Să zicem că aveți un magazin online și ați eliminat un produs din stoc, permanent. Cum procedați – ștergeți pagina produsului, o lăsați așa, afișați o eroare, redirecționați conținutul?
Dacă este vorba de un produs la care contează specificațiile tehnice (de exemplu, un model de laptop, un model de telefon mobil), păstrează descrierea + poza, pune o listă de produse asemănătoare, pune mesaj mare “produsul nu e disponibil, și nu va fi, dar poți citi descrierea tehnică”.
Dacă e un produs care se poate înlocui (rochie roșie, cu dantelă), fă redirect la noul produs, sau pune noul produs pe URL-ul vechiului produs (păstrezi URL-ul, și pui alte caracteristici ale produsului + buton de cumpără).
Dacă e produs a cărui categorie nu mai e în site (vindeai mese pe site, și acum vinzi doar scaune), poți lăsa pagină de eroare 404, sau poți face redirect la homepage sau la o categorie cât de cât similară (categoria mobilier).
De văzut și: How Should You Handle Expired Content? – Moz.