, 3, 4, 5). Probleme întâlnite:
– Pentru căutările 1, 3, 4, 5 apăreți voi primii,ceea ce arată că Google v-a indexat bine;
– La căutarea 2 nu apăreți;

Sunt mai multe situații posibile:
a. Să apăreți doar voi în rezultate – optim, lăsați așa;
b. Să apăreți și voi în rezultate, alături de alții (rezultate duplicate), dar să fiți primii în lista de rezultate – puteți evita copierea conținutului dacă publicați pe site-urile partenerilor alte descrieri; Astfel, puteți face un material pentru site și unul pentru parteneri; Problema nu e atât de mare dacă sunteți primii în rezultate, dar nu e mereu cazul și e păcat ca pentru conținutul vostru, alții să fie în top (situația 1, 3, 4, 5);
c. Să apăreți și voi în rezultate, alături de alții (rezultate duplicate), dar să nu fiți primii în lista de rezultate – e problematic ca cineva să caute un produs de-al vostru și site-ul vostru care are produsul 2; Puteți aplica soluția de la punctul b. (texte diferite), sau puteți crește valoarea site-ului în rezultatele căutării; Vedeți acest articol pentru a vedea cum puteți crește poziționarea în Google a unei pagini anume; Toți factorii din lista aceea contează;
d. Să nu apăreți în rezultate, alții să apară – asta e o veste bună pentru produsul în sine (oamenii pot afla de el), nu e o veste bună pentru voi – nu sunteți de găsit; Vedeți soluția a doua de la punctul c.; Asta se întâmplă la 2;
e. Să nu apăreți nici voi în rezultate, nici alte site-uri – cum puteți controla doar site-ul vostru, vedeți soluțiile anterioare pentru a crește importanța site-ului www.retetanaturista.ro în ochii Google.

4.2. Verifică varianta cu www. în fața și varianta fără www.;
În prezent aveți două homepage-uri, în loc de doar una: 1 nu redirectează, cum e normal, la 2 E foarte rău că nu se redirectează toate la aceeași pagină, nu ați rezolvat problema conținutului duplicat! Rețineți că sunt și alte soluții: 1, 2;

4.3. Verifică toate domeniile / site-urile companiei; Site IP check;
De aici, selfseo.com, am aflat că IP-ul www.retetanaturista.ro este 193.169.145.2 și ține de Marea Britanie;
Iar de aici – yougetsignal.com – am aflat că sunt 52 domenii găzduite pe același server web, printre care, în mod ciudat, nu se găsește și www.retetanaturista.ro;
Mie mi se pare foarte mare această cifră – 52 domenii; Aș încerca să găsesc un serviciu de hosting care să ofere mai puține site-uri găzduite pe același IP; O problemă de importanță ridicată în prezent, și țineți cont pe viitor că dacă măcar o parte din celelalte site-uri sunt marcate ca și SPAM, puteți întâmpina probleme în motoarele de căutare cu site-ul vostru;

5. URL-urile;

5.1. Un singur URL / pagină (evită să ai tracking URL / parametri diferiți);
Am spus mai sus că problema cu www. și non-www. e problemă reală pentru site, ăsta e un mare minus;
Am observat că în general există un singur URL pentru o pagină de conținut; Ce am remarcat însă e că paginile au uneori parametri în link;
Exemple:
www.retetanaturista.ro/catalog/produse-cu-plante-medicinale/10.html
www.retetanaturista.ro/catalog/reumatism-si-dureri-articulare/16.html
www.retetanaturista.ro/catalog/stare-depresie-si-oboseala/8.html
www.retetanaturista.ro/remediu-naturist/bacteriurie-328.html
Aș evita să am numere în linkuri; De asemenea, extensia .html nu este necesară;
Legat de linkuri diferite, sugestia mea dacă pe viitor veţi avea mai multe URL-uri este fie să stabiliți un link canonic, fie să faceți ca una din pagini să redirecteze la cealaltă; Oricum, URL-urile cu parametri sunt o problemă pentru Google, aș căuta alternativă la acest sistem;

5.2. URL-urile să fie scurte, descriptive, fără ID=nr., și să conțină cuvinte cheie;
Din fericire, URL-urile site-ului arată destul de bine:
www.retetanaturista.ro/catalog/produse-cu-plante-medicinale/10.html
www.retetanaturista.ro/catalog/reumatism-si-dureri-articulare/16.html
www.retetanaturista.ro/catalog/stare-depresie-si-oboseala/8.html
www.retetanaturista.ro/remediu-naturist/bacteriurie-328.html
Cum s-ar putea îmbunătăţi linkurile de mai sus?
Extensia .html nu este obligatorie, dar e o problemă foarte mică, puteți să o păstrați (nu deranjează, dar nici nu e utilă);

6. Titlurile site-ului;

6.1. Să fie unice;
Folosind o căutare la Google și 100 de rezultate pe pagină, m-am uitat peste titlurile pe care le afișează Google de pe site-ul vostru în primele 100 rezultate și am găsit ca problemă faptul că aveți mai multe pagini cu același titlu; Am mai multe exemple în acest sens: 1, 2, 3.
Toate aceste linkuri au ca titlu:
Este o problemă pe care aș încerca să o rezolv;
Pe viitor, aș găsi o soluție ca paginile să nu aibă aceleași titluri (mai ales dacă o să aveți poze cu link unic – vezi mai sus); Ar putea fi o problemă destul de importantă, poate face ca Google să considere că aveți conținut duplicat;

6.2. Să fie descriptive; Brandname-urile si Keywords;
Am observat că nu folosiți brandname-ul Rețetă Naturistă în toate titlurile de pe site, la sfârșitul titlului; E mai puțin bine asta;
Titlurile sunt în general descriptive; Sunt mulțumit de cum arată titlurile pentru o pagină a site-ului;
Ca hint, aș pune titluri de sub 69 de caractere, aș descrie cât mai exact ce este acea pagină; Dacă puteți exprima ideea de bază a paginii (și în același timp să optimizați pentru cuvinte cheie) în sub 69 de caractere, e perfect;
Aș evita să am mai multe pagini cu același titlu (puteți face un script care să verifice asta automat când introduceți o pagină nouă);

