“Am mai văzut oameni ca tine”

3985187756_990e2c5cf3_zProblema?

  • Oamenii care lucrează în serviciu clienți – de la asistente la recepționere, cu timpul își fac niște obiceiuri. Se învață cu lucrurile. Știu sistemul. Mai mult, consideră că știu “mai bine”.

Un studiu pe tema asta:

Long-time nurse managers or directors are the biggest barriers to implementing new evidence-based care practices, a survey finds.

The longer a registered nurse has worked in the healthcare industry, the less likely she or he is to have confidence to try evidence-based approaches to care, according to results of an Ohio State University survey of 1,000 registered nurses. However, nurses who have had more education, such as those with bachelor’s or master’s degrees, are more likely to be open to evidence-based practices, researchers asserted.

Dau un citat dintr-o cu totul altă sferă:

“Stereotyping becomes mathematically more dangerous the more people you meet.” (Rand Fishkin – 24 Things I Know Now That I Wish I Knew Then – Rand’s Blog) – Devine din ce în ce mai periculos din punct de vedere matematic să faci stereotipuri, pe măsură ce cunoști noi oameni (adică, cu cât știi mai mulți oameni noi, cu atât vei avea tendința, periculoasă spune Rand, să aplici stereotipuri).

Consider că lucrurile sunt legate, și funcționează pe următoarea logică:

  • Într-un fel sau altul, mai ales dacă meseria ta impune asta, ai contact cu mai mulți oameni.
  • Ca să îți simplifici lucrurile, să poți gestiona mai ușor situațiile pe care le întâlnești, cauți tipare.
  • În mod inevitabil, unele tipare vor fi greșite, dar pentru că ai o înclinație naturală să crezi că ce vine din tine e bine, la un moment dat ai tipare greșite, și cu toate astea ți le auto-întărești. Te convingi singur(ă) că funcționează.
  • Apar probleme, pentru că aplici un tipar care a funcționat pentru tine în trecut, dar în prezent nu mai e rodnic.

Soluții?

  • Cred că soluția e să fii atent la tipare. Să refuzi să spui constant “am mai văzut oameni ca tine”. Să cauți să analizezi situații concrete, nu să aplici standarde și proceduri în lucruri ce țin de oameni (situațiile sociale sunt, de obicei, complexe).
  • O a doua situație e să nu intri în blazare – “am mai văzut oameni ca tine, prin urmare mă voi purta cu plictiseală și sictir cu tine”. Cred că soluția esta așa: “am mai văzut oameni ca tine, și tocmai de aceea nu voi aborda o comunicare plictisită și sictirită, și te voi trata ca pe ceva nou. Vreau să găsesc noul în tine tocmai pentru că am mai văzut oameni ca tine”.

Consider că dacă ești atent la cele două lucruri, poți trata situațiile corect.

(detalii)

Trimite pe WhatsAppEroare linkuri?

Lasă un comentariu

Reguli pentru cei care lasă comentarii »

Puteți folosi Gravatar pentru a adăuga avatar (imagine comentarii).