Întrebare SEO: Câte subcategorii de produse ar trebui să pui într-o categorie principală?

Întrebare SEO: Câte subcategorii de produse ar trebui să pui într-o categorie principală? Răspunsul – mai jos.

Îți recomand să vezi clipul:

, mai ales secvența legată de intenția utilizatorului:

intent-same

Google and Bing have both become incredibly good at sorting out searcher intent and matching those to the pages and the keywords that fit those intents, even if the keyword match isn’t perfect one-to-one exact.

So if I’ve got a page that’s on slow lorises yawning and another one on slow lorises that are sleepy, are those really all that different? Is the intent of the searcher very different? When someone is searching for a sleepy loris, are they looking for one that’s probably yawning? Yeah. You know what? I would say these are the same intent. I would make a single page for them.

However, over here I’ve got a slow loris in a sombrero and a slow loris wearing a top hat. Now, these are two very different kinds of head wear, and people who are searching for sombreros are not going to want to find a slow loris wearing a top hat. They might want to see a cross link over between them. They might say, “Oh, top hat wearing slow lorises are also interesting to me.” But this is very specific intent, different from this one. Two different intents means two different pages.

(sursa și detalii »)

Pe scurt, ar trebui ca o pagină de categorie sau subcategorie să servească unui scop clar.

Ai o categorie rochii.
O subcategorie rochii de seară.

Ai subcategorie cu filtre:
rochii de seară roșii
rochii de seară lux
rochii de seară noi

Pentru fiecare din aceste lucruri, dacă servesc unei intenții de navigare / căutare, ar trebui să ai o pagină.

Ignoră numărul optim, nu există asta.
În categoria rochii ar trebui să ai toate rochiile.
În subcategoria rochii de seară ar trebui să ai toate rochiile de seară.

Folosește rel=next / prev pentru pagina de categorie ».

Ia în considerare date structurate », și vezi și date structurate specifice pentru breadcrumbs ».

Pentru că e posibil să ai suprapuneri (overlapping) între diferite subcategorii, îți mai sugerez să pui rel=canonical ».


Note: Also see the Yahoo! Group on which I present similar issues:IMRo. To join, email imro-subscribe@yahoogroups.com and reply to the confirmation email.

I am a Freelancer. My expertise is in SEO (Search Engine Optimization) / UX (user experience) / WordPress. Co-founder of lumeaseoppc.ro (series of events on SEO & PPC) and cetd.ro (Book on branding for MDs). On a personal level, I like self-development - events, sports, healthy living, volunteering, reading. I live in London, and lots of things live in me.

4 Comments

  • Olivian Breda

    31 March 2015 - 10:56

    Ce să zic? Ai nevoie să faci site-ul responsive și să se încarce rapid. Știrea e veche, penalizările sunt noi.

    Da, e nevoie de implementare. Poate nu atât de radical pe cât sugerează articolul, însă.

  • George

    1 April 2015 - 08:20

    Acum lucrez la un site si chiar asa am grupat masinile (e un site de inchirieri masini) :) … In functie de marca lor. Sunt de parere ca trebuie sa existe o ordine de acest gen. Oricum google face in asa fel incat cei ce fac un site sa se dedice in primul rand utilizatorului, mai mult decat motorului de cautare. Linkurilor interne (la fel ca si structura lor) este la fel de importanta ca si linkurile care vin din exterior. Iar eu la asta trebuie sa lucrez. Multe dintre site-urile mele stau prost la structura interna. Apropo, cum mai sta treaba cu juice-ul PR-ului? Exista teoria ca se imparte catre linkurile externe… Asa este? Si, teoria asta se aplica si linkurilor interne?

  • Olivian Breda

    1 April 2015 - 09:00

    Bună, George,

    Există mai multe lucruri de luat în seamă când analizezi o serie de linkuri externe, nu doar link juice-ul.

    Da, dacă ai 100 de linkuri externe, e posibil să transmită mai puțin link juice sau valoare de Page Rank decât dacă ai avea 5.

    Dar dacă cele 100 de linkuri sunt relevante, dacă le-ai ales pe sprânceană, dacă aduc valoare utilizatorului, dacă e mai bine să fie 100 decât 5, păstrează 5. Sunt și alți factori (te transformi în site de autoritate, care știe despre ce vorbește; apoi, vizitatorul are conținut relevant; apoi scăderea, câtă este, nu e așa de mare).

    Spor.

Leave a comment

Your email address will not be published.