Mai jos, opiniile mele despre “The Lion King” (2019). Cu spoilere!
- Filmul, în afară de partea financiară, mi se pare un nonsens. Să iei un film de succes la vremea lui, și să îl refaci doar pentru diferențele de tehnologie în realizarea unei animații mi se pare absurd. Nu aduce aproape nimic nou. Câteva micro-detalii în scenariu, muzică un pic mai bună, grafică net mai bună, în rest 100% același film. Ce sens are să refaci un film în asemenea măsură? Cartea junglei în varianta modernă a adus mici schimbări inclusiv la scenariu. Aici, aproape nimic, doar să modernizezi o poveste clasică.
- Cum aș fi văzut altfel? O partea a II-a sau a III-a sau a n-a mi s-ar fi părut deosebită.
- Din păcate, filmul te atrage. Disney, unele voci care te atrag, muzică semnată de Hans Zimmer, grafică modernă, mulți spectatori, notă OK pe IMDb, dorința de a vedea “ce-au făcut din filmul ăsta?”.
- Tot din păcate, după film nu rămâi cu aproape nimic. Același film, altă mică interpretare.
- Nu mai rețin dacă în filmul original, după ce Simba și Nala se reîntâlnesc, discuția dintre Pumbaa și Timon e profundă, dar în varianta din 2019 e un moment mișcător. În aproape scenele P&T fac glume, aici e vorba de o profunzime și ton grav și melancolic în același timp.
- Nala câștigă mai toate luptele, în joacă sau nu, între ea și Simba. Femeia la putere.
- Hienele sunt conduse de o hienă-șefă și sunt mai autonome, apare nevoia de a da putere doamnelor în filme.
- A dispărut mare parte din magia filmului. “Uită-te la cer și vezi înaintașii tăi”. Aici, Simba se uită și vede stelele. Sunt doar două părți cu magie – reflecția în apă, și momentul când Rafiki (maimuța) își dă seama că Simba trăiește. OK, și faptul că animalele vorbesc și au comportamente atipice unor animale, dar asta e cumva implicit. În rest, totul e hiper-realist.
- Unele detalii sunt schimbate. Simba nu se mai pierde printre mărăcini, ci scapă de hiene căzând de pe un munte înalt. Porcul sălbatic e mai în formă, nu e chiar gras. Scar își mărturisește crima în mod diferit. Hienele nu mai au aceleași replici. Unele scene au fost tăiate. În fine, filmul nu e 100% identic, dar aproape toate lucrurile mai importante sunt identice.
- Emoțiile leilor sunt foarte limitate, filmul e realistic aici, te face însă să te întrebi ce nevoie ai de realism.
- Știam cam toate cântecele din filmul original, îmi place să ascult melodii din cântece Disney, și am trăit intens reinterpretarea cântecelor. Dar erau doar niște voci noi și poate mici schimbări pe care nu le-am sesizat, în rest același lucru. Repet întrebarea inițială – ce sens are, în afară de partea financiară, să iei un film bun și să depui ceva efort să îl aduci la anul 2019. Filmul original are 25 de ani de la lansare. Pot înțelege că la un film ca Dumbo e necesar să actualizezi animația, pentru că filmul original e din 1941.
- În marketing, prima condiție pentru a face ceva bun e să faci ceva diferit. Dacă riști și inovezi, poți avea succes sau nu. Dacă faci o copie după altceva, aproape întotdeauna nu ai succes. Ei, se pare că Disney au găsit o soluție să facă copii aproape fidele ale originalelor și să aibă succes financiar.
- Mă frustrează în special oportunitatea pierdută – să investești atât de mult în grafică, actori, muzică și să repeți 100% scenariul și cântecele de acum 25 de ani?
- M-aș mai uita la filme ca Alladin sau Dumbo, variantele moderne? Da, dar cu o mare lipsă de apetit și interes.
- Cea mai mare problemă a remake-urilor? Dacă ți-au plăcut filmele originale și ai reținut scenariul, și filmele actualizate nu se abat de la scenariu, suspansul e ucis. Ai o mică surpriză cu partea grafică, cu vocile un pic diferite, cu mici schimbări de detaliu. Dar, la modul general, știi aproape tot ce se va întâmpla și e de o plictiseală exagerată.
- Nu regret că am fost să îl văd, dar intenționez să fiu mai atent pe viitor la remake-uri.
- Pe pagina de review-uri de pe IMDb, toată pagina are doar review-uri de nota 1 din 10, un singur review i-a dat filmului nota 3. Media generală a filmului e mai mare, dar review-urile cele mai apreciate sunt foarte critice.