6.3. Să nu fie prea lungi;
Titlurile sunt în general scurte, dar am găsit și titluri foarte lungi (exemplu):
“Recomandare tratament cu produse naturiste Calivita pentru AVC – acident vascular cerebral”
Titlul de mai sus e prea lung;
Am văzut că repetați, în mod inutil, în opinia mea,
“Recomandare tratament cu produse naturiste”;
E un text care se repetă fără să aducă o mare plus-valoare;

Aș căuta ca titlurile să aibă maxim 69 de caractere, mai ales homepage-ul;

7. Conținut;

7.1. Este suficient conținut text pe site?
Am văzut că aveți destul de puțin conținut text pe site, mai mult imagini; Pe de altă parte, e conținut generat şi de voi, nu şi de vizitatorii site-ului sau persoane interesate de terapiilor naturiste; Un blog dedicat www.retetanaturista.ro ar fi util;
De asemenea, eu cred că v-ar ajuta dacă ați încuraja ceva mai mult comentariile pe site, ați obține conținut generat de utilizatori și ați avea conținut diferit de alte site-uri; E riscant un pic totuși, că poate veți primi și comentarii negative;
A! Şi neapărat la conținut contează să aveți o voce umană printr-un blog; V-aș recomanda să aveți o persoană care să se ocupe de partea Web 2.0 a site-ului (Twitter, Facebook, LinkedIn, chiar şi blog poate fi inclus în Web 2.0);

7.2. Tag-urile <h1> sa fie Ok;
Nu folosiți tag-urile <h1>-<h4> pe majoritatea paginilor; Sugestia mea ar fi să folosiți h1 pentru titlul paginilor, și nu neapărat pentru aceeași expresie în tot site-ul, căci în prezent nu prea ajută pentru motoarele de căutare;
Pentru subtitluri aș folosi h2, iar pentru unele texte h3.
Oricum, tagul h3 nu prea contează; În tag-ul <h1> de pe paginile site-ului e indicat să fie trecut titlul paginii curente; Unele pagini, cum sunt paginile foarte lungi, pot avea şi tagul <h3>; În tagul h2 puneți subcapitolele unei pagini; Vedeți aici informații suplimentare despre acest tag; Iar într-o resursă pe care v-am recomandat-o anterior:
a. Tagul H1: Keyword Use as the First Word(s) in the H1 Tag – 45% moderate importance;
b. Tagurile H2-H6: Keyword Use in other Headline Tags (H2–H6) – 35% low importance;
Așadar, folosiți măcar tagul H1 pentru titlurile din pagină;

8. Meta tag-urile;

8.1. Keyword stuffing?
Aveți meta tag-ul Keywords pe homepage, dar nu e în nicio altă pagină a site-ului. Ca observație, dacă acest tag ar fi important, ar trebui să aveți ceva mai multe cuvinte cheie în acele câmpuri.

Sugestia mea ar fi să evitați să vă chinuiți să scrieți meta tag-ul keywords, e inutil. Singurul motor de căutare care îl mai folosea era Yahoo!, dar acest motor de căutare va ceda căutarea lui Bing, deci nu va mai folosit de motoarele de căutare importante.

De asemenea, legat de conținutul site-ului, nu am sesizat să aveți keyword stuffing în site;

8.2. Meta description:
a. să existe – nu, nu aveți descrieri pe paginile site-ului, doar homepage-ul are;
Faptul că nu aveți o descriere personalizată pentru fiecare pagină e destul de rău (reţineţi însă că are doar o importanță minimă, ajută cel mult la vizite, nu și la ranking în Google);
De ce este important să existe descrierea site-ului? În afară de faptul că Google preia de obicei acea descriere și o afișează în unele căutări ca un snippet (sunt texte mici afișate în rezultatele căutării, sub titlul paginii – detalii aici), Facebook preia și el acea descriere și o folosește în linkuri; E util așadar să aveți o descriere pentru Google și pentru Facebook, ca să dau doar două exemple;
Pot scrie eu descrieri pentru fiecare din paginile site-ului;

b. uzabilitate – Uzabilitatea ar însemna însă ca oamenii să fie îndemnați să facă click pe rezultatul din Google:
i. În mod direct (”Intrați pe site” / “Faceți click” / “Vă așteptăm pe site”);
ii. Prin prezentarea unor beneficii (”Site-ul vă oferă X și Y și Z”, “Avantajul folosirii site-ului este că A, B, C”);
Descrierea ar fi bine să fie făcută cu gândul la oamenii care caută un termen la Google, găsesc site-ul, și apar două rânduri de text; Faceți textul cu gândul la acei internauți, și o să fie bine; Exemplu de descriere pentru homepage: “Servicii complete de design floral evenimente corporate. Vă invităm pe site pentru a primi o ofertă personalizată pe nevoile dumneavoastră.”;
Observații:
– În prezent descrierea pentru homepage:
Produse naturiste Calivita, lista afectiuni si remedii naturale, consultatii medicale online; informatii profesionale ce vin in ajutorul persoanelor care apreciaza oportunitatea medicinei naturiste in tratamentul si profilaxia diverselor afectiuni
e prea lungă, are o lungime de 248 de caractere (contează destul de mult, e o pagină importantă);

Puteți găsi cu o căutare la Google care sunt paginile importante ale site-ului din punctul de vedere al lui Google și măcar la acelea să puneți descrieri;

