Muzeul Național al Țăranului Român a organizat miercuri, 29 mai 2019, de la ora 18:30, în fosta sală Irina Nicolau (intrarea prin strada Monetăriei), o nouă întâlnire din seria Conferințelor de la Șosea.
Magdalena Crăciun, doctor în antropologie și lector la Universitatea București, va susține conferința Dileme antreprenoriale în industria modei islamice din Turcia.
Moderatoarea întâlnirii a fost dr. Cătălina Tesăr – cercetător și antropolog la Muzeul Național al Țăranului Român.
Mai jos, imagini și înregistrarea audio și video a evenimentului.
Înregistrarea video a evenimentului:
Vezi lista cu toate clipurile »
Înregistrarea audio a evenimentului »
În Turcia ultimului deceniu, industria modei islamice s-a dezvoltat foarte mult, în contextul propice al unui proiect politic de construire a unei societăți evlavioase. Însă, pentru mulți dintre observatorii săi, fie conservatori religioși, fie seculari, moda islamică este un oximoron. Ea asociază termeni aparent incompatibili, precum modă și religie, modernitate și tradiție, secularism și militantism islamic, și generează confuzie și condamnare. Ce presupune atunci să desfășori o activitate economică în acest sector? Cum prezinți aceste mărfuri? Cum te poziționezi dacă se întâmplă să fii o antreprenoare care poartă astfel de haine religioase stilizate?
Bazată pe o cercetare de teren desfășurată în Istanbul între 2012 și 2014, această prelegere răspunde unor astfel de întrebări dintr-o perspectivă antropologică clasică, potrivit căreia o afacere este mereu ceva mai mult decât calcule economice despre cost și profit.