Întâlnesc uneori la unele bănci comisionul pentru utilizare online banking, e undeva pe la 5 lei, poate mai puțin, poate mai mult, pe lună.
Dacă ar fi vorba de notificare tranzacții prin SMS, înțeleg justificarea unui comision – SMS-urile trimise costă banca bani.
Dar un serviciu de online banking, în opinia mea, reduce costurile cu angajații de la ghișee.
Costul cu Internet Bankingul e pe sistemul “Clientul are nevoie de el, va fi dispus să plătească suplimentar pentru el”.
Mă gândesc la experiența mea din Londra, unde, dacă încasai o anumită valoare pe lună (un salariu sau o altă sursă de venit), majoritatea tranzacțiilor, dacă nu chiar toate, deveneau gratuite.
ING are o ofertă bună, dacă încasezi undeva la salariul minim la ei în fiecare lună, ai condițiile de mai sus, inclusiv opțiunea de a folosi bancomatele altor bănci.
Ce mă miră e că modelul nu e copiat de alte bănci.
În continuare, unul din punctele forte ale multor bănci e numărul de filiale – asta duce la costuri inevitabile. Cum ar fi dacă s-ar încuraja online banking, în loc să fie taxat suplimentar?
Da, probabil timpul meu și pentru o singură vizită la bancă, așteptat la coadă, rezolvat problema, e mai valoros de cei câțiva lei pe lună, cât costă IB.
Pe de altă parte, e posibil ca și strategia băncilor – multe filiale – să fie un pic greșită.
Și, lucrul cel mai tragic, poate, e că asta cere piața.
Photo description (I didn’t get it at first): If everything is important, nothing is important.