8.3. Meta robots tag;
Ar fi indicat sa aveți acest tag doar pentru paginile la care nu doriți sa dați acces motoarelor de căutare (paginile de administrare a site-ului ar putea fi exemple).
În momentul de față nu folosiți acest tag pe site, ceea ce înseamnă că le permiteți motoarelor de căutare să indexeze, nu e niciun rău în asta, asta arată că nu aveți pagini care să nu doriți să fie indexate. Puțină atenție ca paginile de login (administrarea site-ului, de exemplu) să nu fie indexate, dar nu cred că e o problemă aici, nu am văzut în browsing-ul normal pagini care să ceară login;

9. Redirect-uri;

9.1. Live HTTP headers (inclusiv alte domenii, mai multe pagini);
M-am uitat cu add-on-ul de FireFox la mai multe pagini de pe site și la pagini inexistente; Părți bune:
a. Am văzut că nu prea returnați codul 304 pentru fișierele care nu s-au modificat de la ultima accesare – mi se pare un pic ciudat asta;
b. Cel mai frecvent returnați codul 200;

Parte foarte bună: dacă eu aleg să încarc o pagină care nu există pe site, voi primi mesaj de eroare 404; Foarte bine; Însă din păcate, are și o parte foarte proastă: indicat ar fi să primesc și o pagină care să îmi zică că acea pagină nu există în site, să am și o căsuță de căutare și un scurt sumar al site-ului; Dacă tot nu există pagina și am intrat la voi pe site, dați-mi ceva de făcut; În prezent nu aveţi linkuri către alte secţiuni, aş pune şi casetă de căutare şi linkuri către paginile cele mai vizitate;
Vă lipsește pagina de eroare 404, ceea ce e foarte rău!

10. Link-uri interne;

10.1. Numărul de linkuri;
Pe pagina principală aveți 43 de linkuri, iar pe alte pagini pe care le-am verificat aveți 326, 32, 152.
În opinia lui Matt CUTTS, manager al echipei webspam la Google, e bine ca orice site (da, și pagina de aranjamente florale) să aibă pe o pagină mai puțin de 100 de pagini; În general, ați îndeplinit cu succes această condiție; Felicitări! Sunt însă unele probleme, mai ales, la pagina cu 326 de linkuri;

Hint: instalați browser-ul Opera, deschideți o pagină de pe site în Opera, lăsați-o să se încarce complet, Tools => Links, copiați toate linkurile în Excel și vedeți câte linkuri aveți, se face repede totul. Iar după aceea găsiți soluții de reducere a numărului de linkuri din pagină. Vedeți opinia lui Matt CUTTS pentru detalii.

10.2. Textul de ancoră:
În enorma majoritate a situațiilor, aveți text de ancoră corect; Aveți inclusiv text Alt pentru imagini (am verificat tot cu Opera, vezi mai sus Tools => Links); Ce m-a interesat a fost cât de relevant e textul alternativ pentru imagini, mai ales la produse (puteți obține trafic consistent din căutarea pe Google Images după cuvinte-cheie);
E în regulă, textul de ancoră este bun;

10.3. Verifică nofollow; Daca există, vezi sa nu fie în plus, dacă nu există, vezi să nu existe linkuri către site-uri SPAM;
Am văzut că nu aveți nofollow pe site;
Nu am putut să văd dacă aveți sau nu nofollow la linkurile cu comentarii de pe blog (nu am găsit comentarii); În opinia mea, e foarte Ok să nu folosiți nofollow, nu aveți linkuri potențial primejdioase; Până recent, Google nu transfera Page Rank linkurilor cu nofollow, și nici nu scădea din Page Rank-ul pe care îl poate da pagina altor pagini; În prezent, Google nu transferă Page Rank-ul (deci de trimis Page Rank mai departe nu trimiteți), dar vă scade din Page Rank-ul paginii proprii (adică chiar dacă nu trimiteți mai departe Page Rank, el tot vi-l scade); Detalii despre asta la SEOmoz;
Deci pe viitor folosiți nofollow strict dacă se cere (comentarii potențial spam, semnături forum potențial spam), nu în orice condiție; Pentru comentarii pe blog, de exemplu, puteți pune nofollow (sau moderați cu strictețe și nu aprobați comentarii care au link către site-uri care nu vi se par potrivite);

11. Locație geografică;

11.1. Ţara IP-ului site-ului;
IP-ul este din Marea Britanie (vezi mai sus), ceea ce e mai puțin bine, dar puteți oricum specifica țara site-ului și în Google Webmasters Tools, vă indic să faceți asta (oricum, probabil a recunoscut deja țara, de obicei nu sunt probleme aici chiar dacă IP-ul e din altă țară);

11.2. Ce TLD ai?
Site-ul are extensia .ro, ceea ce mă mulțumește pe deplin; Este foarte bine acest lucru pentru căutări în România;

11.3. La pagina de contact să ai o adresă fizică;
Aveți asta, foarte bine, dar am văzut că nu aveți în footer adresa fizică; Ce ați putea face în plus față de aceste două sugestii este să puneți în titlul paginii Contact (ajută la căutări de genul tratamente naturiste Craiova, deşi probabil oricum sunteţi foarte bine poziționați cu alte site-uri în acest caz);

11.4. Înregistrează-te pe Google Local;
Puteți face asta prin folosirea Google Maps (faceți un fișier KML și îl adăugați în Google Webmasters Tools, sau, alternativ, adăugați o locație pe Google Maps), v-ar ajuta la unele căutări pentru care nu ocupați poziția 1 (cum e cazul cuvântului [remedii naturiste Craiova]); Mai puțin important;

12. Linkuri externe;

12.1. Textul ancoră sa fie corespunzător cu ce e pe site-ul destinație;
Da, se întâmplă asta în majoritatea paginilor; Linkurile externe sunt însă mai mult către site-urile voastre;

