Sunt două teorii aici:
A. Teoria că trebuie să faci lucrurile pentru Google. Pe teoria asta, atâta timp cât conținutul e unic (adică manualul e online doar la voi), sau doar dai link către el (nu îl găzduiești tu), urcă cât mai mult.
Dacă mergi pe varianta asta, se cheamă că faci on-page.
B. Teoria care zice că ar fi mai bine să atragi plăcerea vizitatorilor site-ului tău, să le satisfaci gusturile și poftele, să îi faci să își dorească să revină la tine în site, să vadă în site-ul tău o sursă de autoritate, să aibă încredere în tine. Manualele sunt un potențial ajutor în acest sens (am mai mare încredere care îmi dă ceva ce alții nu fac, și îmi e util acel lucru).
Dacă mergi pe calea asta, vizitatorii îți vor da link de plăcere, vor trimite site-ul mai departe, te vor recomanda, îți vor deveni fani, poate clienți, poate clienți recurenți.
Aici ar fi off-page / comunitate / social.
Recomandarea mea, întotdeauna, dar întotdeauna e să mergi pe B. Dacă crezi că clienților le e util manualul, pune-l și ignoră efectele on-page SEO. De obicei, sunt minore și beneficiile pe off-page / comunitate / social sunt mult mai mare decât preocupările de on-page. Fă site-ul bun și util, fă oamenii să fie în stare de “Wow, trebuie să trimit mai departe, și îmi doresc să revin”, și beneficiile SEO vor veni de la sine.

https://flic.kr/p/6aduSU