Priorități pentru bănci

Întâlnesc uneori la unele bănci comisionul pentru utilizare online banking, e undeva pe la 5 lei, poate mai puțin, poate mai mult, pe lună.

Dacă ar fi vorba de notificare tranzacții prin SMS, înțeleg justificarea unui comision – SMS-urile trimise costă banca bani.

Dar un serviciu de online banking, în opinia mea, reduce costurile cu angajații de la ghișee.

Costul cu Internet Bankingul e pe sistemul “Clientul are nevoie de el, va fi dispus să plătească suplimentar pentru el”.

Mă gândesc la experiența mea din Londra, unde, dacă încasai o anumită valoare pe lună (un salariu sau o altă sursă de venit), majoritatea tranzacțiilor, dacă nu chiar toate, deveneau gratuite.

ING are o ofertă bună, dacă încasezi undeva la salariul minim la ei în fiecare lună, ai condițiile de mai sus, inclusiv opțiunea de a folosi bancomatele altor bănci.

Ce mă miră e că modelul nu e copiat de alte bănci.

În continuare, unul din punctele forte ale multor bănci e numărul de filiale – asta duce la costuri inevitabile. Cum ar fi dacă s-ar încuraja online banking, în loc să fie taxat suplimentar?

Da, probabil timpul meu și pentru o singură vizită la bancă, așteptat la coadă, rezolvat problema, e mai valoros de cei câțiva lei pe lună, cât costă IB.

Pe de altă parte, e posibil ca și strategia băncilor – multe filiale – să fie un pic greșită.

Și, lucrul cel mai tragic, poate, e că asta cere piața.

Dennis Callahan - Priority Twins
Dennis Callahan – Priority Twins, https://flic.kr/p/fA2eBX

Photo description (I didn’t get it at first): If everything is important, nothing is important.

Trimite pe WhatsAppEroare linkuri?

Lasă un comentariu

Reguli pentru cei care lasă comentarii »

Puteți folosi Gravatar pentru a adăuga avatar (imagine comentarii).