De ce sunt importante linkurile către exterior? Deși nu e obligatoriu să aveți link către site-uri externe vouă, dacă totuși le includeți în site, motoarele de căutare vor avea tendința să se uite cu un ochi mai bun asupra site-ului vostru; Wikipedia e un exemplu clar de site care, deși primește foarte multe linkuri, nu “trimite” la rândul ei linkuri către exterior; E o tendință mai puțin utilă; Motoarele de căutare vor avea probleme să atribuie site-ul într-o anumită zonă de interes; Astfel, pentru un site cu tratamente naturiste, Google va prefera să găsească pe site linkuri externe către alte site-uri de tratamente naturiste; Asta îl va ajuta să stabilească legătura între cele două site-uri; Un alt motiv e legat de psihologia umană: voi faceți link către alte site-uri, acele site-uri văd că au primit link și văd că vine trafic de pe linkurile primite, prin urmare vor avea tendința să vă dea link înapoi; E mai ușor să primești linkuri dacă, la rândul tău, dai alte linkuri;

Acum legat de linkuri externe către voi; Pot analiza conform Google care sunt linkurile către voi: Iar Yahoo zice asta; În opinia mea faptul că aveți 1 link listat în Google nu e neapărat un indicator realistic, dar dacă ar fi să îi dau crezare acelui număr, înseamnă că aveți o mică problemă cu numărul de linkuri; Aș găsi o soluție să cresc numărul de linkuri; Ce vă sugerez este să vă uitați în Google Webmasters Tools, dar și în variantele oferite de Bing și Yahoo! pentru webmasteri și să analizați textul de ancoră; Puteți avea acces la mult mai multe linkuri acolo; De exemplu, Yahoo! îmi spune că a găsit 0 linkuri către voi (oricum, oricâte ar fi găsit, Yahoo! îmi arată doar 1.000 de linkuri, în care numără inclusiv linkurile cu nofollow, care nu contează în ranking, şi numără repetat linkurile de pe acelaşi site); Soluția? Google Webmasters Tools și corespondentul lor Yahoo! și Bing; Nici Google Webmasters Tools nu afișează decât aproximativ 70-80% din linkuri, dar e un indicator mult mai realist decât o căutare publică;
Nu am văzut linkuri noi în Google și Yahoo!, ceea ce e un pic problematic; V-ar trebui o campanie de strângere de linkuri;

12.2. Deep link-uri? Verifică să nu ai toate linkurile către homepage;
Singurul link văzut de Google duce către homepage;

12.3. Link-urile arată natural?
Da, profilul de linkuri arată natural; Doar că sunt puține;

12.4. Pagini cu link-uri;
Nu am văzut pagini cu linkuri externe (către alte site-uri);

12.5. Suficiente link-uri?
Sunt destul de nemulțumit de numărul de linkuri; În plus, ați putea totuși să creșteți și calitatea linkurilor (să aveți și mai multe linkuri, dar și mai de calitate);

13. HTML Semantic;

13.1. Pagini care se încarcă greu?
Am salvat paginile cu FireFox și am găsit pagini cu dimensiunile: 21, 20, 19, 19, 16, 149 (doar fişierul HTML). Dacă adăugăm şi restul fişierelor (javascript-uri, CSS-uri, imagini), dimensiunea medie a unei pagini de pe site e undeva la 120Kb; E foarte bine, puteți totuși căuta soluții să optimizez fișierele care se încarcă odată cu fișierul HTML; România a ieşit pe locul 4 (link) la numărul de conexiuni broadband din numărul total de conexiuni la Internet, dar e o problemă totuşi dacă ați avea pagini mari; În prezent nu se întâmplă asta, ceea ce e superb;

13.2. ALT text pentru imagini (mai ales cele cu linkuri);
Da, imaginile au în general text alternativ, sunt mulțumit;

13.3. Pagini cu text formatat greșit;
Nu am întâlnit problema aceasta; În general, formatarea textului ajută la lectura facilă, cu o condiție: să nu fie supra-utilizată; În general, nu aveți probleme, dar puteți perfecționa lucrurile;

E. Idei de creștere SEO

Metode de obţinere de linkuri

Cum obțineți linkuri de valoare?
1. Linkuri obținute pe cale naturală – oamenii pot dori să îți dea link către site din simpla dorință de a da un link către tine; Google încurajează puternic această practică;
2. Licențiere de conținut / tehnologie – să zicem că ai un site pe care ai imagini; Poți da dreptul altora să folosească acele imagini, cu condiția să pună link către site-ul tău; Sau dacă ai știri, să îi lași pe alții să ia știri de la tine, cu condiția unui link înapoi;
3. Conținut viral / linkbait – să faci un lucru atât de tare, încât oamenii să dorească să îți dea link;
4. Badge-uri – dacă ai un site foarte popular, oamenii vor dori să îți promoveze site-ul pe site-urile lor; Pentru asta au însă nevoie de mici badge-uri pe care să le preia și să le pună pe site-urile lor;
5. Widgets și conținut embedded – chestia asta seamănă mult cu punctul 2, cu diferența că hostingul în primul caz e pe site-urile celor care preiau imaginile, câtă vreme în acest caz conținutul e de fapt la tine pe site (oamenii doar pun un cod pe site, tu te ocupi de găzduirea conținutului); De fiecare dată când pui un clip YouTube pe site, de fapt preiei conținut embedded;
6. Parteneriate cu alte site-uri – ai furnizori, clienți, parteneri de afaceri; De la fiecare ai putea, în mod teoretic, să obții un link;
7. Directoare foarte bune și liste tari – Dmoz.org e un exemplu, dar sunt și alte directoare web (Yahoo! Directory, Business.com) de la care poți obține un link de calitate; Listele pot fi “Top 100 de site-uri din România care …”;
8. Conturi de social media – dacă ai un cont foarte bun pe o rețea socială, în care investești timp și efort, linkul de la acel site către tine e un link valoros;
9. Să scrii pe alte site-uri de conținut – poți contribui cu articole pe alte bloguri / site-uri, și obții în schimb un link;
10. Donații și contribuții voluntare – ajuți societatea dacă vii cu donații și de multe ori poți primi un link către site-ul tău în schimb pentru donația ta;

