Ai un site de construcții, cum să îl promovezi? Principii generale.
- SEO – optimizare pentru motoarele de căutare. Te ajută să crești în căutările organice în Google. Se fac două aspecte aici:
- SEO intern – cum îți optimizezi site-ul.
- SEO extern – cum obții linkuri din alte părți către site-ul tău.
- Promovare în rețele de banner-e – plătești, de obicei, la click. Poți target-a în funcție de intenție (ce crezi că caută vizitatorii) și demografic (ce vârstă, locație, preferințe au utilizatorii):
- Google AdWords.
- Facebook Ads.
- Concursuri:
- Pe site-ul propriu, cu promovare pe site-uri de concursuri.
- Pe alte site-uri, în parteneriat, de obicei bloguri sau site-uri media (știri, televiziuni, radio-uri, presă).
- Social media – prezență pe rețele sociale. Specific pentru construcții nu prea sunt, dar recomand:
- Facebook – majoritatea românilor sunt aici.
- LinkedIn – aici sunt oamenii de carieră și, potențial, cei cu bani.
- (da/nu? incert) Google+ – de viitor + pentru SEO.
- (da/nu? incert) Twitter – pentru feed-back.
- (în funcție de tipul de conținut de promovat) Rețele sociale pentru fotografii (Flickr, Picasa, Pinterest), video (YouTube, Vimeo, DailyMotion, MetaCafe, Trilulilu), prezentări (SlideShare, Scribd)
- (în funcție de specificul business-ului) Promovare pe bloguri – WordPress.com, Blogger.com, Tumblr.com.
- PR – prezență în presă:
- Off-line: ziare, televiziuni, radio.
- On-line: site-uri media, bloguri.
- Email marketing – cu mare atenție a nu face SPAM.
- Sponsorizări de evenimente.
- Alte forme de reclame off-line – panouri publicitare, flyer-e, indoor advertising.
- Publicitate neconvențională – prin definiție, nu poate fi încadrată aici, dar ca idee – graffiti, avioane și baloane cu aer, mașini prin oraș cu sunete.