Ce faci când un produs nu mai este în stoc și nu va mai fi vreodată?

Să zicem că aveți un magazin online și ați eliminat un produs din stoc, permanent. Cum procedați – ștergeți pagina produsului, o lăsați așa, afișați o eroare, redirecționați conținutul?

Dacă este vorba de un produs la care contează specificațiile tehnice (de exemplu, un model de laptop, un model de telefon mobil), păstrează descrierea + poza, pune o listă de produse asemănătoare, pune mesaj mare “produsul nu e disponibil, și nu va fi, dar poți citi descrierea tehnică”.

Dacă e un produs care se poate înlocui (rochie roșie, cu dantelă), fă redirect la noul produs, sau pune noul produs pe URL-ul vechiului produs (păstrezi URL-ul, și pui alte caracteristici ale produsului + buton de cumpără).

Dacă e produs a cărui categorie nu mai e în site (vindeai mese pe site, și acum vinzi doar scaune), poți lăsa pagină de eroare 404, sau poți face redirect la homepage sau la o categorie cât de cât similară (categoria mobilier).

De văzut și: How Should You Handle Expired Content? – Moz.

 

Shawn Harquail - Expired Poster., https://flic.kr/p/jfAfnV
Shawn Harquail – Expired Poster., https://flic.kr/p/jfAfnV

Note: Also see the Yahoo! Group on which I present similar issues:IMRo. To join, email imro-subscribe@yahoogroups.com and reply to the confirmation email.

I am a Freelancer. My expertise is in SEO (Search Engine Optimization) / UX (user experience) / WordPress. Co-founder of lumeaseoppc.ro (series of events on SEO & PPC) and cetd.ro (Book on branding for MDs). On a personal level, I like self-development - events, sports, healthy living, volunteering, reading. I live in London, and lots of things live in me.

No comments yet.

Leave a comment

Your email address will not be published.