Alte metode de a obține linkuri
1. Cred că ar fi foarte Ok ca, pe lângă conţinutul obişnuit al site-ului, să existe lucruri create în special pentru a atrage linkuri; Link-bait, momeală de linkuri; Metode de a obţine linkuri pe care le sugerez:
a. Un studiu de piaţă în domeniul tratamentelor naturiste; Dacă are succes, va fi citat în Internet şi fiecare citare va aduce un link (mai puţin ziarele probabil, dar am văzut că revista Capital de exemplu vă citează cu link);
b. Interviuri cu oameni foarte pricepuţi din domeniu; Puteţi face o serie de interviuri (azi X, mâine Y) pentru blog, sau puteţi face un chestionar cuprinzător (40 de întrebări), cu întrebări care cer răspunsuri scurte, şi să faceţi o sistematizare a răspunsurilor;
c. În industria asigurărilor există calculatoare CASCO, calculatoare de rate, estimatoare de risc ş.a.m.d.; Sunt sigur că există şi în domeniul vânzărilor online de tratamente naturiste unelte pe care le puteţi pune pe sit; Sfatul meu ar fi fie să veniţi cu unelte care nu există deja, fie să puneţi într-o pagină linkuri către unelte de acest tip deja existente pe alte site-uri;
2. Faceţi articole pe tema asta:
a. În cine sa am încredere când mă informez pe Internet?
b. Cât de importante sunt tratamentele naturiste?
d. Cum negociezi un preţ afişat pe site?
e. Ce greşeli fac cumpărătorii din România?
3. Dacă ar fi să gândesc situaţia din perspectiva unui motor de căutare, m-aş întreba: ce îmi aduce o pagină pe site-ul vostru şi nu găsesc pe alte site-uri care publică aceeași știre? În schimb Google şi voi, retetanaturista.ro, doriţi un conţinut unic; Cum obţineţi conţinutul unic?
a. Îl generaţi voi; Puteţi face acest lucru gratuit;
b. Îl cereţi de la persoana care vizitează; Introduceţi un formular de comentarii, iar utilizatorii vor putea să dea opinii despre produs; Aveți în prezent așa ceva, dar nu sunt foarte încurajate comentariile; Puteţi “motiva” această cerere – persoana cu cele mai multe comentarii aprobate într-o lună primeşte un premiu; Sau să faceţi o tragere la sorţi cu un premiu motivant; Sau să premiaţi cele mai bune comentarii; Partea mai puţin plăcută a premierii comentariilor e că vă obligă să furnizaţi, lună de lună, aceleaşi premii sau chiar mai bune; Logica vizitatorilor e simplă – “De ce să postez luna asta un comentariu gratuit, dacă luna trecută puteam să câştig ceva? Mai bine nu mai postez nimic”; Vizitatorii ar putea adăuga şi alte tipuri de conţinut – imagini, video;
4. Realizarea unei pagini dedicate pe Wikipedia Romania – aveţi un proiect mare, prin urmare şi o singura apariţie într-un ziar mare vă poate asigura pagină pe Wikipedia;
5. Când faci un articol, fă-l exhaustiv (scrie foarte mult) şi ai şanse să atragi multe linkuri;
6. V-ar fi utilă o metodă de licenţiere a conţinutului – gândiţi-vă ce aveţi pe site şi poate fi partajat pe Internet şi alţii ar da link înapoi; De exemplu, să aveţi un widget cu cele mai accesate oferte din ultimele 24 de ore; Şi în widget să fie link către voi; Sau să faceţi toate pozele disponibile pe site şi cine vrea să le preia să dea link înapoi (îi daţi un cod de embed care conţine link la voi);

I. Obţinere automată de linkuri
1. Directoare web care fac asta – nu recomand înscrierea automată;
II. Obţinere semi-automată de linkuri
1. Directoare “bune” – se face înscriere manuală în directoare web, cu link reciproc sau fără; Directoarele vor fi din România, dar şi din străinătate; Listă de directoare de “afara” e asta, în România sunt mai multe liste, trebuie “unite”; Recomand însă lista asta;
2. Comentarii relevate pe bloguri – lista de bloguri este de aici;
(Google penalizează mai recent această metodă, vezi aici);
De discutat;
3. Comunicate de presă – scrieţi un comunicat de presă doar pentru SEO şi se publică manual pe câteva (între 5 şi 10) site-uri dedicate comunicatelor de presă din România;
4. Promovare prin directoare sociale (un fel de directoare web, doar că conţinutul din acestea este generat de utilizatori);
5. Link exchange cu alte site-uri, nu neapărat în domeniul tratamentelor naturiste;

