Mai jos sugestiile mele despre cum văd eu realizarea unui chestionar după care să se realizeze conținut pentru un site de prezentare obișnuit.
1. Enumerați toate serviciile pe care le prestați:
2. Enumerați top 5 servicii (cele mai importante servicii pe care le prestați):
3. Enumerați care este serviciul dumneavoastră de top, cel mai important:
4. Ce vreți să se întâmple când intră cineva pe site? Acțiuni posibile: să vă contacteze, să se aboneze la newsletter, doar să se informeze despre firmă, să apeleze la un serviciu gratuit, să cumpere un produs de pe site, să comenteze pe site, să se aboneze la site prin RSS, să citească blogul;
Dacă aveți mai multe acțiuni prioritare, menționați-le în ordine descrescătoare (cea mai importantă prima):
5. Care sunt avantajele folosirii unei afaceri ca a dumneavoastră, în general? De ce să apelez în general, la serviciile unei companii din domeniu, nu neapărat la a dumneavoastră?
6. Cu ce vă diferențiați de competitori? Ce oferiți dumneavoastră și niciunul din competitorii dumneavoastră nu oferă? Dați motive principale pentru care audiența voastră ar dori să cumpere produsele și serviciile voastre; de ce voi și nu alții?
7. Aveți referințe scrise de la clienți mulțumiți? V-au dat emailuri clienți mulțumiți? Dacă da, puneți-le aici, cu numele complet al clientului, localitatea din care provine; dacă reprezenta o firmă, precizați poziția clientului și numele lui în firmă; ar trebui să aveți și acceptul lui să folosiți datele respective public pe site;
8. CV-urile management-ului; faceți o mică biografie, relevantă pentru afacerea dumneavoastră (aveți experiență în domeniu de atâția ani, ați rezolvat o mulțime de probleme, etc.);
9. Spuneți-mi despre istoricul firmei – când v-ați înființat, cum a evoluat cifra de afaceri, cum v-ați extins, dacă v-ați mutat, cum v-ați dezvoltat;
10. Ziceți-mi de dimensiunile firmei în prezent – câți clienți aveți pe zi, câți angajați aveți, care este cifra de afaceri estimată pe anul acesta, câte comenzi procesați zilnic, ce trafic are site-ul;
11. Fotografii cu sediul din interior și exterior; dacă aveți și video-uri, cu atât mai bine;
12. Datele de contact ale firmei – o adresă de tip office@numesite.ro, dacă aveți, număr de telefon sau numere (dați cât mai multe, eventual din mai multe rețele), număr de fax, adresa completă, punct de reper, cum ajung cu mașina la voi, mijloace de transport în comun, care este programul de lucru, care e programul între care răspundeți la telefon și email, când pot să vă fac o vizită, harta online a sediului;
Ar fi indicat să aveți și una sau mai multe persoane de contact, să spuneți cine răspunde la email sau la telefon;
13. Datele fiscale ale companiei – nume firmă, cod unic de înregistrare, număr Registrul Comerțului, adresa sediului social, cont bancar și banca;
14. Ați apărut în presă? Dacă da, prezentați articolele în care ați apărut – fie prin link către articol, fie cu fotografia articolului din ziar sau revistă; dacă aveți apariții TV înregistrate, dați-le, dacă însă știți doar că ați apărut în data de X, la postul Y, prezentați aceste date;
15. Ce garanții oferiți celor ce cumpără serviciile dumneavoastră?
16. Competitori principali – site-urile lor, dacă au?
17. Cu ce site-uri, nu neapărat competitori, ați vrea ca site-ul să semene?
18. Care e motto-ul companiei? Care e obiectivul service-ului? Aveți și o filozofie în spate?
19. Puteți prezenta studii de caz de tipul: X avea nevoie de ceva, a apelat la concurență, nu a găsit, a venit la voi, unde a observat Y și Z, a apelat la serviciile sau produsele voastre, acum e mulțumit pentru că A și B, ar recomanda altora să C și D; poze, clipuri video, numele persoanei, compania pentru care lucrează, localitatea din care este – toate ajută;
20. Planuri de viitor – cum vreți să vă extindeți pe viitor; cum sună viitorul? Bine sau mai puțin bine?
21. Cum stați cu prețurile în raport cu concurența?
22. Ce relații aveți cu furnizorii dumneavoastră de servicii sau produse (dacă sunt relevante aceste relații)?
23. Ce spun clienții despre calitatea pe care o oferiți? Ce ați spune dumneavoastră însă?
24. Cât durează prestarea unui serviciu, livrarea unui produs? Cum stați cu încadrarea în timp?
25. Care sunt clienții dumneavoastră de top? Cu ce clienți vă mândriți?
26. Care este publicul vostru țintă? Cine intră în audiența site-ului vostru?
27. Ce vă place cel mai mult la competitorii dumneavoastră?
28. Care sunt statisticile actuale ale site-ului dumneavoastră? Număr vizitatori, top pagini, timp mediu pe site, top pagini de intrare și ieșire, număr mediu de pagini vizitate, cuvinte din căutările la motoarele de căutare etc.;
29. Care sunt cuvintele cheie pentru care ați dori să fiți găsiți în motoarele de căutare? Cum ați vrea ca clienții să vă găsească site-ul?
30. Orice alte sugestii, comentarii, observații:
PS, 2021.07.24: Sfaturi:
Sal, excelenta lista.
La pct 18 este vb de scopul site-ului?
Imi place si pct 4.
Pot sa te citez pe blog cu un paragraf din articol, si apoi sa-ti dau link? Cred ca ar trebui sa-l citeasca mai multa lume.
Liviu.
Liviu, mersi de aprecieri.
Da, la punctul 18 e vorba de scopul site-ului.
Aș aprecia foarte mult dacă ai face referință la acest articol, poți prelua până la 50% din el.
Mersi.
Si ce faci cand iti raspund doar la 4 intrebari … mai putin importante? Renunti la site sau ii faci o oferta de consultanta web?
Chestionarul de mai sus e pentru cazul în care clientul dorește să îi fac conținutul. Pot crea eu conținut, mă informez și fac singur conținutul, sau iau eu unele decizii.
Însă în general dacă clientul dorește să mă ocup de crearea conținutului, îmi va răspunde la întrebări, nu durează mult completarea unui chestionar, în două ore se poate răspunde la toate întrebările în detaliu.
E, oricum, mult mai ușor așa decât să facă clientul site-ul de la zero.
Iti doresc multa bafta :)
Mulțumesc.