III. Obţinere de linkuri adevărate
Ideea de baza a secţiunii ăsteia: încearcă sa obţii linkuri naturale, nici automate, nici semi-automate; Sunt cele mai valoroase linkuri;
1. M-aş gândi la parteneriate cu alte site-uri de tratamente naturiste – ei să vă dea link pentru că vă plac, nu daţi link reciproc, nu cumpăraţi linkuri, pur şi simplu îi convingeţi să vă dea link; Puteţi să alegeţi din furnizorii care au oferte la voi pe site;
2. Articole în ziare – Faceţi un comunicat de presă atât de tare, încât apare în presă (la voi e uşor); Repetaţi procesul;
3. Link bait – O chestie foarte tare, care să atragă vizite; Să faceţi o chestie super tare despre tratamente naturiste, ceva ce nu se găseşte în România; Un ghid, o pagină de prezentare;
4. Clipuri YouTube – Tot pe tema link bait, puteţi face inclusiv un clip video care să vă atragă vizite şi linkuri; Mai puţin indicat, voi sunteţi oameni serioşi;
5. Realizarea unei campanii pe bloguri – Campanie poate să fie de la sponsorizare, concurs, sampling până la campanie pro-bono cu o motivaţie puternică (o cauză socială în domeniul tratamentelor naturiste);
6. Ar fi bine să aveţi în site o sesiune gratuită; La acea sesiune se pot realiza mici interviuri, testimoniale, clipuri video; Cereţi oamenilor ceva în schimb, dacă le daţi lucruri gratuite;
7. Puteţi cere recomandări de la partenerii de afaceri, de la clienţi, de la cei cu care lucraţi;
8. Pe site puteţi pune o secţiune dedicată promovării, pe principiul “Ţi-a plăcut acest site? Recomandă linkul şi altora”; Recomandările pot fi pe Twitter, Facebook, LinkedIn, email, Yahoo! Messenger; Iar dacă cineva are un blog/site/pagină într-o reţea socială şi doreşte să vă promoveze, faceţi o pagină dedicată pe site-ul vostru;
9. Poţi cere cuiva să îţi facă o tema de WordPress; Plăteşti acea persoană; Distribui tema gratuit şi tema să aibă link către site-ul vostru; E mai puţin indicat, dar sunt şi alte soluţii de conţinut licenţiat (de exemplu, daţi poze cu copyright – cine foloseşte poza să dea link la voi);
10. (dacă faceţi o campanie pro-bono) Aş face şi o secţiune prin care clienţii care vor să vă promoveze să poată să facă asta; Dacă cineva doreşte să pună un banner cu voi, ajutaţi-l să facă asta uşor;
11. Articole – Puteţi face un articol foarte bun care să apară într-o ediţie online a unui ziar şi să aibă link către site-ul vostru; Oricum faceţi asta, dar voiam să conştientizaţi că e metodă de linkuri;
12. Donaţii – Faceţi o donaţie sau sponsorizare şi puteţi obţine linkuri;
13. Conturi pe reţele sociale – Twitter, Facebook, LinkedIn, chiar dacă majoritatea linkurilor de pe aceste reţele sunt nofollow Google nu îşi va permite să le ignore;

Campanii speciale pentru bloguri

Aş miza foarte mult pe faptul că aveţi blog; Câteva strategii specifice pentru blogging:
1. Când scrieţi un mesaj pe blog, puneţi linkuri către alte bloguri şi mesaje; Puteţi atrage atenţia în acest fel (se trimite un trackback, persoana vede linkul şi, cine ştie?, poate va vorbi despre voi);
2. Încearcă să oferi lucruri de valoare în mod gratuit – sfaturi, idei, consultanţă online;
3. Guest post-uri – poţi colabora cu alte site-uri pe tratamente naturiste în București pe principiul “Eu scriu un mesaj pe blogul vostru, voi îmi daţi link către blogul meu); Mi se pare o soluţie bună de promovare a unui blog;
4. Fă mesaje foarte atrăgătoare pe blog; Un mesaj de genul “Top 100 metode să pui o întrebare bună în cumpărarea de tratamente naturiste” poate fi o soluţie excelentă;
5. Fă pe blog interviuri cu alte persoane din domeniul tratamentelor naturiste;
6. După ce scrii un mesaj foarte bun, poţi trimite linkul prin newsletter;
7. Promovează blogul pe reţele sociale româneşti (FTW.ro şi problogger.ro, de exemplu) sau străine;

F. Generare de idei

1. Conţinut generat de utilizatori; Aici sunt mai multe lucruri care se pot aplica la site-ul retetanaturista.ro:
a. Comentarii pentru itemii de pe site – eu aş vrea să aflu opinia unui alt cumpărător care a cumpărat un produs; Sunt conştient că poate afecta negativ prezenţa unor producători pe site (şi v-ar afecta veniturile), dar pentru mine comentariile ar fi binevenite;
b. Utilizatorii să poată pune şi poze sau clipuri video cu un produs; Să zicem că îmi place un produs; Fac o poză şi o pun pe site;
2. Mi-ar plăcea să văd pe paginile cu produse o casetă cu “Sunaţi-mă voi”; Eu să scriu doar un număr de telefon şi să fiu sunat; OK, cereţi şi un nume şi/sau un captcha, ca să nu fiţi asaltaţi de Spam, dar puteţi încerca asta;
3. Aţi putea afla din ce zonă sunt, după IP, şi să nu îmi afişaţi reclame din Piatra-Neamț;
4. Ar fi drăguţ dacă voi aţi afla că stau la voi pe site de mai mult de 8 ore şi să nu îmi ziceţi “Bine te-am găsit”; Folosind cookie-uri, să aflaţi dacă sunt prima oară pe pagina de contact, şi am intrat pe site doar de 2 minute; În acest caz, uraţi-mi bun venit; Altfel, nu îmi afişaţi mesajul;
5. Aş vrea o pagină cu explicaţii / ajutor – ce este RSS feed-ul? Ce-i ăla newsletter? Cum se caută în site? Cum mă abonez la informaţii? Cum salvez o pagină? Desigur, asta după ce vă puneți RSS feed, că aveți nevoie;
6. Mai mult decât simplul ajutor, mi-ar fi de folos ghiduri; Diferenţa între punctul 5. şi 6. stă în două lucruri:
a. Un ghid nu trebuie neapărat să se refere la site-ul vostru; Puteţi face un ghid cu “Cum să te abonezi la cele mai bune RSS feed-uri de sănătate din România?” sau “Cum te informezi despre a trăi sănătos cu tratamente naturiste? Ghid complet” sau “Ghid pentru căutările pe Internet după produse naturiste”;
b. Ghidul e mult mai cuprinzător ca un articol;
7. Cereţi feed-back! Dacă aş fi în locul vostru, aş avea o pagină în care cer feed-back vizitatorilor voștri;
8. O voce personală: Site-ul ar trebui să fie uman – să existe o pagină cu Despre noi în care să vă prezentaţi, pe blog să scrie şi angajaţii, să mai aveţi şi câte o chestie mai amuzantă, să nu fiţi doar serioşi pe site; Să ştiu că atunci când citesc în fiecare săptămână articole preluate din secţiunea de ştiri, angajatul Ionescu, care arată aşa şi aşa, care are un background medicinal, îmi dă ştirile; Aş vrea să am o senzaţie personală, să nu fie doar o chestie rece;
9. M-ar interesa nişte garanţii:
a. Că aduceți produse recente permanent în secţiunea de oferte;
b. Că n-o să folosiţi datele mele pentru SPAM;
c. Că feed-ul RSS funcţionează (după ce vă faceți unul);
d. Că dacă nu îmi place să folosesc produsele, pot renunţa la contract și să returnez produsul;
Unele din aceste sugestii sunt banale; Dar tot vreau ca în dreptul butonului RSS să scrie şi că o să primesc pe lună, în medie, n produse noi pe site; Îmi dă o siguranţă să îmi oferiţi o cifră, iar vouă vă dă un obiectiv de care să vă ţineţi;
10. La pagina unui articol sau o pagină anume de pe site ar trebui să existe o opţiunea ca acea pagină să poată fi recomandată altora cât mai uşor – puneţi linkuri de genul “Trimite pe Yahoo! Messenger” (în prezent nu aveţi nici măcar trimitere prin email); Puteţi duce asta la un nivel superior (deşi nu vă indic asta) şi să faceţi un link cu “Adaugă în alte reţele sociale” şi să includeţi acolo reţele cum sunt FTW.ro, problogger.ro, Facebook, LinkedIn, Hi5, protocoale de comunicaţii ca Skype şi lista poate continua; Oricum, alegeţi doar lucruri care sunt folosite în România; Reddit? Nu prea? Hi5? Da!
11. Aș vrea să văd la voi pe site câteva lucruri:
a. Value Selling Proposition (VSP) – Aș vrea să mi se răspundă la întrebarea “Ce valoare aduce site-ul? Care sunt beneficiile folosirii sistemului vostru?”; Și să aveți, într-o pagină dedicată sau pe pagina cu întrebări frecvent, răspunsuri la întrebările acestea; Aș pune, de exemplu, la Despre noi; Motive pentru care cineva v-ar alege ar fi oferta completă, faptul că oferiţi răspuns rapid la probleme, produsele de calitate, serviciul medicilor;
b. Unique Selling Proposition (USP) – Tot la Despre noi ar putea fi “Ce aveți voi și alții (în domeniul tratamentelor naturiste) nu au?”; De asemenea “Ce aveți voi și alții (în domeniul vânzărilor de tratamente naturiste în general) nu au?”; Asta ar putea fi ce vă diferențiază pe voi de alți furnizori de servicii; Ce face site-ul vostru unic și cu ce sunteți voi mai buni ca alții; De ce voi și nu alții; E o întrebare-cheie, care merită să primească răspuns; Exemplu: medicii de pe site;
c. Garanții – Cumpăr de la voi, nu-mi place serviciul; Cumpăr de la voi, nu mă sună nimeni; Cumpăr de la voi, vi se strică baza de date; Cumpăr de la voi și mă răzgândesc; Aș vrea să știu ce se întâmplă în fiecare din aceste situații înainte să cumpăr de la voi;
d. Testimoniale – Ce au zis alți clienți care au cumpărat de la voi; O pagină luuuungă, cu nume de persoane, fotografii și nume de companii pentru care lucrează contează mult la încredere; Aveţi sute şi mii de clienţi? Vreau să îi văd; Sunt sigur că pentru ei ar fi o publicitate gratuită;
e. Studii de caz – Aici e și mai și; Luați un om și ziceți că a încercat să cumpere tratamente naturiste, dar a avut o problemă …, și a analizat mai mulţi furnizori de servicii, dar v-a ales pe voi pentru că … (important), apoi a cumpărat și rezultatul final a fost că … (cireașa de pe tort); Ca idee, puteți face o pagină “De ce ne-ați alege pe noi?” în care să puneți linkuri către – USP, VSP, Testimoniale și Studii de caz;
12. În opinia mea aveți nevoie de un sitemap (harta site-ului), pentru motoarele de căutare;
13. Site-ul ar fi frumos dacă ar avea o secţiune dedicată navigării de către persoanele cu probleme în a citi textul; Să intru pe o pagină dedicată şi să pot naviga uşor prin site; Dacă aş putea folosi şi tastatura (vezi a doua opţiune din pagina asta), aş fi în al nouălea cer; Oricum, o secţiune dedicată persoanelor cu handicap dă bine la imagine, arată un anumit interes şi poate fi uşor de implementat; Ca idee, eu am monitor de 22 inchi, si când citesc ceva dau zoom foarte mare, cresc fonturile şi citesc de la mai mult de un metru; Mi-ar prinde bine o pagină în care să am doar texte, fără meniuri şi altceva, cu dimensiuni mari;
14. E vară; Tema site-ului e cu soare; E toamnă; Tema site-ului e tot cu soare; Ninge, în plină iarnă; Tema site-ului e cu soare; Cum ar fi ca tema site-ului să se schimbe după două aspecte:
a. Odată să se schimbe în funcţie de anotimp; Dacă e vară, să fie pe site, ca şi fundal, imagini cu mare, soare, plajă; Iarna să fie cu ninsori, etc.;
b. Alternativ, se poate face o chestie foarte tare – se detectează IP-ul utilizatorului; Aflaţi din ce localitate este şi apelaţi un server cu vremea în lume; Prin acel server aflaţi cum este vremea fix în momentul în care o persoană intră pe site; Dacă intră pe site cineva din Constanţa şi voi aflaţi că la Constanţa plouă, îmi afişaţi o temă despre ploaie, cu picături;
Chestia asta se poate aplica uşor la nivel de fundal site (cu mici erori de funcţionare, detectarea IP-ului nu funcţionează 100% perfect); Însă ce aţi zice dacă aţi vedea că eu sunt din Botoşani şi să îmi afişaţi tratamente naturiste aplicabile la mine în judeţ? Chestia asta cu detectarea IP-ului poate face minuni în ceea ce priveşte personalizarea;
Dacă nu doriţi să faceţi detectare după IP, puteţi avea funcţionalităţi similare dacă lăsaţi utilizatorul să aleagă tema site-ului şi/sau dacă îl întrebaţi din ce localitate este;
15. Aș vrea să vă pot citi neapărat prin RSS;
16. M-ar interesa să ştiu care sunt orele când pot să vă sun;
17. O secţiune dedicată presei; Vreau să citesc știri despre sănătate;
18. Ajutorul idiotului complet care intră pe site; Ajutaţi-mă, nu ştiu să folosesc Internetul, daţi-mi un ghid;
19. V-ar fi util dacă fiecare pagină a site-ului ar fi citită de un absolvent de Litere şi ar face rectificări;
20. V-ar fi util un verificator automat pentru toate textele din site; Adică: să existe un mic script care să înlocuiască g cu grame; Să verifice că toate semnele de punctuaţie sunt corect plasate (se poate automatiza acest proiect); Să caute în toate paginile din site diacritice; Să verifice dimensiunea fonturilor în paginile site-ului; Lucruri simple şi banale care se pot automatiza;
21. Aş vrea să ştiu echipa din spatele site-ului, să fie mai mult decât o companie şi atât; Vreau să văd fața voastră umană;
22. V-ar prinde bine să aveți o listă cu producătorii de pe site;
23. V-ar dar multă încredere să aveți în partea de jos a site-ului sigle cu instituții financiare pe care le suportați (VISA, MasterCard), sau parteneri de renume, sau clienți de top; Ajutați-mă să am încredere în site;
24. Nu văd accentul pus pe comunitate; Ajutați oamenii să facă o comunitate în jurul site-ului; Construiți-le un blog sau un forum;
25. Aș vrea să văd pe site o secțiune de întrebări frecvente și răspunsuri la acele întrebări;
26. Ar fi interesant să văd o imagine cu corpul uman, să aleg o secțiune a corpului uman și să îmi dați remedii pentru acea secțiune;

G. Analiza concurenței – www.terapii-naturiste.ro

Ce au făcut bine?
1. Caseta de căutare e în colțul din dreapta-sus;
2. Grafica site-ului e reușită;
3. Îmi place că există apel la acțiune pe site (comandă, abonează-te);

Ce ar putea îmbunătăți?
1. Au aceeași problemă ca și voi cu newsletter-ul, e prea complicat să aibă funcția de dezabonare pe homepage;
2. Harta site e plasată un pic prea vizibil, în colțul din stânga-sus;
3. Logo-ul nu e primul lucru pe care îl văd în site, nu e așa bine
4. Au pe site un partener site – Calivita, dar logo-ul nu e clickabil, nu pot vizita acel partener;
5. Toate linkurile arată la fel, nu e ceva în mod particular care să mă atragă;
6. Sunt prea multe meniuri;
7. Îmi e greu să urmăresc foarte clar ce vrea site-ul de la mine, nu îmi e clar ce traseu să urmez pe site;
8. Footer-ul este gol; când ajung în partea de jos a site-ului, mă aștept să am ceva de făcut; dați-mi sarcini, dați-mi un lucru de făcut; mi se pare prea gol în prezent;
9. Site-ul are un banner Flash pe homepage, nu recomand așa ceva în site;
10. Dacă vizitez pagina unei categorii, ar trebui să pot adăuga produsul în coș încă din acea pagină; dar trebuie să vizitez pagina produsului, e un pas în plus, din păcate;
11. Pe pagina unui produs:
“Nota: Promotiile prezentate in sectiunea corespunzatoare, se aplica implicit.”
textul ăsta nu de e să aibă virgulă;
Iar cuvântul “promoțiile” nu este afișat în browser; apare în textul mai sus, dar în browser nu este vizibil;
12. Logo-ul nu e clickabil, nu mă pot întoarce la homepage;
13. Linkurile arată de forma asta:
www.terapii-naturiste.ro/produse-naturiste-minerale/index.htm
Nu e rău, dar ar putea fi mai bine dacă ar fi de forma:
www.terapii-naturiste.ro/produse-naturiste-minerale/
14. Unele titluri sunt prea lungi:
Recomandare remedii si retete pentru tulburari menstruale – absenta menstrelor (amenoreea)
Tratament cu produse naturiste recomandat pentru cresterea greutatii (ingrasare)
15. Textul ăsta:
“(…) = un produs intre paranteze este o alternativa la produsul ce il precede – se va alege doar unul.” este afișat în pagină indiferent dacă în pagina respectivă este folosit sau nu textul (…); Prin urmare, uneori nu are sens;
16. Nu mi se pare normal ca pagina “Stil de viață” să zică sec:
“In curand…”
E chiar amuzant – stilul tău de viață va veni în curând;
17. În site se zice “Principii naturale”, dar cred că corect ar fi “Principii naturiste”;
18. La pagina “Afacere – oportunitate de colaborare” nu aveți niciun text; de ce?
19. În imaginea:

a. Sunt prea multe …;
b. E o reclamă care ar putea fi afișată doar celor cu IP de Neamț;
c. Nu ați lăsat spațiu după virgulă;
d. “Biorezonanță” nu are sens să fie scris cu majusculă;
20. Nu înțeleg de ce butonul de caută:

are nevoie și de iconița cu o lupă și de textul “Caută”; e prea mult;

_________
Tragem linia: retetanaturista.ro poate fi îmbunătățit, dar și în prezent este un site foarte bun.

I am a Freelancer. My expertise is in SEO (Search Engine Optimization) / UX (user experience) / WordPress. Co-founder of lumeaseoppc.ro (series of events on SEO & PPC) and cetd.ro (Book on branding for MDs). On a personal level, I like self-development - events, sports, healthy living, volunteering, reading. I live in London, and lots of things live in me.

No comments yet.

Leave a comment

Your email address will not be published.